Преправяне от Моно на Карбуратор,1.8,АБС
Преправяне от Моно на Карбуратор,1.8,АБС
Привет на всички от форума!Имам като идея да пратя в коша цялата електроника на моноинжекцията и да сложа карбуратор . Според мене трябва да се смени и главата , заради механичната бензинова помпа, но нямам идея дали става от друг мотор и от какъв.Моля ако някой от клубните майстори знае да сподели.Иначе историята е следната-преди около 2 месеца купих Пасат Б4,АБС,1994 г.Взех я изгодно,с ясното съзнание че ми предстоят ремонти(купих я от лекар).Колата е с газ,с отрязана ламбда(така я взех). И на бензин и на газ гори като змей - на бензин над 22/100 градско,на газ - 18- 20/100.До около 3000 об. върви що-годе прилично,нагоре все едно е скопена - много мудно вдига обороти и на газ и на бензин . Катализатора е изтърбушен,смених филтър,свещи,тампон на моното .Ефект никакъв.Нямам проблем с обороти на ПХ,с изключение на едно леко задържане при около 2000 об. при връщане на педала.Днес ако ми остане време ще погледна белезите да не би да не е зацепена както трябва.Та като цяло мотора си е добър,ама периферята е калпава,затова сериозно си мисля за насаждането на карбуратор.Очаквам идеи!
- I4o_naskov
- Мнения: 665
- Регистриран на: Пон 01 дек 2008 16:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Преправяне от Моно на Карбуратор,1.8,АБС
Няма много смисъл от цялата тая работа има теми из форума за това преминаване,но според мен направо си смени Пасата с някой по читав 

- live_for_passat
- Мнения: 235
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 7:41
- Автомобил: VW Bora 1.9 TDI PD 131hp
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София - Карлово
Re: Преправяне от Моно на Карбуратор,1.8,АБС
Според мен ще ти трябва доста хубав (скъп) карб за да замести моното...
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Преправяне от Моно на Карбуратор,1.8,АБС
Здравей valtor. Относно отрязаната сонда - логично да гори повече бензин. Когато сондата е в действие, компютъра на колата, следи отработените газове и коригира сместа за оптимално изгаряне. Един вид имаш обратна връзка. Без сондата се задава една сигурна стойност, която ти гарантира, че на студен двигател, на баир, на равно и т.н. все ще има какво да гори за да работи двигателя. Но е далеко от оптималното изгаряне на сместа и съответно разхода е по-голям. Ако ще слагаш сонда, си намери такава която е за твоята кола (както я дават по каталог). Не някое "third-party" изпъление. Евентуално може да трябва след това да се изчисти грешката която е записана, ако компютъра не успее да се "сети", че има вече сонда.
Относно карбуратора. Имай впредвид, че моноинжекцията зимата пали от четвърт оборот (-10, -20 и т.н.) Дали заради таралежа, който е в колектора, дали прецизното впръскване незнам. Да не стане като с жигулките. Излизаш от вас в 8 часа примерно и в 8:30, 9 още не си тръгнал.
Относно карбуратора. Имай впредвид, че моноинжекцията зимата пали от четвърт оборот (-10, -20 и т.н.) Дали заради таралежа, който е в колектора, дали прецизното впръскване незнам. Да не стане като с жигулките. Излизаш от вас в 8 часа примерно и в 8:30, 9 още не си тръгнал.

- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Преправяне от Моно на Карбуратор,1.8,АБС
valtor написа:...
не мисли глупости, ми се огледай у форума, това е най-масовия мотор, направо е грехота... виж някое ударено голфче или пасат, и му вземи всичко необходимо...
после дай 100-130лв за един хубав изпарител, ако се окаже че този нестава и оттам нататък си ти

Re: Преправяне от Моно на Карбуратор,1.8,АБС
Дотук нищо конструктивно...Да, чел съм теми из форума,обаче никъде не намерих конкретно описание . А достатъчно време съм работил с електроника , и имам представа колко е надеждна.По принцип разбрах че Кейхин 2 пасва директно на колекторите,но не ми е ясно как се решава проблема с бензиновата помпа.Поздрави !
- live_for_passat
- Мнения: 235
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 7:41
- Автомобил: VW Bora 1.9 TDI PD 131hp
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София - Карлово
Re: Преправяне от Моно на Карбуратор,1.8,АБС
Виждал съм на блока на дизелов мотор просто сложено капаче където седи механичната помпа, но дори и да имаш капаче незнам вала ти дали има гърбица за нея, иначе ми седи една резервна помпичка оригинал, смених я че майстора каза че е стара и издава неприлични звуци... 

- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Преправяне от Моно на Карбуратор,1.8,АБС
valtor написа:Дотук нищо конструктивно...Да, чел съм теми из форума,обаче никъде не намерих конкретно описание . А достатъчно време съм работил с електроника , и имам представа колко е надеждна.По принцип разбрах че Кейхин 2 пасва директно на колекторите,но не ми е ясно как се решава проблема с бензиновата помпа.Поздрави !
просто решението ти е малко странно... и нормално всеки да ти го напише. Щом си решил обаче... Шибани смукачи, имаше ядове със системата за принудитлен празен ход, при положене че си на газ, обръщането на горивата е малко крива работа, ама това майната му...Електорниката лесно се диагностицира, липсва момента с реглаж и настройки и т.н. В карбуратора има доста механчни части дето се износват. Незнам какво точно работиш, но само ще ти кажа че моното е доста надеждна и безпроблемна система- много голяма част от колите вече прехвърлят 20г и не е пипнато нищо по тях... Инай-важното че е пълно с части на символични цени...
Но ти си знаеш... към въпроса ти...
Така, има 1.8 на по-старите модели карбуратор- слагат го мисля до 1988-1989г, варианта е да намериш такъв и направо да я ошушкаш.
По отношение на помпата, чудя се защо искаш да сменящ помпата- какъв е проблема да останеш с електрическата. Предварително казвам че имам някои неясноти, но какво му пука на карбуратора как ще го пълниш, като дали с механична или електруческа, Щом като моното го няма, няма да го има и регулатора на налягане и помпата ще го играе като подкачваща (да не говорим че моното работи при ниска налягане- около 1 бар...). Това което не му е нужно така и иначе се връща обратно в резервоара. Даже по този начин няма да ти трябва и бензинов клапан, просто когато си на газ с реле ще спираш бензиновата помпа да не върти...
Другия плюс да си с електрическа помпа е че можеш да си пълниш карбуратора(със съвсем малко преправяне или с даване на контакт няколко пъти), без да въртиш като луд, ако ако си я изгасил на газ и искащ да запалиш на бензин...
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Преправяне от Моно на Карбуратор,1.8,АБС
zfa159 мислеше като тебе... опитах се да го разубедя, но не можах и той наби карабунатор (
) на АБС мотор точно...
след известен секс с карабунатора (направо си беше гей-порно и той участваше...
) разбра че съм бил прав и се върна към моното...
недей!
карбуратора е с клас на точност "километър" и с него ще имаш винаги ядове. помисли, щом имаш поглед върху електрониката, как да оптимизираш нещата-не е ракетна наука все пак, няма да стреля.
не си вкарвай тоя чеп доброволно в задника!
пък ти както искаш.
трансплантацията, иначе, е съвсем проста-махаш, слагаш и си ти. няма нищо сложно или гъделско.

след известен секс с карабунатора (направо си беше гей-порно и той участваше...

недей!
карбуратора е с клас на точност "километър" и с него ще имаш винаги ядове. помисли, щом имаш поглед върху електрониката, как да оптимизираш нещата-не е ракетна наука все пак, няма да стреля.

не си вкарвай тоя чеп доброволно в задника!
пък ти както искаш.
трансплантацията, иначе, е съвсем проста-махаш, слагаш и си ти. няма нищо сложно или гъделско.
Re: Преправяне от Моно на Карбуратор,1.8,АБС
Недей инава накарбуратор, там малко хора разбират истински. Моното е много по-доба система.
Имал съм карбуратор, минах на моно, еми родих се...
Имал съм карбуратор, минах на моно, еми родих се...
Re: Преправяне от Моно на Карбуратор,1.8,АБС
Здравейте и благодаря за отговорите.Съображенията са ми следните:
-колата се кара 99% на газ,следователно карбуратора ми трябва само за палене и то през зимата
-елиминирам всичките датчици от раз:ТПС,ламбда,температурен,стъпков мотор(що ли пък стъпков,винаги съм се чудил,като си е най-обикновен).
При това положение разход при карбуратор от 15-16/100 напълно ме устройва,при положение че сега при прехваленото моно е над 22/100 .За да го оправя - смяна на ламда и ТПС,на първо четене .Преди малко закарах служебната кола във VW сервиз и питах за цените - ТПС-около 700(!!!),ламбда-малко над 200(!!!).
Ламбдата ясно че няма как да е втора употреба...ТПС-а - трябва да се абонирам в някоя морга докато го уцеля читав,и то не се знае докога.Не ми се занимава да сменям части втора ръка сряда и петък,а пък новите са доста скъпи,не мисля че си заслужава .
Безспорно е вярно че и карбуратора си е яд,но ако установя че няма проблем с наличната бензинова помпа да работи,ще пробвам,(някога...)поне за собствено успокоение.За сега,ако някой знае точния модел карбуратор,моля да сподели,да знам какво да търся.Обещали са ми също Ладов и Волгов
Друго нещо с което не съм наясно - при тоя мотор компа прави динамично предварение,как ли ще се държи при разкачени датчици-дали има някой представа ?
-колата се кара 99% на газ,следователно карбуратора ми трябва само за палене и то през зимата
-елиминирам всичките датчици от раз:ТПС,ламбда,температурен,стъпков мотор(що ли пък стъпков,винаги съм се чудил,като си е най-обикновен).
При това положение разход при карбуратор от 15-16/100 напълно ме устройва,при положение че сега при прехваленото моно е над 22/100 .За да го оправя - смяна на ламда и ТПС,на първо четене .Преди малко закарах служебната кола във VW сервиз и питах за цените - ТПС-около 700(!!!),ламбда-малко над 200(!!!).
Ламбдата ясно че няма как да е втора употреба...ТПС-а - трябва да се абонирам в някоя морга докато го уцеля читав,и то не се знае докога.Не ми се занимава да сменям части втора ръка сряда и петък,а пък новите са доста скъпи,не мисля че си заслужава .
Безспорно е вярно че и карбуратора си е яд,но ако установя че няма проблем с наличната бензинова помпа да работи,ще пробвам,(някога...)поне за собствено успокоение.За сега,ако някой знае точния модел карбуратор,моля да сподели,да знам какво да търся.Обещали са ми също Ладов и Волгов

- kristianatanasov
- Мнения: 1280
- Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София][Passat B3,ABS
Re: Преправяне от Моно на Карбуратор,1.8,АБС
valtor написа:При това положение разход при карбуратор от 15-16/100 напълно ме устройва,при положение че сега при прехваленото моно е над 22/100 .За да го оправя - смяна на ламда и ТПС,на първо четене .Преди малко закарах служебната кола във VW сервиз и питах за цените - ТПС-около 700(!!!),ламбда-малко над 200(!!!).
Ламбдата ясно че няма как да е втора употреба...ТПС-а - трябва да се абонирам в някоя морга докато го уцеля читав,и то не се знае докога.Не ми се занимава да сменям части втора ръка сряда и петък,а пък новите са доста скъпи,не мисля че си заслужава .
Колега ама и ти май не си наясно какво искаш?!!?Ами като не искаш части 2-ра ръка земиси чисто нов карбуратор???Защо не си земеш?Защо не провери и неговата цена?Да видиш тогава "кон боб ядели"
И като караш само на газ-каква ламбда сонда какви 5лева?!?!?!И тези части са в пъти по евтини...ама щом си решил че ще пазаруваш само от оторизиран сервиз твоя си работа....и на мен ми искаха 5000лв. в Юнитрейд за скоростна кутия


п.п.-Колеги спрете да разубеждавате колегата явно е решил твърдо.... по добре който е наясно да му каже какво да прави...
п.п.2-Когато някой се дави и ти му подадеш ръка за да го спасиш,а той не иска.Тогава по добре му набутай главата под водата да се удави по бързи и да не се мъчи!!!
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Преправяне от Моно на Карбуратор,1.8,АБС
Карбуратора си е баш за кола която се кара на газ. Аз карах на 100% газ много години с карб на руска кола. На практика се ползва само дроселната клапа от карба и там освен оста няма какво да се износи, но и то не е фатално. Обикновената газова без разни допълнения не прави разлика между моно и карб. Ако всичко е както трябва по газовата няма проблеми с палене дори и зимата. Обаче остава въпроса с предварението, много е уместен... Може да се наложи да смениш и делко.
Re: Преправяне от Моно на Карбуратор,1.8,АБС
Доколкото разбирам "моното" за момента няма проблем,които да е повишил разхода на газ(основно гориво в случая).
Следователно ефект от карба-0%.
Просто колегата да търси проблема с разхода на друго място.
Следователно ефект от карба-0%.
Просто колегата да търси проблема с разхода на друго място.
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Преправяне от Моно на Карбуратор,1.8,АБС
Наистина за момента разхода не зависи от моното, може да зависи обаче от някой датчик за темпрература например. Доколкото си спомням предварението зависи от темп. на мотора. Ако си оправи изпарителя и провери това-онова и аз мисля че няма нужда да сменя нищо. Той се е уплашил от цените на рез.части. Ако е наложителна смяната на ТПС и др. които той смята за скъпи тогава може да помисли за карбуратор.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта