Tishku...пич пак ти казвам, че такъв филм няма.
Това е стандартен АБС модул с интегриран в него ЕДС, но той не управлява директно диференцияла. Не съм се интересувал как работи точно щото не ми е трябвало. Рядко пиша неща дето не съм сигурен в тях. А за KR мотор твърдя, че го познавам до милиметър.
На негова база са разработвани 9А и ABF.
РАСО
Шпер за КР ??
- Tishku
- Мнения: 3141
- Регистриран на: Пон 16 яну 2006 16:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Бургас
Чакайте да се изясним, не казвам че имам шпер. От къде тръгнах ..колегата Golf 3 1.8 говореше за шпер... и твардеше че такова нещо има само АБФ , за това постнах снимки ( защото мисля че АБФ също е с ЕДС което явно и аз имам). Пацо с теб не споря че аз имам блокаж, просто мойто мнение е че блокаж имат коли 4х4, а за това което ти казваш за ЕДС и АБС-а се съгласявам. Дано сега да съм разяснил аз за какво се боря 

- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
Колеги, днес колата ми беше на подемника в сервиза и си поиграх с предните колела
стана ми интересно наистина, защо като въртя лявото на рака и дясното се върти в същата посока? Не е баш като обикновен диф! Досега на всички коли, на които съм пробвал този номер, ако въртиш едното колело напред, дургото се върти в обратната посока.

Аз дори бях пуснал тема за тоя EDS че ме изкуши мисълта да го фитна при мен...
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=21817
обаче се отказах, защото моя АБС е БОШ от помпата до компютъра и датчиците (а на VW е АТЕ цялата система) и трябваше да сменям абсолютно всичко..
Така че някой ако иска такова чудо - имам го и се продава
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=21817
обаче се отказах, защото моя АБС е БОШ от помпата до компютъра и датчиците (а на VW е АТЕ цялата система) и трябваше да сменям абсолютно всичко..
Така че някой ако иска такова чудо - имам го и се продава

- neon
- Мнения: 1796
- Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
- Автомобил: S3
- Двигател: BAM
- Местоположение: София

http://www.snimka.bg/profile.php?edit_p ... id=1466225
- KILLER GTI
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 23:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Шпер за КР ??
http://cgi.ebay.co.uk/KAAZ-1-5-way-LSD- ... 18Q2el1247Kingpin написа:Продава ли се някъде шпер за КР или ако не лесна ли е направата му?
за това ce иска и як двигател


Темата ми стана интересна та да се включа и аз има няколко вида шперове Клъч тайп , Торсен , Виско и с фрикционни пластини и пружина.Тези с фрикционните пластини са около 25% дето ги слагат на бмв-тата Е30 Е36 и т.н. те се водят за проходимост , всъщтност тези % означават че когато едното колело забоксува шпера прехвърля в случая 25% от въртящият момент на другото колело което бездейства.Но тези шперове са винаги на някакъв процент заключени и поради това са на малки % .
Виско шпера пък заключва на 100% но разликата е там че той заключва само когато има разлика във въртенето на 2-те гуми.Понякога го слагат като среден диф.
Торсен & Хелдекс се използват главно като средни диференциали тяхната задача е да разпределят равномерно или така както са нагласени въртящия момент към предния и задния мост.
Клъч тайпа за мен е най-добрия шпер дифф той заключва или на 100% или зависи на колко % е настроен но заключава само когато му вкараш достатъчно въртящ момент.Което значи че ако искаш да си паркираш колата няма да имаш никакви проблеми дори шпера и 100% да може да заключва ако не си вкарал въртящ момент той си работи като обикновен диф.
1.5 , 2 , 2.5 way това показва колко агресивно заключва при вкарване на въртящ момент и при двигателна спирачка кое точно какво значеше в момента не си спомням само помня че този 1.5 заключва на макс а двигателната спирачка е 50% от това което заключва докато този 2.5 беше доста агресивен и в 2-та случая.
Та на въпроса нужно ли е да си сложим шпер ще отговоря така:
Шпер за някои е нужен зимата за да може да не буксуват
е ако ще карате на такива места по добре си вземете джип с блокировки на дифовете щото без тях все едно карате обикновенна кола 4х4 без блокировки нищо не става или пък си сложете шпер с фрикционни дискове защото са по евтини.
Другия вариант имате кола която сте тунинговал до толкова че когато в завой при скорост от порядъка 70-90км/ч подадете рязко газ някое от колелетата започва да боксува при което ако сте със обикновен диф се получава доста неприятно то тогава имате нужда от шпрер диференциал за да може като подадете газ и ако колелетата забоксуват то ще боксуват и 2-те не само 1-то и ще имате повече сцеплени за да излезете от завоя.Например ако сте с клъч тайп дифф преди завоя той ще си работи като нормален диф при което можете лесно да налучкате идеалната крива и след това като ръгнете по ниска предавка и вкарате въртящ момент дифа заклучва предава пълноценно въртящия момент да 2-те колелета за максимално сцепление и ви изтрелва
но ако колата е слабичка и в завой никое от колелата не боксува то значи имате нужното сцепления с пътя и мисля че няма да осетите голяма разлика дали сте със шпер или без но ако заварите един диференциал то колата със сигурност ще завива доста трудно и не мисля че ще има база за сравнение със един клъч тайп дифф на 100%.
Задачата на шпера е да усигори по-добро сцепление с пътя и от там ставате по-бързи.
А ето как стоят нещата в САЩ http://www.upgrademotoring.com/performa ... w_audi.htm
http://www.upgrademotoring.com/performa ... celist.htm
Виско шпера пък заключва на 100% но разликата е там че той заключва само когато има разлика във въртенето на 2-те гуми.Понякога го слагат като среден диф.
Торсен & Хелдекс се използват главно като средни диференциали тяхната задача е да разпределят равномерно или така както са нагласени въртящия момент към предния и задния мост.
Клъч тайпа за мен е най-добрия шпер дифф той заключва или на 100% или зависи на колко % е настроен но заключава само когато му вкараш достатъчно въртящ момент.Което значи че ако искаш да си паркираш колата няма да имаш никакви проблеми дори шпера и 100% да може да заключва ако не си вкарал въртящ момент той си работи като обикновен диф.
1.5 , 2 , 2.5 way това показва колко агресивно заключва при вкарване на въртящ момент и при двигателна спирачка кое точно какво значеше в момента не си спомням само помня че този 1.5 заключва на макс а двигателната спирачка е 50% от това което заключва докато този 2.5 беше доста агресивен и в 2-та случая.
Та на въпроса нужно ли е да си сложим шпер ще отговоря така:
Шпер за някои е нужен зимата за да може да не буксуват

Другия вариант имате кола която сте тунинговал до толкова че когато в завой при скорост от порядъка 70-90км/ч подадете рязко газ някое от колелетата започва да боксува при което ако сте със обикновен диф се получава доста неприятно то тогава имате нужда от шпрер диференциал за да може като подадете газ и ако колелетата забоксуват то ще боксуват и 2-те не само 1-то и ще имате повече сцеплени за да излезете от завоя.Например ако сте с клъч тайп дифф преди завоя той ще си работи като нормален диф при което можете лесно да налучкате идеалната крива и след това като ръгнете по ниска предавка и вкарате въртящ момент дифа заклучва предава пълноценно въртящия момент да 2-те колелета за максимално сцепление и ви изтрелва

Задачата на шпера е да усигори по-добро сцепление с пътя и от там ставате по-бързи.
А ето как стоят нещата в САЩ http://www.upgrademotoring.com/performa ... w_audi.htm
http://www.upgrademotoring.com/performa ... celist.htm
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта