След прегряване възможни дефекти
- bryanokoner
- Мнения: 86
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 20:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик\София
След прегряване възможни дефекти
Колеги пасата вчера ме изостави на магистрала тракия.Бях го източил на цяло с намерението да промия системата защото антифриза беше станал оранжев за справка лятото сам го наливал.Но се наложи да тръгна за Пазарджик спешно.Наливам две шишета антифриз доливам вода, потеглям всичко ок.Изведнъж пасата взе да прекъсва викам си изпарителя замръзна има тапа спирам доливам и потеглям.Добре но парното ми изчезна, хубаво викам тапата е в радиатора за парното спирам доливам солидно количество вода около 3 литра и продължавам,до отбивката на вакарел.Гледам на уреда 90 гр викам си ок но пак нямам парно.2 километра след отбивката сми светва лампата за маслото веднага отбивам викам край до тук бях.Слизам водата пак я няма.Гледам за течове няма.Изгасих колата изчаках 2 3 минути пробвах да запаля двигателя затегна.изчаках още 10 минути пробвах само развъртя се нормално.Долях вода запалих работи нормално оставих го 5 10 минути позагря и открих, че пластмасовия тройник и другата пластмаса щуцера са изкривени и при налягане от там ми се е губила водата.Та въпроса ми е дали съм прецакал мотора защото явно е прегрял.И дали навременното спиране е спасило поне лагерите или са за смяна.
Последна промяна от bryanokoner на Нед 06 фев 2011 19:46, променено общо 3 пъти.
-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: Вчера пасата предаде богу дух
Споко,с ревизия на главата ще минеш най-вероятно...На баща ми голфа 2 години го карахме постоянно преди да установя един ден,че перката не включва поради прекъснати кабели,мислех си,че уредчето е прецакано нещо та все в края стои стрелката и мига лампата,а тя е прегрявала редовно,почти всеки ден...Оправи се с гарнитура на тиквата само...И това ако не е качество не знам... 

- bryanokoner
- Мнения: 86
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 20:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик\София
Re: Вчера пасата предаде богу дух
Притесняваме че затегна мотора.То за главата е ясно.
-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: Вчера пасата предаде богу дух
НЕ се притеснявай,кофти е когато затягането е в обороти и продължително и бавно гасне докато затяга...При теб е затегнал на загасен мотор защото температурата след гасенето се е повишила още малко,както става винаги като се загаси кола...Действително,не се шашкай-двигателите са много по-здрави отколкото предполагаш!Все пак за твое собствено успокоение,ако искаш извадете едно бутало и вижте сегментите...
-
- Мнения: 1159
- Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Вчера пасата предаде богу дух
И на мен ми се вижда,че няма да мине само с гарнитура на главата .. щом е слезнало и надолу,че е затегнало 

- bryanokoner
- Мнения: 86
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 20:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик\София
Re: Вчера пасата предаде богу дух
Ако проклетата лампа за водата беше светнала можеше въобще да не се стига до тук ама тя ми светеше когат ми се беше прецакал тпс а.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Вчера пасата предаде богу дух
Гарнитурата е ясна, по - интересно е надолу. Прегрял си я здраво, щом и маслото не е имало налягане. При този случай е възможно буталата да повлекат по цилиндъра. Повляклото се чисти с водна шкурка 600 - 1000, слагаш нови бутала и сегменти. Ако не е повлякло, смени сегментите, биелни лагери, шлайфай главата, пасни клапани.
Успех!
Успех!

- live_for_passat
- Мнения: 235
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 7:41
- Автомобил: VW Bora 1.9 TDI PD 131hp
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София - Карлово
Re: Вчера пасата предаде богу дух
Малко оф топик, и аз губих антифриза вденъж, но лампата светна като дигна над 110 градуса стрелката, а не трябва ли да свети още като пресъъхне казанчето(което е оригинално), имам две букси изнесени за казанче едната е с 2 пина(тя е вързана), и една с 3?
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Вчера пасата предаде богу дух
live_for_passat написа:Малко оф топик, и аз губих антифриза вденъж, но лампата светна като дигна над 110 градуса стрелката, а не трябва ли да свети още като пресъъхне казанчето(което е оригинално), имам две букси изнесени за казанче едната е с 2 пина(тя е вързана), и една с 3?
Лампата нормално предупреждава още щом нивото на течността в разширителното казанче падне малко(не съм замервал колко точно, примерно около сантиметър) под минимума.
Re: Вчера пасата предаде богу дух
bryanokoner написа:Долях вода запалих работи нормално оставих го 5 10 минути позагря и открих, че пластмасовия тройник и другата пластмаса щуцера са изкривени и при налягане от там ми се е губила водата.
Въпреки всичко, работи ли двигателя? Наистина ли те остави на магистралата, или се прибра на ход? Не ми стана ясно това.

-
- Мнения: 129
- Регистриран на: Пет 17 дек 2010 14:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Вчера пасата предаде богу дух
е нали долял вода и се прибрал 

- bryanokoner
- Мнения: 86
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 20:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик\София
Re: Вчера пасата предаде богу дух
не ме прибра с пътна помощ го прибрах за да не стане по голяма беля.Сега е пред блока Ще изчакам да се оправи времето и ще сваля главата да проверя какво е положението.
Re: Вчера пасата предаде богу дух
bryanokoner написа:изчаках още 10 минути пробвах само развъртя се нормално.Долях вода запалих работи нормално оставих го 5 10 минути позагря и открих, че пластмасовия тройник и другата пластмаса щуцера са изкривени и при налягане от там ми се е губила водата
Двигателя е работил 10 мин, очевидно добре, щом не казваш друго. Разбира се, можеш да се притесняваш, но чак да го "отваряш", за да се убедиш, че не е добре - това според мен трябва да е последната мярка. Аз бих проверил състоянието на маслото, бих сменил тъпите пластмасови части по охлаждането, бил налял антифриз, ако още съм уплашен - бих проверил компресията и евентуално - бих го завел при майстор, който да го провери за някакви недопустими шумове, и ако всичко е в нормалните за годините му граници( няма как да искаме да е в състоянието на младеж, ако вече е старец) - бих си карал Пасата, вече по-спокоен.

Не е нормално, по българските разбирания, ако се спънеш, паднеш и натъртиш (примерно в областта на гръдния кош),да се съгласиш с някой лекар да те оперира (отвори), че да разбере дали нещо се е случило. Нормалното е: рентген на гръдния кош - да проверка за счупване, Ултразвук - дали няма кръв или течности в коремната област, проверка на кръвно налягане, температура. И ако всичко е наред, в най-лошия случай - болничен за успокоение и оправдание на загубеното време.

Но ти, bryanokoner, щом искаш, може да започнеш с "отварянв на гръдния кош" - то така май те и посъветваха "докторите".

Последна промяна от ARusev на Нед 19 дек 2010 14:04, променено общо 1 път.
Re: Вчера пасата предаде богу дух
не съм чувал за промиване на системата от 8 години само сменям антифриза, един майстор ми каза , че няма смисъл от това.
даже последно източех 2 литра и долях чист антифриз с предубеждението ,че е твърде разреден.
даже последно източех 2 литра и долях чист антифриз с предубеждението ,че е твърде разреден.
- bryanokoner
- Мнения: 86
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 20:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик\София
Re: Вчера пасата предаде богу дух
ако беше видял цвета на моя антифриз едвали щеше да мислиш така.
Керемиден на цвят жалко, че нямам снимка.
Керемиден на цвят жалко, че нямам снимка.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: bread1978 и 48 госта