Още нещо, според мен немаловажно, за автомобилите с десен волан. Много е възможно, при първоначалната регистрация в КАТ да поискат да пренастроите фаровете или направо да ги смените, ако не подлежат на пренастройка, по континенталния стандарт.[/quote]
В КАТ няма проблеми за фаровете поне в Стара Загора!
Питане за Passat B5.5 дизел или бензин?
- death_valley
- Мнения: 33
- Регистриран на: Нед 18 мар 2007 23:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
-
- Мнения: 199
- Регистриран на: Чет 17 дек 2009 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Питане за Passat дизел или бензин-автоматик или ръчка?
DMX написа:много ми се иска автоматик,но много ме наплашиха с тея кутии.Ако е на мноо км може да даде фира кутията,ина4е много ми се иска автоматик.
Ами то ако това онова,затова се гледа като се купува,а и в Англия има нещо като TUW и ако го е минавала колата сигурно е читава.
А ако вземеш ръ4ка ква е гаранцията за кутията,да я караш един месец и айдееееее маховик-същата работа,а автоматика ако е читав няма кво да му правиш само си бараш шапката,освен ако не си роден състезател и искаш да се напъваш на ръчка

-
- Мнения: 69
- Регистриран на: Сря 28 окт 2009 20:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Veliko Tarnovo
Re: Питане за Passat B5.5 дизел или бензин-автоматик или ръчка?
Мой комшия си докара пасат от англия преди около 1,5г. и го накараха да си смени фаровете за да може да я регистрира,иначе и може ако имаш познат и така може да минеш.
-
- Мнения: 199
- Регистриран на: Чет 17 дек 2009 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Питане за Passat B5.5 дизел или бензин-автоматик или ръчка?
И още нещо-за мен,казвам специално за мен от 1.9тди 110кс няма по хубав дизел.
-
- Мнения: 529
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Питане за Passat B5.5 дизел или бензин-автоматик или ръчка?
150 кс написа:И още нещо-за мен,казвам специално за мен от 1.9тди 110кс няма по хубав дизел.
А от Янтра по-дълбоко?

Последна промяна от group® на Сря 08 дек 2010 22:30, променено общо 1 път.
Причина: Това мнение е напълно излишно! Въздържай се! Моля да не му се отговаря!
Причина: Това мнение е напълно излишно! Въздържай се! Моля да не му се отговаря!
Re: Питане за Passat B5.5 дизел или бензин-автоматик или ръчка?
Колега имам точно такава кола каквото искаш и ти ... пасат 1.9 тди,131 коня,автоматик(типтроник) десен волан.Това е втория ми пасат с десен волан, предния беше 1.9 тди 110 коня 4 степенен автоматик. Разликата между двете коли е доста голяма . Трябва да внимаваш,когато го купуваш , но голяма част от колите в англия са поддържани и вероятността да попаднеш на добра кола е доста голяма . Разхода извънградско започва от 5.5 до 6.5 ( ест. може и повече
в зависимост от карането, градско пак е така при големи задръствания и каране предимно в малки улички стига 12 от раз , нормално се варти около 10 .Повече кола с ръчни скорости, аз лично не бих си взел
Скоро направих чип на моята и разлика е доста осезаема.Това за мен е най-добрата комбинация 1.9 тди автоматик + чип , единственото което липсва е едно 4х4 за зимата
Ако имаш въпроси питай...




- golf II gti
- Мнения: 483
- Регистриран на: Съб 18 авг 2007 18:59
- Автомобил: Jetta GL
- Двигател: RP
- Местоположение: Сливен
Re: Питане за Passat B5.5 дизел или бензин-автоматик или ръчка?
Колега аз имам пасат Б5.5 2.0 SE.Това е бензинов мотор с 115 конски сили.Колата е доста пъргава, мотора е много тих и ми гори около 10-11 в града.За фаровете в Сливен искат да ги смениш или продават едни лепенки, които обръщат светлината.Това мога да кажа за бензиновия мотор 2.0 AZM
Re: Питане за Passat B5.5 дизел или бензин-автоматик или ръчка?
Благодаря колеги:).Само не ми стана ясно за тези фарове какво толкова им има та искат да се сменят?И също могат ли да се обърнат мили в км и други неща мисля,че имаше около километража за обръщане?И колко струват смяна на масла филтри и ремак,скъпо ли е?
Re: Питане за Passat B5.5 дизел или бензин-автоматик или ръчка?
И защо буквите TDI последните две са червени
.И кажете колеги скъпа ли е поддръжката на тези пасати?

Re: Питане за Passat B5.5 дизел или бензин-автоматик или ръчка?
Колеги бихте ли ми отговорили само колко струват обслужване на пасат 2002/2003г пасат.т.е масло ремъци филтри и по принцип други услуги скъпи лиса?Нека колеги с такива пасати споделят.Благодаря!
-
- Мнения: 529
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Питане за Passat B5.5 дизел или бензин?
При фаровете проблемът е следния. Областта на осветяване пред колата не е симетрична, а изместена в посока банкета, това намалява заслепяването на движещите се насреща и подобрява видимостта към евентуални препятствия непосредствено до пътното платно или в края му. При автомобил с обратна дирекция, спрямо приетата в конкретната страна, несиметричността на фаровете ще предизвика точно обратен ефект. Изместения към насрещното движение поток ще заслепява движещите се в него, а банкетът ще е осветен по-слабо. По този начин автомобилът ще създава опасности за движението. По тази причина в КАТ, при автомобили с дясна дирекция, изискват или пренастройка на фаровете, а ако е невъзможна, замяната им с адаптирани за нашите правила.
Играта с цветовете на буквите показва двигателя. Обикновено три сребристи букви означават най-слабия двигател, червено I следващият в редичката и така до три червени букви за флагмана. Но трябва да се има предвид, че в различните периоди на производството на модела, двигателите в редичката се отличават, така че може да се окаже, мотор с две червени букви да е по-слаб от такъв с една. Да не говорим за лекотата, с които тези буквички могат да се сменят. Освен това ФВ явно не се придържа много строго към тези цветове, защото нашите с колегата Пасати са с еднакви мотори (AVF, 131 к.с. в сток), а върху пластмасовите капаци върху моторите при мен TDI е сребрист, а при него с червени D и I. Колите са с дата на производство 09.2004 за моя и началото на 2003 или края на 2002 за неговия. Сигурен съм, че капаците не са сменяни.
Така че най-добре е да се разчита на кода на двигателя, там лъжа и измама няма.
Цената на обслужването зависи от това какви консумативи използваш. Най-скъпо, но и най-сигурно е, разбира се, с оригинал. Използването на съвместими, тип "някакви си" носи сериозни рискове. Скъсването на ангренажен ремък почти винаги "убива" мотора, скъсването на друг ремък, може да повлече скъсване на ангренажен. Освен това различните сервизи имат различни разценки. Освен всички ремъци при обслужването се сменят ролки и водна помпа. Филтрите са сравнително евтини, на фона на общата сума, която се движи около 1000 лева. Имай предвид, че само туба масло (4-5 л), отговарящо на спесификациите на ФВ за ПД и ЛонгЛайф струва около 150 лева. Трудът по това обслужване не е малък, сваля се предницата на колата.
Интервалът на смяна на ремъците е около 100 хиляди километра, масло се сменя на 15 или повече.
Добре е също така на 2 години да се сменя антифриз, хидравлична и спирачна течност. И тези течности, разбира се, трябва да отговарят на спесификациите на ФВ - антифризът G12 или нагоре, спирачната течност - DOT4, хидравличната не помня точно. Използването на други течности, може да създаде сериозни проблеми, затова не е желателно да се експериментира с опити да се мине по-тънко по съвет на разни квартални специалисти по Москвичи и Жигули. Най-сигурно е да се чете документацията, там всичко си пише и да се изисква и контролира сервизния работник да спазва стриктно описаното там.
Още нещо, на което трябва да се обръща сериозно внимание, при експлоатация на мотор с ПД. Горивото трябва да е с гарантирано качество! И тук "тънката лайсна" често води до сериозни и скъпи ремонти. Лично аз зареждам само от Лукойл - собствени, а не франчайзингови бензиностанции и Ромпетрол. Единственият ми опит с ОМВ беше неудовлетворителен, затова отписах тази верига. С Шел съм скаран отдавна, там не стъпвам дори и за кроасан.
Играта с цветовете на буквите показва двигателя. Обикновено три сребристи букви означават най-слабия двигател, червено I следващият в редичката и така до три червени букви за флагмана. Но трябва да се има предвид, че в различните периоди на производството на модела, двигателите в редичката се отличават, така че може да се окаже, мотор с две червени букви да е по-слаб от такъв с една. Да не говорим за лекотата, с които тези буквички могат да се сменят. Освен това ФВ явно не се придържа много строго към тези цветове, защото нашите с колегата Пасати са с еднакви мотори (AVF, 131 к.с. в сток), а върху пластмасовите капаци върху моторите при мен TDI е сребрист, а при него с червени D и I. Колите са с дата на производство 09.2004 за моя и началото на 2003 или края на 2002 за неговия. Сигурен съм, че капаците не са сменяни.
Така че най-добре е да се разчита на кода на двигателя, там лъжа и измама няма.
Цената на обслужването зависи от това какви консумативи използваш. Най-скъпо, но и най-сигурно е, разбира се, с оригинал. Използването на съвместими, тип "някакви си" носи сериозни рискове. Скъсването на ангренажен ремък почти винаги "убива" мотора, скъсването на друг ремък, може да повлече скъсване на ангренажен. Освен това различните сервизи имат различни разценки. Освен всички ремъци при обслужването се сменят ролки и водна помпа. Филтрите са сравнително евтини, на фона на общата сума, която се движи около 1000 лева. Имай предвид, че само туба масло (4-5 л), отговарящо на спесификациите на ФВ за ПД и ЛонгЛайф струва около 150 лева. Трудът по това обслужване не е малък, сваля се предницата на колата.
Интервалът на смяна на ремъците е около 100 хиляди километра, масло се сменя на 15 или повече.
Добре е също така на 2 години да се сменя антифриз, хидравлична и спирачна течност. И тези течности, разбира се, трябва да отговарят на спесификациите на ФВ - антифризът G12 или нагоре, спирачната течност - DOT4, хидравличната не помня точно. Използването на други течности, може да създаде сериозни проблеми, затова не е желателно да се експериментира с опити да се мине по-тънко по съвет на разни квартални специалисти по Москвичи и Жигули. Най-сигурно е да се чете документацията, там всичко си пише и да се изисква и контролира сервизния работник да спазва стриктно описаното там.
Още нещо, на което трябва да се обръща сериозно внимание, при експлоатация на мотор с ПД. Горивото трябва да е с гарантирано качество! И тук "тънката лайсна" често води до сериозни и скъпи ремонти. Лично аз зареждам само от Лукойл - собствени, а не франчайзингови бензиностанции и Ромпетрол. Единственият ми опит с ОМВ беше неудовлетворителен, затова отписах тази верига. С Шел съм скаран отдавна, там не стъпвам дори и за кроасан.
- Fifa
- Мнения: 748
- Регистриран на: Нед 27 юни 2010 10:16
- Автомобил: VW Passat 5.5
- Двигател: 1.9 TDI AWX
- Местоположение: София
Re: Питане за Passat B5.5 дизел или бензин-автоматик или ръчка?
DMX написа:И защо буквите TDI последните две са червени
4. TDI помпа дюза с електромагнитни клапани, 2 клапана на цилиндър, турбо с променлива геометрия, степен на сгъстяване 19.0, 74 kW/4000 min-1, 240 Nm/1800 min-1
5. ТDI помпа дюза с електромагнитни клапани, 2 клапана на цилиндър, турбо с променлива геометрия, степен на сгъстяване 18.0, 85 kW/4000 min-1, 285 Nm/1900 min-1
6. TDI помпа дюза с електромагнитни клапани, 4 клапана на цилиндър, турбо с променлива геометрия, степен на сгъстяване 19.0, 96 kW/4000 min-1, 310 Nm/1900 min-1
viewtopic.php?p=1566844#p1566844
-
- Мнения: 529
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Питане за Passat B5.5 дизел или бензин?
Единствена забележка, 96 КилоВатовия ТДИ не е с 4 клапана на цилиндър, а с по два.
- Tedo-
- Мнения: 253
- Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Питане за Passat B5.5 дизел или бензин?
моят скромен опит (от януари 2007г до днес =76000км) В5.5 комби 131кс с 6 скорости - обслужване (ремъци, водна помпа и т.н.) струва 1000лв... Масла сменям на всичките си коли от 2005г насам само с Мидланд 5VV40... Но като я взех колата в Мюнхен сменявах с масло за ПД и струваше 78 евро (масло, филтър и труд)...
Периодично дефектират части, които се продават само оригинални (или 2-ра ръка) непряко свързани с експлоатацията (например нови: охладител на маслото - 360лв, маркуч турбо-интеркулер - 178лв, спирачен сервоусилвател 300лв втора ръка (нов струва колкото здрав Пасат 3-ка)), преди година сменявах стоп машинка Хелла 40лв... неотдавна пак се скапа и е за смяна...
От известно време имам чувството, че на съединителят му наближава време за смяна... пък чувам, че не е евтин...
По ходовата част до тук:
- 3 маншона на полуска (десния наскоро смених за втори път) и според мен това им е слабо място - преди това съм карал 2 други коли по 100 000км и маншони не съм сменял никога... Поне не са скъпи - 40-ина лв плюс труда...
- кормилни накрайници - ляв и десен... ТРВ или нещо такова... 60-70лв бройката... има някви и по 40лв
- носач отпред - десен заден - ТРВ... 180-190лв.
А хората много се оплакват от носачите - сменявали през 2 години...
От друга страна с тоя мотор има много добра динамика и ориентировъчен смесен разход 7/100... На градско 8/100, но ако попадаш често в задръствания и караш на къси разстояния, спокойно вдига на 10 литра. По магистрала (150кмч) 6.5/100, а при бавно каране (например до Халкидики и обратно 80-110кмч) ми е сваляла до 5.3/100 за целия път... Кара се на 5-та и 6-та скорост и не се налага превключване нито на баир нито при изпреварване... Бензиновите с такава мощност почти винаги трябва една предавка надолу да смениш за да "тръгне", а това определено разваля удоволствието... Разходът им също е поне 2л отгоре спрямо моя, а на градско и 3-4л повече... Впечатленията ми са от 1.8Т... А за 2.0 115кс не ми се мисли... сигурно иска 3ск за да изпревариш камион...
Мотора е доста шумен, особено на място ме дразни... Но при ускоряване е супер - от 1500 оборота на 2-ра или 3-та тръгва здраво... Возията е много добра (особено с 15" гуми), ЕSP-то държи колата много балансирано на мокро и на сняг...
Периодично дефектират части, които се продават само оригинални (или 2-ра ръка) непряко свързани с експлоатацията (например нови: охладител на маслото - 360лв, маркуч турбо-интеркулер - 178лв, спирачен сервоусилвател 300лв втора ръка (нов струва колкото здрав Пасат 3-ка)), преди година сменявах стоп машинка Хелла 40лв... неотдавна пак се скапа и е за смяна...
От известно време имам чувството, че на съединителят му наближава време за смяна... пък чувам, че не е евтин...
По ходовата част до тук:
- 3 маншона на полуска (десния наскоро смених за втори път) и според мен това им е слабо място - преди това съм карал 2 други коли по 100 000км и маншони не съм сменял никога... Поне не са скъпи - 40-ина лв плюс труда...
- кормилни накрайници - ляв и десен... ТРВ или нещо такова... 60-70лв бройката... има някви и по 40лв
- носач отпред - десен заден - ТРВ... 180-190лв.
А хората много се оплакват от носачите - сменявали през 2 години...
От друга страна с тоя мотор има много добра динамика и ориентировъчен смесен разход 7/100... На градско 8/100, но ако попадаш често в задръствания и караш на къси разстояния, спокойно вдига на 10 литра. По магистрала (150кмч) 6.5/100, а при бавно каране (например до Халкидики и обратно 80-110кмч) ми е сваляла до 5.3/100 за целия път... Кара се на 5-та и 6-та скорост и не се налага превключване нито на баир нито при изпреварване... Бензиновите с такава мощност почти винаги трябва една предавка надолу да смениш за да "тръгне", а това определено разваля удоволствието... Разходът им също е поне 2л отгоре спрямо моя, а на градско и 3-4л повече... Впечатленията ми са от 1.8Т... А за 2.0 115кс не ми се мисли... сигурно иска 3ск за да изпревариш камион...
Мотора е доста шумен, особено на място ме дразни... Но при ускоряване е супер - от 1500 оборота на 2-ра или 3-та тръгва здраво... Возията е много добра (особено с 15" гуми), ЕSP-то държи колата много балансирано на мокро и на сняг...
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: Съб 08 авг 2009 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: Питане за Passat B5.5 дизел или бензин?
аз имам английски пасат,бензин,1,8Т,awt,от доста хора съм чувал че това е един от най сполучливите двигатели,150 коня!разхода от англия до бг беше около 7 л,с постоянно вклучен климатроник!
мн съм доволен от колата си,сложих и газов инжекцион,гори около 10 газ,за 2 години никакви проблеми,освен смяна на едната бобина!
ФАРОВЕТЕ ВЕЧЕ ЗАДАЛЖИТЕЛНО ТРЯБВА ДА ГИ СМЕНИШ ПРЕДИ РЕГИСТРАЦИЯ!
колега от форума ми направи дисплея в км!
колата ми е ръчка,но и автоматиците не са лоши!
свикнах с волана точно за 5 мин!
това е от мен,препоръчвам ти да си вземеш hightline!
мн съм доволен от колата си,сложих и газов инжекцион,гори около 10 газ,за 2 години никакви проблеми,освен смяна на едната бобина!
ФАРОВЕТЕ ВЕЧЕ ЗАДАЛЖИТЕЛНО ТРЯБВА ДА ГИ СМЕНИШ ПРЕДИ РЕГИСТРАЦИЯ!
колега от форума ми направи дисплея в км!
колата ми е ръчка,но и автоматиците не са лоши!
свикнах с волана точно за 5 мин!
това е от мен,препоръчвам ти да си вземеш hightline!
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта