Реле къси дълги?

Техническа и сервизна информация за Passat
altanivan
Мнения: 1159
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Реле къси дълги?

Мнениеот altanivan » Нед 05 дек 2010 21:16


Колеги имам едно питане ... Колата е пасат б3 ,става въпрос за крушките на фаровете.Питането ми е следното: проблем ли е ако дам мост на буската между къси и дълги и като пусна фаровете да светят и двете ,като изключваме че ще се стопи може би рефлектора на фара.Самото ми питане е дали като е на мост и примерно съм на къси светлини а моста пуска ток и на дългите ,може ли да върне назад по инсталацията нещо и да стопи ? Цялята работа е ,че за момента единия ми фар е на ксенон а други не .. и искам като премигвам с този който е нормания да неми угасва ксенона,че той е закачен или на къси,или на дългите,и за това искам някъв мост само за ксенона да не гасне при сменята ..
Дано да сте ме разбрали каква ми е мисълта :oops:

А иначе аз го мислех така,но не съм сигурен дали е правилно.Ето една схема да ми кажете дали е добре това

Изображение

Така като се сменям къси и дълги ,няма да пропуска диода ток назад към инсталацията ? Правилно ли е това ,и ако да колко ома диоди трябва за тази работа ....Буксата съм я дал за пример само..




Потребителски аватар
passatfen
Мнения: 976
Регистриран на: Чет 12 ное 2009 21:22
Автомобил: Vw Golf Mk7
Двигател: CLHA++
Местоположение: Antwerpen
Контакти:

Re: Реле къси дълги?

Мнениеот passatfen » Нед 05 дек 2010 21:46


Колега преди време и аз направих временно такова свързване и нямах проблеми но както каза и ти трябва да са през диоди.. за омове нз но когато обесних схемата на магазинерката тя ми даде едни мн яки диодчета LS IN5408 (това пише върху диодите)
Дано да съм ти полезен :beer


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: Реле къси дълги?

Мнениеот dj_tuhla » Пон 06 дек 2010 10:11


Не съм сигурен че напълно точно разбрах идеята ти и особенно как така караш с два различни фара, но по спомен късите и дългите са на късо в инсталацията, и ако шунтираш дори и с диод ще дадеш реално на късо и на двата фара, независимо че си го направил само на единия. За да го избегнеш, моста си го правиш с жица и слагаш един диод преди +-са на баласта (- на диода откъм баласта, + на диода от към + на инсталацията). Но за да издържа стартовия ток при палене на ксенона ако си със стандартните баласти, тоя диод трябва да е поне за 10А (най-добре 12А). Нямам идея колко голям физически ще бъде такъв диод, ще има и около 1V пад на напрежението върху него, така че трябва да го махнеш ако махнеш ксенона - на нормална крушка ще се отрази на светенето това. Също, шунта трябва да е от + на дългите към + на входа на баласта след диода, не на ксенон крушката и не преди диода, нали така.. . :idea:

Последна промяна от dj_tuhla на Пон 06 дек 2010 10:24, променено общо 1 път.


altanivan
Мнения: 1159
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Реле къси дълги?

Мнениеот altanivan » Пон 06 дек 2010 10:22


dj_tuhla написа:Не съм сигурен че напълно точно разбрах идеята ти и особенно как така караш с два различни фара, но по спомен късите и дългите са на късо в инсталацията, и ако шунтираш дори и с диод ще дадеш реално на късо и на двата фара, независимо че си го направил само на единия. За да го избегнеш тр. наистина да сложиш един диод преди +-са на баласта, но за да издържа стартовия ток при палене на ксенона ако си със стандартните баласти, трябва да е поне за 10А (най-добре 12А). Нямам идея колко голям физически ще бъде такъв диод, ще има и около 1V пад на напрежението върху него, така че трябва да го махнеш ако махнеш ксенона - на нормална крушка ще се отрази на светенето това. Също, шунта трябва да е от + на дългите към + на входа на баласта, а не на ксенон крушката, нали така.. . :idea:



Даа тези диода ще ги слагам от фасунката на крушката към баластите посока .. иначе няма да стане!Но мисля че само с 1 диод няма да стане както ти каза,защото примерно само на къси добре,но на дългите ще светят и късите защото диода ще върне и назад.А така с двата мисля,че няма да има проблем .. Днес ще пробвам какво ще стане :beer


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Реле къси дълги?

Мнениеот mupk0 » Пон 06 дек 2010 10:24


Слагаш си релета на фаровете и ги закъсяваш с диод 3ампера.При мене е така и си работ.


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: Реле къси дълги?

Мнениеот dj_tuhla » Пон 06 дек 2010 10:26


altanivan написа:
Даа тези диода ще ги слагам от фасунката на крушката към баластите посока .. иначе няма да стане!Но мисля че само с 1 диод няма да стане както ти каза,защото примерно само на къси добре,но на дългите ще светят и късите защото диода ще върне и назад.А така с двата мисля,че няма да има проблем .. Днес ще пробвам какво ще стане :beer


Много си прав, това не го помислих .. значи и шунта с диод... но ги вземи 12А най-добре - да не изпаткат..

mupk0 написа:Слагаш си релета на фаровете и ги закъсяваш с диод 3ампера.При мене е така и си работ.


То ко е така, направо като режеш за релетата слагаш по 1 общо реле за къси и дълги и на управлението му вързваш и късите и дългите от инст., за какво да шунтираш силовата част...


altanivan
Мнения: 1159
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Реле къси дълги?

Мнениеот altanivan » Пон 06 дек 2010 10:29


Ето реално как ще изглежда ..

Изображение


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: Реле къси дълги?

Мнениеот dj_tuhla » Пон 06 дек 2010 10:32


тр. да стане така .. пиши после..


altanivan
Мнения: 1159
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Реле къси дълги?

Мнениеот altanivan » Пон 06 дек 2010 17:38


Направих го днес точно както съм показал по горе на схемата,и всичко е точно!От магазина ми препоръчаха да взема не повече от 6А диоди ,аз ги взех сложих ги и светнаха точно .. има леко намаление на напрежението при преминаването през диодите с 0.4волта но не е проблем за ксенона :beer


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Реле къси дълги?

Мнениеот mupk0 » Пон 06 дек 2010 17:44


Само аз ли не разбрах идеята?В Направи си сам имаше за реле цяла тема и съм си направил и аз реленца за къси 1бр и дълги 1бр като от дългите идва сигнал към късите с диод 3амп(по спомен)


altanivan
Мнения: 1159
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Реле къси дълги?

Мнениеот altanivan » Пон 06 дек 2010 17:51


mupk0 написа:Само аз ли не разбрах идеята?В Направи си сам имаше за реле цяла тема и съм си направил и аз реленца за къси 1бр и дълги 1бр като от дългите идва сигнал към късите с диод 3амп(по спомен)


Ами по добре от това незнам как да го обесня,но важното е че проработи .. не съм слагал или сменял никъде релете ... само 2 диода сложих

Изображение

Така на къси и на дълги има постоянен ток към баласта.Примерно когато е на къса светлина през единият диод си минава ток към баласта,а другия пък не връща назад към дългите и обратното



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта