колко гори колата на място

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
varkulaka
Мнения: 1063
Регистриран на: Чет 02 юни 2005 16:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Мнениеот varkulaka » Съб 08 юли 2006 8:37


При Шкода Октавия 1.9 ТДИ на 5 предавка като пуснеш педала на газта на бордкомпютара показва разход 0.0 л. / 100 км




Потребителски аватар
Dan4ote
Мнения: 1056
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнениеот Dan4ote » Съб 08 юли 2006 9:09


varkulaka написа:При Шкода Октавия 1.9 ТДИ на 5 предавка като пуснеш педала на газта на бордкомпютара показва разход 0.0 л. / 100 км

Това на всички го полазва, но не значи, че не харчи никакво гориво

rusiq_24 написа:Абе хора той двигателя ще си работи и без бензин и без искра щом колата го бута,като се движиш с примерно 60-70км/ч по надолнище на 5та и я угасиш с ключа той си работи и тогава със сигурност не гори нищо.


Звука на мотора не е същия!
Сега се занимслям, дали не е вредно за мотора да се кара изключен по инерция?


Потребителски аватар
versace
Мнения: 735
Регистриран на: Чет 08 дек 2005 19:57
Автомобил: Ex Touareg present Mercedes ML
Двигател: 320 CDI 224 Hp
Местоположение: Варна

Мнениеот versace » Съб 08 юли 2006 10:02


Sir T написа:
vw_golf_2_Memphis написа:когато спускаш по инерция разхода е както и на място...
когати пускаш на скорост би трябвало да НЕ харчи грам...ППХ...принудителен празен ход...


съответно хитринките на "опитните" шофьори да изключват от скорост, за да спестят гориво са абсолютно нереални!

Водехме един курс за безопоасно шофиране на една фирма за поддръжка на вендинг машини и абсолютно всички шофьори ги караха от фирмата на наклони или дълги прави да изключват от скорост да пестели гориво .. бяхме се хванали за главата! :dummy: Най-малкото реакцията, за да включиш обратно на скорост не дай си Боже в критична ситуация ти отнема ценни секунда/две ..


Всичко това е верно, че двигателя не гори и грам ако си на скорост по наклон, но има и друга страна. Ако пускаш по наклон на долу на скорост от компресията на двигателя скоростта ти пада задължително и се налага като стигнеш на равното да натиснеш газта и да компенсираш загубата на скорост което води до разход, докато ако си освободил от скорост това наваксване в скоростта ще е много по малко и съответно и разхода на гориво като цяло. От друга страна това за времето за реагиране за включване на скорост също е верно. Забравихте износването - ако колата е на свободен ход "спестява" износването на двигателя, което иначе би се получило от каране на скорост в обороти. Т.Е. ако 10% от всичкото каране ти е с пускане на надолнища на свободна, занчи двигателя ти и триещите части в него и скоростната кутия ще живеят 9% повече отколкото ако каращ постоянно на скорост.
Моето мнение е, че карането на свободна по надолнище е по-добрия вараинт (особенно както дизелите горят 0,4-0,6 на час на свободна)


Потребителски аватар
madmen
Мнения: 3037
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливница

Мнениеот madmen » Съб 08 юли 2006 10:08


versace написа:......Забравихте износването - ако колата е на свободен ход "спестява" износването на двигателя, което иначе би се получило от каране на скорост в обороти.....

Може да поспорим малко. Сравни налягането на маслото на скорост и по инерция и ще си говорим пак.
В ниски обороти като работи мотора износването е многократно по-голямо :idea:


Потребителски аватар
versace
Мнения: 735
Регистриран на: Чет 08 дек 2005 19:57
Автомобил: Ex Touareg present Mercedes ML
Двигател: 320 CDI 224 Hp
Местоположение: Варна

Мнениеот versace » Съб 08 юли 2006 10:29


madmen написа:
versace написа:......Забравихте износването - ако колата е на свободен ход "спестява" износването на двигателя, което иначе би се получило от каране на скорост в обороти.....

Може да поспорим малко. Сравни налягането на маслото на скорост и по инерция и ще си говорим пак.
В ниски обороти като работи мотора износването е многократно по-голямо :idea:

Налягането на маслото е по-малко но и триенето е многократно по-малко. По твоята логика колата не трябва да има празен ход (ниски обороти) а като завъртиш ключа направо на 3000 оборота да отива!!!
А налягането на маслото и при скорост с натисната газ и при пъскане на скорост по надолнище е еднаква, защото маслената помпа е механична.


Потребителски аватар
madmen
Мнения: 3037
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливница

Мнениеот madmen » Съб 08 юли 2006 10:35


versace написа:... защото маслената помпа е механична.....

.... и се върти от ....????? :lol:
Спора е безмислен! Ако ви харесва изключвайте от скорост, ако ви харесва гасете :shock , ако пък искате слизайте и бутайте....
Фактите какво показва борд компира на чисто нова кола съм ги написал на предишната страница! А ако карахме по сто километра на ден само на пета без газ и нямаме въобще разход, ако и колите не се чупеха, щеше да сме добре! :beer


Потребителски аватар
SMEL
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
Автомобил: MK4 TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Варна

Мнениеот SMEL » Съб 08 юли 2006 19:04


Значи потвърждавам-със ВАГ-1.9 ТДИ ГОЛФ 3 --- 0.390 л/ч.Всеки може да си провери колата-на ВАГ мисля че го показва м/ 10 и 12 група.----оп,забравих да добавя че съм с чип тунинг-незнам на сток мотор какво ще покаже.


Потребителски аватар
Sir T
the STIG
Мнения: 1403
Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот Sir T » Съб 08 юли 2006 19:48


versace написа:...


убеден съм, че никой приживе няма да усети разликата в износването на автомобил третиран по различен начин, най-малкото защото на фона на различното износване причинено от стила на каране значително по-рано ще доведе до повреда. Така, че със сигурност от гледна точна на икономичност или запазване на автомобила изключването от скорост е невалидно като решение.
Убеден съм също, че при спускане по наклон и изключване от скорост единствения начин за намаляне на скоростта са спирачките, а също така при продължително спускане те се натоварват и до доста, ако не използваме мотора като спирачка и поддържаме що-годе постоянно скорост.
Аз лично, както и доста мой приятели състезатели, колеги инструктори (не от тия където къде водят шофьорски курсове), а от тия къде карат по Нюрбургринг и учат хората да карат гледайки през страничните прозорци сме на мнение, че изключването от скорост при управление на автомобила в каквато и да е ситуация (наклон надолу, в завой и т.н.) е абсолютно непрепоръчително, да не казвам много грешно! Както знаем не всяка критична ситуация може да бъде избегната с натискането на спирачки, в много от случайте подаването на газ е решението. Всеки попаднал в критична ситуация знае, че обикновено реакцията е човек да се уплаши или стресне, съответно вземането на инстинктивно правилно! решение е най-важното и ключово нещо, което може да те извади от такава ситуация. Слабото звено в 99.99% е човека и времето за реакция, което МНОГО! се удължава, ако е нужно той да постави автомобила на предавка и е карал на свободна. Мога да пиша до утре за правилно управление, но повярвайте ми ако имате навик да карате на изключена предава - ЗАБРАВЕТЕ ГО!


Потребителски аватар
versace
Мнения: 735
Регистриран на: Чет 08 дек 2005 19:57
Автомобил: Ex Touareg present Mercedes ML
Двигател: 320 CDI 224 Hp
Местоположение: Варна

Мнениеот versace » Съб 08 юли 2006 20:36


Sir T написа:...


Да приемем че истината е някъде там по средата. Прав си за неизключването от скорост. А за износването - аз няма да се женя за колата си така че не си правя и тънки сметки докато карам (щото това с износването на двигатела го писах като разсъждение).
Както написа колегата по-горе всеки е свободен да кара както е свикнал или както иска.


golf_tuning
Мнения: 282
Регистриран на: Пон 29 ное 2004 13:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот golf_tuning » Съб 08 юли 2006 20:37


Предпочитам да пускам наклон на скорост от колко да щадя двигателя да запаля спирачките и да се пребия в некое дере :?


Потребителски аватар
Sir T
the STIG
Мнения: 1403
Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот Sir T » Нед 09 юли 2006 8:51


versace написа:
Sir T написа:...


Както написа колегата по-горе всеки е свободен да кара както е свикнал или както иска.


в края на краищата е така, затова е демокрацията .. просто наистина изключването от скорост е вреден и опасен навик, който наблюдавам основно в България, заложен от old school инструкторите на шофьорските курсове.
В крайна сметка всички се движим по едни и същи пътища и попадаме в ситуации, често предизвикани от други и понеже смея да твърдя, че знам доста за това, което говоря, а и ми е професия .. та ми се изправя косата като видя някой да изключва от скорост ..


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

ами

Мнениеот K22 » Вто 11 юли 2006 14:28


Ами и единият е прав и другият. От гледна точка на безопасноста не трябва да се кара по инерция щото ако ти угасне двигателя....
Но от икономична гледна точка не мога да се съглася че двигателя ми гори по малко на газ, когато на пета бучи на 3000об/мин, от когато съм по инерция на 800об/мин.До като имах Вектра никога не съм карал по инерция, но с тази скоростна кутия на комбито се принуждавам да го карам като Жигули.


Потребителски аватар
pampy_mc
Мнения: 62
Регистриран на: Сря 25 авг 2004 16:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот pampy_mc » Вто 11 юли 2006 16:45


Да ви споделя за новата ми придобивка(нищо че е служебна) Б 5.5 1.9 TDI tiptronik на място без климатроник 1.2 със 1.3/1.4 на директна и пуснат педал на газта 0.00 само като спирам и то под 30 км/час отчита разход и се усеща че сработва мотора!


iwanst
Мнения: 144
Регистриран на: Съб 21 май 2005 16:23
Автомобил:
Двигател:

Разход

Мнениеот iwanst » Сря 12 юли 2006 11:58


Мале колко неверници... Наистина колата по инерция ако е на скорост с отпуснат педал на газта не харчи нищо и колата бута двигателя но при намаляне на скороста и съответно падане на оборотите на двигателя до към 1500 оборота запо4ва да подава гориво за да не загасне двигателя. А на празен ход разхода е към 0,9 -1,2 с климатик литра бензин на час...


Потребителски аватар
rojo
Мнения: 318
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 11:44
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот rojo » Сря 12 юли 2006 12:32


Има и още една тема по този въпрос. Много беше изписано. Прегледайте я :) . Струва ми се, че това е едно от най-точните мнения:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?p=144582#144582



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Lupender и 59 госта