Съвет за Пасат 1.8Т '99г

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
raziel
Мнения: 313
Регистриран на: Съб 17 юни 2006 20:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот raziel » Чет 22 юни 2006 18:11


ACCELERATOR благодаря.
Утре ще засека колко харчи и ще ви кажа в събота ще ходя до Пловдив и ще вида извънградско колко е.
По книжка го дават среден разход 9/100 градско.
И 6.5 Извънградско.
Всичко си зависи от колата и как е нагласен двигателя.
Моята астра дето е 75коня харчеше 10-11/100 градско с висенето в задръстванията вечер в 18.
След тва я водих на лекар и ми пада до 8-8.2 градското.
Ако много я юркам става 9.
Но нека не забравяме че все пак пасата е 99г и се предполага че е оразмерен добре за градски условия.
А и аз нема карам по цариградско с 200 /макар че требва пробвам:)./ :)




Потребителски аватар
Dan4ote
Мнения: 1056
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнениеот Dan4ote » Чет 22 юни 2006 18:12


santo_trafficante написа:в София градско: Вектра 2004год 2.2 150к.с. 13/100 на компа на колата!Октавия 2000год 150к.с тоя е малко спестовник я докарва на 12/100.тоя с Вектрата караше нов пасат преди това и казваше че не го е свялял в Сф под 14л говоря за 150к.с :roll:
аа 8/100 в това движение прави голф 1.4 :lol:

Един мой съсед има Вектра 2004 и каза, че му харчи 13/14 с мотор 1.8

с 200 като караш харчи 10 / 11 - така пише на компютъра, ама караш некъде 10 мин, а не да задържиш неколко секунди.

Аз ви казвам около 9.4 с ръчкания, са нормално 8. То е ясно, че варира в този диапзон, не може винаги да ми е 8 и никога да не скача повече. Аз не виждам смислъл да ви лъжа :roll: Мислети си каквото искате, нали аз знам колко си ми харчи.
13,14,15 на сто е АБСУРД да качи - пълен абсурд!! Това, че някой кара сдухан пасат от километри не означава, че всики са карани толкова.


Потребителски аватар
raziel
Мнения: 313
Регистриран на: Съб 17 юни 2006 20:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

ахамцц:)

Мнениеот raziel » Чет 22 юни 2006 19:16


Dan4ote е напълно прав според мен. Първо нещата са много субективни - защото всеки има различнен стил на каране.
А 15/100 ми се вижда адски много.
Ако пасата е сдухан и не е гледан може и 20/100 ама говорим за кола която е гледана.
Аз имам познат с Ауди с същият двигател + автоматик и ми каза че повече от 12/100 градско никога не му е харчило.
Още повече аз пасата го взимам защото карам много извън градско и искам да ми е комфортно.
Из софия връткам само след 23 така че тогава не го броя много за градско:)
Но нека го засека утре и ще видим.
Ако гори 8-9 и аз съм навит да повозия някой за 50лв :) :)


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20258
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vlad777 » Чет 22 юни 2006 19:31


Ами аз карам Ауди А3 с двигател 1.8 20V 125 к.с. '97 г. (същия, но без турбото)

С яко ръчкане харчи 12+. Не виждам как твоя пасат ще харчи по-малко ако го караш с газ и сменяш скоростите след 4-5000 оборота.

А един приятел има Ауди А4 1.8 Т '96 г. Неговото е с чип и по-голяма турбина (190 к.с.). Градското му е 14+ като го кара мъжката.

Ти как караш градско под 10 незнам :roll: все пак колата е 150 к.с. :!:

Налей до горе резервоара, карай докато светне лампата и пак налей до горе и засечи колко литра и колко километра. То пак няма да е съвсем точно, но в рамките на 1/2 литър ще изчислиш разхода.


Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Чет 22 юни 2006 22:19


Защо си мислите, че като е 150 коне колата, не може да харчи малко... най-важният фактор тук е как я настъпваш... като галиш педала за газта и като сменяш бързо предавките, когато изобщо не ти трябва мощност, абсолютно възможен е разхода, който Данчо показва... сегаповечето ще кажат - абе ти тая кола не можеш да не я караш с ръчка... ами който си наложи воля да кара нормално и пестеливо, ще намали и разхода ;)


Потребителски аватар
Dan4ote
Мнения: 1056
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнениеот Dan4ote » Чет 22 юни 2006 23:39


В колата ми е книжката, но в нея има всичките двигатели и колко харчат:
- най-икономичният е 1.8Т, след него 1.6, 1.8, 2.8 (мисля, че бяха така. Знам със сигурност, че 1.8Т е най-икономичен)
- най-бързо ускоряващи от 0-100 са: 1.8Т (за 8.7сек. или 8.9сек. не помня), 2.8, 1.8, 1.6
- максимална скорост: 2.8, 1.8Т ... и ако не се бъркам разликата беше 2 км/ч в полза на 2.8

(може и да бъркам, като ги погледна утре ще кажа пак. За разхода съм сигурен)

Заключението си го правете сами. Това, че мотора е по-малкък НЕ ОЗНАЧАВА малък разход. 1.6 мотора май трудно се справя с това купе. С мощния мотор се налага леко натискане на педала за да тръгне колата с нормална скорост, много по-малко харчи от малкия мотор, на който трябва да подадеш значително повече газ за да тръгне в нормални скорсти. Турбината започва да работи от 1200 оборота!!! На дизелите май не почва от толкова ниско. Как пипнеш газта и вече си набира колата с лекота.

@Vlad777,
Често се дърпам с един познат докато се прибираме към вкъщи вечер. Отсечката е 8 км и тогава сменям скоростите над 5000 оборота. Разхода за тези колометри е под 12 на сто. Говориме за 5-6 минути каране до червената зона на оборотомера. Не знам как ги правите тези 15, 17 ,30 на сто.
Съгласен съм, че ако карам доста време с такива обороти ще се вдигне разхода - не съм го пробвал. Мога да ви кажа нещо, което беше любопитно и за мен: Карам например на 4-та с 2000 оборота постоянно и харчи да речем средно 7. Превключвам на 2-ра и карам с 4000 оборота постоянно, моментално разхода се вдига за около 3-4 секунди и след това стабилизира на седем. Ако дам повече газ - вдига ряхо разхода и пак стабилизира.


Потребителски аватар
20vTurbo
Мнения: 1034
Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
Контакти:

Мнениеот 20vTurbo » Пет 23 юни 2006 5:48


Vasseto написа:
Dan4ote написа:.... ама като покарах 8 години и скоро се качих в една А6 автоматик - блага работа!


Май зависи от ЕГН-то.


Ха ха ... я познай какво ми е ЕГН-то на мене ... просто е въпрос на умения при шофирането на автомобила. Типтроника (не говоря за ДСГ което е принципно различно) си е най-обикновен автоматик на който като му кажеш ти да сменя скоростите почва едно чудене и мислене, и като си реши благоволява да промени предавката, понякога повече от 2 секунди след като си бутнал лоста. От горе на това Тинпроника губи от 2-6% от мощността на колата в сравнение с ръчните скорости (колкото е по-слаб двигателя, толкова е по-голяма загубата).

В крайна сметка ако държиш да ползваш колата си като "домакински уред" заради "удобството" може и да си вземеш автоматик. Мен с трафик не може да ме уплашиш, аз съм карал 12 години в такъв трафик който повечето хора не могат и да си представят. :lol:


deliveryman
Мнения: 26
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 21:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот deliveryman » Пет 23 юни 2006 8:48


Dan4ote написа: Турбината започва да работи от 1200 оборота!!! На дизелите май не почва от толкова ниско. Как пипнеш газта и вече си набира колата с лекота.

Само да вметна че турбината е включена непрекъснато,а почва да се развърта след 1900 об/мин....Иначе за разхода кво да ти кажа-зависи от стила шофиране,около 10 дена карах същия като твоя само че 2003г,под 10 не можах да го сваля,като имах и малко извънградско.


Потребителски аватар
raziel
Мнения: 313
Регистриран на: Съб 17 юни 2006 20:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

:)

Мнениеот raziel » Съб 24 юни 2006 21:17


Dan4ote а ти някакви настройки на двигателя правил ли си.. Допълнителна центровка...?
Я кажи къде да закарам моя ... само да не е унитрейд защото се убедих с 1 ходене там че са пълни идиоти.
Вчера правих преглед преди покупка, колата е много добре, но изведнъж откриха теч и казаха че ми тече скоростната кутия, че ремонта ще ми струва 4000лв , побърках се...
Попитах сигурни ли сте...
Отговора беше "еми да макар че ние не правим автоматици, отиди в друг сервиз"
Накрая открих един сервиз Gemini се казва малко преди "метро люлин" специализир в скоростни кутии.
Отидох там и ми се изсмяха. Бил текнал "АНТИФРИЗ"
И слязал доло и леко намокрил долната кора до скоростната кутия.
Монтьора ме попита "абе момче твоя майстор не прави ли разлика м/у масло и антифриз" :) Аз му обясних че съм ходил в Unitrade. :)
Днес бях в Пловдив и за всеки случай я закарах при един познат, той ми каза същото.
Нямам думиии просто....
А за разхода моя градско е 11-11.5 в момента.
Извънградско 8-9 с много ръчкане и не съм падал под 190 по магистралата (Освен където не е възможно де :) )
Но тва е само за 1 ден каране. Полвината от който беше вчера в големият дъжд.
И така...
Кажете сега за сервиз.. В Порше как е ?
Да видим колко може се намали разхода...
Имам и едно друо питане, трябва ми някаква документация на разбираем език примерно англииски че моята е на италиански...
Данчоте я кажи за MFA - MFA1 & MFA2
Какво всъшност показва? И как мога го ресетна. че цял ден се опитвам му хвана логиката:)
Може да е глупав въпроса но до сега не съм карал подобно нещо:)


Потребителски аватар
Dan4ote
Мнения: 1056
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнениеот Dan4ote » Съб 24 юни 2006 22:47


За разхода - ако въртя цял ден по София ми е около 9.4. Много рядко стига 10 и то със системата изпреварване яко и праз най-отпред на светофара (като селяните от Перник :lol: :lol: ) Бензина ми е 95 или супер 100 от OMB или Лукойл. Настройки не съм правил, центровката не е ли автоматична? :roll: Има си сензор за тази работа. Скоро ще прасна едно чипче за 180 кончета :twisted: Един мой приятел с А6 отива да си слага чип и то се оказа, че колата му имала точно такъв, какъвто той искал :oops:

За Unitrade ти казах - ще ти предпишат маса щуротии за смяна, които не се нуждаят от такава! Записваш час, чакаш с седмици и накрая отиваш да ти установат проблема и хоп - нов час, когато вече ще ти отсраняват проблема, най-рано след седмица.

са за MFA. Мисля, че има писано по форума, но ето ти кратко инфо:
От MFA1 към MFA2 минаваш като натиснеш копчето отдолу. MFA1 ти показва текущите стойности, докато MFA2 прави статистика от последното сваляне на акумолатора.
Рестартиране на статистиката на съответното MFA става като си на него и задържиш копчето за смяна от МФА1 към МФА2. Задръж го известно време и си готов.
MFA има следната информация (избери да гледаш часа и ги сменяй с копчето за надолу):

1. Час (настройва се от врътката под оборотомера - като я завъртиш по часовниковата стрелкасе увеличават минутите, а обратно на часовниковата стрелка се овеличават часовете)
2. Моментен разход
3. L/100 среден разход на 100 км
4. Изминати километри
5. Средна скорост (4 и 5 може да съм ги объркал ама ще се ориентираш от обозначението)
6. Колко време ти е работила колата и съотвтно времето за което върви цялата тази статистика

Питай друго което не ти е ясно.


Потребителски аватар
raziel
Мнения: 313
Регистриран на: Съб 17 юни 2006 20:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот raziel » Съб 24 юни 2006 23:01


Аха....
Относно унитрейд още не бях си купил пасата когато ме изгубиха за клиент..... :)
MFA1-текущи стойности, но примерно за изминат път и средна скорост, текуща стойност от кога?
От запалването на автомобила...?
Утре ще ги нулирам да вида...
Другото нещо е "темпомат" ако не се лъжа се казва.
Устройството което задава определена скорост и я подържа.
Къде ми показва скоростта която задавам и как се ползва по точно...

Малко извън темата но някой знае ли автомобилен ключар.
Заключи ми се дясната врата и не иска да се отключва. Натискам централното, Уж се отключва - повдига нагоре и показва че вратата е отключена но всъшност не е.
Лошото е че на тази врата нямам и ключалка. Има просто тапичка на мястото на патрона.


Потребителски аватар
Dan4ote
Мнения: 1056
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнениеот Dan4ote » Съб 24 юни 2006 23:03


raziel написа:MFA1-текущи стойности, но примерно за изминат път и средна скорост, текуща стойност от кога?
От запалването на автомобила...?

Да!
Ако стои колата няколко часа, 2-3, не съм засичал точно, статистиката се рестартира сама


Потребителски аватар
raziel
Мнения: 313
Регистриран на: Съб 17 юни 2006 20:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот raziel » Съб 24 юни 2006 23:30


Малко снимки
за да се похваля
:)



Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Потребителски аватар
Dan4ote
Мнения: 1056
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнениеот Dan4ote » Съб 24 юни 2006 23:38


Убава е, със здраве да си я караш, да те слуша и да си доволен от нея!!
ЧЕСТИТО!


Потребителски аватар
raziel
Мнения: 313
Регистриран на: Съб 17 юни 2006 20:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот raziel » Съб 24 юни 2006 23:40


А мерси мерси..
ако беше седан щеше е по добре ама неможах намеря:)
Но съм си много доволен...



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта