Най-икономично каране на AAZ

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
dochev53
Мнения: 23
Регистриран на: Съб 05 юни 2010 14:39
Автомобил: пасат б5
Двигател: AFN
Местоположение: ruse

Re: Най-икономично каране на AAZ

Мнениеот dochev53 » Нед 05 дек 2010 20:39


freezone написа:Е да на ниски обороти-малко гориво,ама според вас дали е добре за ДВГ?Около 2000 оборота мотора си работи добре!Единственото нещо на което се чудя е -Как може дизел на 17 години да се качвам по баир на 5-та скорост с 80км/ч на 1400 оборота и след 2 км без да сменям предавки- съм с 130км/ч на 3000 оборота.Имам и сеат ибиза 99 година 1.9SDI ама то няма тази душа :Д

колега ти с каква кутия си?80с 1400об а130 с 3000




Двигателист
Мнения: 11
Регистриран на: Сря 08 мар 2006 10:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Най-икономично каране на AAZ

Мнениеот Двигателист » Пон 06 дек 2010 0:03


freezone написа:Е да на ниски обороти-малко гориво,ама според вас дали е добре за ДВГ?Около 2000 оборота мотора си работи добре!Единственото нещо на което се чудя е -Как може дизел на 17 години да се качвам по баир на 5-та скорост с 80км/ч на 1400 оборота и след 2 км без да сменям предавки- съм с 130км/ч на 3000 оборота.Имам и сеат ибиза 99 година 1.9SDI ама то няма тази душа :Д


Колега, нещо си в грешка - при механичните скоростни кутии отношението скорост/обороти и линейно. Ако на на 80 си с 1400 оборота, то на 160 ще си с 2800. Демек, няма как на 130 да са 3000.


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1822
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Най-икономично каране на AAZ

Мнениеот vinixxx » Пон 06 дек 2010 8:58


ако говорим за тд то на 2000об е на 80км


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8374
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Най-икономично каране на AAZ

Мнениеот Stivi » Пон 06 дек 2010 10:16


Най-икономичното каране независимо от колата и двигателя се постига ако гледаш постоянно да си в оборотите при които ти е най-големия въртящ момент /колко е той всеки си знае/ а предавката се избира така че да ги поддържаш ! Всичко друго си е абсолютен субективизъм !


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Най-икономично каране на AAZ

Мнениеот milmar » Пон 06 дек 2010 11:51


Stivi написа:Най-икономичното каране независимо от колата и двигателя се постига ако гледаш постоянно да си в оборотите при които ти е най-големия въртящ момент .....


Това се налага като някакво клише , с което аз например не съм съгласен :) , особенно за дизела .
Ако се движиш по равен път и използваш 1/20 от максималния въртящ момент , какъв е смисъла да гониш 2500 об/мин (условно ако приемем , че там е максимума) , като дизела може спокойно да поеме този въртящ момент и на 900об/мин и ще му е все едно че работи на празен ход ?

Тук не става въпрос за геометрии и тригонометрии :Mr Green Fun , зацапване и т.н. , тук си говорим за чиста икономия на гориво , на всичкото отгоре AAZ не е с "геометрично" турбо :D .


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1822
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Най-икономично каране на AAZ

Мнениеот vinixxx » Пон 06 дек 2010 12:03


Много ясно че по-ниските обороти дават-по-нисък разход :Mr Green Fun


Потребителски аватар
1z
Мнения: 758
Регистриран на: Нед 05 авг 2007 7:18
Автомобил: seat ibiza
Двигател: atd
Местоположение: Русе Слънчев Бряг

Re: Най-икономично каране на AAZ

Мнениеот 1z » Пон 06 дек 2010 12:17


milmar написа:
Stivi написа:Най-икономичното каране независимо от колата и двигателя се постига ако гледаш постоянно да си в оборотите при които ти е най-големия въртящ момент .....


Това се налага като някакво клише , с което аз например не съм съгласен :) , особенно за дизела .
Ако се движиш по равен път и използваш 1/20 от максималния въртящ момент , какъв е смисъла да гониш 2500 об/мин (условно ако приемем , че там е максимума) , като дизела може спокойно да поеме този въртящ момент и на 900об/мин и ще му е все едно че работи на празен ход ?

Тук не става въпрос за геометрии и тригонометрии :Mr Green Fun , зацапване и т.н. , тук си говорим за чиста икономия на гориво , на всичкото отгоре AAZ не е с "геометрично" турбо :D .

milmar ако погледнем буквално си прав, защото няма как да гори по-малко на 1900-2000 от колкото на 900, но реално е лудост да се движиш на 900 об.мин.Само си го представи до софия на 5-та без гас (не съм пробвал но мисля е 45-50 км в час)За това съм съгласен със Stivi или 2000 об/мин + - 500 об/мин за да може да си на 5-та и да подържаш 80-90 км/ч ,това мисля е златната среда макс км за изхарчено гориво.


Потребителски аватар
rado_mit
Мнения: 945
Регистриран на: Сря 30 юни 2004 13:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Най-икономично каране на AAZ

Мнениеот rado_mit » Пон 06 дек 2010 12:22


най нисък разход при TDI-та .. до колкото знам е м/у 1700 и 2000 об./м. защото там е макс. въртящ момент .. но искам да споделя каква разлика имах .. почти 1/4 или 25% от разхода .. при едно Деу Нексия 1.5 16V .. при използване на т.нар. Fuel Safe масло .. 0W30 .. вярно че нямаше гарнитура от която да не просълзи с него .. ама наистина гореше малко


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Най-икономично каране на AAZ

Мнениеот milmar » Пон 06 дек 2010 13:21


1z написа:
milmar написа:....
milmar ако погледнем буквално си прав, защото няма как да гори по-малко на 1900-2000 от колкото на 900, но реално е лудост да се движиш на 900 об.мин.Само си го представи до софия на 5-та без гас ....


Ами градски , твърде буквално си го погледнал , помисли си само , не до София , ами до Тръстеник дали може да стигнеш с натоварване 1/20 от максималния въртящ момент , нали за това сме седнали зад волана , не просто да въртим , а и да мислим :wink: . Пък погледнато иначе , аз също не карам на 900об/мин ..., не мислех че е необходимо , но явно трябва да уточня :wink: .


Потребителски аватар
freezone
Мнения: 192
Регистриран на: Пет 09 апр 2010 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Най-икономично каране на AAZ

Мнениеот freezone » Пон 06 дек 2010 16:19


Двигателист написа:
freezone написа:Е да на ниски обороти-малко гориво,ама според вас дали е добре за ДВГ?Около 2000 оборота мотора си работи добре!Единственото нещо на което се чудя е -Как може дизел на 17 години да се качвам по баир на 5-та скорост с 80км/ч на 1400 оборота и след 2 км без да сменям предавки- съм с 130км/ч на 3000 оборота.Имам и сеат ибиза 99 година 1.9SDI ама то няма тази душа :Д


Колега, нещо си в грешка - при механичните скоростни кутии отношението скорост/обороти и линейно. Ако на на 80 си с 1400 оборота, то на 160 ще си с 2800. Демек, няма как на 130 да са 3000.

Колега с 15 джанти имам чуството че километража ме лъже (тоест показва ми по малко).Според теб ако е линеино на 4500 об/мин трябва да се движа с 200км/ч което е невъзможно!С 15-ки максималната скорост е 165км/ч при максимални 4700 об/мин на 5-та естествено.


Потребителски аватар
freezone
Мнения: 192
Регистриран на: Пет 09 апр 2010 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Най-икономично каране на AAZ

Мнениеот freezone » Пон 06 дек 2010 16:23


dochev53 написа:
freezone написа:Е да на ниски обороти-малко гориво,ама според вас дали е добре за ДВГ?Около 2000 оборота мотора си работи добре!Единственото нещо на което се чудя е -Как може дизел на 17 години да се качвам по баир на 5-та скорост с 80км/ч на 1400 оборота и след 2 км без да сменям предавки- съм с 130км/ч на 3000 оборота.Имам и сеат ибиза 99 година 1.9SDI ама то няма тази душа :Д

колега ти с каква кутия си?80с 1400об а130 с 3000

Незнам колега кажи ми къде пише за да ти кажа :?:


tarikat89
Мнения: 411
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Най-икономично каране на AAZ

Мнениеот tarikat89 » Пон 06 дек 2010 16:37


при мен е
80 на 2000об
120 на 3000об
160 на 4000об

а също четох в една статия за най-икономично каране на ТДИ и там пишеше,че когато колата се пуска по наклон да е на скорост,а не на свободна понеже като е на свободна и харчи гориво там 0.5-0.6литра/час а като е на скорост не харчела изобщо понеже спирало подаването на нафта и се използвало само инерцията ако не се подава газ де.. та това важи ли за ААЗ който няма компютър и електронни помпи и дюзи и т.н...


Потребителски аватар
freezone
Мнения: 192
Регистриран на: Пет 09 апр 2010 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Най-икономично каране на AAZ

Мнениеот freezone » Пон 06 дек 2010 17:13


tarikat89 написа:при мен е
80 на 2000об
120 на 3000об
160 на 4000об

а също четох в една статия за най-икономично каране на ТДИ и там пишеше,че когато колата се пуска по наклон да е на скорост,а не на свободна понеже като е на свободна и харчи гориво там 0.5-0.6литра/час а като е на скорост не харчела изобщо понеже спирало подаването на нафта и се използвало само инерцията ако не се подава газ де.. та това важи ли за ААЗ който няма компютър и електронни помпи и дюзи и т.н...

Би трябвало да важи и за ААЗ защото реално погледнато ти не натискаш педала поне аз така си мисля


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Re: Най-икономично каране на AAZ

Мнениеот Golf_Diesel_ » Пон 06 дек 2010 17:24


Не натискаш газта, ама колелата засилват двигатела и пак се вдигат оборотите.Най-добре ще е да го пробва някой, който има на борд.компютъра моментен разход.И пак даже няма да се покаже с точност.


tarikat89
Мнения: 411
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Най-икономично каране на AAZ

Мнениеот tarikat89 » Пон 06 дек 2010 17:28


ААЗ нямат борд компютър с моментен разход..те по принцип не могат да имат борд комп



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: miro slav и 43 госта