Значи....Следната проблемна картинка:
Преди 3 дни палене с моментно чудене. Реакция от моя страна: Сигурно е от времето.
Вчера: Осезаемо чудене при палене, но в граници. Определно ненормална реакция при врътване на ключа, непозната досега
Днес: Сутринта въртене с мъждукане на светлини по таблото. Такава картина не помня от 5 години, когато за последно на старата кола смених акумулатора с нов. Стартирането трябваше да бъде повторено, щото първия опит беше ялов. Вечерта ми се наложи да запаля 2 пъти, и втория си беше луд късмет, че стана
Прибрах колата в гаража след 40 км магистрала, загасих и врътнах след 1 мин пак. Няма никой. Ама хич. Изписва ми на таблото Learn (МФАто ми е на немски по принцип) и на касетофона ми пише Code. Явно тока нещо не стига за всички.
След ровене в нета кръга е акумулатор, алтернатор, реле регулатор или четки. Понеже не мога да си позволя try & error в VW и да им дам чираците с 10и клас да се учат на колата ми трябва да ида и да кажа "Сменете ми X". Задачата е Х да ясно кое е...
1) Акумулатора показваше преди малко 10,..V преди да запаля и 14,5/6 при работеща кола. При форсиране до 2000 оборота нямаше промяна на волтажа, по-голям от 0,1V. Сиреч акумулатора не се зарежда?
2) Четки?
3) Релерегулатор? Доколкото видях, той струва около 80 евро, и си идва с нови четки, така че направо да го сменя него?
4) Може ли да е нещо друго по алтернатора, което не е четки или релерегулатор, така че да трябва целия алтрнатор да се смени?
5) Възможно ли е един акумулатор при нормална експлотация за 3 дни от "ок" да мине в "пълна скръб"? Преди 5 години на другата кола тая агония я проточих месеци...?
Видях, че при повечето случаи в нета на МФАто е пишело Alternator workshop и/или е светила лампичката с акумулатора. При мен нито едното от двете не се е появило (още). Този факт позволява ли да се изключи някоя от горните части като дефект?
Мерси предварително!
П.С. Колата нощува в гараж на 20°C , така че акумулатора не е паднал от студ.
П.С.2 Темата на колегата Anbuch я намерих, само че при мен е доста тясничко в моторния отсек и далеч не може човек да се шири както на снимките на колегата



Алтернатор, реле регулатор, четки - РЕШЕНО
- Чудомир
- Мнения: 2856
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Алтернатор, реле регулатор, четки - РЕШЕНО
Последна промяна от Чудомир на Съб 06 ное 2010 16:10, променено общо 1 път.
- Glove
- Мнения: 2045
- Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
- Автомобил: VW Golf MK2 GTI
- Двигател: AUM
- Местоположение: Варна
Re: Алтернатор, реле регулатор, четки
Добре,
сутринта слез в гаража и замери какво показва акумулатора преди да почнеш да правиш каквото и да е. Ако ти показва под 12v имаш проблем с него, не може здрав акумулатор на температура 20*C да умира за една вечер. Зареди го на външно зарядно за около 8-10ч. и след това направи същата проверка. Казваш че ти зарежда алтернатора 14,5-14,6V това е добре.
Ако акумулатора показва 12V и повече, провери си консуматорите на колата, дали нещо не е останало да работи. И третото е втулките и четките на стартера, това е най-големият консуматор при палене, можеш да провериш какво става като замериш пада на напрежението при палене, не трябва да пада под 10V.
сутринта слез в гаража и замери какво показва акумулатора преди да почнеш да правиш каквото и да е. Ако ти показва под 12v имаш проблем с него, не може здрав акумулатор на температура 20*C да умира за една вечер. Зареди го на външно зарядно за около 8-10ч. и след това направи същата проверка. Казваш че ти зарежда алтернатора 14,5-14,6V това е добре.
Ако акумулатора показва 12V и повече, провери си консуматорите на колата, дали нещо не е останало да работи. И третото е втулките и четките на стартера, това е най-големият консуматор при палене, можеш да провериш какво става като замериш пада на напрежението при палене, не трябва да пада под 10V.
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Алтернатор, реле регулатор, четки
Аз залагам на мъртва клетка, колега ако имаш достъп до друг акумулатор размени го с твоя.За проба, плюс съвета на колегата по-горе 

-
- Мнения: 189
- Регистриран на: Пет 31 авг 2007 12:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Алтернатор, реле регулатор, четки
Колега това че си измерил 14.5 В при работеща кола означава че нямаш проблеми с алтернатора(меренето се прави при пуснати консуматори да речем фарове).При изфорсирване на двигателя е нормално да не видиш разлика в показанията поне според мен. Акомултара може да си замине да речем ако се скапе някоя клетка, най добре измери колко е консумацията на колата (неработеща) и ако и там нямаш проблем, нещата отиват към акомулатор. Не мога да ти кажа колко трябва да е консумацията на колата без да имаш консуматори при изгасен двигател но ако нямаш светещи неща и всичко е изгасено според мен трябва да не е над 500 мА(на старата кола съм мерил нещо от рода на 12 или 120 мА но там имах единствено часовник като постоянен консуматор).
П.С. не се опитвай да мериш консумация при запален двигател.
П.С. не се опитвай да мериш консумация при запален двигател.
- Чудомир
- Мнения: 2856
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Алтернатор, реле регулатор, четки
Колеги,
мерси за съветите, утре ще меря пак и дай боже да е акумулатор - тва ми е най-лесно за смяна...
Ще пиша къв е бил резултата.
@Glove: Ами той според мен не е умрял за една, а за три вечери. Това са към 240 км, които съм изминал (около 4 часа каране), и ако акумулатора не се е зареждал, някакси май пасва да сдаде багажа, щото вече няма никой в него...?
мерси за съветите, утре ще меря пак и дай боже да е акумулатор - тва ми е най-лесно за смяна...
Ще пиша къв е бил резултата.
@Glove: Ами той според мен не е умрял за една, а за три вечери. Това са към 240 км, които съм изминал (около 4 часа каране), и ако акумулатора не се е зареждал, някакси май пасва да сдаде багажа, щото вече няма никой в него...?
- Glove
- Мнения: 2045
- Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
- Автомобил: VW Golf MK2 GTI
- Двигател: AUM
- Местоположение: Варна
Re: Алтернатор, реле регулатор, четки
Е затова първо замери какво показва, ако е необходимо го зареди на зарядно и после пак проверка. Така е. Той и моя умира ама като не се кара редовно така става, за три месеца се разрежда от алармата до степен да няма сила и 5W крушка да захрани.
- Чудомир
- Мнения: 2856
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Алтернатор, реле регулатор, четки
Такаа...следните неща успях да измеря:
При изключен двигател: 10,39 V, консуматори, измерени при разкачен минус на акумулатора и амперметъра между "-"клема и "-"кабел: 0 мА (може и да не съм успял да ги замеря като хората??)
на контакт: 9,7
при въртене: 4,хх
при което колата не запали
С втора кола (работеща) пуснах ток от 45аH акумулатор, при което пасата запали без проблем
Без фарове 14,34 При включени фарове 14,34 При форсиран двигател на 3000 оборота 14,34
Тези стойности ме усъмниха малко защо са всичките еднакви, при което изгасих колата и без чужда помощ след малко въртене той запали сам със следните стойности
преди палене 12,38 / при стартер 4,хх / след запалване 14,20 / плюс фарове 14,09 / плюс клима 13,95 / плюс дълги 13,87
форсиране без консуматори: 14,18
Според мен цялата работа клони силно към нов акумулатор? Прав ли съм?
При изключен двигател: 10,39 V, консуматори, измерени при разкачен минус на акумулатора и амперметъра между "-"клема и "-"кабел: 0 мА (може и да не съм успял да ги замеря като хората??)
на контакт: 9,7
при въртене: 4,хх
при което колата не запали
С втора кола (работеща) пуснах ток от 45аH акумулатор, при което пасата запали без проблем
Без фарове 14,34 При включени фарове 14,34 При форсиран двигател на 3000 оборота 14,34
Тези стойности ме усъмниха малко защо са всичките еднакви, при което изгасих колата и без чужда помощ след малко въртене той запали сам със следните стойности
преди палене 12,38 / при стартер 4,хх / след запалване 14,20 / плюс фарове 14,09 / плюс клима 13,95 / плюс дълги 13,87
форсиране без консуматори: 14,18
Според мен цялата работа клони силно към нов акумулатор? Прав ли съм?
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Алтернатор, реле регулатор, четки
Чудомир написа: Прав ли съм?
Да, какъв ще купуваш

- Чудомир
- Мнения: 2856
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Алтернатор, реле регулатор, четки
Ами звъннах на ADAC, надявам се човека да носи подходящия акумулатор със себе си...Ако стане, то ще е Варта.
P.S. Човека дойде и каза, че според него 100% е акумулатора. Вече си имам нов, стария май беше оригиналния (2002 произведен).
Интересното е, че новия акумулатор е явно специално за ADAC произведен, защото е с техни лепенки и е 70aH, а такъв модел на страницата на Варта няма
P.S. Човека дойде и каза, че според него 100% е акумулатора. Вече си имам нов, стария май беше оригиналния (2002 произведен).
Интересното е, че новия акумулатор е явно специално за ADAC произведен, защото е с техни лепенки и е 70aH, а такъв модел на страницата на Варта няма

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта