Проблем с климатика

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
reboot
Мнения: 118
Регистриран на: Вто 19 апр 2005 11:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Монтана

Проблем с климатика

Мнениеот reboot » Нед 02 юли 2006 23:23


Здравейте, от както съм си докарал колата имам сериозен проблем с климатика. След като го напълня, фреона веднага изтича. След подмяна на радиатор и една шайба която беше счупена ефекта беше никакъв. Не веднъж ходих при майстори, които след обстоен преглед на пътя по който минава фреона ми казваха че спукване няма. Един от тях ми подметна, че проблема остава да е в някакъв испарител вътре в таблото, но не иска да рискува да ми разбива цялото табло само заради предположението си. последно го напълних в MOTO РHOE с фреон с индикатор, който се проявява на ултравиолетова светлина с цел най накрая да намерим теча. След което тръгнах към София и пуснах климатика за да се завърти фреона. След известно време плеъра ми започна да прескача и да премигва, че чак и изгасна. Извадих диска и останах удивен ... от него течеше вода!!! Явно вътре се е получил конденз и ...

Въпросът ми е да се отваря ли таблото? Може ли проблема да е наистина това? Не съм много наясно и за това се обръщам към вас, че ми предстои и пътуване до Македония, а с тези жеги ... престъпление е да имам климатик и да не мога да го ползвам.

пс: става въпрос за Голф 3 ЦЛ ААМ 96

Благодаря предварително :)




Потребителски аватар
nero
Мнения: 3121
Регистриран на: Чет 19 май 2005 12:08
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот nero » Нед 02 юли 2006 23:39


:? според мен трябва да го отвориш, явно проблема е в това точно както ти е казал майстора. предполагам никси няма да има нищо напротив да ти разглоби таблото. за справка ето тук http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=22655


provigo
Мнения: 96
Регистриран на: Пон 23 яну 2006 4:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Канада

Мнениеот provigo » Пон 03 юли 2006 4:04


Ми то спукване може да няма, по тръбите и по външните елементи, ама вътре в таблото освен изпарител има и един вентил, който обикновено се стяга с гайки към тръбите. Значи трябва да намериш майстор, който има пропускотърсач(детектор за течове на фреон). Аз лично ползвам такъв като работя http://www.professionalequipment.com/xq/ASP/ProductID.2375/id.7/subID.93/qx/default.htm
И като се сложи малко фреон в системата, се взема туй чудо, и сондата му отпред (чуствителния елемент) се слага в някои от отворите дето излиза въздуха от таблото и при пуснат вентилатор на печката ако има някакъв теч, фреона ще бъде увлечен от излизащия въздух, и детектора ще го засече. Това ще е сигурен признат, че ако искаш да имаш климатик, ще трябва да сваляш таблото.
Туй с фреона с индикатора е добре, ама за видимите места, а в таблото какво ще видиш. Начина е тоя който ти описах по-горе.
Не си писал след като си пуснал климатика да завърти, той започнал ли е да работи, или системата е била празна вече?
При нормална работа на климатика се отделя значително количество конденз. Но не е нормално да ти капе някъде в купето. Заври се под таблото и огледай да не би дренажа да не е на място, или да има нещо измъкнато, и водата вместо навън да ти капе вътре. Аз нямам никакво инфо как е разположен изпарителя и къде е дренажа за Голф.
Успех, и пиши после какво е станало.


Потребителски аватар
reboot
Мнения: 118
Регистриран на: Вто 19 апр 2005 11:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Монтана

Мнениеот reboot » Пон 03 юли 2006 9:59


Когато се напълни с фреон от начало си работи, докато той не изтече ( явно не изтича кой знае колко бързо) . Не е текло вътре в купето, конденза си е бил в таблото. За това казах че мп3 плеъра ми почна да се ебава ... явно от влагата от зад. Казах, че като извадих диска от него е текла вода :wink:


provigo
Мнения: 96
Регистриран на: Пон 23 яну 2006 4:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Канада

Мнениеот provigo » Пон 03 юли 2006 13:15


Ми таблото ти нали е в купето. Тука говорим навън и вътре в купето (някъде в таблото, или на пода или където и да е). Не е нормално това, огледай до колкото можеш.


Потребителски аватар
reboot
Мнения: 118
Регистриран на: Вто 19 апр 2005 11:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Монтана

Мнениеот reboot » Вто 04 юли 2006 20:29


Много ли е скрит този испарител и трудно достъпен ли е ? Да знам оня много ли ще ми разбие колата :)


provigo
Мнения: 96
Регистриран на: Пон 23 яну 2006 4:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Канада

Мнениеот provigo » Вто 04 юли 2006 23:11


Хахахах, ми добре е скрит, все едно е радиатора на парното. Все едно демонтираш радиаторчето :) Същата работа е :) Ама намери ли майстор дето да провери дали има теч вътре в купето. Тоя сайт дето съм го дал с детектора, ако си забелязал хваща теч от 3мг/година :) Много е чувствителен, всичко друго е вяла работа, и тия ултравиолетовите истории как ще ги видиш, без да махаш табло за да провериш под таблото дали всичко е наред? Затуй не ги предпочитам аз ;)


Потребителски аватар
reboot
Мнения: 118
Регистриран на: Вто 19 апр 2005 11:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Монтана

Мнениеот reboot » Вто 04 юли 2006 23:34


Ем сега се прибирам на Монтана и ще ходя да разглабят таблото ... нямам друг начин, само така мога да разбера дали има или няма теч.


provigo
Мнения: 96
Регистриран на: Пон 23 яну 2006 4:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Канада

Мнениеот provigo » Сря 05 юли 2006 23:50


Аз ти написах по-горе и начина без сваляне на таблото. Но ако няма кой да го направи както трябва, нямаш избор.
Успех в търсенето !



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 67 госта