Клапа топъл-студен въздух към въздушния филтър

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
stefan_doc

Клапа топъл-студен въздух към въздушния филтър

Мнениеот stefan_doc » Нед 10 окт 2010 10:54


Изображение
Изображение
Това са снимки на трипътника с клапата, която превключва топлия въздух от изпускателните колектори и студения въздух от към калника към въздушния филтър. В това си положение на снимката, което предполагам е естественото, защото от горе нама нищо да го притиска надолу, клапата пуска топъл въздух от колекторите.
Когато с ръка натисна силно медното капаче най-отгоре, пружината отдолу се свива и клапата почва да пуска студен въздух. Как и кога това става в работещ автомобил?

Последна промяна от stefan_doc на Пон 11 окт 2010 18:21, променено общо 1 път.




velizar987
Мнения: 119
Регистриран на: Нед 03 фев 2008 22:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Клапа топъл-студен въздух към въздушния филтър

Мнениеот velizar987 » Пон 11 окт 2010 17:10


.

Последна промяна от velizar987 на Вто 18 сеп 2012 15:10, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
ivo_555
Мнения: 1913
Регистриран на: Чет 21 яну 2010 11:16
Автомобил:
Двигател:

Re: Клапа топъл-студен въздух към въздушния филтър

Мнениеот ivo_555 » Пон 11 окт 2010 17:21


Хм, пък аз си мислех, че нормалното и положение е да взима студен въздух, пък зимата като застудее почва да взима топъл!


stefan_doc

Re: Клапа топъл-студен въздух към въздушния филтър

Мнениеот stefan_doc » Пон 11 окт 2010 18:05


velizar987 написа:Пич вземи да мислиш логично.
Сам казваш биметален механизъм - означава, че според температурата на постъпващият въздух, клапата САМА регулира откъде да взима въздух(студен/топъл).
Може да я тестваш като я поставиш на различни температури(студено/топло) и следиш дали отваря/затваря.
Думата "биметален" съм я ползвал, без да съм сигурен, че е такъв.При условие, че сега на стайна тебпература е отворена за топъл въздух няма смисъл да я слагам на студено да видя дали ще се отвори, нали?! Сложих я на топло до към 60 градуса, но промяна няма. Пък и не виждам как този механизъм сам ще отмести пружината.

Последна промяна от stefan_doc на Пон 11 окт 2010 18:50, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Клапа топъл-студен въздух към въздушния филтър

Мнениеот bobocamaro » Пон 11 окт 2010 18:25


"Пружината" е биметална, както и "пружината" на всеки грозен термостат.Свива се сама себе си-кое те накара да зададеш въпроса?На газова кола това се "шунтира" на бензинова също, за да върви като хората :screwy


stefan_doc

Re: Клапа топъл-студен въздух към въздушния филтър

Мнениеот stefan_doc » Вто 12 окт 2010 8:12


Въпросът го зададох, защото във форума има обсъждано за клапите, които се командват с вакуум и нищо за биметалните. Ако тази на снимката не е повредена би трябвало нормално двигателят да засмуква топъл въздух от колекторите и едва при достигане на много висока температура /във всички случаи над 60 градуса/клапата да се отваря към калника...Което пък би значело че инженерите са предпочели ДВГ-то да работи с топъл въздух. Или?


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Клапа топъл-студен въздух към въздушния филтър

Мнениеот i.e.i » Вто 12 окт 2010 8:43


Ако всичко е наред 60градуса се достигат за 5 мин.(дори и зимата).При проблем времето
се увеличава(разхода на гориво също).
Случай от лятото:на форд (месингова ампула) при 30+ градуса на въздуха с загрял двигател не беше отворила клапата (пружина я държи постоянно затворена).По време на движение двигателя загуби мощност и започна да прекъсва.След демонтаж на пружината,клапата се отвори и всичко си дойде на място.


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Клапа топъл-студен въздух към въздушния филтър

Мнениеот bobocamaro » Вто 12 окт 2010 13:05


stefan_doc написа: клапите, които се командват с вакуум и нищо за биметалните.?

Там вакуума се управлява от биметална пластина, но работата е цигумигу защото тази пластина е далече от въздушния поток.При теб е истинско защото въздуха обтича елемента и системата е по-"скоклива".За по-бързо загряване на мотора и по-балансиран разход я ползвай.За тежък крак и рацерство я изхвърли.


stefan_doc

Re: Клапа топъл-студен въздух към въздушния филтър

Мнениеот stefan_doc » Сря 13 окт 2010 8:53


Вече всичко е ясно. Остава само някой знаещ да уточни градусите, при които отваря към студения.


Потребителски аватар
rokera
Мнения: 278
Регистриран на: Вто 28 окт 2008 14:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Клапа топъл-студен въздух към въздушния филтър

Мнениеот rokera » Чет 14 окт 2010 13:34


Понеже ми стана интересно та днес се заиграх със същата матракулка на мойта кола. Свалих я и със сешоар нагрявах пружината и джаджата над нея до положение при което не можеше да се пипнат и резултата беше нищо ама абсолютно не иска да мръдне пустата му клапа. Мойто мнение е че като нови може би са бачкали тия неща, но с времето се сдухват. По мои спомени студения въздух е по наситен с кислород и би трябвало да има по добро изгаряне и следователно повече да се набира возилото, но незнам дали ще харчи повече. Та съм решил да разкача самата клапа да не е под напрежение, после с една тел (любимия ми матрял) са я закрепя на затворено за топъл въздух положение и да видя как ще се държи колата. Защо с тел, защото дори при затворено положение пак остават малки отвори и ще влиза малко топлинка ако е нужно а при силиконизиране няма как да стане. Е това е мойта хипотеза и ако има някой разбиращ (аз не твърдя че съм такъв) нека каже какви са плюсовете и минусите на идеята ми.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Клапа топъл-студен въздух към въздушния филтър

Мнениеот i.e.i » Чет 14 окт 2010 13:43


Май ще е по-добре въздуха да е студен.


Потребителски аватар
mirkata 4020
Мнения: 905
Регистриран на: Пон 13 окт 2008 11:57
Автомобил: vw mk3
Двигател: 1996
Местоположение: Ловеч-старият град

Re: Клапа топъл-студен въздух към въздушния филтър

Мнениеот mirkata 4020 » Чет 14 окт 2010 14:39


bobocamaro написа:"Пружината" е биметална, както и "пружината" на всеки грозен термостат.Свива се сама себе си-кое те накара да зададеш въпроса?На газова кола това се "шунтира" на бензинова също, за да върви като хората :screwy

Точно така,махай го това :да:


stefan_doc

Re: Клапа топъл-студен въздух към въздушния филтър

Мнениеот stefan_doc » Чет 14 окт 2010 14:51


Може без нея да е по-добре, но защо тогава инженерите от VW ще си правят труда да слагат клапа и трипътник, да отвеждат топлия въздух от изпускателните колектори и, което ми е най-странно, тази клапа ще се отваря при толкова висока температура?! Така че Рокера е прав и ми е много интересно как ще завърши експеримента му. Както и дали наистина клапата с времето се разваля или просто така е проектирана....


Потребителски аватар
Bobko81
Мнения: 96
Регистриран на: Вто 29 юли 2008 17:11
Автомобил: Skoda Fabia I 1 4 16V
Двигател: AUB
Местоположение: Видин

Re: Клапа топъл-студен въздух към въздушния филтър

Мнениеот Bobko81 » Сря 03 ное 2010 14:22


Здравейте колеги за да не пускам нова тема реших да пиша тук.На моят Б3 1.8 RP тази клапа се командва с вакуум който влиза под моното незнам дали въобще работи но като загрее падат леко оборотите на газ.Четох други теми и колеги казват,че застопоряват клапата на студен въздух защото двигателя работи по добре на газ със студен въздух и няма ли да качи разхода особенно през зимата?


Потребителски аватар
refresh4o
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 762
Регистриран на: Съб 09 апр 2011 20:59
Автомобил: VW POLO B5188PP
Двигател: AEX 1996
Местоположение: Варна

Re: Клапа топъл-студен въздух към въздушния филтър

Мнениеот refresh4o » Пон 23 апр 2012 20:28


и аз да не отварям тема ще питам тук:
Разхода спада ли или е само илюзия и не е ли най-добре да се прекара тръба до предната маска да смуче директно студен въздух, а не от калника ?



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 79 госта