fill написа:...
Аз не казвам, че моята кола има загуби - напротив, както виждаш на снимката от 13,8 нагоре е на празен ход, при това дори в багажника при музиката (поне 0,1V пад има по 5м кабел, макар да е дебел - НОРМАЛНО Е!).
Че не е нормално да има загуби е така, НО Е ФАКТ, че на старите коли винаги има, основно заради небрежно отношение на собствениците и стареене на проводници и връзки. Масово гледам коли с окис по клемите, с непочистени, незатегнати и изгнили клеми (особено на Голф 2 клемите не са лети, а огъната ламаринка

и се чупи), с хлабави маси към купето, с ниско ниво или мътен електролит и т.н. Стареенето на изолацията на проводниците пък позволява навлизане на влага в тях и окисляване вътре, което им повишава съпротивлението (оттам и падовете). От годините вибрации връзките също се променят негативно. Всичко това заедно води до спадове до над 1V, премерено на генератора и на акумулатора. Пак казвам - не е редно, но е факт за 20+ годишни коли.
Затова и от нормалните 14V да кажем на празен ход, ако стигат над 13,4 до самите полюси на акумулатора (не клемите, полюсите

) - берекет! Относно 14,5-14,8V на обороти, особено на бензинов мотор - в градско каране като пуснеш всички консуматори ти пада поне 1,5V. Та пак си идва в реда на нещата. Виж ако на дълго зарежда толкова, не е хубаво.
Ти хубаво си го премерил при теб, но за да е по-точно се мери на + и корпус на алтернатор и после на самите полюси + и - на акумулатор (не на клемите, на полюсите! И така се изчислява разлика. И то не с мултицет от 10лв.
Често от клемата до полюса има разлика (обяснил съм защо по-горе).
Току-що си погледнах и гаранционната карта и описание на акумулатора, където също пише норми 13,8V - 14,8V - искаш ли да ти го сканирам??? 