


Охлаждане?
Аз лично мисля, че 90% от авточастите в България са ментета или със много съмнително качество (иначе каква ще е далаверата от авточасти). При всяка една смяна на части от тук проблемите като че ли не се разрешават, а се задълбочават! За това и много хора предпочитат да си вземат части от моргата. Другото което е има много "майстори" които уж разбират, а всъщност си правят експерименти с колите и нервите на хората! Истинските майстори са малко. Понякога дори се раздуват цени за да си мисли клиента, че часта е оригинална, а тя може да е 3 качество! За момента колата не ми е правила проблеми (1.8 Мi ABS двигател 1993г.) Но мисля, че трябва да сменя антифриза и евентуално капачката на разширителния съд, защото не можах да видя гумено уплътнение на капачката въпреки че се завива плътно, като не я стягам до край - оставям около 1/4 оборот.
Хайде още едно мнение, въпреки че темата е дъвкана много.
Карам пасат с 2-литров мотор и оригинален климатик, радиатора уж е по-голям но това не е от голямо значение. Когато започна да загрява както и когато си поиска отидох в Юнитрейд за проверка на охладителната система и нищо...
Ваското забеляза че ми е много затегната капачката на разширителното казанче и след това я държа завита колкото да не падне. Ефекта е огромен - със позатегната капачка ми се е случвало да вдигне 105 градуса и по магистрала, не само на градско. В момента не иска да направи повече от 90 в града с климатик. Така че при изрядни останали части по охлаждането капачката е мястото за "фина" настройка така да се каже.
Карам пасат с 2-литров мотор и оригинален климатик, радиатора уж е по-голям но това не е от голямо значение. Когато започна да загрява както и когато си поиска отидох в Юнитрейд за проверка на охладителната система и нищо...
Ваското забеляза че ми е много затегната капачката на разширителното казанче и след това я държа завита колкото да не падне. Ефекта е огромен - със позатегната капачка ми се е случвало да вдигне 105 градуса и по магистрала, не само на градско. В момента не иска да направи повече от 90 в града с климатик. Така че при изрядни останали части по охлаждането капачката е мястото за "фина" настройка така да се каже.
jgmec написа:Хайде още едно мнение, въпреки че темата е дъвкана много.
Карам пасат с 2-литров мотор и оригинален климатик, радиатора уж е по-голям но това не е от голямо значение. Когато започна да загрява както и когато си поиска отидох в Юнитрейд за проверка на охладителната система и нищо...
Ваското забеляза че ми е много затегната капачката на разширителното казанче и след това я държа завита колкото да не падне. Ефекта е огромен - със позатегната капачка ми се е случвало да вдигне 105 градуса и по магистрала, не само на градско. В момента не иска да направи повече от 90 в града с климатик. Така че при изрядни останали части по охлаждането капачката е мястото за "фина" настройка така да се каже.
Значи ли това , че капачката не трябва да се затяга - аз моята я стягам колкото мога /после едва я развивам/, как ще уплътни системата, нали работи под налягане???????????????
Какво значи "фина настройка" - може ли да бъде по-малко стегната или как??????? - извинявайте ама не съм от разбирачите и за това питам - а пък Ваското ако види написаното , ако може да каже как трябва да бъде - че от това затягане на тая капачка ще сменям цялото разш. казанче скоро .
Благодаря предварително.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
aatanas написа:а пък Ваското ако види написаното , ако може да каже как трябва да бъде - че от това затягане на тая капачка ще сменям цялото разш. казанче скоро .
Aни той Ваското го е казвал нееднократно... и не само той!
Капачката се стяга, докъдето те води резбата! Пренатягането води до блокиране на клапана вътре и вероятност да ти гръмне системата
radotom написа:aatanas написа:а пък Ваското ако види написаното , ако може да каже как трябва да бъде - че от това затягане на тая капачка ще сменям цялото разш. казанче скоро .
Aни той Ваското го е казвал нееднократно... и не само той!
Капачката се стяга, докъдето те води резбата! Пренатягането води до блокиране на клапана вътре и вероятност да ти гръмне системата
Точно така. Системата трябва да може да "диша" грубо казано.
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Пон 25 апр 2005 8:24
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB -2 0 4motion
- Местоположение: Велико Търново
за термостата


-
- Мнения: 88
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 8:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
за капачката.
Сега да ви кажа за затягането на капачката. На експертите майстори да им кажа капачката се завива до край без да се стяга с напъване не че нещо и пречи но после трудно ще я отвиете. А на експертите с охлабването на капачката много здраве от мен.
Ако огледат внимателно казанчето и капачката ще забележите че казанчето има един централен отвор в които влиза клапана и един външен около него който има изход на вън от страни на конзолата за закачане на казанчето (под гумения капак). Когато завиете капачката клапана се уплатнява плътно по вътрешния отвор, когато има налягане то минава през клапана и отива във външния край на капачката и от там през външния отвор излиза в атмосверата. Който не вярва да провери. Така че ако искате и с тръбен ключ я завиите все тая тя си има на каде да изкарва. По спорен е въпроса ако я оставите хлабава тогава клапана не се уплатнява добре и може да не прави необходимото налягане (ако го пипнете вътре в капачката тои се движи) което означава, че тои трябва да ляга плътно.
Ако огледат внимателно казанчето и капачката ще забележите че казанчето има един централен отвор в които влиза клапана и един външен около него който има изход на вън от страни на конзолата за закачане на казанчето (под гумения капак). Когато завиете капачката клапана се уплатнява плътно по вътрешния отвор, когато има налягане то минава през клапана и отива във външния край на капачката и от там през външния отвор излиза в атмосверата. Който не вярва да провери. Така че ако искате и с тръбен ключ я завиите все тая тя си има на каде да изкарва. По спорен е въпроса ако я оставите хлабава тогава клапана не се уплатнява добре и може да не прави необходимото налягане (ако го пипнете вътре в капачката тои се движи) което означава, че тои трябва да ляга плътно.
Re: за капачката.
skk написа:Сега да ви кажа за затягането на капачката. На експертите майстори да им кажа капачката се завива до край без да се стяга с напъване не че нещо и пречи но после трудно ще я отвиете. А на експертите с охлабването на капачката много здраве от мен.
Ако огледат внимателно казанчето и капачката ще забележите че казанчето има един централен отвор в които влиза клапана и един външен около него който има изход на вън от страни на конзолата за закачане на казанчето (под гумения капак). Когато завиете капачката клапана се уплатнява плътно по вътрешния отвор, когато има налягане то минава през клапана и отива във външния край на капачката и от там през външния отвор излиза в атмосверата. Който не вярва да провери. Така че ако искате и с тръбен ключ я завиите все тая тя си има на каде да изкарва. По спорен е въпроса ако я оставите хлабава тогава клапана не се уплатнява добре и може да не прави необходимото налягане (ако го пипнете вътре в капачката тои се движи) което означава, че тои трябва да ляга плътно.
Благодаря, но не претендирам да съм експерт:)
Само споделям как съм си решил проблема.
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: Пон 26 юни 2006 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Привет на всички Пасатаджии. Бобсън иска да сподели: по отношение на НЕМІ, да 90% от новите резервни части са менте в нашето НРБ, а като си сложиш втора употреба колко ли време ще работят. Да "майстори" дал Бог, всички са професори, експериментатори и философи, само 5% са истинските. Докато попаднах на свестни много зор видях.По отношение на затяганета на капачката на разширителното казанче - пренатягането или незатягането не решава проблема. Според мен-да се навива до нормално затягане.или 2мм преди пълен допир на борда на капачката до гърловината на казанчето- това е конкретно за Jgmec. Към Kibo_tom, моя термостат е същия, но от Германия. С него проблемите ми се решиха. Преди наливане на нов антифриз, да трябва да се промие охл.с-ма. Към SKK-не съм съгласен с регулиране на затягането на капачката, макар и да си решил пробл. Знай, че това е временно решение.
Запомнете, че при форсиране на двигатела на място до 3000об/мин., горния и долния дебел маркуч на радиатора трябва да клокочат при стискане. Ако са твърди и трептящи (под напрягане) има проблем. Търсето го навреме, а не на пътя. Чао от Бобсън.
Запомнете, че при форсиране на двигатела на място до 3000об/мин., горния и долния дебел маркуч на радиатора трябва да клокочат при стискане. Ако са твърди и трептящи (под напрягане) има проблем. Търсето го навреме, а не на пътя. Чао от Бобсън.
- dimitarpetrov
- Мнения: 794
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
- Автомобил: HONDA CR-V 2003
- Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
- Местоположение: София / Зверино
Здрасти на всички!
Кратък въпрос по темата - нормално ли е колата да изстива по голямо надолнище - не би трябвало според мен ама един куп хора ме убеждават че било нормално - за мен просто термостата не затваря и толкос. Имам Баба ЛАДА и като я лъзна по надолнище не изстива, само ако парното е пуснато. Тоест термостата си държи колата в оптимален темп. режим. Сега с пасата съм в шах. Ама все пак кажете нормално ли е?
Кратък въпрос по темата - нормално ли е колата да изстива по голямо надолнище - не би трябвало според мен ама един куп хора ме убеждават че било нормално - за мен просто термостата не затваря и толкос. Имам Баба ЛАДА и като я лъзна по надолнище не изстива, само ако парното е пуснато. Тоест термостата си държи колата в оптимален темп. режим. Сега с пасата съм в шах. Ама все пак кажете нормално ли е?
- zdr_spasov
- Мнения: 140
- Регистриран на: Пет 09 юли 2004 18:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Swistow
- Контакти:
dimitarpetrov написа:Здрасти на всички!
Кратък въпрос по темата - нормално ли е колата да изстива по голямо надолнище ...
Зависи какво имаш предвид под "изстива". Нормално е да спадне температурата, защото двигателят не се товари ( особено, ако си изключил колата от скорост ), а скоростта е относително голяма ( т.е. въздушния поток срещу радиатора е интензивен ).
- dimitarpetrov
- Мнения: 794
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
- Автомобил: HONDA CR-V 2003
- Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
- Местоположение: София / Зверино
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта