


Въпрос за климатик
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
Хора, само да споделя, че видях на моята кола свалени радиаторите
Не е истина какъв слой мръсотия имаше по водния радиатор - слой поне 3-4 мм. дебел върху целия радиатор. Хем ходих да ми го почистват и го духаха с някакъв компресор - ама явно е нямало полза.
Сега като сложа новия воден радиатор, ще кажа дали се е решил проблема със загряването на климатик.

Сега като сложа новия воден радиатор, ще кажа дали се е решил проблема със загряването на климатик.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Rabbit_TDI написа:Да де ама кое ги командва да се палят-неква жичка или?Щото да знам кое да тарса като проблем.Аз иначе като прочетох за перките се усетих.
Перката (перките) се командват от датчика който (при мене) се намира над филтъра на фреона (аз си мисля че е филтър но съм го срещал и под други названия). Той от своя страна подава сигнала към реле, тъй като тока за задвижването на перката е голям.
До колкото знам аз датчика (по скоро бих го нарекъл ключ по налягане) се задейства и подава сигнал за пускане на перката при достигане на определено налягане. От друга страна, тъй като има 4-ри проводника към него оставям и някакви съмнения че може да се задейства и по температура.
За сервиз климатрон не мога да кажа нищо с едно ходене там. То аз до колкото разбрах собственика си е и майстора. Човека си ми каза да е оставя ама аз като съм от провинцията не знам как щеше да стане. Та лично не му се сърдя, а и той каза че винаги е насреща при проблеми. Само дето аз нямам възможността често да отивам до СФ.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Олеле, много се изписало пак, ама мене ме нямаше малко у нас, бях по гости и затуй така
Ей, ANNIHILATOR, как така ще пуска през осевото уплътнение бре човек? Ако пуска, сваляйте нацяло компресора и да се сменя, щото така не можеш да го ползваш. За прочистването на системата има начин, обикновено се прави продухване със азот. Казват му даже "сух азот" понеже идеята е да няма влага. За една хладилна система влагата е едно от най-лошите неща. За компресора че е горещ, не се чуди, отива към 60-70 градуса, и тогава наистина не можеш да го пипнеш. Дори и да няма фреон в системата компресора като работи пак доста загрява. Когато системата работи нормално, фреона идва от изпарителя доста студен (7-10 градуса), влиза в компресора и го охлажда малко или много.
Но това дето си писал по-горе че пуска от уплътнението е кофти.
Musura, това дето са ти правили със сгъстен въздух или каквото е там продухване, не е ефективно. С пароструйка става най добре и то със течен сапун ако може да се пусне във водата и после да се изплакне
Rabbit_TDI колегите правилно са ти написали, че като включиш климата, и то само когато компресора работи, щото ако е празна системата той няма да работи. Та само когато работи компресорчето, и перките се включват. Но къде трябва да търсиш проблема не знам. Ако не си виждал никога да се включват, при загряване на двигателя, провери бушоните все пак на вентилаторите. Аз така бях се подлъгал, и си мислех че няма нужда от втория вентилатор, и затова не тръгва, а той бушона му беше просто изгорял. При мен и двата въртят заедно
Kris11, за тоя филтър дето казваш, който е трудно достъпен, когато работи климатика студен ли е? И виж на коя тръба е, на по-дебелата, която влиза след "филтъра" в компресора, или на тънката тръба, която излиза от кондензатора, и после влиза в купето. Значи при някои коли слагат на смукателната страна след изпарителя едно тумбесто като филтър, или като ресивер ако щеш, но то не играе такава роля. То е просто един по-голям обем, през който минава изпарения в изпарителя фреон, с цел, ако е останал неизпарен фреон, да се изпари там, и в компресора да постъпят само пари на хладилния агент. Понеже ако в компресора влезе течност, и той работи на "мокър ход", ммммм, последствията може да са много лоши

Ей, ANNIHILATOR, как така ще пуска през осевото уплътнение бре човек? Ако пуска, сваляйте нацяло компресора и да се сменя, щото така не можеш да го ползваш. За прочистването на системата има начин, обикновено се прави продухване със азот. Казват му даже "сух азот" понеже идеята е да няма влага. За една хладилна система влагата е едно от най-лошите неща. За компресора че е горещ, не се чуди, отива към 60-70 градуса, и тогава наистина не можеш да го пипнеш. Дори и да няма фреон в системата компресора като работи пак доста загрява. Когато системата работи нормално, фреона идва от изпарителя доста студен (7-10 градуса), влиза в компресора и го охлажда малко или много.
Но това дето си писал по-горе че пуска от уплътнението е кофти.
Musura, това дето са ти правили със сгъстен въздух или каквото е там продухване, не е ефективно. С пароструйка става най добре и то със течен сапун ако може да се пусне във водата и после да се изплакне

Rabbit_TDI колегите правилно са ти написали, че като включиш климата, и то само когато компресора работи, щото ако е празна системата той няма да работи. Та само когато работи компресорчето, и перките се включват. Но къде трябва да търсиш проблема не знам. Ако не си виждал никога да се включват, при загряване на двигателя, провери бушоните все пак на вентилаторите. Аз така бях се подлъгал, и си мислех че няма нужда от втория вентилатор, и затова не тръгва, а той бушона му беше просто изгорял. При мен и двата въртят заедно

Kris11, за тоя филтър дето казваш, който е трудно достъпен, когато работи климатика студен ли е? И виж на коя тръба е, на по-дебелата, която влиза след "филтъра" в компресора, или на тънката тръба, която излиза от кондензатора, и после влиза в купето. Значи при някои коли слагат на смукателната страна след изпарителя едно тумбесто като филтър, или като ресивер ако щеш, но то не играе такава роля. То е просто един по-голям обем, през който минава изпарения в изпарителя фреон, с цел, ако е останал неизпарен фреон, да се изпари там, и в компресора да постъпят само пари на хладилния агент. Понеже ако в компресора влезе течност, и той работи на "мокър ход", ммммм, последствията може да са много лоши

- relaxxx
- Мнения: 1279
- Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:28
- Автомобил: 4x4
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ммм наистина доста се е изписало, на мен ми изгоря захранването на компа и аз не съм обелил дума.
Да споделя и аз челен опит с моя проблем. В събота се бях запилял към Стара Загора, и когато пристигнах там вечерта колата вече звучеше като двувитлов хеликоптер. Шума ясно го локализирах от към компересора на климатика. Доста се чудих как едно такова агрегатче може да издава този кански шум, е да обаче може. Реших че трябва да се направи незабавен ремонт на системата, защото иначе белята можеше да стане по голяма, така че обадих се на един приятел и той ме насочи към някакви местни майстори. Отидох сутринта в тяхното гаражче, и при първи повърхностен оглед, казаха че е от лагера на шайбата на компресора. Уточнихме цената - казаха труд + лагер = 60 лв. - съгласих се и започнаха да разкостват. Обадиха ми се към 3 следобед(закарах колата към 10 сутринта), и отидох да я взема.
Равносметката: блокирал лагер на шайбата, не знам как се е въртяла, нов. Избило осево уплътнение(поради високата температура която се е развивала от гадния лагер), ново. Маслото изтекло почти цялото (ново) някак си е устискал компресора без масло. Прецакана обтегачна ролка, смяна. Фреона изтекъл наполовина, доливане на нов.
Цялата процедура ми взеха 130 лв. (сменената ролка не е нова, ма поне е здрава) Колата е тиха като котенце , не се чува ни стон
Ако изкара 1 година така ще ходя да ги похваля майторите.
Сега остава да чакаме.
П.С. Компресора наистина е на мноо гадно място. Разглобиха половината кола докато го извадят.
Да споделя и аз челен опит с моя проблем. В събота се бях запилял към Стара Загора, и когато пристигнах там вечерта колата вече звучеше като двувитлов хеликоптер. Шума ясно го локализирах от към компересора на климатика. Доста се чудих как едно такова агрегатче може да издава този кански шум, е да обаче може. Реших че трябва да се направи незабавен ремонт на системата, защото иначе белята можеше да стане по голяма, така че обадих се на един приятел и той ме насочи към някакви местни майстори. Отидох сутринта в тяхното гаражче, и при първи повърхностен оглед, казаха че е от лагера на шайбата на компресора. Уточнихме цената - казаха труд + лагер = 60 лв. - съгласих се и започнаха да разкостват. Обадиха ми се към 3 следобед(закарах колата към 10 сутринта), и отидох да я взема.
Равносметката: блокирал лагер на шайбата, не знам как се е въртяла, нов. Избило осево уплътнение(поради високата температура която се е развивала от гадния лагер), ново. Маслото изтекло почти цялото (ново) някак си е устискал компресора без масло. Прецакана обтегачна ролка, смяна. Фреона изтекъл наполовина, доливане на нов.
Цялата процедура ми взеха 130 лв. (сменената ролка не е нова, ма поне е здрава) Колата е тиха като котенце , не се чува ни стон

Ако изкара 1 година така ще ходя да ги похваля майторите.

Сега остава да чакаме.
П.С. Компресора наистина е на мноо гадно място. Разглобиха половината кола докато го извадят.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
relaxxx написа:...
Направо си си направил основен ремонт на компресора за безпари.
Аз миналата година дадох 175лв. само за осево уплатнение и пълнене и то безрезултатно.
Колега provigo, моя проблем е голям щото климатроника е присаждан и компресора е SS-170PSV3 ротоционен.
по-подробно за него
Днес говорих с един познат да мерим работното налягане за да знам какво да правя.
- landwarrior
- Мнения: 1943
- Регистриран на: Нед 10 юли 2005 19:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: land of the free,home of the brave
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
И аз да споделя неска ходих в КЛИМАТРОН.Както писах на ниска скорост климатика не духаше а в задръствания направо топло.Видях че перките не работат като се включи климатика.Отидох в сервиза.Пича ми каза че тва се оправлява от едно модулче(намира се под казана с антифриза-черно на цвят с гнезда за два бушона но само с 1 ).Извади го позачисти го и перките тръгнаха.То управлявало перките и климата и някои път от него направо климатика не тръгвал.Като го почистиш се оправя пък иначе струва 300-400 лв.От тва че не работи вентилатора и не охлажда компресора е надувал яко и от съединенията беше протекло фреон при трабите дето влезат в купето-ама аз като не разбирам от климатици си мислех че тва е некав конденз.Ако сам го карал още така е щяло да спука компресора.Напълни ми го с фреон и чудо.Още като пусна на 3та секунда-хладилник.А тва стана към 7 вечерта и аз от кеф да го пускам да се хваля та маи настинах
Цялата процедура-40 лв.Незнам дали е много или малко ,ама щом ми спаси клемата и ся бачка значи е екстра.Мисля че сервизчето е добро.

- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
@provigo
Абе колега как да го пипна?? Ти виждал ли си двигателното отделение на Алфа? Трябва да поразглобя доста за 1 пипане
Най -добре е двигателя долу.
Аз за смяна на 1 крушка на фар правя разглобяване 15 мин / за ляв фар махам аларма, съдче хидравлика, кутия с релета клима и вентилатор радиартор, за десен фар е по - лесно само някакъв си акумулатор /.Представи си тази процедура на тъмно.и после сглобяване.
Този "филтър" го виждам само ама досега до него е невъзможна работа отгоре. От долу под колата е същата работа.
Проверих в събота в 1 магазин филтъра е 32 лв и ще го сменям.
Като ми сменяха ремъка в петък за клима и алтренатор забравиха да закачат буксата към компресора. Ремъка я повлече и скъса. В събота 2 часа си играх да запоя проводника като поялника трябва да се държи с 1 пръст поради извъредно голямото и широко пространство.
Абе колега как да го пипна?? Ти виждал ли си двигателното отделение на Алфа? Трябва да поразглобя доста за 1 пипане

Аз за смяна на 1 крушка на фар правя разглобяване 15 мин / за ляв фар махам аларма, съдче хидравлика, кутия с релета клима и вентилатор радиартор, за десен фар е по - лесно само някакъв си акумулатор /.Представи си тази процедура на тъмно.и после сглобяване.
Този "филтър" го виждам само ама досега до него е невъзможна работа отгоре. От долу под колата е същата работа.
Проверих в събота в 1 магазин филтъра е 32 лв и ще го сменям.
Като ми сменяха ремъка в петък за клима и алтренатор забравиха да закачат буксата към компресора. Ремъка я повлече и скъса. В събота 2 часа си играх да запоя проводника като поялника трябва да се държи с 1 пръст поради извъредно голямото и широко пространство.
Последна промяна от kris11 на Пон 10 юли 2006 21:21, променено общо 2 пъти.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта