TDI в студа

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Kung_Fu_Panda
Мнения: 398
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: TDI в студа

Мнениеот Kung_Fu_Panda » Пон 13 дек 2010 14:02


the_red_camel написа::D :D ами аз какво да кажа паля колата карам я 1-2 км градско до 2000 оборота после сам извънградско и стрелката едвам 70, аз тая кола не помня да е стигала до 90 градуса :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D


ти сигурно не помниш и термостат да си сменял :Mr Green Fun

мен много ме дразни твърдата работа на мотора при минусови температури, докато загрее, за това зимата си повишавам ниските обороти с 2 стъпки през ваг-а до около 1000 и вибрациите чувствително намаляват




Потребителски аватар
neon
Мнения: 1796
Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
Автомобил: S3
Двигател: BAM
Местоположение: София

Re: TDI в студа

Мнениеот neon » Пон 13 дек 2010 16:27


От др. форум-колегата Brezel:
"УСТРОЙСТВО ЗА ПРЕДВАРИТЕЛНО ПОДГРЯВАНЕ

В ЕБУ е интегрирано управлението на подгряването. То е разделено на 2 области:
- предварително подгряване
- съпътстващо /съпровождащо/ подгряване

Благодарение на отличните на пускане /запалване/ на този дизелов двигател, предварително подгряване е необходимо само при теператури пд-ниски от +9 градуса по Целзий. ЕБУ получава от датчика за температура на антифриза съответния сигнал. Водача получава информация за продължителността на предварителния подгрев, чрез намираща се в таблото контролна лампа.
Да се обърне внимание: Контролнаната лампа за продължителността на предварителното подгряване има двойна функция. Ако свети по време на пътуване, то не се извършва предварителен подгрев, а информира водача за неизправност в системата за управление на двигателя.
След запалване на двигателя следва фазата на съпътстващо подгряване. Благодарение на това се намалява шумността на двигателя, подобрява се качеството на празния ход и се намалява вредната емисия в изгорелите газове. Фазата на съпътстващото подгряване се изключва при обороти на двигателя над 2500 об/мин.

ДОПЪЛНИТЕЛНО ПОДГРЯВАНЕ

Въз основа на своя отличен КПД, двигателят отделя толкова малко топлина в изгорелите газове, че в някои случаи не му достига топлинна /грееща/ мощност. Затова в някои от северните страни се прилага допълнително подгряване на антифриза. То се състои от 3 подгревни свещи, които се намират в главата на цилиндровия блок.
Датчик G72 изпраща сигнал в ЕБУ за температурата на смукателния колектор. Ако в момента на палене на двигателя температурата е по-ниска от праговото и значение в характеристиката, то ЕБУ активира чрез релето J125 допълнителното подгряване на антифриза. За да не се получи разреждане на акумулатора, в зависимост от свободната мощност на алтернатора се подава захранване на 1,2 или 3 подгревни свещи. Допълнителното подгряване се изключва, когато антифриза достигне определена температура. "


Потребителски аватар
the_red_camel
Мнения: 698
Регистриран на: Съб 17 юли 2010 14:04
Автомобил: Skoda Roomster 1.6 16V 105hp
Двигател: BTS
Местоположение: Plovdiv

Re: TDI в студа

Мнениеот the_red_camel » Пон 13 дек 2010 17:05


колега сега да не отварям нова тема но искам да попитам каква е компресията на голф 3 1.9 тди 90 коня :?


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Re: TDI в студа

Мнениеот Golf_Diesel_ » Пон 13 дек 2010 17:23




Потребителски аватар
kiki1
Мнения: 467
Регистриран на: Нед 19 окт 2008 16:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: TDI в студа

Мнениеот kiki1 » Пон 13 дек 2010 23:31


А да ви питам специално за ПД моторите,като е загряла до 90 градуса,а навън е -3 и като спрете на място за 5 мин. с включено силно парно пада ли ви температурата леко?


K
Мнения: 1340
Регистриран на: Вто 09 окт 2007 21:01
Автомобил: Passat B6
Двигател: DSG 4x4 CBBB

Re: TDI в студа

Мнениеот K » Пон 13 дек 2010 23:42


kiki1 написа:А да ви питам специално за ПД моторите,като е загряла до 90 градуса,а навън е -3 и като спрете на място за 5 мин. с включено силно парно пада ли ви температурата леко?


Чак на место с включено силно парно не съм се заглеждал, но при мен при най-лекото спускане по наклон стрелката мърда и ме дразни честно казано. Общо взето трудно загрява точно до 90 градуса, трябва повече време да я карам и тогава чак.

Преди Пасата три години карах един AFN и такива неща със загряването не съм имал.


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: TDI в студа

Мнениеот KirilGeorgiev » Пон 13 дек 2010 23:53


kiki1 написа:А да ви питам специално за ПД моторите,като е загряла до 90 градуса,а навън е -3 и като спрете на място за 5 мин. с включено силно парно пада ли ви температурата леко?

Да :talk:


Потребителски аватар
kiki1
Мнения: 467
Регистриран на: Нед 19 окт 2008 16:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: TDI в студа

Мнениеот kiki1 » Вто 14 дек 2010 11:27


.бах тия дизели :beer


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: TDI в студа

Мнениеот Andonov » Вто 14 дек 2010 11:30


K написа:... но при мен при най-лекото спускане по наклон стрелката мърда и ме дразни честно казано. Общо взето трудно загрява точно до 90 градуса, трябва повече време да я карам и тогава чак.

Преди Пасата три години карах един AFN и такива неща със загряването не съм имал.


Задължително си смени термостата. Ако я закачиш на ВАГКОМ ще видиш, че едвам загрявяш до 75 градуса. :drunk


drago86
Мнения: 140
Регистриран на: Вто 15 апр 2008 22:21
Автомобил: Сеат Ибиза
Двигател: AGR
Местоположение: Стара Загора

Re: TDI в студа

Мнениеот drago86 » Вто 14 дек 2010 19:45


Да питам нещо: нормално ли е сутрин при първото палене за деня да изкарва пушек малко отзад,пушека е от масло май. При палене двигателя малко дига оборотите и леко претриса и задържа на 1000об. за извесно време, като беше малко по топло не дигаше оборотите и н е тресеше така :?.Как ви се струва това ? :?:
става дума за 1.9 тди AGR


Потребителски аватар
SoManyRetards
Мнения: 240
Регистриран на: Сря 09 сеп 2009 17:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян

Re: TDI в студа

Мнениеот SoManyRetards » Вто 14 дек 2010 20:12


drago86 написа:Да питам нещо: нормално ли е сутрин при първото палене за деня да изкарва пушек малко отзад,пушека е от масло май. При палене двигателя малко дига оборотите и леко претриса и задържа на 1000об. за извесно време, като беше малко по топло не дигаше оборотите и н е тресеше така :?.Как ви се струва това ? :?:
става дума за 1.9 тди AGR


Провери си свещите колега.


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: TDI в студа

Мнениеот bnick » Вто 14 дек 2010 20:21


kiki1 написа:А да ви питам специално за ПД моторите,като е загряла до 90 градуса,а навън е -3 и като спрете на място за 5 мин. с включено силно парно пада ли ви температурата леко?


Да, при парно. При пуснат климатроник - не. Така е при мен, зимата карам само с пуснат :beer


Потребителски аватар
Съмнителният
Мнения: 1092
Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:45
Автомобил: Bora 4 motion
Двигател: BDE 2002
Местоположение: София

Re: TDI в студа

Мнениеот Съмнителният » Вто 14 дек 2010 22:26


kiki1 написа:А да ви питам специално за ПД моторите,като е загряла до 90 градуса,а навън е -3 и като спрете на място за 5 мин. с включено силно парно пада ли ви температурата леко?

И при мен пада температурата, но съм решил да пробвам с нов термостат. Искам да попитам - как се разбира дали са изгорели свещите за подгряване на антифриза?


didopoli
Мнения: 168
Регистриран на: Съб 01 ное 2008 17:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: TDI в студа

Мнениеот didopoli » Вто 14 дек 2010 22:51


При TDI моторите няма загряване ако е студено навън и сте пуснали парното на Max.Аз съм с 1Z мотор и ходя за риба с колата и спя в нея,зимата е абсурд на място да стигне 90 с пуснато топло.Работила е и по5-6 часа на място и нама загряване.Ако спреш топлото има надежда да загрее...!


drago86
Мнения: 140
Регистриран на: Вто 15 апр 2008 22:21
Автомобил: Сеат Ибиза
Двигател: AGR
Местоположение: Стара Загора

Re: TDI в студа

Мнениеот drago86 » Вто 14 дек 2010 23:04


jos написа:
drago86 написа:Да питам нещо: нормално ли е сутрин при първото палене за деня да изкарва пушек малко отзад,пушека е от масло май. При палене двигателя малко дига оборотите и леко претриса и задържа на 1000об. за извесно време, като беше малко по топло не дигаше оборотите и н е тресеше така :?.Как ви се струва това ? :?:
става дума за 1.9 тди AGR


Провери си свещите колега.

Досега не съм имал индикация за проблем с свещите.При палене лампата светва и изгасва, ако имам проблем с тях нали ще светни лампата ?

didopoli написа:При TDI моторите няма загряване ако е студено навън и сте пуснали парното на Max.Аз съм с 1Z мотор и ходя за риба с колата и спя в нея,зимата е абсурд на място да стигне 90 с пуснато топло.Работила е и по5-6 часа на място и нама загряване.Ако спреш топлото има надежда да загрее...!

Как така няма да загрее на място. На място колата би трябвало да може да загре без проблем.Оня ден по магистралата колата като загря до 90 с парно стрелката не мръдна като имаше доста места кадето карах и по инерция.Като купих колата не загряваше до 90 при извънградско каране но след като смених термостата вече няма такъв проблем.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Tomo и 40 госта