Гофриран маркуч от кутията на въздушния филтър

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
javor_bg
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Гофриран маркуч от кутията на въздушния филтър

Мнениеот javor_bg » Нед 17 окт 2010 22:29


Здравейте! Колата е Ибиза с двигател АЕХ. Въпросният гофриран маркуч се скъса. Той излиза от кутията за въздушния филтър, след което отива там където излиза топлия въздух, ама не съм напълно сигурен. Купихме друг и той пак се скъса. Искам да попитам дали трябва да купя някакъв по-специален и откъде ? В един магазин ми казаха някаква огромна цена от 70-80 лв. Няма ли някакъв по-евтин вариант, така че да не се къса ?




Потребителски аватар
FivePointeO
Мнения: 514
Регистриран на: Чет 18 сеп 2008 20:33
Автомобил: Голф 3
Двигател: АЕЕ
Местоположение: София

Re: Гофриран маркуч от кутията на въздушния филтър

Мнениеот FivePointeO » Нед 17 окт 2010 23:15


javor_bg написа:Здравейте! Колата е Ибиза с двигател АЕХ. Въпросният гофриран маркуч се скъса. Той излиза от кутията за въздушния филтър, след което отива там където излиза топлия въздух, ама не съм напълно сигурен. Купихме друг и той пак се скъса. Искам да попитам дали трябва да купя някакъв по-специален и откъде ? В един магазин ми казаха някаква огромна цена от 70-80 лв. Няма ли някакъв по-евтин вариант, така че да не се къса ?

Аз мисля да си взема от тия за абсурбаторите (от някоя железария) ама е малко по голям диаметъра 50мм (7л. и нещо метъра) а моя е към 40мм ама п0края м0же да се преправи ;) за нов оригинален да не става и дума 78 лева ми обявиха в един магазин с поръчка от Германия :012: питах по моргите викат то и на всички им е изгорел тоя маркуч :|


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Гофриран маркуч от кутията на въздушния филтър

Мнениеот mupk0 » Нед 17 окт 2010 23:18


Aз съм с такъв алуминиев(метален),една тръба от 1метър сгъната(3метра разпъната май) беше под или около 10лв.Всяка година си я подменям въпреки че е здрава,понеже парчето дето ми трябва е има няма 30санта :)


Потребителски аватар
moreg
Мнения: 484
Регистриран на: Вто 03 апр 2007 18:59
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: KR
Местоположение: София
Контакти:

Re: Гофриран маркуч от кутията на въздушния филтър

Мнениеот moreg » Пон 18 окт 2010 9:59


И при мене го има тоя маркуч, излиза от филтъра и влиза отзад до изпускателния колектор!
Странно обаче защо преди един колега го видя и ми каза това го махни то не ти трябва :roll: не съм го махнал все още и немисля и да го махам защото щом заводски е сложен значи играе някаква роля в системата!
Някой може ли да обясни каква е ролята му? нещо да не би да взима топъл въздух от колектора?


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2227
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Гофриран маркуч от кутията на въздушния филтър

Мнениеот Каспър » Пон 18 окт 2010 18:46


Колегата говори за маркуча означен с 1 на снимката. Маркуча служи за отвеждане на топлия въздух от изпускателните колектори към всмукателната тръба. Според мен има минимален ефект от този маркуч само зимно време и то при положение, че работи клапата (номер 2), която определя от къде да смуче въздух дросела. Дали студен въздух от всмукателната тръба или топъл въздух от изпускателните колектори. Вероятността обаче тази клапа да работи на 10-15 годишна кола е минимална и поради това влагането на пари в този маркуч се обезсмисля. Сменявах го два пъти на бившия ми Голф и накрая ми писна и махнах цялата тръба заедно с клапата (не знам дали работеше) чак до кутията на филтъра. Не съм усетил разлика в загряването или вървежа на колата, нито зима, нито лято, нито на газ (ГИ), нито на бензин. Повечето АЕX и АЕЕ, които съм виждал са без този маркуч. В Поло форума имаше коментирано за този маркуч, ако някой му е интересно, да търси там и да чете. За колегите които са от София, гофриран маркуч с такъв диаметър имаше в едно магазинче за маркучи на Ломско шосе. Струваше 7лв. преди 2 години, но не знам дали още го има магазина.
АЕЕ2.JPG


Потребителски аватар
ivanbl
Мнения: 293
Регистриран на: Пон 27 окт 2008 22:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Re: Гофриран маркуч от кутията на въздушния филтър

Мнениеот ivanbl » Пон 18 окт 2010 18:55


двигателя сам си прави температурата на въздуха които смуче да му е такава готинка.... :-) без маитап... сега като погледнете кутията под филтъра има 2 отвора... единия взима топъл въздух от двигателя (над колекторните тръби) а другия -студен въздух (отвора излиза при фара).... долу в дъното на кутията има една клапа се мести между двата отвора и така като на принципа на чешмата в къщи смесва топлия и студения въздух... кат му е студено пуска повече топъл въздух и обратно... ако ги откачите или сложите спортен филтър въздуха в двигателя ще е с някяква температура която може и да не му хареса и да гори повече... :-)
ОПС... аз говоря за ГОЛФ 3 с филтърна кутия... май тук става въпрос за друг... но принципа е същия...


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2227
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Гофриран маркуч от кутията на въздушния филтър

Мнениеот Каспър » Пон 18 окт 2010 19:14


И този Голф 3 от снимката има филтърна кутия, но при АЕЕ и АEX е кръгла и се намира над всмукателните колектори, не е правоъгълна долу под фара. Това какъв въздух да смуче мотора определя клапата която се намира в тръбата. Клапата се затваря и отваря от пружина и една биметална пластина. Така, че мотора не си определя сам и това, че може да не му хареса въздуха звучи несериозно.


javor_bg
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Гофриран маркуч от кутията на въздушния филтър

Мнениеот javor_bg » Вто 19 окт 2010 9:47


Точно за този маркуч говоря. Съмнява ме да не повлияе нещо на разхода, защото малко или много се нарушава притока на въздух, когато е скъсан. Също се чудех, че когато е скъсан това може да доведе до по-бързо замърсяване на въздушния филтър. Надявам се да не съм прав !


Потребителски аватар
ozyrus
Мнения: 230
Регистриран на: Вто 18 авг 2009 22:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Гофриран маркуч от кутията на въздушния филтър

Мнениеот ozyrus » Вто 19 окт 2010 10:00


Старата ми кола беше без такъв още като я взех и съм нямал ядове и е загрявала добре и харча приличен, ама ако ти се занимава побългарявай,щото 70-80лв. си е цифра


Потребителски аватар
golf3abd
Мнения: 66
Регистриран на: Вто 05 окт 2010 16:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Гофриран маркуч от кутията на въздушния филтър

Мнениеот golf3abd » Вто 19 окт 2010 10:04


Той въпроса май вече е напълно изяснен в темата, но нека и аз добавя нещо. Едно уточнение – маркуча смуче топъл въздух над колекторите, а не топли изгорели газове.
С въпросната клапа (ако работи) се регулира съотношението топъл/студен въздух. Това помага на двигателя да загрее по-бързо до 90 градуса и през лятото и през зимата.
Може и без него! (особено ако струва 70 лева).Ефекта може да се усети зимата при каране на близки разстояния.Пести се нищожно количество гориво.Има и още нещо-износването на металните части на двигателя е до 6 пъти по-голямо при студен двигател.Така в дългосрочен план може човек да отложи основния ремонт на една 15-годишна кола с 1 година да речем.
Исках още да споделя и един интересен случай, свързан с неработеща клапа. На мой приятел клапата беше заседнала в отворено положение към топлия въздух. В резултат като загрееше колата се получаваха детонации (горивото се самозапалваше) в смукателните колектори. Кара си и изведнъж все едно някой дърпа колата назад за секунда и после всичко пак си е нормално до следващия път. Въздушния му филтър след това беше като стрелян с пушка.Колата беше Toyota не знам дали това е възможно при Фолксвагените. Обиколи всички сервизи, накрая след година го откриха, но доста скъпо му излезе, защото смени много неща.


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2227
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Гофриран маркуч от кутията на въздушния филтър

Мнениеот Каспър » Вто 19 окт 2010 15:42


golf3abd написа:...На мой приятел клапата беше заседнала в отворено положение към топлия въздух...

Именно поради вероятността клапата да остане в неправилно положение повечето хора махат клапата заедно с маркуча, защото вместо да помогне може да създаде излишни главоболия.


Потребителски аватар
FivePointeO
Мнения: 514
Регистриран на: Чет 18 сеп 2008 20:33
Автомобил: Голф 3
Двигател: АЕЕ
Местоположение: София

Re: Гофриран маркуч от кутията на въздушния филтър

Мнениеот FivePointeO » Сря 20 окт 2010 15:07


А как да разбера дали раб0ти клапата !?! Днес свалих маркуча да я видя беше отворена.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Гофриран маркуч от кутията на въздушния филтър

Мнениеот mupk0 » Сря 20 окт 2010 15:15


Да предупредя колегите с Г2.ТОзи маркуч не е задължителен ако самият ви щит е изгнил.Вдигнете си колата и вижте отдолу,защото моят отгоре е здрав,а отдолу го няма ... :Mr Green Fun


Потребителски аватар
golf3abd
Мнения: 66
Регистриран на: Вто 05 окт 2010 16:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Гофриран маркуч от кутията на въздушния филтър

Мнениеот golf3abd » Сря 20 окт 2010 17:50


FivePointeO написа:А как да разбера дали раб0ти клапата !?! Днес свалих маркуча да я видя беше отворена.

Ами тя има две крайни положения - или е отворена към топлия въздух или към студения.
Преди да запалиш колата свали гофрирания маркуч откъм клапата и с пръст и напипване разбери в какво положение е. Като загрее колата по същия начин провери в какво положение е отишла клапата. Ако е затапила откъм гофрирания маркуч за да не влиза топъл въздух значи всичко е нормално.


Потребителски аватар
FivePointeO
Мнения: 514
Регистриран на: Чет 18 сеп 2008 20:33
Автомобил: Голф 3
Двигател: АЕЕ
Местоположение: София

Re: Гофриран маркуч от кутията на въздушния филтър

Мнениеот FivePointeO » Пон 13 дек 2010 13:01


golf3abd написа:
FivePointeO написа:А как да разбера дали раб0ти клапата !?! Днес свалих маркуча да я видя беше отворена.

Ами тя има две крайни положения - или е отворена към топлия въздух или към студения.
Преди да запалиш колата свали гофрирания маркуч откъм клапата и с пръст и напипване разбери в какво положение е. Като загрее колата по същия начин провери в какво положение е отишла клапата. Ако е затапила откъм гофрирания маркуч за да не влиза топъл въздух значи всичко е нормално.

А до колко да е загряла 90° ? Днес я проверих като е загряла и седи си отворена клапата към топлия въздух... имам и един друг въпрос маркуча плътно ли трябва да влиза в двата края, а и какво може да му се прецака на тая клапа като е само една пружина като я движа с ръка си се връща т.е. пружината си е наред.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта