Здравейте!
Имам зарядно за акумулатори, от 40-те или 50-те години, немско, според информацията е стояло на камион, Зарядното има четри режима на работа 12в, 24в, 36в, 48в, 15А амперметър, реостат, и селенови токоизправители.
Проблемът е че, селените вече здават багажа, съдя по това, че когато го включа започва да "пука" и да смърди на развалено кисело зеле, което си е характерно за селеновите изправители когато започнат да си отиват..
Въпросът ми е какъв Грец, да изполвам, така че да може да де се справи с различните режими, или да използвам четри различни Грец схеми, за всеки режим по отделно?
Също така, да мога да използвам възможността да ограничавам големината на зарядният ток, защото понякога зареждам 12В./65А друг път 12В./120А.
Знам, че има стотици различни видове зарядни на пазара и че моето на повече от 50 години, но и колата ми е на 21 години, но не се отказвам от нея!
Всякаква информация е добре дошла!
Благодаря на всички отзовали се!
Зарядно за автомобилни акумулатори с четри режима на работа.
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- Mythbuster
- Мнения: 13
- Регистриран на: Пон 31 май 2010 16:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Зарядно за автомобилни акумулатори с четри режима на работа.
човече това е от втората световна война
Можеш да изполваш един грец и да превклюваш на различните волтажи с ключ,като на електрожените ако се сещаш.Дето промянш ампеража според зависи какво заваряваш

Можеш да изполваш един грец и да превклюваш на различните волтажи с ключ,като на електрожените ако се сещаш.Дето промянш ампеража според зависи какво заваряваш

- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Зарядно за автомобилни акумулатори с четри режима на работа.
Колега без пари са яките грецове http://www.proton-bg.com/Article_Detail ... le_ID=4252 ето тоя на един радиатор се успива
.Тъпото е че селена търпи да го даваш накъсо, а греца не особено
Но на тая цена какво ти пука
.И внимавай колко периодни са селените, да не стане да вържеш греца на мястото на еднополупериоден и да удвоиш волтажите 




- Mythbuster
- Мнения: 13
- Регистриран на: Пон 31 май 2010 16:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Зарядно за автомобилни акумулатори с четри режима на работа.
И внимавай колко периодни са селените, да не стане да вържеш греца на мястото на еднополупериоден и да удвоиш волтажите
Аа, и сега да питам понеже не знам изибщо каво значи "еднополупериоден" селен

Моля за малко пояснение, че да не стане беля !

То не е само за селена, колега.За полупроводников диод важи същото-важно е колко елемента, и как са свързани към намотките на трафа ти ето виж
изправител
Никаква идея нямам как са навързани селените при теб, но може да подмениш всеки от тях с диод или цял грец.
Тъпак съм и те обърках: еднополупериоден, двуполупероиоден е типа на изправителната схема, а не на елемента който е ползван в нея

Благодаря, за инфото, разбрах за какво иде реч и сега ще проверя за да не стане беля, наистина цената за готов Грец е смешна, но ще търся някаква защита от "късото", защото честно да ти кажа баща ми си проверява дали зарядното бачка като допира шипките една за друга



Но, така е учен човека, ще се наложи превъзпитание.
Благодаря!
Последна промяна от Mythbuster на Чет 02 дек 2010 0:05, променено общо 2 пъти.
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Зарядно за автомобилни акумулатори с четри режима на работа.
То не е само за селена, колега.За полупроводников диод важи същото-важно е колко елемента, и как са свързани към намотките на трафа ти ето виж
изправител
Никаква идея нямам как са навързани селените при теб
, но може да подмениш всеки от тях с диод или цял грец.
Тъпак съм и те обърках: еднополупериоден, двуполупероиоден е типа на изправителната схема, а не на елемента който е ползван в нея
изправител
Никаква идея нямам как са навързани селените при теб

Тъпак съм и те обърках: еднополупериоден, двуполупероиоден е типа на изправителната схема, а не на елемента който е ползван в нея

- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Зарядно за автомобилни акумулатори с четри режима на работа.
Също така, да мога да използвам възможността да ограничавам големината на зарядният ток
Щом има реостат,значи с него ще си регулираш тока. За защита от късо най-лесния вариант е да сложиш подходяща лампа 220В на първичната намотка последователно свързана. Ще трябва да експериментираш, зависи колко ти е мощен тряфа, така ще олекне и на греца малко, но пък ще ограничиш зарядния ток до някакъв максимум. Така както си го описал тряфа трябва да е към 700W, не знам лампата дали ще свърши работа ако е по-малка от 500W.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Зарядно за автомобилни акумулатори с четри режима на работа.
700 вата лампа
той ще трябва отделна кутия само за нея
на село имам една лампа 1000 вата ама е дълга към 40 санта а балона е 15 санта диаметър смятай за кво става на въпрос.Та да си дойдем на въпроса дадения от колегата грец е на 35 А максимален ток такива има и 50 А за по големи от този модел незнам,доколкото разбрах зарядното ти е до 15 А заряден ток?Колкото ти е максималния заряден ток който може да даде зарядното примерно ако е 15 А ти ще сложиш 20 А бушон на вторичната верига демек на + са който отива към щипката.Когато баща ти допре щипките ще изгори бушона и толкос,греца ще устиска.Само че незнам дали изходящото напрежение ще бъде в границите на обхватите понеже селенът има високо съпротивление и като сложиш греца може да се качи крайното напрежение,в смисъл такъв трафа е сметнат да даде определено напречение което след селена да е в еди какви си граници.Имах едно селеново зарядно и напрежението на щипките беше 22-23 волта което при закачане на акумулатор кляка на около 14 волта.




- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Зарядно за автомобилни акумулатори с четри режима на работа.
Затова казах че трябва да се знае трафа. За мощности над100W не е подходящо. Пък на тия грецове съм им сърбал попарата. Не издържат това което е написано.
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Зарядно за автомобилни акумулатори с четри режима на работа.
Селеновия пакет а с големия си обратен ток на пропускане е идеален за зарядно за акумулатори.Получават се разреждащи и зареждащи цикли.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Зарядно за автомобилни акумулатори с четри режима на работа.
Има нещо такова да ти кажа тоя 50 амперовия е със същите габарити като тоя а диодченцата вътре кой знае кви са малки.Да не говорим че и самите връзки с тея букси в никой случай няма да издържат на обявения ампераж даже и за 5 минути
.Най добре колега си вземи отделни диоди по разбиращите да кажат какъв точно модел са подходящи и си ги монтирай на алуминиев радиатор (предполагам че диоди по мощни от 10А имат такава опция за такъв монтаж)и да знаеш че ще стане както трябва.

- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Зарядно за автомобилни акумулатори с четри режима на работа.
L&R написа:Селеновия пакет а с големия си обратен ток на пропускане е идеален за зарядно за акумулатори.Получават се разреждащи и зареждащи цикли.
Какво искаш да кажеш с това


- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Зарядно за автомобилни акумулатори с четри режима на работа.
Става,става. Ако си нарисуваш време-диаграмите на тока и напрежението ще видиш че дори в по-голямата част от времето разрежда. Но понеже зарядния ток е много по-голям от разрядния няма много значение.
- Mythbuster
- Мнения: 13
- Регистриран на: Пон 31 май 2010 16:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Зарядно за автомобилни акумулатори с четри режима на работа.
Ами, аз имам един Грец 35 А от някакво немско зарядно за кола от 80-те
на което попаднах, но бяха изтърбушили трафа
, мисля да действам опитно. Ще го свържа за 12В поне да мога да съживявам резервният акумулатор, и ще видя как ще дойде напрежението, защото и аз се замислих да не стане така че да зареждам 20-30 волта ще видя колко идва след селена ще го заменя с грец и после пак ще измеря, изобщо без да съм 100 % сигурен, че всичко е в норма, няма да слагам акумулатора. Дадохме 150 лв за него и нямам намерение да го скапвам
.
Доста хора ми препоръчаха да си купя ново, да го изхвърля бла бла бла, но е оцеляло 60 години и сега да го хвърля!?
Благодаря за съветите!
Ще пробвам да го снимам, за да видите за какво животно става на въпрос, то са различни волтажи, автоматични бушони, изобщо немска работа!



Доста хора ми препоръчаха да си купя ново, да го изхвърля бла бла бла, но е оцеляло 60 години и сега да го хвърля!?

Благодаря за съветите!

- ktamen
- Мнения: 6365
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Зарядно за автомобилни акумулатори с четри режима на работа.
Замяната на селена със силиций не би трябвало да промени съществено параметрите. Не си обяснил как се ограничава зарядния ток. Ограничаването при по-старите зарядни обикновено е като самия трансформатор се прави с голямо разсейване и доста падаща характеристика. С колкото по-слаб ток става зареждането, толкова по-добре за акумулатора. Можеш ли да качиш снимки, има ли волт- и амперметър, реостат или някаква врътка? Трансформатора с Ш-образни ламели ли е ?
Много е вероятно греца да изгърми, ако дадеш на късо щипките.
700W ми се струват доста преувеличени, предполагам, че тези 15А се отнасят за 12V - тоест мощноста е под 200W. При всички случаи е желателно първия път да го включиш през 100W-ватова лампа и ако няма второ ограничаване на тока от самото зарядно, зарядния ток трябва да си е съвсем приличен.
Не прекалявай със зареждането, една от основните причини за скапването на акумулаторите е презареждането - водата "изкипява" и после се долива (ако е възможно да се долее) твърде мръсна вода и после се чудиш защо като е стоял два дни акумулатора е останал без капка ток.
Напрежението на изхода без да е закачен акумулатор може да е и 30V и зависи от конкретния изправител, ако има електронен стабилизатор, (което е абсурд за такава антика) напрежението трябва да е около 15,5V. Предполагам, че на изхода на това зарядно ще има около 22V без да се ползва лампа.
Обяснил си за реостата и амперметъра, ама трябва някой да чете
Щом има реостат лампата е излишна и ако реостата е на правилна позиция и риска за диодите е твърде малък.
Много е вероятно греца да изгърми, ако дадеш на късо щипките.
700W ми се струват доста преувеличени, предполагам, че тези 15А се отнасят за 12V - тоест мощноста е под 200W. При всички случаи е желателно първия път да го включиш през 100W-ватова лампа и ако няма второ ограничаване на тока от самото зарядно, зарядния ток трябва да си е съвсем приличен.
Не прекалявай със зареждането, една от основните причини за скапването на акумулаторите е презареждането - водата "изкипява" и после се долива (ако е възможно да се долее) твърде мръсна вода и после се чудиш защо като е стоял два дни акумулатора е останал без капка ток.
Напрежението на изхода без да е закачен акумулатор може да е и 30V и зависи от конкретния изправител, ако има електронен стабилизатор, (което е абсурд за такава антика) напрежението трябва да е около 15,5V. Предполагам, че на изхода на това зарядно ще има около 22V без да се ползва лампа.
Обяснил си за реостата и амперметъра, ама трябва някой да чете

- Mythbuster
- Мнения: 13
- Регистриран на: Пон 31 май 2010 16:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Снимка на зарядното и схема!
Ето и снимка на зарядното 
Както и схемата от капака на отделението където стои захранващият кабел (има и такова за резервните бушони и крушка
)

До амперметърът, има малка лампа, която на схемата е отбелязана с номер 4.
Купувам Грец (няколко де за всеки случай) и го започвам другата седмица.
Благодаря на всички за помоща!

Както и схемата от капака на отделението където стои захранващият кабел (има и такова за резервните бушони и крушка



До амперметърът, има малка лампа, която на схемата е отбелязана с номер 4.
Купувам Грец (няколко де за всеки случай) и го започвам другата седмица.
Благодаря на всички за помоща!

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта