Турбо на VW Голф 2

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
vwpnss
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 11 ное 2010 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Турбо на VW Голф 2

Мнениеот vwpnss » Чет 11 ное 2010 20:43


Здравейте! Колата е Volkswagen Голф 2, 1984 г., 1.6 TD, 70 конски сили. Преди около 5-6 години двигатела започна да гори масло. Баща ми смени оригиналната турбина с друга взета от Jetta. До колкото баща ми се сеща Jetta-та била с двигател 1.9 TD. В крайна сметка се оказа, че маслото го гореше от сегментите, тях ги сменихме и се оправи. Но с тази турбина изобщо не се усеща колата да върви. До колкото баща ми помни старата и новата турбина се различават по това, че новата (тази от Jetta-та) е по-голяма от оригиналната, както и че се различават по външността. С две думи искам да запитам има ли Голф 2 1.9 TD и ако има какво става като се сложи турбо от 1.9 TD на 1.6 TD. Оригиналната турбина не е с водно охлаждане. Между другото един казва, че на 1.9 TD и 1.6 TD турбините са еднакви, друг казва друго. Ще бъда благодарен на помогналите. :)




Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Турбо на VW Голф 2

Мнениеот dobrin » Чет 11 ное 2010 22:21


Ако наистина турбината е по-голяма, за което аз нямам познания, много е възможно да имаш по-голяма турбодупка и затова "усещането" на турбината да започва от по-високи обороти. Трябва някой да направи настройки на помпата в зависимост от количеството въздух, което постъпва с новата турбина и може нещата да се пооправят.


vwpnss
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 11 ное 2010 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Re: Турбо на VW Голф 2

Мнениеот vwpnss » Пет 12 ное 2010 12:37


Ами тази турбина от Jetta-та няма да я слагаме, защото проверявахме с компресор дали westgate-a работи, излезе, че работи, а после при завиването на тръбичката за вакуума в westgate-а се счупи основата, където се завива гайката. Пропуснах да напиша инициалите на турбото от Jetta-та: GARRETT;VW P/N 068 145 7031; GAP. P/N 46 5384-5 T3; S/N 0B 54 16 A. Това пише на табелката занитена на турбината. Сега имам друг въпрос: Баща ми купи турбо втора употреба, което е по-малко от това от Jetta-та, на тебелката му пише: ККК Germany; KUND.-NR.:068145704C; ATL.-NR.:91 089 0407; AUSF.-NR.:K14 6087. Сега на знам каква е била заводската турбина на колата, защото човека с Jetta-та я взе преди 5-6 години.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Re: Турбо на VW Голф 2

Мнениеот gr_kanev » Пет 12 ное 2010 13:30


Голф 2/Джета 2 НЯМА с оригинален двигател 1,9 ТД (справка - ЦЪК). Явно на тази Джета двигателят (или турбината) са от друг модел - Голф 3/Венто, Пасат Б3,Б4.


vwpnss
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 11 ное 2010 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Re: Турбо на VW Голф 2

Мнениеот vwpnss » Пет 12 ное 2010 18:02


Ще кача снимки на двете турбини. Някой може да знае нещо по-подробно.
Прикачени файлове
Изобр004.jpg
Това е от Джетата.
Изобр005.jpg
От Джетата.
Изобр007.jpg
Втора употреба от морга.
Изобр008.jpg
Втора употреба от морга.


vwpnss
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 11 ное 2010 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Re: Турбо на VW Голф 2

Мнениеот vwpnss » Сря 15 дек 2010 11:27


Значи проблема с турбината е решен. Тази турбина, голямата от Джетата е от 1.9 TD може би, не знам и аз точно. Сега колата е с турбо за 1.6 TD, марка KKK, немска. Сега колата върви повече, набира по-бързо от колкото с другата турбина-GARRETT. Сутрин при студ като този пуши по малко и като настъпиш колата на 2-ра или 3-та скорост пропушва ама няма как все пак турбината е втора употреба. А с другата GARRETT правеше направо мъгла отзад и не се усещаше да набира повече. Има и още нещо: Още като сложихме новата турбина (т. е. втора употреба) KKK, запалихме колата и поработи 4-5 мин. като я изфорсирахме. Но после като махнехме Г-образния маркуч от турбината към всмукателния колектор беше омаслен. Маркуча дето турбината надува. Оста на турбината почти няма луфт. Така, че възможно ли е хората, които имат такъв двигател да кажат при тях как е маркуча, дали е омаслен. Благодаря!


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Турбо на VW Голф 2

Мнениеот ventotdi » Чет 16 дек 2010 21:48


Да колега аз карам 1.9 ТД с ККК К14 турбо и нямам осъзаем аксиален и радиален луфт обаче явно имам износени уплътнения и пропуска малко масло ... малко малко ...малко повече от литър утиде на 10к . Ти все пак виж да не идва маслото от сепаратора и да се лъжеш ,че е от турбото !


vwpnss
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 11 ное 2010 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Re: Турбо на VW Голф 2

Мнениеот vwpnss » Пет 17 дек 2010 14:34


Ами значи един майстор, който се занимава често и разбира по специално от Голфове има Голф 2, 1.6 TDi и каза, че и неговия маркуч е омаслен, каза също, че е нормално при натоварване на турбината да пропусне малко масло. А всъщност какво представлява този сепаратор и как да го проверя?


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Турбо на VW Голф 2

Мнениеот ventotdi » Пет 17 дек 2010 19:21


колега няма такава кола която да е нормално за нея да изгаря някаква си порция масло при натоварване без значение от къде идва то било от турбо било то от резервната гума. Е виж сега за Голф 2 вече е нормално да гори малко масло ... все пак е по голям от мен на години.Виж за сепаратора направи така...изкарай маркуча за чистия въздух преди да влезе в турбото и покарай 1 километър така и после виж дали пак има масло след турбото ...,ако има значи си е от турбото ,ако няма значи е от маслените изпарение ...на мен така ми се струва ,че ще разбереш


vwpnss
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 11 ное 2010 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Re: Турбо на VW Голф 2

Мнениеот vwpnss » Пет 17 дек 2010 20:19


Ясно, разбрах. Това мога да го опитам. Аз не съм се замислял, че може да е от изпаренията. Ами то всъщност може да омаслява малко, защото все пак турбината е втора употреба, работила е. Ами някой може ли да каже нещо във връзка със звука от турбината, защото един казва, че трябва да се чува до определена степен, друг казва, че не трябва да се чува, трети друго и така.


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Re: Турбо на VW Голф 2

Мнениеот Golf_Diesel_ » Пет 17 дек 2010 20:32


Не е задължително да се чува.Важното е след 2500 оборота да я усетиш като надуе и да те изстреля. :lol:


vwpnss
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 11 ное 2010 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Re: Турбо на VW Голф 2

Мнениеот vwpnss » Пет 17 дек 2010 22:25


Ами то няма обортомер, не мога да преценя при какви обороти се изстрелва, но определено се изстрелва, особено по баира нагоре набира по-добре от преди. Със старата турбина преди баира ако не засилиш добре отдолу умираше на 5 скорост а сега върви добре нагоре с две думи при ниските обороти също има разлика във вървенето. Всъщност някой знае ли защо може да се е получавало така, че със старата турбина при ниски обороти да не върви добре колата.


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Турбо на VW Голф 2

Мнениеот ventotdi » Съб 18 дек 2010 20:33


колега значи при нашите стари дизели се слагат турбини без променлива геометрия и се развъртат късно защото имат нужда от изгорели газове много така ,че една турбина колкото е по малка по рано ще се развърти но после на високите няма да може да дава повече въздуха и ще заглъхне ускорението обаче то не ни трябва мн да ни надуват .С оригиналното гориво трябва да е 0.65 - 0.75 надува на турбото ... относно звука на турбото ,ако си с катализатор забрави да я чуваш по простата причина че двигателя ти е шумен двигател ,а и самия катализатор сам по себе си е един заглушител ;) ... ако го махнеш трябва да се чува в диапазона на 1400 до 1900 оборота като се развърта но след това вече не се чува от шума на двигателя ,а и скороста на въртене на перките на турбината започват да издават едни звуци на тея обороти където не се чуват от чувешкото ухо


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Re: Турбо на VW Голф 2

Мнениеот Golf_Diesel_ » Съб 18 дек 2010 20:39


Изглежда че няма катализатор, защото е с JR двигател.


Потребителски аватар
WOB
Мнения: 168
Регистриран на: Чет 15 юли 2010 17:21
Автомобил: Vw Golf mk2 GTD
Двигател: JR 1984
Местоположение: Sandanski-Wolfsburg

Re: Турбо на VW Голф 2

Мнениеот WOB » Съб 18 дек 2010 23:00


JR-а няма катализатор, но има резонатор, който малко или много заглушава звука на турбината



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 37 госта