Passat B6 няколко въпроси и мнения

Техническа и сервизна информация за Passat
bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: Няколко въпроси и мнения за един Passat B6

Мнениеот bnick » Вто 14 сеп 2010 16:18


Aimbotfan написа:Първо: Няма светлинна индикация, че съм я включил. Дори и копчето не свети.
Второ: Доколкото съм запознат това е за потегляне при наклон. Нещо като при автоматиците, докато не подадеш газ, колата да си седи на едно място, без да тръгва назад(в случая надолу). Използва се електрическата ръчна спирачка.


Да, принципа е горе долу такъв. А ръчната предполагам работи? Функцията е много добра между впрочем. По светофарите и задръстванията е полезна.




Aimbotfan
Мнения: 358
Регистриран на: Вто 06 юли 2010 0:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Козлодуй

Re: Няколко въпроси и мнения за един Passat B6

Мнениеот Aimbotfan » Вто 14 сеп 2010 19:22


Да, колега, ръчната работи нормално. Натискам спирачка и после натискам бутона и се активира. После за да се деактивира пак трябва да е наситнат педала на спирачката и пак да натисна по същото време бутона.
Я ми кажи, как точно се пуска Auto Hold функцията? Трябва ли пак да е натиснат педала на спирачката?


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: Няколко въпроси и мнения за един Passat B6

Мнениеот bnick » Вто 14 сеп 2010 20:24


За да задействаш ръчната не е задължително да си натиснал крачната. При тръгване е същото натискаш съединителя, подаваш газ и електрониката освобождава ръчната. Auto Hold работи по същия начин, палиш колата, включваш функцията, на светофар или при спряло положение функцията прилага спирачно усилие, при подаване на газ или натискане на съединителя Auto Hold отпуска същото. При изгасване на колата остава в положение изключена, трябва пак да се активира. Това е
:beer


Aimbotfan
Мнения: 358
Регистриран на: Вто 06 юли 2010 0:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Козлодуй

Re: Няколко въпроси и мнения за един Passat B6

Мнениеот Aimbotfan » Пет 15 окт 2010 22:00


Колеги ще ме извинявате за вдигането на темата, но имам две-три питания.

Първото, дойде време да сменяваме маслото на Пасат-а и се чудя какво да сложа, разбирачите препоръчват да сложим Castrol EDGE 5W30 специално за автомобили с DPF(филтър за твърди частици), други пък ми казват да сложа пак същото масло, само, че с параметри 5W40 за двигатели Помпа-Дюза. Автомобила е на почти 126 хиляди километра, ако това има някакво значение. Маслото досега не знам как е сменяно, на 15 хиляди Longlife, или на 10 хиляди километра, и именно за това питам.

Другото питане е, случва ми се вече за втори път да ми светва лампата за въздушната възглавница, и по точно тази разположена в шофьорската седалка. Изчиствам грешката с диагностичен кабел, после като ида на автомивка, и явно тия дето мият са ламери мърдат някак си рязко(по техни думи) седалката и лампата пак започва да свети. Подшушна ми едно приятелче, че е възможно някакъв кабел под седалката да прави тази мизериика. Дали е така?

Третото ми питане е следното. Направи ми впечатление, че двигателя тресе понякога като потеглям на 1-ва предавка, и то много близко до положние на полунатиснат съединител. Един колега от форума кара колата, и заключи, че причината е маховика. Как може да се провери дали със сигурност е той? В сервиз ли да я карам, или има и начин сам да разбера? Преди време като я карахме в Автотехника в град Плевен и ми казаха, че имало странен шум или нещо от сорта, но ми казаха, че можело да се разбере само като свалят картерния капак. Това предполагам няма връзка, но иде да рече, че колата наистина има някакъв проблем. И май май си диреха жертвичка, да ми отворят колата и после да ми кажат ами тооооо еди какво си, може би в случая маховика е за смяна, дай едни 2-3 хиляди лева и жив и здрав. Е да ама ние доматите макар и като бащата е купил колата да сме ги яли с колжите, вече не ги ядеме, защото аз се занимавам с нея.

Благодаря предварително на отзовалите се.


the_tupan
Мнения: 882
Регистриран на: Вто 13 окт 2009 13:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Няколко въпроси и мнения за един Passat B6

Мнениеот the_tupan » Съб 16 окт 2010 11:26


Aimbotfan написа:Колеги ще ме извинявате за вдигането на темата, но имам две-три питания.

Първото, дойде време да сменяваме маслото на Пасат-а и се чудя какво да сложа, разбирачите препоръчват да сложим Castrol EDGE 5W30 специално за автомобили с DPF(филтър за твърди частици), други пък ми казват да сложа пак същото масло, само, че с параметри 5W40 за двигатели Помпа-Дюза. Автомобила е на почти 126 хиляди километра, ако това има някакво значение. Маслото досега не знам как е сменяно, на 15 хиляди Longlife, или на 10 хиляди километра, и именно за това питам.

Другото питане е, случва ми се вече за втори път да ми светва лампата за въздушната възглавница, и по точно тази разположена в шофьорската седалка. Изчиствам грешката с диагностичен кабел, после като ида на автомивка, и явно тия дето мият са ламери мърдат някак си рязко(по техни думи) седалката и лампата пак започва да свети. Подшушна ми едно приятелче, че е възможно някакъв кабел под седалката да прави тази мизериика. Дали е така?

Третото ми питане е следното. Направи ми впечатление, че двигателя тресе понякога като потеглям на 1-ва предавка, и то много близко до положние на полунатиснат съединител. Един колега от форума кара колата, и заключи, че причината е маховика. Как може да се провери дали със сигурност е той? В сервиз ли да я карам, или има и начин сам да разбера? Преди време като я карахме в Автотехника в град Плевен и ми казаха, че имало странен шум или нещо от сорта, но ми казаха, че можело да се разбере само като свалят картерния капак. Това предполагам няма връзка, но иде да рече, че колата наистина има някакъв проблем. И май май си диреха жертвичка, да ми отворят колата и после да ми кажат ами тооооо еди какво си, може би в случая маховика е за смяна, дай едни 2-3 хиляди лева и жив и здрав. Е да ама ние доматите макар и като бащата е купил колата да сме ги яли с колжите, вече не ги ядеме, защото аз се занимавам с нея.

Благодаря предварително на отзовалите се.

Кой е тоз колега дето само ти пълни главата със счупени маховици и кабели за айрбеци?! :Mr Green Fun :lol: За маслото ти казах-слагай 5W-40.


Потребителски аватар
jorosv
Мнения: 38
Регистриран на: Пон 04 окт 2010 16:54
Автомобил: BMW E61 530xd
Двигател:
Местоположение: Plovdiv
Контакти:

Re: Няколко въпроси и мнения за един Passat B6

Мнениеот jorosv » Съб 16 окт 2010 12:43


здравей колега за маховика можеш сам да разбереш като го засиш ако има едно метално дрънчене накрая точно преди да изгасни и също когато не е на скорост се появява леко метално стържене .... преди два дни го смених моя :) относно Airbag-a е често срещан проблем от една седмица и на мен ми го прави трябва да погледнеш клемата на кабелчето щото при мен беше хлабава

пс. чисто нов двумасов маховик от Unitrade е 1538 лв. с ДДС попринцип и ти си с от първите бройки, тъй че може да си попаднал на дефектната Q или AR серия маховици VW са ги изтегляли за смяна дори, но ако си каръ като мен предишната собственичка е игнорнала повиквателното и съответно на мен ми се строши :)

пспс. мисля че Autohold е фунция само на DSG ск. кутии, a парктроник ти нямаш като гледам по снимките липсват датчиците отпред и отзад

Последна промяна от jorosv на Съб 16 окт 2010 12:57, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
maimo
Мнения: 966
Регистриран на: Пон 12 ное 2007 22:26
Автомобил: GOLF 5 GTI
Двигател: AXX-2005
Местоположение: Варна

Re: Няколко въпроси и мнения за един Passat B6

Мнениеот maimo » Съб 16 окт 2010 12:53


маслото само И единствено 5W30 LONGLIFE с модификация 507.00,ина4е ще имAЩ проблеми с DPF-A


ltolev
Мнения: 151
Регистриран на: Нед 08 апр 2007 23:52
Автомобил: VW Multivan T5
Двигател: AXE 2005
Местоположение: София

Re: Няколко въпроси и мнения за един Passat B6

Мнениеот ltolev » Съб 16 окт 2010 14:27


Колега, относно фаровете мога да ти даме един полезен съвет. Още старата ми Б4 имаше проблем с ел. инсталацията. Той се състои в това, че проводника на масата е само един и е със същото сечение както другите. И като включиш дългите с тях остават да светят и късите и с времето ел. връзката започва да отслабва. Затова аз пуснах един нов проводник за маса.
На същия принцип са и шестиците пасати. Когато купих Б6 преди 6 месеца и веднага сложих ксенон на късите, при превключване на дълги ксенона гаснеше за момент. Тогава и на тези фарове поставих допълнителен проводник за маса/минус/ и проблема се оправи.Според мен за да ти светят слабо фаровете проблема ти е идентичен с моя.


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: Няколко въпроси и мнения за един Passat B6

Мнениеот dj_tuhla » Съб 16 окт 2010 17:05


Aimbotfan написа:...
че двигателя тресе понякога като потеглям на 1-ва предавка, и то много близко до положние на полунатиснат съединител. Един колега от форума кара колата, и заключи, че причината е маховика.


Маховик 95%. И аз имах въщия проблем след смяна само на съединител и надран маховик (при теб е по-скоро защото е демпферен и гумата се е прокъсала).. сори, не е евтин ремонт :roll: . Иначе ако е депмпферен наистина съм чувал че им подновяват (изливат наново) гумата между двата диска някъде в цех в Орландовци и минаваш без да сменяш с нов, къде обаче не запомних... .


Aimbotfan
Мнения: 358
Регистриран на: Вто 06 юли 2010 0:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Козлодуй

Re: Няколко въпроси и мнения за един Passat B6

Мнениеот Aimbotfan » Съб 16 окт 2010 20:57


Хм страшен филм е с този маховик. Някъде бях прочел, че е хубаво да се смени и съединителя щом ще се сменя и маховика. Правилно ли е това?
Някой също беше споменал, че можело да се смени демпферния маховик с обикновен такъв. Има ли истина в думите му?
За маслото, тук във форума изнамерих следното нещо:

Castrol EDGE 5W-30
Напълно синтетично масло от серията EDGE, разработено специално за автомобилите на VAG и най-вече за тези, които са оборудвани с DPF филтър. Намалявайки отделянето на вредни емисии и твърди частици в природата, като по този начин се защитава околната среда. В същото време, гарантирайки чистотата на двигателя, този продукт удължава живота на филтъра за твърди частици .
Спецификации ACEA A3/B3/B4 API SL/CF
Одобрения: VW 504 00/507 00

Това ли е правилното масло?


Потребителски аватар
jorosv
Мнения: 38
Регистриран на: Пон 04 окт 2010 16:54
Автомобил: BMW E61 530xd
Двигател:
Местоположение: Plovdiv
Контакти:

Re: Няколко въпроси и мнения за един Passat B6

Мнениеот jorosv » Съб 16 окт 2010 21:15


ами за съединителя не е задължително ако си хванал маховика в началото на проблема (аз го хванах на втория ден около 3 км) ако сложиш нормален двигателя пуска твърде много Nm при потегляне и можеш да си счупиш скоростната кутия иначе казано двумасовия помага за по-добро разпределени на дърпащата сила по кривата.


Aimbotfan
Мнения: 358
Регистриран на: Вто 06 юли 2010 0:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Козлодуй

Re: Няколко въпроси и мнения за един Passat B6

Мнениеот Aimbotfan » Съб 16 окт 2010 22:00


Е то маховика доколкото разбирам един вид намалява нивото на вибрациите за да не тресе толкова много при дизелите, защото въртящият момент е значително по-голям спрямо бензиновите двигатели.


the_tupan
Мнения: 882
Регистриран на: Вто 13 окт 2009 13:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Няколко въпроси и мнения за един Passat B6

Мнениеот the_tupan » Нед 17 окт 2010 7:12


Aimbotfan написа:Е то маховика доколкото разбирам един вид намалява нивото на вибрациите за да не тресе толкова много при дизелите, защото въртящият момент е значително по-голям спрямо бензиновите двигатели.

Демпферния маховик намалява вибрациите при потегляне или каране на полусъединител, които са получени от спецификата на работа на дизеловия двигател, а именно детонация на горивото. Ето защо когато колата е оборудвана с такъв маховик мотегля "мазно" без придърпване и вибрации, колкото и рязко да се отпусне съединителя. По принцип е възможна замяната на демпферния мафовик с обикновен едномасов, но тази манипулация се прави предимно на по- старите ВАГ-ове като Голф 3 или 4. Едва ли някой ще се засили да прави такова custom изпълнение на по- нова кола като твоята.


Потребителски аватар
maimo
Мнения: 966
Регистриран на: Пон 12 ное 2007 22:26
Автомобил: GOLF 5 GTI
Двигател: AXX-2005
Местоположение: Варна

Re: Няколко въпроси и мнения за един Passat B6

Мнениеот maimo » Нед 17 окт 2010 8:45


Aimbotfan написа:Хм страшен филм е с този маховик. Някъде бях прочел, че е хубаво да се смени и съединителя щом ще се сменя и маховика. Правилно ли е това?
Някой също беше споменал, че можело да се смени демпферния маховик с обикновен такъв. Има ли истина в думите му?
За маслото, тук във форума изнамерих следното нещо:

Castrol EDGE 5W-30
Напълно синтетично масло от серията EDGE, разработено специално за автомобилите на VAG и най-вече за тези, които са оборудвани с DPF филтър. Намалявайки отделянето на вредни емисии и твърди частици в природата, като по този начин се защитава околната среда. В същото време, гарантирайки чистотата на двигателя, този продукт удължава живота на филтъра за твърди частици .
Спецификации ACEA A3/B3/B4 API SL/CF
Одобрения: VW 504 00/507 00

Това ли е правилното масло?


Потребителски аватар
maimo
Мнения: 966
Регистриран на: Пон 12 ное 2007 22:26
Автомобил: GOLF 5 GTI
Двигател: AXX-2005
Местоположение: Варна

Re: Няколко въпроси и мнения за един Passat B6

Мнениеот maimo » Нед 17 окт 2010 8:46


да :D



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 63 госта