Колеги,
Имам проблем с парното, който се появи последните няколко дни - точно в най-големия студ. Колата е ГОЛФ 3, 97 г. и от няколко дни насам усещам, че въздухът, който духа от парното е топъл, но в никакъв случй не е горещ, както би трябвало да е. Факт, е, че за 40 мин каране и парно на макс, колата не може да се затопли.
Лятото бях установил, че има проблем и след като писах във форума, се оказа, че най-вероятно са клапи, защото се чуваше странен шум при вклчен студен въздух и излизаха някакви малко изгорени парчета дунапред от решетките. Възможно ли е сега да влиза студен въздух отвън и как бих могъл да го оправя - не ми се кара на сервиз, защото щеми вземат поне 100 лева. Възможно ли е пък да е някакъв друг проблема?



Проблем с парното
- VALENTINO_ROSSI
- Мнения: 199
- Регистриран на: Сря 21 фев 2007 0:48
- Автомобил: MK3 GTI 16V 20YAHRE
- Двигател: ABF 1997
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с парното
И на мен са ми излизали малки изгорени дунапренчета но нчмам никакъв проблем
с парното.Мисля че е нормално като на вън е -12 градуса да не ти духа много
горещо....незнам може и да бъркам.
поздрави
с парното.Мисля че е нормално като на вън е -12 градуса да не ти духа много
горещо....незнам може и да бъркам.
поздрави
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Проблем с парното
Ще се наложи да разглобиш половината кола за да стигнеш до въздушните клапи и да ги облепиш с тиксо или с каквото там си решиш за да затвориш дупките. Досега дунапрена ги е затварял тези дупки, ама като остарее и се налага побългаряване.viewtopic.php?f=5&t=221434
-
- Мнения: 254
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 19:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с парното
Е добре де, ама да не се окаже накрая, че не е от това проблема. За справка - допреди тези студове, парното си духаше супер горещо...
-
- Мнения: 224
- Регистриран на: Пет 05 ное 2010 16:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: казанлък
Re: Проблем с парното
Колега,ако си сменял охлаждащата течност скоро и не е обезвъздушена системата добре,също може да е причина.
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Проблем с парното
Точна диагноза може да се постави само след като се разглоби колата. Предполагам, че досега колата ти е смукала сравнително топъл външен въздух и въпреки, че е смесвала топлия и студения въздух до духалките е стигал сравнително горещ въздух. Просто сега студения въздух е твърде студен и с неизправни клапи не може да се стопли достатъчно.
-
- Мнения: 254
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 19:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с парното
Май ще трябва да се разглабя в този случай.
- ilkomotor
- Мнения: 640
- Регистриран на: Пет 14 юли 2006 10:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
Re: Проблем с парното
-не е от клапите! те разпределят възд.поток /но той дали е топъл и хладен за тях няма значение!
...ТЕРМОСТАТ??? или позадръстено радиаторче на парното
...ТЕРМОСТАТ??? или позадръстено радиаторче на парното
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Проблем с парното
ilkomotor написа:-не е от клапите! те разпределят възд.поток /но той дали е топъл и хладен за тях няма значение!
...ТЕРМОСТАТ??? или позадръстено радиаторче на парното
И клапите като са с огромни дупки половината въздух не минава през радиаторчето и действа "освежително" на пътъващите. Нали трябва някой да накара въздуха да мине през радиаторчето, а не да мине директно към духалките.
-
- Мнения: 254
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 19:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с парното
Колеги,
Забелязах следното нещо - когато колата не е в движение, т.е. е спряла на едно място, духа горещо и парното си работи на макс, но когато я подкарам, отново стария проблем - започва да духа хладен въздух.
Предполагам, че просто при движение влиза повече външен студен въздух през дупките и затова се получава така, което пък значи, че 100% проблемът е от неуплътнените клапи. Нека по-разбиращите да кажат, но мисля, че това значи, че радиаторчето и всичко друго си е ок?
Забелязах следното нещо - когато колата не е в движение, т.е. е спряла на едно място, духа горещо и парното си работи на макс, но когато я подкарам, отново стария проблем - започва да духа хладен въздух.
Предполагам, че просто при движение влиза повече външен студен въздух през дупките и затова се получава така, което пък значи, че 100% проблемът е от неуплътнените клапи. Нека по-разбиращите да кажат, но мисля, че това значи, че радиаторчето и всичко друго си е ок?
Re: Проблем с парното
А може и да значи че термостата ти не работи и в движение температурата на антифриза пада, и от там идва по хладния въздух, -10 - 12 градуса не чак толкова студено, че да не може да се стопли колата!
Всъщност май не си споменал нищо за температурата на антифриза, колата загрява ли нормално и пада ли в движение?
п.п. Минала зима на мен ми отказа термостата, голям студ брах, ама не ми све занимаваше посред зима да го сменям, сега е разликата в парното е коренна!
Всъщност май не си споменал нищо за температурата на антифриза, колата загрява ли нормално и пада ли в движение?
п.п. Минала зима на мен ми отказа термостата, голям студ брах, ама не ми све занимаваше посред зима да го сменям, сега е разликата в парното е коренна!
- tuninga4
- Мнения: 95
- Регистриран на: Съб 03 юли 2010 13:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Проблем с парното
От клапите е защото като е на едно място има парно а като е в движение почва да се меша с студеня въздох и почва да духа по хладен въздох и аз имах същия проблем свалих таблото и кутията за парното сложих термо лепенка на клапите и са прави баня в купето....
-
- Мнения: 254
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 19:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с парното
Колата си загрява нормално. Почти съм сигурен, че са клапи. Значи ще се разглабя таблото.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта