Ако някой е сменял да сподели,щото мисля да сменя на моя КОЩОР задните тампони на носачите
Вижда ми се просто
Одвивам и слагам-знам ли? Да няма изненади?
пасат б3 1989 година 1,8 моно 90 коня комби
Аз си го представям така-Отвивам болта,свалям тампона,слагям новия,зъвивам - И те така!
Ако пропускам нещо някой да сподели



Как се сменят задни тампони на носачите?
Re: Как се сменят задни тампони на носачите?
Отвиваш болта ама друг път... най-вероятно тампоните са станали вече на нищо и ще ти трябва поне кози крак и преса да го набиеш новия тампон. Сваля се целия носач.
- petko_5039
- Мнения: 31
- Регистриран на: Вто 07 сеп 2010 22:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Plovdiv
Re: Как се сменят задни тампони на носачите?
сваля се целия носач избива се стария и се набива новия,но трябва да се гледат процепите на самия тампон
- ibm
- Мнения: 219
- Регистриран на: Сря 29 окт 2008 22:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София-Враца
Re: Как се сменят задни тампони на носачите?
Значи ще ми трябва канал!
- kurortist
- Мнения: 148
- Регистриран на: Вто 17 юни 2008 12:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Как се сменят задни тампони на носачите?
Може и на крик 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Как се сменят задни тампони на носачите?
Приемам,че говорим за предния носач и задния му кръгъл тампон :
Сваляш носача,като най-лесно това става като развиеш най-напред гайката на полуоската,преди да си вдигнал колата още на крик.
После вдигаш колата и развиваш 3-те болта на шарнира отдолу от носача и издъпрваш главината,за да измъкнеш шарнира от носача.Удобно ще ти бъде при почти напълно навъртян волан,за да не откачаш и кормилния накрайник.След това отвиваш двата болта на носача и биалетката.С извъртане настрани носача излиза от магарето и е твой.
Отиваш на преса и избиваш старите и набиваш новите.Смени и предните - те са по 6 и нещо като цена,а с времето омекват.Като решиш да сглобяваш напъни с една щангичка задния отвор на магарето,за да се отвори малко там,където влиза тампона,понеже иначе много ще страдаш докато го набуташ.Възможно е като развиеш болта,да не излезе носача.Причината ще е,че вътре в отвора на тампона понякога се слага една втулка,която трябва да извадиш с клещите,за да изелезе.
Мернах,че си и от София,ако нямаш преса,ела до сервиза с двата носача и ще ти избием старите и набием новите за 10 минути.С чук ще си разкажеш играта от бой и няма да постигнеш кой знае какво.
След това не се налага да се прави реглаж,понеже няма да пипан нито кормилната уредба,нито наклона на гумите,ако преди това нещата са си били наред,ще си останат така.

Сваляш носача,като най-лесно това става като развиеш най-напред гайката на полуоската,преди да си вдигнал колата още на крик.
После вдигаш колата и развиваш 3-те болта на шарнира отдолу от носача и издъпрваш главината,за да измъкнеш шарнира от носача.Удобно ще ти бъде при почти напълно навъртян волан,за да не откачаш и кормилния накрайник.След това отвиваш двата болта на носача и биалетката.С извъртане настрани носача излиза от магарето и е твой.
Отиваш на преса и избиваш старите и набиваш новите.Смени и предните - те са по 6 и нещо като цена,а с времето омекват.Като решиш да сглобяваш напъни с една щангичка задния отвор на магарето,за да се отвори малко там,където влиза тампона,понеже иначе много ще страдаш докато го набуташ.Възможно е като развиеш болта,да не излезе носача.Причината ще е,че вътре в отвора на тампона понякога се слага една втулка,която трябва да извадиш с клещите,за да изелезе.
Мернах,че си и от София,ако нямаш преса,ела до сервиза с двата носача и ще ти избием старите и набием новите за 10 минути.С чук ще си разкажеш играта от бой и няма да постигнеш кой знае какво.
След това не се налага да се прави реглаж,понеже няма да пипан нито кормилната уредба,нито наклона на гумите,ако преди това нещата са си били наред,ще си останат така.

-
- Мнения: 104
- Регистриран на: Нед 07 дек 2008 19:47
- Автомобил: Vokswagen Pasat B3
- Двигател: PF 1988
- Местоположение: Русе
Re: Как се сменят задни тампони на носачите?
zfa159 написа
После вдигаш колата и развиваш 3-те болта на шарнира отдолу от носача и издъпрваш главината,за да измъкнеш шарнира от носача.
След това не се налага да се прави реглаж,понеже няма да пипан нито кормилната уредба,нито наклона на гумите,ако преди това нещата са си били наред,ще си останат така.
Не съм съгласен с теб колега, точно от тия три болчета на шарнира се регулира наклона и сходимоста на колелата. За да не се разбутва реглажа на предницата трябва да се развие болта който стяга шарнира с главината, но аз препоръчвам след смяната на тампоните все пак да се мине на реглаж.
После вдигаш колата и развиваш 3-те болта на шарнира отдолу от носача и издъпрваш главината,за да измъкнеш шарнира от носача.
След това не се налага да се прави реглаж,понеже няма да пипан нито кормилната уредба,нито наклона на гумите,ако преди това нещата са си били наред,ще си останат така.
Не съм съгласен с теб колега, точно от тия три болчета на шарнира се регулира наклона и сходимоста на колелата. За да не се разбутва реглажа на предницата трябва да се развие болта който стяга шарнира с главината, но аз препоръчвам след смяната на тампоните все пак да се мине на реглаж.
Re: Как се сменят задни тампони на носачите?
ibm написа:Ако някой е сменял да сподели,щото мисля да сменя на моя КОЩОР задните тампони на носачите
Вижда ми се просто
Одвивам и слагам-знам ли? Да няма изненади?
пасат б3 1989 година 1,8 моно 90 коня комби
Аз си го представям така-Отвивам болта,свалям тампона,слагям новия,зъвивам - И те така!
Ако пропускам нещо някой да сподели
Колега пет болта и една гайка и си в джаза, никакви реглажи, никакви избиваници, никакви карета, никви сложнотии, не ти требва канал, бачка се на крик (аз моите съм ги сменял около 3-4 пъти, мн. бързо сдават багажа):
1. развиваш шарнира от носача три болта (глави 11 или 13 беха не помна);
2. развиваш болта през предния тампон;
3. развиваш болта през задния тампон;
4. развиваш гайката на биелетката (освобождаваш биелетката от носача);
5. с лек пениз и носача ти е в ръцете - воала (навиваш волана, така, че да имаш ход да изтеглиш хебела към теб);
6. изрязваш спрасканата гума на стария тампон и прерязваш с ножовка външната гривна на тампона, тя е много мека, иииии си гото'ф' - махнал си стария тампон;
7. спазвайки маркерите с подходящ дорник набиваш новия тампон;
8. монтираш по обратен ред, като болта на предния тампон стягаш след като клата е спусната напълно от крика;
9. мн. важно - внимавай да не скъсаш некоя биелетка при затягането,
Следва от 1 до 9 и за другия носач, отнема около 45 минути, като за първи път, инак е около 30 минути на носач. Никакви гайки на главината, никакви избиваници на шарнира от хебела (да земеш да скъсаш маншона на шарнира - никога!), никакви реглажи, никакви глупости.
Успех.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта