Повреда на турбокомпресор-причини?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Повреда на турбокомпресор-причини?

Мнениеот icoico » Чет 21 окт 2010 15:05


Въпрос към специалистите по двигатели:
Опитвам се да отклоня обвинения в неправилна експлоатация на строителна машина.Става въпрос за багер "Либхер-934",така че, мисля няма подходящ форумен раздел :) .Та на въпросната машина в течение на 3 години са сменени 6 турбокомпресора и DPF,което не ощастливява особено човека който плаща сметките mhihi Съответно той се опитва да прехвърли вината на фирмата,за която работя понастоящем,а именно-че повредите са следствие от системно изгасяне на двигателя на пълни обороти и въртенето на турбината без смазване до спирането и.Днес си поопресних знанията по темата и огледах машината.Направи ми впечатление, че от фирмата за поддръжка (не е "Либхер")са изместили DPF от нормалното му място на външния капак на машината,при което са удължили изходящата тръба от турбината с около 2 метра и 3 колена на 90 градуса.Та въпросът ми е при това положение не се ли променят налягането и температурата на изгорелите газове, което заедно с други дреболии от сорта на утайки в картера,примеси в горивото и намален приток на въздух да се окаже причината за постоянното задръстване на филтъра за твърди частици с последващо/предхождащо скапване и на турбото?




Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: Повреда на турбокомпресор-причини?

Мнениеот веселин » Чет 21 окт 2010 18:00


Имаш предвид тръбата по която постъпва сгъстения въздух в двигателя ли - тя ли е удължена и с колена ???


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Повреда на турбокомпресор-причини?

Мнениеот icoico » Чет 21 окт 2010 18:07


Не,имам предвид тръбата за изгорели газове след турбокомпресора към партикелфилтъра.Би трябвало DPF да е монтиран на изходящия колектор,респ. възможно най-близо след турбината за постигане на оптимална температура необходима за работата му.Там между другото се намира на останалите ни 3 машини от същия тип,които не показват такива дефекти...


Потребителски аватар
ChimeyJimmey
Мнения: 3877
Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
Автомобил: торанага
Двигател: AXQ

Re: Повреда на турбокомпресор-причини?

Мнениеот ChimeyJimmey » Пет 22 окт 2010 7:22


Бекпрешър...
Възможно е това да е допринесло за скапването...
Тия вмешателства там, при вас, не се ли регламентират?

Тъй като явно има спор, изискай от специализиран сервиз обстоен преглед и официално мнение, което после би могло да има и юридическа стойност. :041:


Потребителски аватар
vw16v
Мнения: 568
Регистриран на: Вто 23 авг 2005 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Повреда на турбокомпресор-причини?

Мнениеот vw16v » Пет 22 окт 2010 10:58


icoico написа:Не,имам предвид тръбата за изгорели газове след турбокомпресора към партикелфилтъра.Би трябвало DPF да е монтиран на изходящия колектор,респ. възможно най-близо след турбината за постигане на оптимална температура необходима за работата му.Там между другото се намира на останалите ни 3 машини от същия тип,които не показват такива дефекти...

Мисля,че си се насочил правилно и сам си отговорил на въпроса си .Идеята на близкото разположение до двигателя,по пътя на изхоящите газове ,обикновено непосредствено след турбината, на катализатора и ДПФ, е да достигнат максимално бързо оптималната работна температура,при която работят ефективно.При отдалечаването им по-бавно се достига работна температура и съответно работят повече време в неоптимален режим,което води до по-бързо задръстване .След намалянето на проходимостта им, оказват съпротивление на изходящите газове,при което обратното налягане на газовете товари турбината и оттам резултата е ,че тя си заминава по-бързо.Доказателство за вероятността на подобна теза е и това,че както сам казваш на останалите машини,на които не са правени интервенции с изместването на ДПФ,нямат проблеми с турбините.


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Повреда на турбокомпресор-причини?

Мнениеот icoico » Пет 22 окт 2010 15:53


Аха,и аз така си сглобих процеса.Специализираният специалист :012: дойде днес,хвана се за главата, попита кой,по дяволите и защо е направил това,нащрака двадесетина снимки и си отиде,очакваме писмено заключение тия дни.Така като гледам ще се разминем с плащането, което ме радва ...че само скапания филтър струва почти 7000 евро...


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Повреда на турбокомпресор-причини?

Мнениеот fox_vt » Пет 22 окт 2010 18:11


Малии усещам че някой ще плати доста солена сумичка mhihi и защо въобще се е стигнало до удължаване на тръбата-може би някой Автомобилен Гений си е мислил че като отдалечи ДПФ-а ще се цапа по малко mhihi mhihi mhihi :screwy може би ако беше сложил една тетка на тая тръба отворена към атмосферата :applause: :applause: :mrgreen:


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Повреда на турбокомпресор-причини?

Мнениеот icoico » Пет 22 окт 2010 19:55


Mмм,предполагам до удължаването се е стигнало поради това,че ДПФ е насаден допълнително.Явно някой не е искал да се завира чак до мястото където се е намирало първоначално заглушителното гърне,или там не е имало достатъчно място(говорим за 7.2 литров дизелов двигател сбутан в доста тесен моторен отсек) и е решил да си улесни живота...по най трудния начин :screwy



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта