Аванс на центровка за двигател АЕК

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
ivodemirov
Мнения: 104
Регистриран на: Чет 03 фев 2005 10:16
Автомобил: VW Golf
Двигател: CFFB 2010
Местоположение: София/London

Аванс на центровка за двигател АЕК

Мнениеот ivodemirov » Чет 29 юни 2006 12:12


- колко градуса трябва да е аванса за правилна центровка на на Golf III 1.6 AEK? (търсих, но не намерих такава тема)




Потребителски аватар
zdr_spasov
Мнения: 140
Регистриран на: Пет 09 юли 2004 18:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Swistow
Контакти:

Мнениеот zdr_spasov » Чет 29 юни 2006 21:50


AEK

Inj. and ignition system Motronic M 2.9

Ignition timing
Display field 4 0 . . . 15° before TDC fluctuating

Т.е. при загрял двигател ( темперартура на маслото 80 градуса ), работещ на празен ход ( 800 об/мин ) ъгълът на предварение е "плаващ" в границите 0...15 градуса. Не се настройва.


Потребителски аватар
ivodemirov
Мнения: 104
Регистриран на: Чет 03 фев 2005 10:16
Автомобил: VW Golf
Двигател: CFFB 2010
Местоположение: София/London

Мнениеот ivodemirov » Пет 30 юни 2006 14:05


.... е да, ама го разместиха "разбирачите" като слагаха газовата и сега е много зле работата и на бензин и на газ! Как да върна старото положение???!!! Някакъв белег има ли ? ....или да ида до Unitrade да ми съдерат кожата?


Потребителски аватар
zdr_spasov
Мнения: 140
Регистриран на: Пет 09 юли 2004 18:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Swistow
Контакти:

Мнениеот zdr_spasov » Пет 30 юни 2006 15:20


Трябва няколко белега едновременно да съвпадат и едва тогава се гледа делкото.
1. Шайбата на коляновия вал има засечка ( белег ). Той трябва да се изравни със стрелката на пластмасовия капак зад него.
2. При това положение ( от т.1 ) се гледа зъбното колело на разпред. вал. Там има белег с надпис ОТ. Този белег трябва да съвпада със стрелката на пластмасовия капак зад зъбното колело.
3. При това положение трябва да се погледне в отвора на скоростната кутия и там да се вижда белега за ГМТ - "0".
Точки 1, 2 и 3 гарантират, че газоразпределителния механизъм е коректно "напаснат".
Сега вече идва ред на делкото. Средата на палеца в делкото трябва да съвпада с една засечка ( белег ) на корпуса на делкото, където ляга дистрибуторната капачка. Ако не съвпада се разхлабва фиксиращия болт на разпрделителя ( делкото ) и тялото му се завърта така, че да се получи съвпадение на белезите.
Всичко това звучи относително сложно, но всъщност е доста просто, стига да знае човек къде да гледа. Все пак, ако не сте сигурен в себе си, препоръчвам да се отиде на майстор, който да провери настройката на запалителната уредба.


Потребителски аватар
ivodemirov
Мнения: 104
Регистриран на: Чет 03 фев 2005 10:16
Автомобил: VW Golf
Двигател: CFFB 2010
Местоположение: София/London

Мнениеот ivodemirov » Пон 03 юли 2006 15:28


zdr_spasov :
Трябва няколко белега едновременно да съвпадат и едва тогава се гледа делкото.
1. Шайбата на коляновия вал има засечка ( белег ). Той трябва да се изравни със стрелката на пластмасовия капак зад него.
2. При това положение ( от т.1 ) се гледа зъбното колело на разпред. вал. Там има белег с надпис ОТ. Този белег трябва да съвпада със стрелката на пластмасовия капак зад зъбното колело.
3. При това положение трябва да се погледне в отвора на скоростната кутия и там да се вижда белега за ГМТ - "0".......


Точно така направих и колата тръгна неузнаваемо добре, бях забравил колко готино ускорява :-)


ТРАКТОРИСТА GL
Мнения: 115
Регистриран на: Сря 04 окт 2006 13:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ТРАКТОРИСТА GL » Пет 03 авг 2007 10:47


Извинявам се за въпроса ми, след като последното мнение е от миналата година, но обяснението за белезите и центровките важи ли за всички бензинови двигатели на VW (или в частност RP-то)??


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Пет 03 авг 2007 12:07


Важи. И белезите и центровката се нагласят по гореописания начин, но за РП трябва стробоскоп след като съвпадне отметката на делкото в средата. Ако е моножетроник - вади се вакума на делкото, ако е мономотроник - нищо не се вади.
Наглася се на 6 градуса преди ГМТ и центровката е ток.
Ако си на газ около 8 градуса може да я оставиш.


Потребителски аватар
ziperr
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 24 юли 2006 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Аванс на центровка за двигател АЕК

Мнениеот ziperr » Сря 13 окт 2010 11:59


Смених парно и водна помпа.

Сещате се какъв екшън е таблото и парното. Преминах го, имам и отопление и климатика изчистих (питата). В колата мирише или на зима (климатик) или на загряла ютия (новото парно). Водната помпа се оказа по-сериозно чудо. Последвалите съвития са не по-малко дивни.

Старата помпа не течеше, но шайбата с оста се клатеше и дори излизаше на 5-7 мм. На ниски обороти - температурата расте. Явно е за смяна. Старата излезе без проблем. Новата е на цена 38 лв. Влезе с хубава гарнитура - алуминии и силиконов пръстен по нея.

Започнах да затварям.

Зацепих правилно (по белези) ангренажен ремък с разпределителен, междинен и колянов вал според 1-ви цилиндър (края на такт сгъстяване, преди ГМТ). Превъртях няколко оборота едното колело, на 5-та, докарах на белег - сравних другите, всичко съвпада. Опъна на ремъка в норма (~70-80 gградуса на усукване с палец и показалец) и посоката като е бил. Слагам щайбите, монтирам компресор, генератор, хидравлична помпа, зацепвам другите ремъци, наливам, запалих, обезвъздуших, долях и се кефя че се оправих за 4-5 часа с чуденето и пушенето. Пичовете от сервиза просто бяха затрупани иначе там щеше да се прави.

Резултат - мудно ускорение. Когато е студена е много по-добре. Като загрее над 50 градуса, започва да се спъва още.
На баира - видя зора. При положение че съл го минавал с 3-ма човека на 5-та със ~100 км/ч, а сега сам едвам издрапа на 4-та и след още 2-3км, дигна над 95 градуса стралката. Спрях, поработи на оборот, перката издуха топлото. Помислих си да мръдна леко делкото на пътя както съм, но се отказах че ме чакаха.

Смених въздушен филтър, преди 2 месеца бях намерил нов дебитомер по еБей-я австрииски на супер цена и сам го сменил, закачих ВагКом-а и започнах борбата с тиквите.
С леки корекций в положението на делкото успях да докарам ъгъл на запалване в диапазона от 2 до 24 градуса (при 0-18 е много зле).
Вървенето се пооправи, но е на 70-80% отнесено към нормалното.
Грешката която започна да се регистрира е датчици Г40 (Хол) и Г28(??? Брой на оборотите на коляновия вал може би??? - помощ моля тук).
Г28 мисля че го нямам, или е накован на място където не ми стигат очите.
Г40 - Хол-а е в делкото, нали? Разпитах по магазините - порядъци на 70-80 лв. Изпуснаха се е един магазин дали не съм искал "..Самаров, Ладин, че някой ги праели и ставали и са 9 лв.".

Та Е ли възможно Г40-то да работи, но на моменти да не работи, или да работи на ниски обороти, а някаде по диапазона да се държи странно, и съответно Хол от Лада Самара става ли?

Ако някой сподели опит, ще съм благодарен.

п.п. На газ е по-зле макар да имам ланда контролер и стъпково моторче вместо тройник (което ме кара да си мисля че иска още закъснение).
п.п.п. Ами ако преди това зацепването на разпределителният вал е бил 1 зъб напред (от доверен сервиз)???

Иначе прекрасното ми "Бу" е Пасат'95 Б4 с АЕК 1.6.
Помагайте моля, приемам разум от всеки:)


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Аванс на центровка за двигател АЕК

Мнениеот vaskoto1 » Сря 13 окт 2010 19:18


имам един въпрос-какво по дявлоите си правил в ангренажа при смяна на водна помпа?????
недей прави и гледа центровки с ваг-ком, а си оправи делкото, което някой предишен специалист е врътнал, след като му е избягал ангренажа от паразитното колело. сега ти си го зацепил по белези и делкото е мръднало.
направи го на белег:
Изображение


Потребителски аватар
ziperr
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 24 юли 2006 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Аванс на центровка за двигател АЕК

Мнениеот ziperr » Чет 14 окт 2010 7:05


vaskoto1 написа:имам един въпрос-какво по дявлоите си правил в ангренажа при смяна на водна помпа?????

4 от болтчетата на капака на водната са под "паразитното" зъбно колело на междинния вал. Колелото е сас щпонка и не може да се обърка при монтажа. Остана да ме упрекваш че не съм намерил начин да изкарам помпата изпод зъбното колело!!!

vaskoto1 написа:недей прави и гледа центровки с ваг-ком

не може ли да се разчита на програмката, или върши работа като "чистачка" на грешки?

vaskoto1 написа:, а си оправи делкото, което някой предишен специалист е врътнал, след като му е избягал ангренажа от паразитното колело. сега ти си го зацепил по белези и делкото е мръднало.
направи го на белег:
Изображение

т.е. да завъртя делкото, докато белега му съвпадне с палеца, който сочи 1-ви цилиндър, когато и белезите на маховик и разпределителен вал са на "нула"-ла.

Звучи ми мъдро, понеже вчера пробвах няколко "позиции" на делкото - в крайна сметка всичките "леш" и не избрах нито една.

А по повод Г28 и Г40 грешките?


Потребителски аватар
ziperr
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 24 юли 2006 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Аванс на центровка за двигател АЕК

Мнениеот ziperr » Чет 14 окт 2010 7:22


vaskoto1 написа:имам един въпрос-какво по дявлоите си правил в ангренажа при смяна на водна помпа?????

Голем пардон ако си имал на предвид разцепване на корпуса на помпата от блока. Сега се сещам защо не го направих - много малко място ми остана напред от компресора на климата, и се опасявах че няма да мога да я изкарам напред цялата с корпуса и започнах отстрани на място демонтажа. Явно така се прави, а не филма в който се вкарах сам. Благодарско за мъдростта.

Мисля че ще се фиксна сам, само да спре гадния дъжд.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Аванс на центровка за двигател АЕК

Мнениеот vaskoto1 » Чет 14 окт 2010 9:11


ziperr написа:
vaskoto1 написа:имам един въпрос-какво по дявлоите си правил в ангренажа при смяна на водна помпа?????

4 от болтчетата на капака на водната са под "паразитното" зъбно колело на междинния вал. Колелото е сас щпонка и не може да се обърка при монтажа. Остана да ме упрекваш че не съм намерил начин да изкарам помпата изпод зъбното колело!!!

vaskoto1 написа:недей прави и гледа центровки с ваг-ком

не може ли да се разчита на програмката, или върши работа като "чистачка" на грешки?

vaskoto1 написа:, а си оправи делкото, което някой предишен специалист е врътнал, след като му е избягал ангренажа от паразитното колело. сега ти си го зацепил по белези и делкото е мръднало.
направи го на белег:
Изображение

т.е. да завъртя делкото, докато белега му съвпадне с палеца, който сочи 1-ви цилиндър, когато и белезите на маховик и разпределителен вал са на "нула"-ла.

Звучи ми мъдро, понеже вчера пробвах няколко "позиции" на делкото - в крайна сметка всичките "леш" и не избрах нито една.

А по повод Г28 и Г40 грешките?



на първото си си отговорил сам-така се прави, сваля се компресора и се отмества с маркучите встрани-не се изпуска фреона. :да:

на второто: ваг-кома е стриктно диагностична програма, това едно, второто е че след като компира ти се опитва да те вкара в параметри няма как да съдиш по неговите опити за първоначално положение на делкото.ти не знаеш той какво добавя или изважда в момента за да ползваш това, което ти се показва за ориентир. това и сам си го разбрал вече, но го пиша за другите, които четат тая тема и не го знаят.

третото: тия грешки са производни на грешното положение на делкото. при тоя инжекцион хол-датчика се използва за координиране колянов/разпределителен вал и като не му уйдисва-го приема за грешен, неработещ. :idea: щом го коригираш-ще спрат.
п.п. и не давай на идиоти газаджии да ти дават "авансче" за да "върви по добре" колата... :dummy:


Потребителски аватар
ziperr
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 24 юли 2006 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Аванс на центровка за двигател АЕК

Мнениеот ziperr » Чет 14 окт 2010 14:00


vaskoto1 написа: третото: тия грешки са производни на грешното положение на делкото. при тоя инжекцион хол-датчика се използва за координиране колянов/разпределителен вал и като не му уйдисва-го приема за грешен, неработещ. :idea: щом го коригираш-ще спрат.

Успокои ме!

vaskoto1 написа:п.п. и не давай на идиоти газаджии да ти дават "авансче" за да "върви по добре" колата... :dummy:

Такааа, след тирадата мисли излиза, че ще проверя първо собствената си работа за 2-ри път като сваля шайбите от коляновия вал и долния капак на ангранажа, всички възможни белези и марки (по инструктажа) и после ще позиционирам делкото по белег спрямо палеца и тряя стане!

п.п. сега ти видях снимките и забелязах затапването та въпрос:
тез дни покраи никвата центровка ми пукна ПЦВ-то (Positive Crankcase Ventilation) тройника над капака на клапаните. Беше ми лепено веднъж и сега не издържа на напъна. 3-ника се изработи от метал и стана перфектен, но вътре го няма мембранния клапан с пружинката. Гледам твоя си го пуснал за 2-ри аспух, и си затапил входа към смукателния ръкав. Би ли бил така добър и да обясниш що аджеба така?
Единствено се сещам да не мазни ръкава и от там на дебитомер/филтър или има и други причини?
А подналягането което осигурява за да не салзят семеринги и гарнитури от маслото, или се разчита че няма да има маслени загуби?
Сподели ако е удобно.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Аванс на центровка за двигател АЕК

Мнениеот vaskoto1 » Чет 14 окт 2010 15:42


ziperr написа: Единствено се сещам да не мазни ръкава и от там на дебитомер/филтър ...

...дросел клапа, трудно забележим нерегламентиран въздух след дебитомера, все веселби.
подналягането е мит според мене а дори и да не е (все пак не претендирам за всезнайко) ползите от "втория ауспух" са повече от вредата... поне за мене.
смисъла на тая вентилация най основно е че това картерно налягане е сурова горивна смес. т.е. икономия.
но на практика се оказва повече вреда май...
това е накратко. :beer
п.п. без подналягане не ми текат семерингите :deal :Mr Green Fun


Потребителски аватар
ziperr
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 24 юли 2006 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Аванс на центровка за двигател АЕК

Мнениеот ziperr » Пет 15 окт 2010 9:58


vaskoto1 написа:...дросел клапа, трудно забележим нерегламентиран въздух след дебитомера, все веселби.


Дет се вика - убеди ме! Отдавна съм си го мислил. Аналогията с Жигулитата ми е пред очите все още. БМВ-истите и те така правят мисля.

При смяна на филтър свалям и ръкава и прекарвам парцал, и винаги има пресно масълце по него..

То аз тапата за дупката на тройника си я имам... остана да нахлузя нещо (дори и тънко) да изведа надолу и далеч от чувствителната смукателна страна... ндаааааааа

ВидОхте ли колеги - пак научих нещо. А вие четете ли форумЪт? :012:

Благодаря Васко!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 55 госта