Шпер за КР ??

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот paco » Пет 07 юли 2006 21:56


Tishku...пич пак ти казвам, че такъв филм няма.
Това е стандартен АБС модул с интегриран в него ЕДС, но той не управлява директно диференцияла. Не съм се интересувал как работи точно щото не ми е трябвало. Рядко пиша неща дето не съм сигурен в тях. А за KR мотор твърдя, че го познавам до милиметър.
На негова база са разработвани 9А и ABF.

РАСО




Потребителски аватар
Tishku
Мнения: 3141
Регистриран на: Пон 16 яну 2006 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Бургас

Мнениеот Tishku » Пет 07 юли 2006 22:13


Чакайте да се изясним, не казвам че имам шпер. От къде тръгнах ..колегата Golf 3 1.8 говореше за шпер... и твардеше че такова нещо има само АБФ , за това постнах снимки ( защото мисля че АБФ също е с ЕДС което явно и аз имам). Пацо с теб не споря че аз имам блокаж, просто мойто мнение е че блокаж имат коли 4х4, а за това което ти казваш за ЕДС и АБС-а се съгласявам. Дано сега да съм разяснил аз за какво се боря :D


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Пет 07 юли 2006 22:30


Колеги, днес колата ми беше на подемника в сервиза и си поиграх с предните колела :) стана ми интересно наистина, защо като въртя лявото на рака и дясното се върти в същата посока? Не е баш като обикновен диф! Досега на всички коли, на които съм пробвал този номер, ако въртиш едното колело напред, дургото се върти в обратната посока.


Потребителски аватар
ivkata
Мнения: 1146
Регистриран на: Пет 17 мар 2006 19:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Мнениеот ivkata » Пет 07 юли 2006 22:40


Значи, пробвал съм го на няколко Голф-а,вкл. и на моя 1.6 мотор,и на всичките като завъртиш едното колело се завърта и другото,въртят се все едно че нямат диференциал :37: Питал съм хора ,и никой не можа да ми даде смислено обяснение защо е така :banghead:


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот paco » Пет 07 юли 2006 22:44


musura написа:...


На много коли е така и без да са с шпер.


РАСО


Потребителски аватар
Boxer
Мнения: 151
Регистриран на: Нед 06 мар 2005 0:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Boxer » Съб 08 юли 2006 8:24


Аз дори бях пуснал тема за тоя EDS че ме изкуши мисълта да го фитна при мен...
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=21817
обаче се отказах, защото моя АБС е БОШ от помпата до компютъра и датчиците (а на VW е АТЕ цялата система) и трябваше да сменям абсолютно всичко..

Така че някой ако иска такова чудо - имам го и се продава :)


Потребителски аватар
neon
Мнения: 1796
Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
Автомобил: S3
Двигател: BAM
Местоположение: София

Мнениеот neon » Вто 31 окт 2006 23:54


8) Ами Пацо не е съвсем прав, че ще се пребие човек със шпер на предно предаване, защото съм го пробвал вече........... ха сега кажете т'ва какво е?
http://www.snimka.bg/profile.php?edit_p ... id=1466225


Потребителски аватар
IvoG
Мнения: 861
Регистриран на: Вто 13 юни 2006 14:27
Автомобил: Golf III
Двигател: 2.0 AGG
Местоположение: София

Мнениеот IvoG » Сря 01 ное 2006 1:34


И на мен ми е направило впечатлени че на голфа като завъртя едното колело и другото се върти в същата посока. При ладата специално не е така въртят се противоположно.


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1252
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот popeye » Сря 01 ное 2006 21:26


Всъщност всяко VW има фабричен шпер(10%), но не седи там дето го търсите


Потребителски аватар
KILLER GTI
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 23:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот KILLER GTI » Чет 02 ное 2006 0:29


ЕДС се контролира от АБС системата,
ако едното колело направи пове4е обороти от другото абс го спира и прехвурля усилието на другото и така ги редува , докато не се изравнят оборотите им, и след 30км/ч се изключва автоматично


sharkdata
Мнения: 11
Регистриран на: Нед 25 фев 2007 21:56
Автомобил:
Двигател:

Re: Шпер за КР ??

Мнениеот sharkdata » Нед 15 юни 2008 13:58


Kingpin написа:Продава ли се някъде шпер за КР или ако не лесна ли е направата му? :roll:
http://cgi.ebay.co.uk/KAAZ-1-5-way-LSD- ... 18Q2el1247
за това ce иска и як двигател :lol: и все пак 1.5way не е шега работа особено на предно предване :lol: ама ако искаш да правиш времена на писта... иначе за евридей кар май няма смисал освен ако нямаш турбина и 250hp+


sharkdata
Мнения: 11
Регистриран на: Нед 25 фев 2007 21:56
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот sharkdata » Пон 16 юни 2008 10:54


Темата ми стана интересна та да се включа и аз има няколко вида шперове Клъч тайп , Торсен , Виско и с фрикционни пластини и пружина.Тези с фрикционните пластини са около 25% дето ги слагат на бмв-тата Е30 Е36 и т.н. те се водят за проходимост , всъщтност тези % означават че когато едното колело забоксува шпера прехвърля в случая 25% от въртящият момент на другото колело което бездейства.Но тези шперове са винаги на някакъв процент заключени и поради това са на малки % .
Виско шпера пък заключва на 100% но разликата е там че той заключва само когато има разлика във въртенето на 2-те гуми.Понякога го слагат като среден диф.
Торсен & Хелдекс се използват главно като средни диференциали тяхната задача е да разпределят равномерно или така както са нагласени въртящия момент към предния и задния мост.
Клъч тайпа за мен е най-добрия шпер дифф той заключва или на 100% или зависи на колко % е настроен но заключава само когато му вкараш достатъчно въртящ момент.Което значи че ако искаш да си паркираш колата няма да имаш никакви проблеми дори шпера и 100% да може да заключва ако не си вкарал въртящ момент той си работи като обикновен диф.
1.5 , 2 , 2.5 way това показва колко агресивно заключва при вкарване на въртящ момент и при двигателна спирачка кое точно какво значеше в момента не си спомням само помня че този 1.5 заключва на макс а двигателната спирачка е 50% от това което заключва докато този 2.5 беше доста агресивен и в 2-та случая.
Та на въпроса нужно ли е да си сложим шпер ще отговоря така:
Шпер за някои е нужен зимата за да може да не буксуват :lol: е ако ще карате на такива места по добре си вземете джип с блокировки на дифовете щото без тях все едно карате обикновенна кола 4х4 без блокировки нищо не става или пък си сложете шпер с фрикционни дискове защото са по евтини.
Другия вариант имате кола която сте тунинговал до толкова че когато в завой при скорост от порядъка 70-90км/ч подадете рязко газ някое от колелетата започва да боксува при което ако сте със обикновен диф се получава доста неприятно то тогава имате нужда от шпрер диференциал за да може като подадете газ и ако колелетата забоксуват то ще боксуват и 2-те не само 1-то и ще имате повече сцеплени за да излезете от завоя.Например ако сте с клъч тайп дифф преди завоя той ще си работи като нормален диф при което можете лесно да налучкате идеалната крива и след това като ръгнете по ниска предавка и вкарате въртящ момент дифа заклучва предава пълноценно въртящия момент да 2-те колелета за максимално сцепление и ви изтрелва :D но ако колата е слабичка и в завой никое от колелата не боксува то значи имате нужното сцепления с пътя и мисля че няма да осетите голяма разлика дали сте със шпер или без но ако заварите един диференциал то колата със сигурност ще завива доста трудно и не мисля че ще има база за сравнение със един клъч тайп дифф на 100%.
Задачата на шпера е да усигори по-добро сцепление с пътя и от там ставате по-бързи.
А ето как стоят нещата в САЩ http://www.upgrademotoring.com/performa ... w_audi.htm
http://www.upgrademotoring.com/performa ... celist.htm


Потребителски аватар
Kingpin
Мнения: 2020
Регистриран на: Пет 30 сеп 2005 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Пловдив

Мнениеот Kingpin » Пон 16 юни 2008 11:26


:woooow:



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта