И още един въпрос колко мм трябва да бъде генерацията ако предположим че колата ще се ползва за писта при напълно заводски мотор? Колектора ми е Supersprint 4-2-1.
Генерация на KR
- napster
- Мнения: 1158
- Регистриран на: Съб 23 дек 2006 18:29
- Автомобил: BMW E30
- Двигател: 1.6 LPG
- Местоположение: Стара Загора
Генерация на KR
Колеги колко мм е оригиналната генерация на KR-a? Скъса ми се една от тръбите на гърнетата и реших да премеря колко е и останах доста втрещен като видях шублера на 35мм вътрешен размер
И още един въпрос колко мм трябва да бъде генерацията ако предположим че колата ще се ползва за писта при напълно заводски мотор? Колектора ми е Supersprint 4-2-1.
И още един въпрос колко мм трябва да бъде генерацията ако предположим че колата ще се ползва за писта при напълно заводски мотор? Колектора ми е Supersprint 4-2-1.
- valentin-jekov
- Мнения: 67
- Регистриран на: Чет 11 мар 2010 13:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Генерация на KR
Здравей,колега..Заводско изходящите тръби на 16в моторите на мк2 в Европа(ПЛ,КР)се срещат в два размера,според годината на производство:
-преди 1988г.-45мм
-след 1988г.до 1991г.-50мм
При нормална експлоатация на автомобила,еластичността на мотора не се влияе от тази малка разлика..Ако колата се кара на по-тежък режим(на писта и т.н.),изходния дебит на газовете е доста по-голям и естествено 50мм се оказва по-удачен вариант..
Щатската версия на мк2 с 9А мотор се предлага само с 50мм генерация..
Що се отнася до колектора,при различните вариянти 4-2-1,4-1,заводски колектор, помпажния дебит в крайната точка е един и същ..Има малка разлика само в скоростта на газовете..Така,че ти трябва една идея над тези 50мм
-преди 1988г.-45мм
-след 1988г.до 1991г.-50мм
При нормална експлоатация на автомобила,еластичността на мотора не се влияе от тази малка разлика..Ако колата се кара на по-тежък режим(на писта и т.н.),изходния дебит на газовете е доста по-голям и естествено 50мм се оказва по-удачен вариант..
Щатската версия на мк2 с 9А мотор се предлага само с 50мм генерация..
Що се отнася до колектора,при различните вариянти 4-2-1,4-1,заводски колектор, помпажния дебит в крайната точка е един и същ..Има малка разлика само в скоростта на газовете..Така,че ти трябва една идея над тези 50мм

Последна промяна от valentin-jekov на Сря 13 окт 2010 1:07, променено общо 2 пъти.
- negodnika
- Мнения: 891
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 10:13
- Автомобил: Golf MK II GTI+GL
- Двигател: PB+EZ
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Генерация на KR
Съгласен съм, че 50мм е достатъчно и аз съм със supersprint 4-2-1, един резонатор 40см и права тръба до последното гърне, което е оригиналното за 16V 
- napster
- Мнения: 1158
- Регистриран на: Съб 23 дек 2006 18:29
- Автомобил: BMW E30
- Двигател: 1.6 LPG
- Местоположение: Стара Загора
Re: Генерация на KR
negodnika написа:Съгласен съм, че 50мм е достатъчно и аз съм със supersprint 4-2-1, един резонатор 40см и права тръба до последното гърне, което е оригиналното за 16V
Точно за този сетъп си мисля и аз: колектор, резонатор и права тръба до крайното гърне (оригиналната двуцевка), но на 50 или на 55мм е по удачният вариант в моят случай при положение че колата ще се подготвя за писта?
- Li4o
- Аватар:
- Мнения: 2800
- Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
Re: Генерация на KR
napster написа:negodnika написа:Съгласен съм, че 50мм е достатъчно и аз съм със supersprint 4-2-1, един резонатор 40см и права тръба до последното гърне, което е оригиналното за 16V
Точно за този сетъп си мисля и аз: колектор, резонатор и права тръба до крайното гърне (оригиналната двуцевка), но на 50 или на 55мм е по удачният вариант в моят случай при положение че колата ще се подготвя за писта?
Ако колата се готви за писта, което означава да се търси максимална ефективност във второта половина на оборотомера - аз бих заложил на 55мм
- Сиромаха
- Мнения: 176
- Регистриран на: Съб 20 окт 2007 20:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Тутракан
Re: Генерация на KR
Аз все още съм на 55мм с резонатор правен от мен
,крайно от тези "спортните" и колектор 4/1 с вътрешен 36мм -купешки.И аз се надявам с 4х38мм и назад 60мм да даде нещо.И на 5км към терминалната ще се радвам!
- valentin-jekov
- Мнения: 67
- Регистриран на: Чет 11 мар 2010 13:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Генерация на KR
Колеги,ако гоните максимална ефективност,не разширявайте димоотводната тръба до безкрайност..Прекалено отворения атмосферен мотор,дава само лоши показатели на еластичност в режим на работа-загуба на въртящ момент и прекалено голям разход на гориво..При прекалено отворената генерация се получава преждевременно преохлаждане на газовете,което неминуемо намаля скоростта на изхвърлянето им..Варирайте около заводските допуски.. 

- Li4o
- Аватар:
- Мнения: 2800
- Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
Re: Генерация на KR
valentin-jekov написа:Колеги,ако гоните максимална ефективност,не разширявайте димоотводната тръба до безкрайност..Прекалено отворения атмосферен мотор,дава само лоши показатели на еластичност в режим на работа-загуба на въртящ момент и прекалено голям разход на гориво..При прекалено отворената генерация се получава преждевременно преохлаждане на газовете,което неминуемо намаля скоростта на изхвърлянето им..Варирайте около заводските допуски..
Това е така при положение, че колата се готви за ежедневка, но автора на темата обясни, че колата се готви за писта - с този автомобил едва ли на писта ще му е необходимо да е еластичен от 1500 оборота
- napster
- Мнения: 1158
- Регистриран на: Съб 23 дек 2006 18:29
- Автомобил: BMW E30
- Двигател: 1.6 LPG
- Местоположение: Стара Загора
Re: Генерация на KR
Сега ходих да проверявам в един сервиз и ми казаха че имат 50мм и 57мм. Да не стане прекалено отпушена генерацията на 57мм?
- valentin-jekov
- Мнения: 67
- Регистриран на: Чет 11 мар 2010 13:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Генерация на KR
Перфектно..До 10мм над заводския размер е допустимо 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта