колеги чета и си мисля защо го е сложил немеца тоя кантар или по-скоро трябва да го наричнаме ограничител на спирачното усилие, ами по необхомимост, при спиране центъра на тежестта се измества напред и задницата олеква, а от там се ограничава спирачното закъснение което може да реализира това колело преди за започне да се влачи. Това е особенно характерно за малките автомибили като голф хетчбек, при конструкция тип седан разпределението на тежеста е по-симетрично.Не знам точно къде е центъра на тежестта на голфовете, но по мой наблюдение се пада някаде около половин метър назад мерено на праговете, т.е. предницата е по-тежката.
Цялата тая система с кантара е пасична система, разчита се на настройка на тоя разпределител съобразно разпределенето на масита върху колелата и съотвентно спирачните усилия, не е ли така? Реглажа трябва да е такъв че да има максимално исползване на сцеплението за рализиране на спирачен ефект и на двата моста. Но на практика се получава пререзервиране спрямо задната ос и на практика се получава разпределение на спичние ефект и отношение 70/30 или 60/40 в полза на предните колела, което води до усещането че задните спирачки не функцинират и предразполага някой майстори да правят радикални промени по спирачната система
Както споменах това е пасивна сиситема и не е така ефективна, малко старомодна на фона на системата против блокиране (АBS), така популярна и почти задължителна сега. Тя позволява както по-ефективно така и по-прецизно използванене на възможностите за реализиране на спирачен ефект. Предимства и недостатъците си ги знаем, няма да повтарям.
Извода е следния с премахването на регулатора се подобрява спирачния ефект, защото на практика кантара го ограничава на заднте колела, но за сметка на това се увеличава многократно вероятността да блокират задноте колела, защото имат по-лошо спепление поради по-леката задница и не могат да носят наравно с предните.

Ако искате да подобрите спирачките на автомобила си по-добре да се инвестира в по-големи дикове, апарати и спирачна помпа

,като се запази този регулатор.