
Проблем с компресора на климатика.
- bobaka_01
- Мнения: 77
- Регистриран на: Нед 16 дек 2007 14:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
Проблем с компресора на климатика.
Колеги,компресора на климатика явно ми е за смяна и шуми много неприятно когато запаля колата,ремъка минава през него и шуми непрекуснато без значение дали климатика е включен или не.Има ли вариант да се сложи по-къс ремък които да не минава през него? Колата е Пасат В4 ааz мотор.Поздрави. 

- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Проблем с компресора на климатика.
Щом шуми постоянно е съмнително да е от него, защото когато е изключен се върти един лагер който е на съеднинителя, а когато се включи се въртят другите лагери вътре пък този на съединителя спира. Да не би съединителя на компресора да се е поскапал или някоя ролка...
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с компресора на климатика.
dandan написа:Щом шуми постоянно е съмнително да е от него, защото когато е изключен се върти един лагер който е на съеднинителя, а когато се включи се въртят другите лагери вътре пък този на съединителя спира. Да не би съединителя на компресора да се е поскапал или някоя ролка...
Съвсем вярно,освен,че спира този на съединителя. По принцип този лагер на съединителя е опорен за щайбата,през която минава ремъка и се върти винаги,без значение дали компресора се върти или не (когато се зацепи съединителя започва да се върти оста на компресора,буталата му и т.н.).
Съвсем възможно е опорния лагер на съединителя да замине и да шуми като симптомите са - зпочва да шуми ведга,щом запалиш колата и при някои случаи намалява,когато се пусне да работи самия компресори,при други се увеличава (зависи колко е потрошен лагера).
Този лагер се сменя,но за целта се сваля компресора от колата и съответно се точи фреона.Като цени тези лгаери варират от 15-20лв за китайски,който изкарва около 5-6 месеца,до 35-45лв за японски,който азбира се е доста по-добър. Като цена за смяната силно зависи къде ще се сменя.При мен подобно нещо струва -> от 30лв до към 50-60лв за източване на фреона и наливането му отново,като системата се допълва до предписаното за нея колчиество (1150 гр. за този Пасат) като цената зависи от това колко фреон ти липсва в колата (10лв за всеки 100 грама липсващ фреон с минимална цена от 30лв,включваща до 300 грама) и 50лв за демонтаж на компресора,смяна на лагера и монтажа му обратно.Цената на лагера е отделно според това какъв искаш да се сложи. Ако в системата ти има много малко фреон или никакъв,тогава не ти струва нищо да я източа,но няма да я напълня,преди да се установи къде ти е фреона,защото липсата на фреон е предпоставка за течове и няма смисъл точно преди зимата да ти взема една торба с пари за фреон и до пролетта да е изтекъл пак.
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Проблем с компресора на климатика.
Наистина се върти, но вътрешна и външна черупка с еднаква скорост, т.е. лагера вече не е лагер е опора както казваш. Но все си мисля че шума трябва да е различен- веднъж от търкаляне на разбити сачми, другия от луфт между външна и вътрешна черупка и биене на шайбата.
Може би неправилно се изразих.
Иначе погледнато всичко се върти
Може би неправилно се изразих.
Иначе погледнато всичко се върти

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с компресора на климатика.
Не е така.
Вътрешната черупка е закрепена на основата на компресора т.е. винаги е неподвижна.Външната черупка се върти постоянно и винаги с оборотите на двигателя според предавателното число на ремъчната предавка. Лагера винаги се върти,само се променя натоварването му,понеже при отделен съединител се върти само този лагер и цялото натоварване от опъна на ремъка е върху него,а при залепен съединител лагерите на оста на компресора отнемат част от натоварването на този лагер и той в повечето случаи спира да трака,шумоли или там каквото прави

Вътрешната черупка е закрепена на основата на компресора т.е. винаги е неподвижна.Външната черупка се върти постоянно и винаги с оборотите на двигателя според предавателното число на ремъчната предавка. Лагера винаги се върти,само се променя натоварването му,понеже при отделен съединител се върти само този лагер и цялото натоварване от опъна на ремъка е върху него,а при залепен съединител лагерите на оста на компресора отнемат част от натоварването на този лагер и той в повечето случаи спира да трака,шумоли или там каквото прави

Последна промяна от zfa159 на Пон 27 сеп 2010 15:50, променено общо 1 път.
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Проблем с компресора на климатика.
Ясно, значи
Мерси за изясняването.

Мерси за изясняването.
- bobaka_01
- Мнения: 77
- Регистриран на: Нед 16 дек 2007 14:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
Re: Проблем с компресора на климатика.
Колеги,доста търсих но нищо конкретно не намерих.Имате ли представа колко струва един компресор втора ръка,незнам точно какъв е но мотора е AAZ? 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с компресора на климатика.
Основно зависи какъв е компресора,дали е Санден,който е по-масовия или е Харисън,който се слага по-рядко.Също така зависи дали колата е с оригинален климатик или е допълнително насаждан,като зависи и с какъв фреон е предвидена да работи. Т.е. ти трябва модела,за да ти кажем какво струва.
Като цени :
Санден 708 или 709,който се монтира на всичко до средата на 92-ра година и работи с фреон R12,като цена за вора ръка се намира от 40 до 80лв но състоянието е много относително.
Санден 7V16,който се монтира след средата на 92-ра година и работи с фреон 134,се намира знаичтелно по-трудно и цената е от 80 до 200лв според състоянието и човека,който го продава.
Харисън-ите нямат почти намиране 2-ра ръка,понеже се чупят много,иначе около 100-тина лв.
Само да ти споделя - аз на един клиент,смених 8 компресора,копувани от морга и сред тях нямаше нито един,който да работи нормално...или тече от някъде или не вдига налягане,или трака и тропа на убииство...Причината е,че влагата ги изяжда отвътре защото не се съхраняват правилно и им заминават всичките гуминетки по тях и текат като лейки или въобще спират да работят.

Като цени :
Санден 708 или 709,който се монтира на всичко до средата на 92-ра година и работи с фреон R12,като цена за вора ръка се намира от 40 до 80лв но състоянието е много относително.
Санден 7V16,който се монтира след средата на 92-ра година и работи с фреон 134,се намира знаичтелно по-трудно и цената е от 80 до 200лв според състоянието и човека,който го продава.
Харисън-ите нямат почти намиране 2-ра ръка,понеже се чупят много,иначе около 100-тина лв.
Само да ти споделя - аз на един клиент,смених 8 компресора,копувани от морга и сред тях нямаше нито един,който да работи нормално...или тече от някъде или не вдига налягане,или трака и тропа на убииство...Причината е,че влагата ги изяжда отвътре защото не се съхраняват правилно и им заминават всичките гуминетки по тях и текат като лейки или въобще спират да работят.

- plambata13
- Мнения: 43
- Регистриран на: Пон 09 ное 2009 15:20
- Автомобил: Passat B6 TDI
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: Проблем с компресора на климатика.
При мен е абсолютно същото,като пусна климата спира да вие тоя лагер,вече 2-3 месеца.Ако не се смени навреме,какви са последствията,може ли да стане голяма беля.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта