Колеги,
Искам да споделя опит от един проблем, който ме тормозеше отдавна, а се реши много просто.
Ако има подобна тема съжалявам - нека модераторите я преместят където трябва.
Имах проблем с "влизането" на 1-ва и задна при спрял автомобил. Освен това след потегляне се случваше да се "нацелва" трудно 2-ра. Трябваше да се разклати леко скоростният лост, за да се включи съответната предавка, или казано по-просто казно скоростите влизаха "с мека китка".
Отворих маншона на скоростния лост за да се включа към диагностичните клеми на Пасатко, (заради друг проблем) и какво да видя - зегерката, която държи оста на скоростния лост я няма. При преместване на лоста в положение 1-ва, 2-ра, задна, той трябва да се дръпне. При другите скорости (спрямо неутрално положение) трябва да се избута...
Именно това движение ограничава/фиксира тази зегер-шайбичка (мам... му, от другата страна лоста е ограничен).
...Лоста си се разхожда по оста, усилието при превключване се предава незнайно как, и от там се получаваше проблема - скоростите влизаха само при "намамване".
След поставяне на зегерка, всички тези проблеми изчезнаха.



Проблем с превключване на скоростите на PASSAT B3 - решен
-
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
- Автомобил: Passat 4
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Re: Проблем с превключване на скоростите на PASSAT B2 - решен
И при мен го има сходен проблем.
Но все си мислех, че е нормално. Защото както често е писано тук, пасатите си имат проблем с годините в синхронизаторите. Та така. Сега гледах някакви схеми ама не ми станаха ясни тея зегерки, шайби. Като имам повече време ще се занимая с въпроса.
Благодаря, колега.
Но все си мислех, че е нормално. Защото както често е писано тук, пасатите си имат проблем с годините в синхронизаторите. Та така. Сега гледах някакви схеми ама не ми станаха ясни тея зегерки, шайби. Като имам повече време ще се занимая с въпроса.
Благодаря, колега.
Re: Проблем с превключване на скоростите на PASSAT B2 - решен
Колега, съжалявам че не мога да постна снимки, но колата в момента я кара дъщеря ми.
Когато откачиш маншона от долната страна и го запретнеш нагоре - към топката, ще видиш скоростния лост, който завършва с метална втулка. В нея има набита пластмасова втулка, която се движи по една ос. Тази ос трябва да завършва със зегерова шайба от страната на шофьора - за нея има канал на оста. Тази шайба ограничава/фиксира страничното движение на лоста за скоростите.
Това е всичко.
Когато откачиш маншона от долната страна и го запретнеш нагоре - към топката, ще видиш скоростния лост, който завършва с метална втулка. В нея има набита пластмасова втулка, която се движи по една ос. Тази ос трябва да завършва със зегерова шайба от страната на шофьора - за нея има канал на оста. Тази шайба ограничава/фиксира страничното движение на лоста за скоростите.
Това е всичко.
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с превключване на скоростите на PASSAT B2 - решен
Само да вметна, че пасата на аватара ти е Б3, а не Б2... Б2 се произвежда някъде 80-88, Б3 - 88-92(3)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта