1Z мотора питане за датчик на един от маркучите на турбото

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Ivajlo82
Мнения: 106
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кюстендил
Контакти:

1Z мотора питане за датчик на един от маркучите на турбото

Мнениеот Ivajlo82 » Сря 22 сеп 2010 20:50


1437310o.jpg
1444147o.jpg

Колеги с червено съм оградил въпросния датчик, които го има при единия двигател и съответно където го няма при другия. Снимките са на пасати от мобилето и карс бг от 94-96г. 1з мотора 90к.с. Въпроса ми е дали наистина има такива разлики през годините в този двигател или има побългаряване. Търся си дизелов пасат комби 1з мотора та съвсем случайно ми направи впечатление тази разлика, намерих само два пасата без датчик /на отбелязаното място с червено/ единия беше 94г. , а другия 96г. Благодаря Ви предварително!




didopoli
Мнения: 168
Регистриран на: Съб 01 ное 2008 17:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: 1Z мотора питане за датчик на един от маркучите на турбото

Мнениеот didopoli » Сря 22 сеп 2010 21:07


Моя е 1995г и го няма.И пласмасата дето пише TDI на нея не закрива цялата помпа.


Потребителски аватар
Trimontcium
Мнения: 229
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 0:20
Автомобил: А6
Двигател: AWT
Местоположение: Sofia

Re: 1Z мотора питане за датчик на един от маркучите на турбото

Мнениеот Trimontcium » Чет 23 сеп 2010 0:42


Това, ако не се лъжа е IAT (Intake Air Temperature) на всички 1З го има просто на едната снимка май са побългарявани турбопътищата, щото май трябва да са един под друг маркучите...


Потребителски аватар
1z
Мнения: 758
Регистриран на: Нед 05 авг 2007 7:18
Автомобил: seat ibiza
Двигател: atd
Местоположение: Русе Слънчев Бряг

Re: 1Z мотора питане за датчик на един от маркучите на турбото

Мнениеот 1z » Чет 23 сеп 2010 7:30


моя си има 10.1995г и е с голямата кора


Потребителски аватар
the_red_camel
Мнения: 698
Регистриран на: Съб 17 юли 2010 14:04
Автомобил: Skoda Roomster 1.6 16V 105hp
Двигател: BTS
Местоположение: Plovdiv

Re: 1Z мотора питане за датчик на един от маркучите на турбото

Мнениеот the_red_camel » Чет 23 сеп 2010 11:31


колега втората снимка дето е с голяма кора тфа май е 110 коня


the_tupan
Мнения: 882
Регистриран на: Вто 13 окт 2009 13:04
Автомобил:
Двигател:

Re: 1Z мотора питане за датчик на един от маркучите на турбото

Мнениеот the_tupan » Чет 23 сеп 2010 11:33


the_red_camel написа:колега втората снимка дето е с голяма кора тфа май е 110 коня

:да:


Потребителски аватар
dishata
Мнения: 109
Регистриран на: Чет 13 ное 2008 20:59
Автомобил: SEAT IBIZA
Двигател: AHU
Местоположение: Лом

Re: 1Z мотора питане за датчик на един от маркучите на турбото

Мнениеот dishata » Чет 23 сеп 2010 11:52


а по-какво познахте ,че е 110 коня?на мен си ми прилича на 1з а на първата снимка маи нещо е преправяно или сменяно горе на н75 клапана освен ,че няма датчика като на втората снимка. :beer


Потребителски аватар
Ivajlo82
Мнения: 106
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кюстендил
Контакти:

Re: 1Z мотора питане за датчик на един от маркучите на турбото

Мнениеот Ivajlo82 » Чет 23 сеп 2010 12:14


the_red_camel написа:колега втората снимка дето е с голяма кора тфа май е 110 коня

Колега ако може да се вярва на обявата пасата е 90к.с. Аз такъв търся. 110коня не ме блазнят заради съединител, данък и джантите с 5 болта. Имам си зимни гуми с джанти за сегашния ми пасат/АЕК/.


the_tupan
Мнения: 882
Регистриран на: Вто 13 окт 2009 13:04
Автомобил:
Двигател:

Re: 1Z мотора питане за датчик на един от маркучите на турбото

Мнениеот the_tupan » Чет 23 сеп 2010 13:41


dishata написа:а по-какво познахте ,че е 110 коня?на мен си ми прилича на 1з а на първата снимка маи нещо е преправяно или сменяно горе на н75 клапана освен ,че няма датчика като на втората снимка. :beer

По мъркучите между горивния филтър и помпата.


Потребителски аватар
the_red_camel
Мнения: 698
Регистриран на: Съб 17 юли 2010 14:04
Автомобил: Skoda Roomster 1.6 16V 105hp
Двигател: BTS
Местоположение: Plovdiv

Re: 1Z мотора питане за датчик на един от маркучите на турбото

Мнениеот the_red_camel » Чет 23 сеп 2010 16:00


Колега да ти кажа от личен опти доста пасати сам виждал с тая кора като на 110 коня а пак пишат че е 90 коня, тия хора или не разбират от коли или аз имам грешно впечатление :wink:


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: 1Z мотора питане за датчик на един от маркучите на турбото

Мнениеот fox_vt » Чет 23 сеп 2010 16:30


Да ама не и двата са 90 коня за справка на втората снимка а и на първата Н75 е от 90 коньовия мотор,като моя клапан е едно към едно :wink:


Потребителски аватар
dishata
Мнения: 109
Регистриран на: Чет 13 ное 2008 20:59
Автомобил: SEAT IBIZA
Двигател: AHU
Местоположение: Лом

Re: 1Z мотора питане за датчик на един от маркучите на турбото

Мнениеот dishata » Чет 23 сеп 2010 17:09


разлика в МАРКУЧИТЕ не виждам а и на 110ките мисля ,че както отзад на надписа TDI ито е червено така и на голямата кора.


the_tupan
Мнения: 882
Регистриран на: Вто 13 окт 2009 13:04
Автомобил:
Двигател:

Re: 1Z мотора питане за датчик на един от маркучите на турбото

Мнениеот the_tupan » Чет 23 сеп 2010 18:59


dishata написа:разлика в МАРКУЧИТЕ не виждам а и на 110ките мисля ,че както отзад на надписа TDI ито е червено така и на голямата кора.

Виж тук http://www.google.bg/imgres?imgurl=http ... 80&bih=616 . Забележи как при АФН мАркучите правят чупка надолу преди помпата докато при 1Z вървят над предпазителя на ангренажа. При АФН единия мАркуч е прозрачен а другия не. При 1Z и двата са прозрачни. :beer
Тук пък е разликата в маркучите между АФН и 1З при Голф 3. http://www.google.bg/imgres?imgurl=http ... h:1&itbs=1 Както се вижда капака е от АФН, ама мотора си е чист 1З. А ако се загледате внимателно в двете снимки в началото на темата ще забележите, че има съществена разлика в турбо пътищата на двата мотора.


Потребителски аватар
Ivajlo82
Мнения: 106
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кюстендил
Контакти:

Re: 1Z мотора питане за датчик на един от маркучите на турбото

Мнениеот Ivajlo82 » Нед 26 сеп 2010 23:05


Благодаря на отзовалите се колеги. След много търсене и гледане установих, че до към 09.1995г. 1z мотрите са като първата снимка, т.е. въпросния липсващ датчик го видях на съседния/дебел/ маркуч - малко трудно се вижда защото той е насочен към съда за стъкломиещата течност. Мисля, че въпроса ми е изчистен.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: 1Z мотора питане за датчик на един от маркучите на турбото

Мнениеот milmar » Пон 27 сеп 2010 7:46


Ivajlo82 написа:... т.е. въпросния липсващ датчик го видях на съседния/дебел/ маркуч - малко трудно се вижда защото той е насочен към съда за стъкломиещата течност....


И аз си помислих , че може да е така . При мен е като на първата снимка и датчика е за температура на постъпващия въздух , би трябвало да е след кулера ... на втората снимка не ми е ясно дали е така ?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: daimen и 75 госта