


Промивка на охладителната система-Голф 3
- stefarata
- Мнения: 1907
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Ford S Max MK1
- Двигател: TDCI
- Местоположение: Карнобат
Промивка на охладителната система-Голф 3
Минах доста км с голфата и ми минава през акъла да направя нещо като прочистване на охладителната система (тъкмо да сменя антифриза и да вида ще текнат ли боклучаци). Става дума за 1.6 АБУ. Питанката ми е вие как процедирате (как източвате стария антифриз, има ли снимков материал по темата(поне аз не открих такъв), сваля ли се задължително големия радиатор и т.под тънкости и особености. Мисля че ако споделите опита си ще е полезно за доста съфорумци.
- mariovasi
- Мнения: 1787
- Регистриран на: Съб 16 фев 2008 17:51
- Автомобил: Skoda scala 110kw DSG 2020
- Двигател: TSI
- Местоположение: Г. Оряховица/В.Търново
Re: Промивка на охладителната система-Голф 3
viewtopic.php?f=1&t=56917
Това не е за ABU но принципа е същият и е много добра тема.
viewtopic.php?f=17&t=67374&hilit=%D0%BF%D0%BE%D1%87%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5+%D0%BE%D1%85%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%BD%D0%B0+%D1%81+%D0%BC%D0%B0
Това не е за ABU но принципа е същият и е много добра тема.
viewtopic.php?f=17&t=67374&hilit=%D0%BF%D0%BE%D1%87%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5+%D0%BE%D1%85%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%BD%D0%B0+%D1%81+%D0%BC%D0%B0
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Промивка на охладителната система-Голф 3
има не си търсил
слагаш един плитък леген под колата и оттягаш скобата която излиза от най долния ти маркуч на радиатора издърпваш маркуча и в легена отвий си преди това капачката на казанчето , като изтече сичко може да духнеш малко през казанчето , още ще изтече ... имай предвид че около литър течност винаги остава в системата. ако течноста която си източил има цвят на антифриз зелена или синя или какъвто ти е бил няма нужда да праиш другите неща надолу ако обаче е ръждива боза със стружки задължително надолу.
1.След това зимаш едим маркуч и със студена или топла вода в казанчето и под налягане така докато не потече чисто вода отдолу.
2.Връзваш маркуча обратно пълниш вода в системата до максимум на казанчето завиваш капачката и палиш колата да поработи на празен ход 15 минути като отвреме навреме стискаш долния и годния маркуч тези които излизат от радиатора ще излезнат мехурчета в казанчето ако спадне нивото на водата доливаш пак но това докато не е загрял двигателя, щом спадне нивото на водата гасиш двигателя внимателно отвиваш капачката и доливаш, това го правиш докато се включи перката на вентилатора за охлаждане тогава термостата ти е отворил продължаваш да стискаш с ръце горния и долния маркуч от радиатора , това го правиш докато долния маркуч стане горещ това ти означава че водата вече циркулира и е изгонило сичкия въздух от системата водата в казанчето вероятно ще спадне пак , пак доливаш може и леко да подадеш газ да засилиш циркулацията но само когато вентилатора ти работи инече няма смисъл .... след като си обезвъздушил пак отвиваш маркуча и пак източваш отново че изтече гняз голяма ако искаш може и да покараш ден два с вода по хубаво да се прочисти ...
3. пак наливаш вода в казанчето и исипваш едно шишенце (лики моли) течност за изчистване на охладителната система продават го в някои бензиностанции ще търсиш 10- 15 лв струва но е много готино освен че почиства то създава филм по стените на сичко дори и на гумените съединения и спира корозията след него вече забравяш за ръждивата боза антифриза ти след смяна ще е чист какъвто си го сипвал някога. С него двигателя ти трябва да работи 5 до 15 минути май беше пише на шишенцето, тъкмо докато обезвъздушиш по точка 2. и пак исипваш сичко ...
4. след това вече може да си слагаш новия антифриз не го прави много концентриран до -20, -30 ти е достатъчно колкото е по концентриран толкова вискозитета му е по-голям по гъст и помпата по трудно го изтласква имаш по лоша циркулация при бавни обороти например когато чакаш на светофар и резултата е по лошо охлаждане затова например ако си забелязал някои се оплакват че температурата при която им включва перката е над 90 градуса а тя трябва да е под или макс 90 една от причините за това грешно отчитане е именно тази много концентриран антифриз ... аз мога да кажа че при концентрат -60 градуса пълна система перката включва вече при 100 градуса, двигатела прегрява
слагаш един плитък леген под колата и оттягаш скобата която излиза от най долния ти маркуч на радиатора издърпваш маркуча и в легена отвий си преди това капачката на казанчето , като изтече сичко може да духнеш малко през казанчето , още ще изтече ... имай предвид че около литър течност винаги остава в системата. ако течноста която си източил има цвят на антифриз зелена или синя или какъвто ти е бил няма нужда да праиш другите неща надолу ако обаче е ръждива боза със стружки задължително надолу.
1.След това зимаш едим маркуч и със студена или топла вода в казанчето и под налягане така докато не потече чисто вода отдолу.
2.Връзваш маркуча обратно пълниш вода в системата до максимум на казанчето завиваш капачката и палиш колата да поработи на празен ход 15 минути като отвреме навреме стискаш долния и годния маркуч тези които излизат от радиатора ще излезнат мехурчета в казанчето ако спадне нивото на водата доливаш пак но това докато не е загрял двигателя, щом спадне нивото на водата гасиш двигателя внимателно отвиваш капачката и доливаш, това го правиш докато се включи перката на вентилатора за охлаждане тогава термостата ти е отворил продължаваш да стискаш с ръце горния и долния маркуч от радиатора , това го правиш докато долния маркуч стане горещ това ти означава че водата вече циркулира и е изгонило сичкия въздух от системата водата в казанчето вероятно ще спадне пак , пак доливаш може и леко да подадеш газ да засилиш циркулацията но само когато вентилатора ти работи инече няма смисъл .... след като си обезвъздушил пак отвиваш маркуча и пак източваш отново че изтече гняз голяма ако искаш може и да покараш ден два с вода по хубаво да се прочисти ...
3. пак наливаш вода в казанчето и исипваш едно шишенце (лики моли) течност за изчистване на охладителната система продават го в някои бензиностанции ще търсиш 10- 15 лв струва но е много готино освен че почиства то създава филм по стените на сичко дори и на гумените съединения и спира корозията след него вече забравяш за ръждивата боза антифриза ти след смяна ще е чист какъвто си го сипвал някога. С него двигателя ти трябва да работи 5 до 15 минути май беше пише на шишенцето, тъкмо докато обезвъздушиш по точка 2. и пак исипваш сичко ...
4. след това вече може да си слагаш новия антифриз не го прави много концентриран до -20, -30 ти е достатъчно колкото е по концентриран толкова вискозитета му е по-голям по гъст и помпата по трудно го изтласква имаш по лоша циркулация при бавни обороти например когато чакаш на светофар и резултата е по лошо охлаждане затова например ако си забелязал някои се оплакват че температурата при която им включва перката е над 90 градуса а тя трябва да е под или макс 90 една от причините за това грешно отчитане е именно тази много концентриран антифриз ... аз мога да кажа че при концентрат -60 градуса пълна система перката включва вече при 100 градуса, двигатела прегрява
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Промивка на охладителната система-Голф 3
да забравих да кажа казанчето също трябва да се свали и хубаво да се измие както е в оная тема
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ogogin и 62 госта