Здравейте колеги,проблема е следния:Преди около месец колата започна доста сериозно да тресе на празен ход,особено сутррин когато е студена.След като загрее се пооправя малко,но проблема си остава.Когато и подам малко газ и тези трептения намаляват.Ходих на диагностика и ми казаха,че оборотите ми били в нормата и че трябва да сменя тампоните.След смяната нещата са си същите и сега ще ми правят промивка на горивната система!
Искам да попитам на какви обороти трябва да работи мотора(моята и топла и студена работи на едни и същи!!!)И за обтегача на пистовия ремък,нещо скърца и претраква,а като пусна климатика и свири,а и ремъка и ролката са нови.Да не би от там да се предава тази вибрация?
Интересното е,че мотора работи равномерно и спокойно(за дизел)!
Съжалявам ако има подобна тема,просто ненамерих нищо!
Здравейте отново колеги.Поредното застудяване доведе до неспокойна работа на мотора!Колкото по-студено,толкова по-силна е.Сега четох мнения,за това че имало реле,което не пуска напрежение към свещите(които работят).Сега когато още не подгрява дълго,има ли съпътстващо греене след запалване.До 11-12 градуса добре,падне ли под 10 градуса и сутрин или като изтине вибрира!
Идеи???



Тресене в купето при 1Z-update 2011
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Нед 23 авг 2009 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Тресене в купето при 1Z-update 2011
Последна промяна от kamenitzafen на Нед 16 окт 2011 19:51, променено общо 2 пъти.
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Нед 23 авг 2009 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Тресене в купето при 1Z
Само да добавя,че след старателно оглеждане на форума,прочетох за вибрации в обтегача на пистовия ремък и още вчера го свалих,но ролката се върти свободно и в двете посоки,което ме навежда на мисълта,че не са оттам вибрациите!Обтяжната ролка си играе,колата продължава да тресе.
Интересното е,че преди въобще не пушеше,а сега пуши синкаво,а маслото се оказа,че за 5000км е паднало до минимума.
Сега незнам дали ще има ефект след тази профилактика,но този синкав пушек ме притеснява(или гори масло в цилиндрите или турбото пренадува).Лошото е,че всички тези проблеми са съпроводени със спад на мощност и повишаване на разхода!
Ако някой е имал подобен проблем при 1З моля да го сподели,тъй като това което прочетох и опитах нямаше ефект!
А също ако има и някой компетентен,нека ми каже на какъв майстор да я занеса и към кой проблем да се насоча.
П.с.Иначе колата пали,като часовник(топла,студена),центровката на помпата е 6,останаха дюзите и турбото или някой датчик,но компютъра не отчита нищо!
МОЛЯ НЯКОЙ МОДЕРАТОР ДА ПРЕМЕСТИ ТЕМАТА В РАЗДЕЛА ЗА ДИЗЕЛОВИ ДВИГАТЕЛИ!
Интересното е,че преди въобще не пушеше,а сега пуши синкаво,а маслото се оказа,че за 5000км е паднало до минимума.
Сега незнам дали ще има ефект след тази профилактика,но този синкав пушек ме притеснява(или гори масло в цилиндрите или турбото пренадува).Лошото е,че всички тези проблеми са съпроводени със спад на мощност и повишаване на разхода!
Ако някой е имал подобен проблем при 1З моля да го сподели,тъй като това което прочетох и опитах нямаше ефект!
А също ако има и някой компетентен,нека ми каже на какъв майстор да я занеса и към кой проблем да се насоча.
П.с.Иначе колата пали,като часовник(топла,студена),центровката на помпата е 6,останаха дюзите и турбото или някой датчик,но компютъра не отчита нищо!
МОЛЯ НЯКОЙ МОДЕРАТОР ДА ПРЕМЕСТИ ТЕМАТА В РАЗДЕЛА ЗА ДИЗЕЛОВИ ДВИГАТЕЛИ!
- krasio00o
- Мнения: 765
- Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR 1998
- Местоположение: Варна
Re: Тресене в купето при 1Z
Интересното е,че и аз сменях тампони,но вибрациите ми пак са повече от нормалното(явно от некачествени тампони).Кога ти пуши синьо при палене сутрин или постоянно и след като загрее?
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Нед 23 авг 2009 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Тресене в купето при 1Z
Тампоните ми са качествени и скъпички,а за пушенето сутрин е доста,а после като загрее само при изфорсирване се получава,но ме притеснява,че съм долял над литър масло за 6000км.!
- krasio00o
- Мнения: 765
- Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR 1998
- Местоположение: Варна
Re: Тресене в купето при 1Z
Провери предварението на помпата.Ако няма достаъчно аванс пуши синьо при палене когато е студена или проблем с ангренажното колело.Между другото в дизел раздела скоро коментирахме подобен проблем като твоя с пушенето.За разхода на масло винаги препоръчвам смяна с друго преди да се правят каквито и да било ремонти.Виж как са ти турбо пътищата и по скоро степента на омасляване.
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Нед 23 авг 2009 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Тресене в купето при 1Z
Искам да повдигна малко темата,за да може някой със същия проблем да има представа!
След последното ми мнение правих няколко интервенции,които се оказаха безрезултатни.След смяната на тампони,ми преглеждаха дюзите,помпата,центровки и т.н.т,макар,че колата пали и върви като хората!!!Проблема остана налице.
Но там ми казаха,че шайбата на коляновия вал играела"яйцевидно"
Цени:оригинална около 350лв,някаква английска със отстъпките 180лв.-смених я,а колата тресе,но забелязахме,че ремъка преди нея неможеш да го видиш,защото мотае.Когато застопорим обтяжната ролка и ремъка заспива,а колата се успокоява!Отворихме механизма,бастуна е наред(има съвсем малък луфт),но явно пружината е заминала.Резнахме малко ушите с които се захваща,за я натегнем малко,но нямаше ефект и затова с СО-то капнахме самата ролка отвътре.Тя има 3 степени,и ние заварихме 1-вата и втората и за момент нещата се оправиха.Искам да кажа,че правим такива глупости,тъй като след тампони,промивки,диагностики и ШАЙБАТА парите естествено свършиха,а резултата беше нулев.
Оттогава нещата се пооправиха,но забелязах,че когато свещите сутрин подгряват по-дълго(под 9гр.)и колата става по неспокойна,но след малко се оправя.За съжаление обаче ми скърцаше малко ремъка,а обтяжната ролка чукаше.От няколко дни вибрациите пак са ужасни,ролката чука,ремъка свири,абе не е за приказване!!!Явно интервенцията е била с временен ефект.
Какво бихте ме посъветвали:
-да карам така и да се ядосвам
-да търся от някои колега "уж" здрав механизъм
-да потърся от морга
-да купя нов(макар,че ми бяха казали цифра!)
Това е от мен,бих се радвал някой да сподели компетентно мнение.
След последното ми мнение правих няколко интервенции,които се оказаха безрезултатни.След смяната на тампони,ми преглеждаха дюзите,помпата,центровки и т.н.т,макар,че колата пали и върви като хората!!!Проблема остана налице.
Но там ми казаха,че шайбата на коляновия вал играела"яйцевидно"

Оттогава нещата се пооправиха,но забелязах,че когато свещите сутрин подгряват по-дълго(под 9гр.)и колата става по неспокойна,но след малко се оправя.За съжаление обаче ми скърцаше малко ремъка,а обтяжната ролка чукаше.От няколко дни вибрациите пак са ужасни,ролката чука,ремъка свири,абе не е за приказване!!!Явно интервенцията е била с временен ефект.
Какво бихте ме посъветвали:
-да карам така и да се ядосвам

-да търся от някои колега "уж" здрав механизъм
-да потърся от морга
-да купя нов(макар,че ми бяха казали цифра!)
Това е от мен,бих се радвал някой да сподели компетентно мнение.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Тресене в купето при 1Z
Кажи ако обичаш , колко струват тампоните , че и аз ще я правя тази работа ...
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Нед 23 авг 2009 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Тресене в купето при 1Z
С отстъпки бяха 64лв(непомня марката),а без отстъпка около 75лв.
- aradovanov
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Тресене в купето при 1Z
Това за кой тампон става въпрос?
Само предния на мотора е горе-долу такива пари читав.
Само предния на мотора е горе-долу такива пари читав.
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Нед 23 авг 2009 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Тресене в купето при 1Z
предния и заден десен(като си срещу двигателя).Имаше и по-евтини,а тези бяха в средния клас,а отстъпката мисля че беше към 30%.
Незнам дали беше 64 или 74лв,тъй като плащах няколко неща накуп,но беше в този диапазон.
Незнам дали беше 64 или 74лв,тъй като плащах няколко неща накуп,но беше в този диапазон.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Тресене в купето при 1Z
aradovanov написа:Това за кой тампон става въпрос?
Само предния на мотора е горе-долу такива пари читав.
И аз си правех такива сметки , надявах да не е повече от 150лв комплекта


- 1z
- Мнения: 758
- Регистриран на: Нед 05 авг 2007 7:18
- Автомобил: seat ibiza
- Двигател: atd
- Местоположение: Русе Слънчев Бряг
Re: Тресене в купето при 1Z
milmar написа:aradovanov написа:Това за кой тампон става въпрос?
Само предния на мотора е горе-долу такива пари читав.
И аз си правех такива сметки , надявах да не е повече от 150лв комплекта. Ако ще сменям - ще са трите едновременно , едва ли са сменяни по жабарските земи
.
ще ти стигнат 150лв,ако не стигнат се обади

-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Нед 23 авг 2009 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Тресене в купето при 1Z
Здарвейте отново колеги,понеже немога да разбера дължината на пистовия ремък на 1З с климатик реших да се обърна към вас!
Моя е 6PK 1552,а на един приятел 1545.
И понеже смених и шайбата на коляновия вал,рамото на обтяжната ролка(пружинния механизъм),Г-образния бастун и ролката,вибрациите продължават и сега се замислих дали не е дълъг ремъка.Дали тези 7мм ще променят положението и ще намалее ли вибрацията.
Моя е 6PK 1552,а на един приятел 1545.
И понеже смених и шайбата на коляновия вал,рамото на обтяжната ролка(пружинния механизъм),Г-образния бастун и ролката,вибрациите продължават и сега се замислих дали не е дълъг ремъка.Дали тези 7мм ще променят положението и ще намалее ли вибрацията.
-
- Мнения: 112
- Регистриран на: Нед 21 окт 2007 21:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Тресене в купето при 1Z
Колега, има разлика колко е дълъг ремъка и другото нещо е, че тампоните трябваше да ги търсиш от някоя морга оригинални и читави, защото новите им са твърди гумите и за това има толкова големи вибрации а от моргата щяха да са меки и нямаше да е така. Другото което е виж тампона на скоросната кутия и меката връзка, те също оказват влияние.
Re: Тресене в купето при 1Z
Живо се итересувам от тази тема защото и при мен вибрациите са много големи, а като гледам колегата колко неща е насменил направо ме отказва от кавито и да е опити!
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: vladtod® и 41 госта