Сипвате ли масло в нафтата ?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Re: Сипвате ли маслко в нафтата ?

Мнениеот Kalin72 » Сря 08 дек 2010 11:39


Но от друга страна чета и положителни мнения :)

http://forums.dieselpowermag.com/70/635 ... page2.html

Що пък да не пробвам и аз ;) Още днес, и ще докладвам пак :)

Но пък от друга страна...

You should absolutely never do this in an engine designed for ULSD. At the 200:1 ratio, your catalyst could be seeing 2.5 units of sulfur for every designed 1 unit of sulfur, turning your 250,000 mile catalyst into a 100,000 mile catalyst, voiding warranties, and opening yourself up to other trouble. At a more realistic 50:1 (or other similar 2-stroke type ratio) your catalyst could now be seeing 7 units of sulfur for every designed 1 unit of sulfur, turning your 250,000 mile catalyst into a 36,000 mile catalyst. With one good high-sulfur slug (say you add too much with a low fuel tank) and you can actually brick your catalyst within a few hundred miles (it's at least partially recoverable but the controls won't recover it because they won't know what happened).

Така че може и да е ОК за двигатели, които не са ПД....

http://www.eng-tips.com/viewthread.cfm? ... 408&page=1

И тук, от производител на двутактови масла...

Note on the practice of adding two stroke oil to ultra low sulphur diesel.

There is a perception in the market that Ultra Low Sulphur Diesel has poor lubricity properties. The apparent motivation behind the after market addition by customers of two-stroke oil to diesel is to increase or “replace” the lubrication properties of the diesel fuel.

While it is true that neat (before the addition of additives) low sulphur diesel has poorer lubricity properties than higher sulphur diesel, the assumption that ULS diesel sold in the market has poor lubricity is incorrect. The lubricity of diesel is corrected by means of a lubricity additive which is added to the diesel at the production plant. A lot of research and testing has gone into understanding the correct type of additive to be used, the correct dosage rate and to determine if there are any antagonistic reactions between the lubricity additive used and the other additives that are added to the diesel. After addition of this additive to the ULS diesel, the fuel has to meet the SANS 342 fuel specification for lubricity and every batch of diesel produced by Sasol is tested and meets this specification. Hence it is clear that the market myth of lubricity problems with ULS diesel is not factual.

It is important to understand some of the indirect negative consequences of the addition of two-stroke oil to diesel.

The two-stroke oil is a heavier hydrocarbon (HC) compound that will sometimes not ignite completely in the combustion chamber. This will increase the soot/ carbon deposits in the combustion chamber due to the un-burnt HC compounds. This in itself defeats the purpose of the Sasol ULS diesel formulation, which contains highly advanced detergency additives, to counter the formation of combustion chamber deposits.
A further concern with the addition of two-stroke oil is where vehicles are fitted with closed loop emission control systems, more specifically catalysts. In this case, the un-burnt heavy HC compounds can make their way through to the exhaust system. These unburnt HC’s can cause deposits on the catalyst brick front fire-face, which can eventually lead to total catalyst blockage necessitating replacement of the catalyst.
Two stroke oil contains additives which may affect the performance of the additives used in the diesel.

Granted, it is from SASOL. But the explanation on the "heavier HC" tells me that driving with a light foot on a long descend (lowering the temperature in the combustion chamber) will lead to soot build-up, which will be blasted out putting foot on the uphill.




harit0
Мнения: 40
Регистриран на: Чет 28 яну 2010 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе - Golf 4 TDI AHF 110кс

Re: Сипвате ли маслко в нафтата ?

Мнениеот harit0 » Сря 08 дек 2010 15:35


Аз лично слагам 250-300мл на 60 литра двутактово маслко на лукойл както каза колегата двигателя ставана наистина по тих и работи по добре сякаш ... но ми е интересно дали да сменя маслото с някакво друго което е по добро от лукойлското та ако някой има впечетления от друг тип двутактови масла да каже :)


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4702
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Сипвате ли маслко в нафтата ?

Мнениеот tdi fen » Сря 08 дек 2010 16:15


аз полззвам Yacco MVX 500 2T


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: Сипвате ли маслко в нафтата ?

Мнениеот веселин » Сря 08 дек 2010 18:11


Никога не съм сипвал - няма и да сипвам - щом досега е работила ГНП безпроблемно в продължение на 292 000 км. - не виждам причини да се тревожа!!!


K
Мнения: 1340
Регистриран на: Вто 09 окт 2007 21:01
Автомобил: Passat B6
Двигател: DSG 4x4 CBBB

Re: Сипвате ли маслко в нафтата ?

Мнениеот K » Сря 08 дек 2010 18:56


И аз не съм сипвал такова нещо в колите си досега, нямам и намерение да експериментирам дали помпа-дюзата ми ще го понесе или не.
Ромпетролска нафта + Лики моли добавка от време на време и това е. Върви си колата, не ми прави ядове и не виждам причина да сипвам такива неща. ;)


Потребителски аватар
rado_mit
Мнения: 945
Регистриран на: Сря 30 юни 2004 13:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Сипвате ли маслко в нафтата ?

Мнениеот rado_mit » Сря 08 дек 2010 20:31


веселин написа:......

K написа:..........

най после .. глас на здрав разум :wink:


Потребителски аватар
elimn
Мнения: 407
Регистриран на: Пон 30 авг 2010 14:31
Автомобил: Golf V
Двигател: BKD 2004
Местоположение: Varna

Re: Сипвате ли маслко в нафтата ?

Мнениеот elimn » Сря 08 дек 2010 20:37


:не: Не! Някой ще вземе да ме обърка в тъмното с димен запорожец mhihi Таз схема нека си остане за двутактовите.


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Сипвате ли маслко в нафтата ?

Мнениеот rosen79 » Сря 08 дек 2010 20:44


Сипете,пробвайте и тогава ще си говорим пак.Аз също мислех като вас,но си промених бързо мнението.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4702
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Сипвате ли маслко в нафтата ?

Мнениеот tdi fen » Сря 08 дек 2010 20:53


rosen79 написа:Сипете,пробвайте и тогава ще си говорим пак.Аз също мислех като вас,но си промених бързо мнението.
:да:


Потребителски аватар
mircho82
Мнения: 378
Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 19:28
Автомобил: Golf IV TDI GTI
Двигател: ARL 2001
Местоположение: Плевен

Re: Сипвате ли маслко в нафтата ?

Мнениеот mircho82 » Сря 08 дек 2010 20:55


И аз го бях чувал това за маслото от стари майстори разбирачи, че било хубаво да се налива от време на време, но не чак пък на всеки резервоар. Било добре за дюзите. Но още несъм пробвал. Не разбрах само от мненията дали е добре за 1,9 ПД мотори,или не?


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: Сипвате ли маслко в нафтата ?

Мнениеот bnick » Сря 08 дек 2010 21:00


mircho82 написа:И аз го бях чувал това за маслото от стари майстори разбирачи...


Да не са тези старите, специализирани по Варбурзи и Трабанти mhihi . Лично, аз не бих сложил


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4702
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Сипвате ли маслко в нафтата ?

Мнениеот tdi fen » Сря 08 дек 2010 21:09


mircho82 написа:И аз го бях чувал това за маслото от стари майстори разбирачи, че било хубаво да се налива от време на време, но не чак пък на всеки резервоар. Било добре за дюзите. Но още несъм пробвал. Не разбрах само от мненията дали е добре за 1,9 ПД мотори,или не?
става за всякакви двигатели имам познати който карат нови коли комън-рейл едата е вече 100хил км другата на 50хил км нямат оплаквания слагат на всеки резервоар


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Сипвате ли маслко в нафтата ?

Мнениеот rosen79 » Сря 08 дек 2010 21:13


Колегата ми си купи бмв 530тдс команрейл двигател и му нахакал резервоара с керосин и трансмисионно масло и нищо му няма,а вие сте тръгнали да се вайкате за някви си 200 грама двутактово масло на 60 литра нафта.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Сипвате ли маслко в нафтата ?

Мнениеот milmar » Сря 08 дек 2010 22:24


Принципно съм ЗА! Имайте предвид , че механиката вътре в ГНП-то не е чак толкова проста работа . Всичко е страшно прецизно , не знам какви допуски в диаметрите има но е много плътно метал в метал , така че има логика че е добре да има много добро смазване .


Потребителски аватар
profesor humel
Мнения: 451
Регистриран на: Пет 08 май 2009 13:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Сипвате ли маслко в нафтата ?

Мнениеот profesor humel » Сря 08 дек 2010 22:26


а бе не ми се заиграваше да чета цялата тема , но разбрах , че се спори за маслото в нафтата , колегата по горе точно е казал ,че нафтата е враг на помпата щото няма кои да я омазва ,при някои модели мерцедес има омазване на помпата от кадето самото масло идва от картера , ма при нашите го нема тукашната нафта е суха и е добре да има масло в нафтата , аз лично слагам на око колкото лина на не е задалжително да е двутактово, аз слагам М10Д само ,че ново не обработено , и малко пуши малко повече а колата работи по меко и по добре (съжалявам за правописа но пиша от телефон ) поздрави :beer



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта