Климатик и охлаждане на двигателя

Техническа и сервизна информация за Passat
kind
Мнения: 46
Регистриран на: Сря 14 сеп 2005 19:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Климатик и охлаждане на двигателя

Мнениеот kind » Нед 02 юли 2006 15:09


Здравейте колеги,
Имам някои притеснения, въпреки че изчетох други проблеми свързани с тази тема:
1. Ясно е, че при включване на климатика се включва и вентилатора на радиатора. Но след спиране на климата кога трябва да спре и вентилатора? Защото моя не спира. Изключвам двг-то. До 10-15 мин. при завъртане на контактния ключ пак бучи вентилатора. След изгасен двигател чак след 30-40 мин. при стартиране, вентилатора е спрял. Това се случва при студен и топъл двг. Климатика е SANDEN SD-709 и очевидно е допълнително поставян. Зареждах го миналото лято и този проблем го нямаше. Сега не духа толкова студено (ще трябва да се дозарежда).
2. Решетката от дясно до предното стъкло, където трябва да имам филтър някакъв - имам само решетка, в която странно влиза някакъв кабел и вътре в тази решетъчна кутия виждам някакво устройство, някаква джаджа... Това част от климатичната инсталация ли ще да е?
3. Градско вентилатора се включва на около 90 градуса. При големи задръствания Т отива към 105-110. Вентилатора бичи постоянно, докато свали на 95-90. Но на два пъти вече ми се случва като се включи тоя вентилатор, охлажда чак до 80-75 градуса и НЕ спира колкото и да карам, докато не изключа двг-то.

Направих малко снимки:
http://community.webshots.com/photo/551 ... 9283oHtjta
http://community.webshots.com/photo/551 ... 9283dRbZgZ
http://community.webshots.com/photo/551 ... 9283JfuLEW

Чудя се има ли връзка между описаните случки 1. и 3. Възможно ли е реле да прави проблема в инсталациите? Една диагностика на климатик няма да ми е излишна?
Колата е passat CL, 1.8 mi 92г. двиг. ABS.
За инфо: пролетта ми преправяха самата клема с трите кабелчета на този вентилатор на радиатора, който е двускоростен (имах откъснато и за малко да ми прегрее двг-то.) Точно около тия кабелчета има някакво реленце. Питам се има ли значение как е присадил обратно жичките майстора? Защото от тогава вентилатора се чува по един и същи начин на всяко включване и то доста силно, т.е. да не би в момента да работи само на 2-ра скорост? Има ли по принцип ралика в шума дали се е включил на 1-ва или на 2-ра скорост?

Благодаря предварително за отговорите ви.




Потребителски аватар
slance
Мнения: 501
Регистриран на: Съб 11 юни 2005 7:13
Автомобил: Audi A6 3.0TDI
Двигател:
Местоположение: София Дружба-1

re

Мнениеот slance » Пон 03 юли 2006 18:37


провери си релетата дали незалепва някое/тези до акуто/сьщо и самото моторче дали ги има и 2 степени.има разлика в шума на вентилатора на1и2.при мен при изключен климатик работи предимно 1 степен/2 се вкл доста рядко/ а при включен е само 2 степен.кабела който минава през филтьра нямам идея за какво служи/на моя няма такьв/моя не е саден допьлнитено/


Потребителски аватар
Becko
Мнения: 41
Регистриран на: Сря 21 дек 2005 19:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Becko » Вто 04 юли 2006 19:06


slance9 по твоята кола май доста трябва да се поработи.
1.Ако след изключване на климатика и студен двигател вентилатора работи повече от 2-3 мин. са възможни няколко проблема. Първия неправилно работещ пресостат. Той трябва да включва при 17 атмосфери в климатика и да изключва при 14-15. Когато изключиш климатика налягането се изравнява за около 1-2мин. Тогава газа остава на 5-7 атм. зависи от околната температура. Възможен е проблем и в релетата, но малко вероятно. Така че проблема не ти е в климатика, нищо че е монтиран допълнително. По принцип при монтаж на този климатик се препоръчва смяна на водния радиатор с по голям и втори вентилатор. Ако ти се занимава можеш да си го подмениш сам. Подходящ е от ТДИ малко по голям и е с две перки свързани с ремък.

Според мен най вероятния ти проблем е запушен радиатор, а ако и италянците когато са монтирали климатика са ти махнали пластмасата насочваща въздуха към радиаторите или пък ти си го счупил .... ето ти проблемите натрупани :-)

2.А кабелчето за което говориш е от климатика...
3. Това не е чак такъв проблем стика да не става много често. Ако това се случи трябва да смениш датчика на водния радиатор.


Потребителски аватар
slance
Мнения: 501
Регистриран на: Съб 11 юни 2005 7:13
Автомобил: Audi A6 3.0TDI
Двигател:
Местоположение: София Дружба-1

re

Мнениеот slance » Вто 04 юли 2006 19:27


Ами незнам дали е наред или не ама вече 3 год нямам проблем с акумулатор,клима,2перки,радиатор,загряване.Сипвам газ и карам смело.


Потребителски аватар
Becko
Мнения: 41
Регистриран на: Сря 21 дек 2005 19:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: re

Мнениеот Becko » Вто 04 юли 2006 19:32


slance9 написа:Ами незнам дали е наред или не ама вече 3 год нямам проблем с акумулатор,клима,2перки,радиатор,загряване.Сипвам газ и карам смело.


Извини ме, объркал съм ника, става въпрос за колата и проблема на kind :lol:


kind
Мнения: 46
Регистриран на: Сря 14 сеп 2005 19:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kind » Чет 06 юли 2006 19:03


Ами майстора, който скалъпи кабелчетата на вентилатора отпред, се изказа, че "хеликоптера" ми е сменян с по-мощен, двускоростен, именно заради допълнителния монтаж на климатика. Радиатора дали и той е сменян с по-голям - не можа да каже.
Простете за невежеството, този пресостат към климатичната инсталация ли е поставян и ако наистина той е проблема къде да се провери? Т.е. към какъв майстор ще ме насочите: автоклиматици, някой по ел. част в сервиз или?


Потребителски аватар
Becko
Мнения: 41
Регистриран на: Сря 21 дек 2005 19:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Becko » Чет 06 юли 2006 19:19


kind написа:Ами майстора, който скалъпи кабелчетата на вентилатора отпред, се изказа, че "хеликоптера" ми е сменян с по-мощен, двускоростен, именно заради допълнителния монтаж на климатика. Радиатора дали и той е сменян с по-голям - не можа да каже.
Простете за невежеството, този пресостат към климатичната инсталация ли е поставян и ако наистина той е проблема къде да се провери? Т.е. към какъв майстор ще ме насочите: автоклиматици, някой по ел. част в сервиз или?


Пресостата е към климатика, Най добре отиди при някои които се занимава с климатици. Радиатора ти не е сменен както виждам по снимката. Да си слагал някакви присадки за течове в водната система?


kind
Мнения: 46
Регистриран на: Сря 14 сеп 2005 19:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kind » Чет 06 юли 2006 21:32


След като я взех колицата преди 2 години, освен първоначалната смяна на най-необходимите консумативи, нищо сериозно не е пипано. Може преди мен някой да е правил нещо по водната система, но не разбирам. :? Да чукна на дърво, не е правила никакви проблеми за 30К изминати...
Сега това неспиране на вентилатора взе да се проявява при спрян вече климатик...
Но ще взема да ида на сервиз за автоклиматици, както препоръчваш Веско.
п.с.: направих още снимки на двг-то: на същия сървър са.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: apekov, Bing [Bot] и 156 госта