Дроселовата клапа не иска да се адаптира

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дроселовата клапа не иска да се адаптира

Мнениеот vaskoto1 » Сря 01 дек 2010 10:08


е то не отговаря само за празния ход ве мой... :Mr Green Fun
без ТПС му е мноу трудно да определи колко си натиснал газта... mhihi




Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: Дроселовата клапа не иска да се адаптира

Мнениеот hitman0013 » Сря 01 дек 2010 10:31


не се ли продават някъде платките, то това е проблема на всички


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дроселовата клапа не иска да се адаптира

Мнениеот vaskoto1 » Сря 01 дек 2010 10:41


и как, ако смея да запитам, имаш намерение да сглобиш отново плочата с пружината, да я центрираш спрямо клапата и да я завариш?
:applause:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Дроселовата клапа не иска да се адаптира

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 01 дек 2010 12:06


vaskoto1 написа:е то не отговаря само за празния ход ве мой... :Mr Green Fun
без ТПС му е мноу трудно да определи колко си натиснал газта... mhihi

Не знаех ,че я следи :oops: Какво е ТПС?Интересно защо не ми светеше лампа за грешка при това положение(би трябвало да е в някакъв сервизен режим)-нормално ли е?Другото което е странно как въпросния потенциометър успява да следи клапата ,пък не дава сигнал за адаптация :shock - или аз пак съм в някакъв филм.
P.S.Мисля ,че темата стана интересна - все пак доста хора страдаме май от тез клапи.Само на ФВ(Сименс ВДО де :lol: ) ли са такива ялови?


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Дроселовата клапа не иска да се адаптира

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 01 дек 2010 12:07


hitman0013 написа:не се ли продават някъде платките, то това е проблема на всички

Можеш ли да обясниш по-подробно къде е проблема?


Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: Дроселовата клапа не иска да се адаптира

Мнениеот hitman0013 » Сря 01 дек 2010 12:31


проблема е в ей тия износени писти.Но явно не могат да се сменят толкова лесно колкото ми разправяха.Иначе бях чул от познат с магазинче за авточасти, че продават само платките за по 80лева.Имам една антика вече в къщи(дросел клапа) ако я поправя накак си ще пиша.
Прикачени файлове
38939_23dros.jpg


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Дроселовата клапа не иска да се адаптира

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 01 дек 2010 16:35


Добре де щом проблема е в пистите защо колата си бачка нормално ,а гредата настъпва само при адаптация?


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дроселовата клапа не иска да се адаптира

Мнениеот vaskoto1 » Сря 01 дек 2010 18:28


тъъъъй...
почвам! :twisted:
значи 1. TPS e Throttle Positioning Sensor демек потенциометър, който следи колко си натиснал педала на газта. важно е за смесообразуването, тъй като се съпоставя с инфото от дебитомера и се знае обема на вкарания въздух-чрез изчисляване-екстраполация от ъгъла.
при by wire системите е критичен, защото дава фийдбек колко и каква работа е свършил ел.мотора със завъртането на клапата, ерго, даването на газ. съпоставя се с друг потенциометър, дето е вътре, на педала на газта. ама това е ЛО (лирично отклонение mhihi )
това е и причината да не могат да се ремонтират-планката, която държи пружината е фиксирана заводски, спрямо положението на клапата и е заварена с плътен шев от робот-много фин и неповторим на ръка. и да успееш да го прикапеш след разглобяване-бъди убеден че си сбъркал ъгъла и... па при същио лекар... mhihi
сега за адаптацията:
потенциометрите са различни. всичките. до един. няма две еднакви неща на тоя свят. електорниката се уповава на тоя потенциометър да я води. и затова като има отклонения-трябва да се калибрира (електрониката, не потенциометъра) това става със задаване на програма, която мести и отчита: тука ми е началото, тука ми е края, тука ми е средата, ахъм, ясно. сега ще бачкам.
загуби ли се моментно контакт с пистата-онова изквичава и те отбичва... и дотам. приема за истина каквото помни от миналия път, а то е различно от актуалното състояние и толкова. и се магари.
затова сега чак ли си защо не ме кефи на тоя пич процедурата? той казва=натисни го малко там да мине калибровката и се оправя. да, защото си намира всички стойности и му е добре. за да не мине адаптация му трябва само някъде да не пипне и те изплюва, а тая зона, дето не пипа може изобщо да не я използваш при работа с газта... ама това не решава проблема. само до следващия път...
ремонт няма, заради заварките и ко праим...?
новааааа...
дядо педер@с идва рано тая година... mhihi


Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: Дроселовата клапа не иска да се адаптира

Мнениеот hitman0013 » Сря 01 дек 2010 19:36


мдаа....е има нови клапи сименс за към 500 и нещо лева и предполагам ще надживеят колата, другия вариант е няколко пъти смяна със стари и евентуално мааалко главоболия.Интересно е че майстора който ми сменяше клапата(то не било кой знае каква процедура) каза да не пипам нищо по старата нова клапа, нито да я чистя нито нищо(голям майстор излезе-няма що).Смени клапата без да се махат клеми на акумулатора, и май без да я обучава или дообучава.Интересното е че старата давала грешка но паралелно с това беше изпаткал и температурния датчик и оттам се забърка кашата.След почистване на старата вече не можеше да се обучи или самообучи и работеше на 1200-1400-1800 оборота на празен ход(абе както и беше кеф).След смяна на самата дроселова клапа излезна и истинската причина колата да се форсира с високи обороти(а може би и да гасне както последните дни стана-стигне ли 90градуса и на свободна загасне и няма палене).Та се чудя дали в момента нямам две работещи клапи?Както и защо при чистене на дросела му се е.. мамата?


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дроселовата клапа не иска да се адаптира

Мнениеот vaskoto1 » Сря 01 дек 2010 19:48


нагара, който се образува по стените на клапата подпира дросела и мести малко по малко потенциометъра. той се самоадаптира, до един момент. после изпрега.
почистването го кара да изпрега пак за кратко, въпреки адаптацията, защото си мисли че началото му е под кота 0. така е навикнат с безбройните самоадаптации и му е малко тегаво да приема фактите... mhihi но се оправя след малко каране.
не му се ...мамата, ами има риск да не приеме адаптация... и после оди доказвай че не си камила... mhihi
човека вика-аз дойдох на ход и нямаше такива проблеми. а са де? mhihi


Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: Дроселовата клапа не иска да се адаптира

Мнениеот hitman0013 » Сря 01 дек 2010 20:05


значи имам 2 здрави дросел клапи :063:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Дроселовата клапа не иска да се адаптира

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 02 дек 2010 14:04


Е тва обяснение чаках :beer
vaskoto1 написа:тъъъъй...
при by wire системите е критичен,

При системите с жило защо не е критичен?От твоите обяснения разбирам ,че компа мери въздуха от дебитомера и ъгъла на клапата (обема които влиза).От там като приеме последната адаптация приема грешно количество въздух (да не говорим ,че в моя случей бърка и бууста) и бърка гориво-въздушното отношение,което си е "ябълката на раздора" за всеки бензинов мотор.Оттам пък не би ли трябвало ламбда сондата да отчете и да пусне колата в авариен режим?Освен ако тези разлики не са пренебрежимо малки де.

vaskoto1 написа:тъъъъй...
която мести и отчита: тука ми е началото, тука ми е края, тука ми е средата, ахъм, ясно. сега ще бачкам.
загуби ли се моментно контакт с пистата-онова изквичава и те отбичва... и дотам. приема за истина каквото помни от миналия път, а то е различно от актуалното състояние и толкова. и се магари.

Началото и края разбирам защо ги отчита ,ама средата защо? Изпищява като изгуби контакт при адаптация ,или по принцип(щото вчера покарах майта кола и след няколко километра всичко си беше тип-топ дори с оборотите на празен ход :shock )?
Кое е различното на това което помни от миналия път - в отворено положение клапата не си ли е все там , само долната точка при почистване става различна?
Доколкото разбирам има и самообучение по време на движение - каква е разликата с адаптация през ВАГ-Ком-а и защо има и двете?


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Дроселовата клапа не иска да се адаптира

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 02 дек 2010 14:38


vaskoto1 написа:почистването го кара да изпрега пак за кратко, въпреки адаптацията, защото си мисли че началото му е под кота 0. така е навикнат с безбройните самоадаптации и му е малко тегаво да приема фактите... mhihi но се оправя след малко каране.

Тука се обърках тотално - последно моита клапа която изплю грешката след чистене-адаптация мъртва ли е ,или с каране ще се самоадаптира?

vaskoto1 написа:нагара, който се образува по стените на клапата подпира дросела и мести малко по малко потенциометъра. той се самоадаптира, до един момент. после изпрега.

Това означава ли ,че чистенето на клапата има смисъл чак когато е опрело дросела достатъчно та да се сбие със самоадаптацията и аз съм си вкарал таралежа съвсем зорлем :banghead:


Потребителски аватар
guzarin
Мнения: 135
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дроселовата клапа не иска да се адаптира

Мнениеот guzarin » Чет 02 дек 2010 16:43


Rabbit колега аз като тебе ядох същото дръвце края на лятото реших да изчиста дросела защото от време на време като работеше климатроника закасваше не задържаше ниските обороти. Но пък оборотите на играеха . Свалих дросела изчистих и колата работеше на 1200 оборота и като пуснех климатроника даже вдигаше още. Отидох за адаптация даде грешка било преебано моторчето вътре и не можело да се обучи и трябвало нова. Но на мен не ми се даваха толко пари и викам ше си карам така. Постепенно от време на време се закротваше на 1000 оборота но като карах и натисна съединител или изключа от скорост първия момент падат до 1200 - 300 и така . Карах си аз отидох до морето върнах се и явно си се самообучи тая клапа. Оборотите си седат на 900 като камък.Не мърдат пускам климата малко под 1000 прекрасно и сега си е така да чукнем на дърво :) та пробваи с каране защото са преди празници да хвърляш толко пари :) другата седмица е 8ми декември се пак :drunk Вярно трябваше да мина над 500 - 600 км, но важното е че се оправи и разхода си стана пак нормален , защото се беше качил , понеже когато пусна газта в движение клапата явно не се затваряше до край и моментния разход винаги отчиташе. Сега си е като преди като се движа с над 2000 оборота без да подавам газ на която и да е предавка и пусна газта моментния разход си е 0 :Mr Green Fun та аз така преживях тоз проблем . Колата е тази от гаража. Успех


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Дроселовата клапа не иска да се адаптира

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 02 дек 2010 17:07


guzarin аз това го разбрах ,че ще се позакрепи постепенно (Тя реално го направи вече за 2-3 километра и държи 860 оборота).Моето терзание е ,че както каза Vaskoto1 клапата почва да приема стойности които не са точно тези.От там пък се притеснявам колата да не кара на прекалено богата(от там разход),или прекалено бедна (от там невървеж,прегряване и чупене на моторетката) смес.Иначе в момента терзанието ми е дали да свалям да чистя пистите ,или нещата ще се влошат още повече.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта