ПОЛО трудно пали и се дави когато е влажно.
ПОЛО трудно пали и се дави когато е влажно.
Здравйте. Имам ПОЛО 1992г. 1043 куб.м.и имам следния проблем, когато съм на вилата и е паркирано на трева или почва трудно пали и се дави, при натискане на педала на газта гасне. След като успея да го запаля и мина 2-3 км. се оправя. В София паркирано на асфалт не го прави този проблем. Свещи ли са, дистрибуторна капачка ли е ? Ако някой е имал подобен проблем моля да сподели. 
- Koksan
- Мнения: 1678
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
- Контакти:
Re: ПОЛО трудно пали и се дави когато е влажно.
Според мен кабели! На такова ми прилича, Ако не вземеш мерки може да замине бобината!
Нарушена изолацийка и когато е влажно прехвърля искрите към блока, вместо към свещта! Пробвай като си навилата да го запалиш по тъмно ... мокриш кабелите с водичка и после палиш и гледаш .... ако станеш свидетел на невероятна картина
... кабели .... ако няма светкавици ..... нещо друго ще да е! 
Успех!
Нарушена изолацийка и когато е влажно прехвърля искрите към блока, вместо към свещта! Пробвай като си навилата да го запалиш по тъмно ... мокриш кабелите с водичка и после палиш и гледаш .... ако станеш свидетел на невероятна картина
... кабели .... ако няма светкавици ..... нещо друго ще да е! Успех!
- RANOPILE
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 14:45
- Автомобил: VW Polo 2F
- Двигател: AAU 1994
- Местоположение: София, жк Лагера
Re: ПОЛО трудно пали и се дави когато е влажно.
И аз имах подобен проблем миналата година на 2 пъти есента. Само че при мен почва да гасне и някой път гасне друг път закрепваше положението. И това на 1-2 километра от нас, като загрее повече и се оправяше. Докато преди 2 седмици го направи същото. Беше влажно, не я бях карал 2-3 дни, пак около 2 километра от вкъщи започна същото. Този път забелязах че като подавам рязко газ и ако не е натиснат съединителя тръгва да се дави и гасне. Имам колата от 2 години и половина и:
Не съм сменял кабели, не съм сменял бензинов филтър, ламбда сонда сменена 2 пъти(втория път с Bosch), термостати също не съм сменял.
Лятото в дъжд и зимата не съм имал такива проблеми. За мен логично е да е някой термостат (или кабелите да се навлажняват и да го прави това, но пък тогава защо няма проблем първите 2 километра?).
Не съм сменял кабели, не съм сменял бензинов филтър, ламбда сонда сменена 2 пъти(втория път с Bosch), термостати също не съм сменял.
Лятото в дъжд и зимата не съм имал такива проблеми. За мен логично е да е някой термостат (или кабелите да се навлажняват и да го прави това, но пък тогава защо няма проблем първите 2 километра?).
- RANOPILE
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 14:45
- Автомобил: VW Polo 2F
- Двигател: AAU 1994
- Местоположение: София, жк Лагера
Re: ПОЛО трудно пали и се дави когато е влажно.
Тръгнах от нас (и всичко си беше ОК)(вчера не я бях пипал колата, а днес валеше) и минах към 3,5 километра и усетих същата работа. На най-шибаното място почна да гасне и така 2-3 минути. Понякога пали от раз, понякога със зор. Още преди светофара бавно си потеглях с колоната и изведнъж се оказах първа кола на втора скорост натиснал газта на зелено и макя... И точно на светофара добре че маллко потегли че да може да ме заобикалят другите коли. Бях изнервен, мина линейка, бях на трамвайните релси, незнам дали леко съм подавал газта, но определено запалваше малко тръгне и пак почне да ми гасне и пак съединител и/или паля наново и същото(А при пробата ми на светофара видях че плавно си подавам газ и на 2-3 хиляди оборота нато настъпя по-рязко и започват бързо да падат) и в един момент се отпуши и ми позволи даже до четвърта да ги изкарам скоростите на баир и пак леко се ебаваше, а на следващия светофар потеглих възможно най-бавно и плавно и нямах проблеми... след 1-2 километра се оправиха нещата и като се прибирах в 0 часа(7 часа е стояла) нямаше и признак че такова нещо е имало някога.
Логически като мисля само термодатчик може да е. Ако е горивото ще е постоянно така(карам на бензин, забравих да го спомена по-горе, двигател 1,043 куб.см.м пред нас паркирам винаги на 1 и също място на бетонни плочки), ако е от кабелите и докато поизсъхнат според мен би трябвало още при паленето да го прави това. Трябва да ходя на доктор, но ако имате различни предположения моля споделете.
Логически като мисля само термодатчик може да е. Ако е горивото ще е постоянно така(карам на бензин, забравих да го спомена по-горе, двигател 1,043 куб.см.м пред нас паркирам винаги на 1 и също място на бетонни плочки), ако е от кабелите и докато поизсъхнат според мен би трябвало още при паленето да го прави това. Трябва да ходя на доктор, но ако имате различни предположения моля споделете.
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Re: ПОЛО трудно пали и се дави когато е влажно.
Към RANOPILE
От бензина е - етилирането му не се приема от ФВ защото дава точно тези смущения в работата на компа/двг. Френските и италиянските коли би трябвало да нямат този проблем, но сутринта един колега с Рено Туинго се оплака от същото след зареждане на Лукойл. Искам да припомня че по решение на европейската комисия от преди 3 години бензина трябва да е етилиран до 5% при потребителя. Това не се приема от ФВ, ама... Фиат 126, 650см3, който имах преди по книжка трябваше да гори такъв, но Поло- то се опъва. Това се оказа и при мене - темата за забиването на 3000об. при качване на урва. Какви са аргументите за етилиране не знам, но всеки случай не може да са икономически за пестене на горива със заместването им с алтернативни, тъй като за производството на етиловия спирт се разходват повече нефтени продукти, отколкото получения ефект на икономия. Кога ли ще се осъзнае това че не е решение, не знам. Май ще трябва да слагам газова, ако почне да ми го прави и със 100-октановия.
От бензина е - етилирането му не се приема от ФВ защото дава точно тези смущения в работата на компа/двг. Френските и италиянските коли би трябвало да нямат този проблем, но сутринта един колега с Рено Туинго се оплака от същото след зареждане на Лукойл. Искам да припомня че по решение на европейската комисия от преди 3 години бензина трябва да е етилиран до 5% при потребителя. Това не се приема от ФВ, ама... Фиат 126, 650см3, който имах преди по книжка трябваше да гори такъв, но Поло- то се опъва. Това се оказа и при мене - темата за забиването на 3000об. при качване на урва. Какви са аргументите за етилиране не знам, но всеки случай не може да са икономически за пестене на горива със заместването им с алтернативни, тъй като за производството на етиловия спирт се разходват повече нефтени продукти, отколкото получения ефект на икономия. Кога ли ще се осъзнае това че не е решение, не знам. Май ще трябва да слагам газова, ако почне да ми го прави и със 100-октановия.
- RANOPILE
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 14:45
- Автомобил: VW Polo 2F
- Двигател: AAU 1994
- Местоположение: София, жк Лагера
Re: ПОЛО трудно пали и се дави когато е влажно.
Към maslinkov
Добре ако е от бензина защо го прави само при определена температура на двигателя и за определено време, след като не съм я карал ден два, само през есента и когато е влажно(валяло е). Не е ли нормално зимата и лятото да има същия проблем ако е от бензина.
Добре ако е от бензина защо го прави само при определена температура на двигателя и за определено време, след като не съм я карал ден два, само през есента и когато е влажно(валяло е). Не е ли нормално зимата и лятото да има същия проблем ако е от бензина.
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Re: ПОЛО трудно пали и се дави когато е влажно.
Възпламеняемостта е различна при различна температура, различна и на входящия въздух и от качеството на бензина.RANOPILE написа:Към maslinkov
Добре ако е от бензина защо го прави само при определена температура на двигателя и за определено време, след като не съм я карал ден два, само през есента и когато е влажно(валяло е). Не е ли нормално зимата и лятото да има същия проблем ако е от бензина.
Компа намаля притока на гориво когато колата загрее, а и Ламбдата почва да работи тогава и това осезаемо намаля мощността и като не е съобразено предварението с октана на бензина почва да прави номера. Сервото също участва в играта, като тегли вакуум от І-и цилиндър и намаля налягането на подавания от помпата бензин. И в един момент компа се шашка и почва да ти лази по нервите. Ако си нямаш работа почваш да сменяш всичко от което може да зависи създалата се ситуация и накрая винаги завършваш с набутване и продажба /ако можеш / на колата. Особено ако си с Магнет марели с-ма, която е по - бавно развиваща се
- RANOPILE
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 14:45
- Автомобил: VW Polo 2F
- Двигател: AAU 1994
- Местоположение: София, жк Лагера
Re: ПОЛО трудно пали и се дави когато е влажно.
Тогава ще се надяваме да го прави само наесен това и какво миналата година да няма дългосрочни проблеми(аз целогодишно зареждам единствено и само в Лукойл).
- Koksan
- Мнения: 1678
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
- Контакти:
Re: ПОЛО трудно пали и се дави когато е влажно.
Кабелите ти не са наред .. не е от бензина!Нещо по запалителната система е!
Re: ПОЛО трудно пали и се дави когато е влажно.
RANOPILE написа:Тогава ще се надяваме да го прави само наесен това и какво миналата година да няма дългосрочни проблеми(аз целогодишно зареждам единствено и само в Лукойл).
Ако е от бензина лесно можеш да разбереш, като почнеш да зареждаш от другаде!
- Bobi_S13
- Der Polizist
- Мнения: 6844
- Регистриран на: Пет 20 юни 2008 13:44
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София(Обеля)
Re: ПОЛО трудно пали и се дави когато е влажно.
кабели или пукната бобина
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Re: ПОЛО трудно пали и се дави когато е влажно.
Не е ли нормално да го прави и от кабелите когато е влажно а не само есен? И това както беше и при мене не е прекъсване, а забивене и колата си угасва като че не й стига гориво, или няма въобще запалване. Сега остана само омекването като загрее, но все пак си има къде-къде по- голяма мощност със стоте октана.RANOPILE написа:Към maslinkov
Добре ако е от бензина защо го прави само при определена температура на двигателя и за определено време, след като не съм я карал ден два, само през есента и когато е влажно(валяло е). Не е ли нормално зимата и лятото да има същия проблем ако е от бензина.
- RANOPILE
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 14:45
- Автомобил: VW Polo 2F
- Двигател: AAU 1994
- Местоположение: София, жк Лагера
Re: ПОЛО трудно пали и се дави когато е влажно.
Всеки ден карам и нямам проблеми от тогава.(май става тъй само като не съм я карал повече от ден + други специфични условия...)
Пак не съм я карал 2 дни, утре съм на работа следобед и ще видим какво ще става...
Пак не съм я карал 2 дни, утре съм на работа следобед и ще видим какво ще става...
- nosex
- Вечен БАН
- Мнения: 2416
- Регистриран на: Пон 08 яну 2007 11:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София (Волуяк/Бояна)
Re: ПОЛО трудно пали и се дави когато е влажно.
RANOPILE, колега, доста често паркирам около теб на ул. Майор Първан Тошев, ти там ли живееш?
Със същото поло като твоето съм, само че съм стикеросан и без багажник на тавана.
Аз работя там де...
Обаче пък живея срещу Боянската река и можеш да се досетиш за влагата... само лятото я нема...
Проблемът е налице и при мен, и то още от 2007-ма, до момента без решение
Та, по темата за гасненето във влажно време, когато кофторите са студени:
Едва ли ще ти са ти проблемни филтри (въздушен, горивен) кабели, капачка, палец, бобина, свещи, а пък за бензин и дума да не става...
Повярвай ми всичко гореописано съм сменил - ниенте резултат.
Проблемът не е по запалването - 100% сигурно.
От сервизи ще те връщат, защото колата се оправя след 1-2 км. каране, а трябва проблема да го направи пред майсторите, за да я хванат натясно...
По-скоро правилно си се насочил към синия датчик за температурата, него не съм го сменявал.
Ще следя темата с интерес, въпреки че съм песимист за разрешаване на този проблем. Да, ако смени човек половината чаркалаци по ДВГ, сигурно ще се оправи...
Успех и да пишеш, дори и при провал
Аз работя там де...
Обаче пък живея срещу Боянската река и можеш да се досетиш за влагата... само лятото я нема...
Проблемът е налице и при мен, и то още от 2007-ма, до момента без решение
Та, по темата за гасненето във влажно време, когато кофторите са студени:
Едва ли ще ти са ти проблемни филтри (въздушен, горивен) кабели, капачка, палец, бобина, свещи, а пък за бензин и дума да не става...
Повярвай ми всичко гореописано съм сменил - ниенте резултат.
Проблемът не е по запалването - 100% сигурно.
От сервизи ще те връщат, защото колата се оправя след 1-2 км. каране, а трябва проблема да го направи пред майсторите, за да я хванат натясно...
По-скоро правилно си се насочил към синия датчик за температурата, него не съм го сменявал.
Ще следя темата с интерес, въпреки че съм песимист за разрешаване на този проблем. Да, ако смени човек половината чаркалаци по ДВГ, сигурно ще се оправи...
Успех и да пишеш, дори и при провал

- RANOPILE
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 14:45
- Автомобил: VW Polo 2F
- Двигател: AAU 1994
- Местоположение: София, жк Лагера
Re: ПОЛО трудно пали и се дави когато е влажно.
Колега nosex аз работих на Първан Тошев в един салон за около 6 месеца(от миналия септември до към февруари) и там имаше още 1-2 като моето(на едното му харесах халогените
) и живея наблизо - ж.к. Лагера и сега неможе да ме сбъркаш - имам розов стикер от Рожен на задното стъкло
.
Иначе първо ще се насоча към горивния филтър - това животно не съм го сменял никога(а имам колата от 2 години и половина). Когато имах проблеми с разхода ми провериха термодатчика и беше ОК, ама тогава беше от скапаната ламбда сонда(това не пречи сега да е заминал... или тръгнал да заминава).
Днес(вече вчера) преди работа беше сухо и топло времето и проблема се усети леко... При първа възможност ще сменя бенз. фолтър(вече ми се струва че на моменти няма достатъчно мощност) и после ако пак се ебава ще погледна термодатчика.
) и живея наблизо - ж.к. Лагера и сега неможе да ме сбъркаш - имам розов стикер от Рожен на задното стъкло Иначе първо ще се насоча към горивния филтър - това животно не съм го сменял никога(а имам колата от 2 години и половина). Когато имах проблеми с разхода ми провериха термодатчика и беше ОК, ама тогава беше от скапаната ламбда сонда(това не пречи сега да е заминал... или тръгнал да заминава).
Днес(вече вчера) преди работа беше сухо и топло времето и проблема се усети леко... При първа възможност ще сменя бенз. фолтър(вече ми се струва че на моменти няма достатъчно мощност) и после ако пак се ебава ще погледна термодатчика.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта
