Съвет за автобоя?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Мнениеот black` » Пон 26 юни 2006 22:28


Абе зависи от много неща. Аз днеска се просвлетлих малко за боите. Значи ако са слагали бял шприцкит е така. Шприца било хубаво да си е в цвета на боята. 8)




black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Мнениеот black` » Пон 26 юни 2006 22:33


Отделно да не говорим че камерата изолира само праха. Не са като тия по филмите вкарваш и я изкарваш готова. Всичко при нащте камери зависи пак от майстора. :wink:


Потребителски аватар
Жоро Делчев
BBS Collector
Мнения: 2964
Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
Автомобил: Golf GTI16V
Двигател: ABF 1994

Мнениеот Жоро Делчев » Пон 26 юни 2006 22:40


Оставам с впечатлението че акрилната боя погледната под определен ъгъл стои някък на ,,локвички,, а не като ,,стъкло,, както е оригиналната боя,дали е прекалено разредена или некачествена.... :roll:


black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Мнениеот black` » Пон 26 юни 2006 22:41


Знам ли го. Оня пич в магазина казваше че е до майстора. Ако пръскат неравномерно май става така. :roll: :?


Потребителски аватар
Tishku
Мнения: 3141
Регистриран на: Пон 16 яну 2006 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Бургас

Мнениеот Tishku » Пон 26 юни 2006 22:47


blacki написа:Знам ли го. Оня пич в магазина казваше че е до майстора. Ако пръскат неравномерно май става така. :roll: :?

Само няма да се плашиш :)


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Пон 26 юни 2006 22:48


Шприца било хубаво да си е в цвета на боята.

това важи само за червена боя.
Отделно да не говорим че камерата изолира само праха

който измисли начин при пребоядисване да няма прах ще стане мултимилионер :wink:
Оня пич в магазина казваше че е до майстора

много е прав човека.и най-хубавата боя да е - ръка си трябва.

в момента NOVOL предлагат много добро съотношение цена/качество


black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Мнениеот black` » Пон 26 юни 2006 22:49


Tishku написа:
blacki написа:Знам ли го. Оня пич в магазина казваше че е до майстора. Ако пръскат неравномерно май става така. :roll: :?

Само няма да се плашиш :)

Ти трай че ако твоя колега оплеска боята ше си гледаш гаражчето през крив макарон. Хихиххии :lol: 8)


Потребителски аватар
Tishku
Мнения: 3141
Регистриран на: Пон 16 яну 2006 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Бургас

Мнениеот Tishku » Пон 26 юни 2006 22:52


Да ни си гледаш ти голфчето през макарони че....... :twisted: :D


black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Мнениеот black` » Вто 27 юни 2006 14:55


Колеги боята IVAT си била много хубава даже. Майстора така каза. :wink:


Потребителски аватар
teneketo
Мнения: 442
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 14:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот teneketo » Вто 27 юни 2006 23:40


ДОста работи са се изказали по темата и дано да не обидя някой повечето нямат нищо общо с истината. :D
ДА ги разисквам едно по едно ще ми однеме много време.
Само на две на три ще кажа
1 КАмерата е ЕДИН ГАРАЖ с вентилация и печка - тя дава производителност но НЕ и КАЧЕСТВО ( бояджията е важен)
2 Оригинално боята не е напълно гладка по детаелите ами седи малко "портокал"
3 КАчеството на напръсканата боя не зависи от цвета на шприца а от подготовката
4 БОята придобива твърдост на досег - след 4 часа , а окончателните си качества - 7 дни при 20 градса ( това са данни от каталози )
5 ДА попаднеш на читав майстор който не казва " па я го знам бе " а наистина да си разбира от това дето прави
6 Ползването на качествени материали и спазване на технологията на работа гарантира 98 % качество


black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Мнениеот black` » Вто 27 юни 2006 23:51


teneketo написа:ДОста работи са се изказали по темата и дано да не обидя някой повечето нямат нищо общо с истината. :D
ДА ги разисквам едно по едно ще ми однеме много време.
Само на две на три ще кажа
1 КАмерата е ЕДИН ГАРАЖ с вентилация и печка - тя дава производителност но НЕ и КАЧЕСТВО ( бояджията е важен)
2 Оригинално боята не е напълно гладка по детаелите ами седи малко "портокал"
3 КАчеството на напръсканата боя не зависи от цвета на шприца а от подготовката
4 БОята придобива твърдост на досег - след 4 часа , а окончателните си качества - 7 дни при 20 градса ( това са данни от каталози )
5 ДА попаднеш на читав майстор който не казва " па я го знам бе " а наистина да си разбира от това дето прави
6 Ползването на качествени материали и спазване на технологията на работа гарантира 98 % качество

Еми да точно. И аз викам че си е до майстор. Ако ще и боя за 500 кинта да земеш ако не става майстора ше се пука и люпи. 8)


black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Мнениеот black` » Сря 28 юни 2006 0:01


споко не е от майстора просто боята си е гадна, една от наи ефтините на пазара

Боята IVAT си е екстра. Поне мнението на експерта е такова. За евтина не знам ама е поне 2 пъти по скъпа от Body. :wink:


Потребителски аватар
Жоро Делчев
BBS Collector
Мнения: 2964
Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
Автомобил: Golf GTI16V
Двигател: ABF 1994

Мнениеот Жоро Делчев » Пон 03 юли 2006 21:40


:shock Чух че имало някаква акрилна българска боя около 40 лева литъра и била добра-някои да знае нещо?!


Потребителски аватар
sarafa
Мнения: 112
Регистриран на: Нед 04 мар 2007 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Съвет за автобоя?

Мнениеот sarafa » Вто 15 ное 2011 9:06


Доста стара тема, но все пак е хубаво да се знае и мнението на майстора :beer
Цитат от http://www.ladaclub-bg.com/faq/106-autopaint :

Видове бои, годни за автомобилна репаратура:


Алкидни - най-евтините, общо взето, представляват алкидна смола и разни пигменти ...има още много съставки...съхнат от контакта с въздуха...могат да се сушат в камера...притежават приличен гланц, имат склонност да избледняват (евтините марки), лоша поносимост към разтворители...разреждат се само с разредител, по рецепта описана на кутията. Съществува порочна практика да се разреждат с бензин, за по бързо съхнене...


Синтетични бои: Основа - синтетична смола и пигменти - има два вида - самосъхнещи и такива които ползват катализатор (втърдител) - първия вида са по-висок клас от алкидните, но близки по качества... Вторият вид е качествен и сравнително евтин вариант за добро покритие - съхнат, с помощта на катализатор (втърдител), който кара синтетичната смола да кристализира (изсъхва), притежават добър гланц, слабо реагират на разтворители (след изсъхване), устойчив цвят, не избледняват много... Всички Лади от 1980 година насам се боядисват със синтетични бои... препоръчва се да се сушат в камера...


Акрилни бои: Те т'ва е баце ...! Ново поколение бои, с изключително високи качества, отличен гланц, висока твърдост на покритието, почти не реагират на разтворители - само с катализатор (втърдител), могат да се използват както за боядисване на открито, така и на закрито, също и в камера ...резултатите са отлични - сушените в камера имат по-добра визия, с по-фина структура и са по-издръжливи на външни фактори... частично са пластични, при леки деформации не се цепят... не избледняват почти, могат да се комбинират с различни втърдител и разредител - супер бързи, бързи, нормални, бавни - набор от различни комбинации, който предлага голям избор, в зависимост от начина, мястото и температурата, при която ще се боядисва.


Металици - два вида: Еднослойни и двуслойни - в първия вариант - всичко е в една кутия и само се разрежда и се нанася... Евтино и неблагодарно решение... не се отплаща с външен вид...
Втори вариант - двуслойни металици !!! Състои се от две части - база (металик) и лак.
Металика на почти всички производители се разрежда 1:1 - литър металик с литър разредител. Съществуват няколко начина за нанасяне:
три ръце на 1,2 атмосфери от еднакво разстояние (20 - 30 см) - на решетка (всяка ръка е на 90 градуса обърната спрямо предишната) - пръска се през 5-8 минути, 4 ръка - 2 атмосфери, на двойно разстояние (40 - 60 см)
Първите 3 ръце създават цвета - 4 ръка уеднаквява частиците ...
ЛАК - 2 или 3 ръце - зависи от майстора, разрежда се с втърдител и разредител, по рецепта, условията са валидни за камера - за улица или гараж - не съм запознат - но най-вероятно е почти същото... Наляганията са посочени за пистолети с високо налягане, съответно с дюза 1,2 за база и дюза 1,5 за лак - марката е САТАДЖЕТ и ИВАТА... всичко е изключително индивидуално - затова описвам конкретни условия...

Екзотика: перли, хамелеони, бои на водна основа ...
перли : около 30 - 150 лева за 100 грама
хамелеон : от 300 до 1600 евро за литър
бои на водна основа - нямам инфо за цени

ПОДГОТОВКА !!!
В най-общия смисъл се свежда до заглаждане и изправяне на повърхностите с различни видове кит, полагане на шприц (филер), фина обработка с шкурка (на сухо) ,фина обработка с шкурка и вода (има спец. шкурки, които не се увреждат от вода), измиване, сушене, облепване на небоядисваните повърхности, ОБЕЗМАСЛЯВАНЕ, обезпрашаване - боядисване !!!
Пак най-общо - целта е повърхността да е максимално гладка и равна - последна обработка с шкурка 800 или 1000. Самата подготовка изисква определена поредност на работата - размерите на шкурките нарастват в процеса на работа - 80, 100 - 240, 320, 400 - 800, 1000 - приблизителни размери на шкурките в поредността им на използване. Светлите металици, по-скоро сребристите, имат склонност да показват и най-малките дефекти, останали от подготовката. Още за подготовката виж ТУК.

Български продукти !
От българските акрилни и металици, съм ползвал единственно продукти на БОДИКОЛОР ООД - София, Илиенци - продуктите им са много качествени и с прилични цени.

Западни производители - Сикенс, Глазурит, Иват
първите две - високо качество и цена - Иват - средна ръка



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: mitko66 и 79 госта