Миналата седмица се оказа, че е много трудно да паля на газ при -10 градуса. Затова искам да си сложа топлинен акумулатор и да си подгрявам двигателя и антифриза преди да въртя със стартера. Смятам да си направя 5 - 10 литров бойлер, който да е пълен с антифриз и да е свързан през елпомпа към охладителната уредба. Общо взето съм наясно какво трябва да направя, но се надявам и на вашата помощ за неща, за които не съм се сетил и които биха ми опростили работата по "екстрата".
Не съм решил точно какъв съд да използвам за резервоар - трябва да е лек, да издържа налягане, да е удобен за изолиране и да могат да се свържат маркучите към него.
Каква топлоизолация да използвам?
Къде точно да свържа входа и изхода на бойлера?
Ако някой се сеща защо бойлера няма да върши работа ще съм благодарен да ми обясни защо смята така още преди да съм си загубил времето и парите да се занимавам с глупости.
Дали има някакъв риск за двигателя от рязкото загряване?
Идеята е да вляза в колата, да включа помпата за 30 секунди и двигателя да се напълни с гореща вода, а бойлера със студена.
Бойлер в Голф2
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Re: Бойлер в Голф2
Ако идеята е само паленето,си регулирай "газта".
За да подгрееш самия изпарител е достатъчно да го полееш с 2 литра гореща вода(1 бутилка).
За да подгрееш самия изпарител е достатъчно да го полееш с 2 литра гореща вода(1 бутилка).
- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Бойлер в Голф2
Това са пълни глупости и безмислици (е, освен, ако не държиш да се къпеш в колата!).
Пък ако беше казал и каква е колата - мотор и т.н... можеше и да ти се даде малко акъл, ама...
Има теми за подгрев на антифриза от дизел, виж ги в тоя раздел май са.


Пък ако беше казал и каква е колата - мотор и т.н... можеше и да ти се даде малко акъл, ама...
Има теми за подгрев на антифриза от дизел, виж ги в тоя раздел май са.
Последна промяна от Vento на Вто 21 дек 2010 17:54, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: Пет 26 фев 2010 21:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Vratsa
- live_for_passat
- Мнения: 235
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 7:41
- Автомобил: VW Bora 1.9 TDI PD 131hp
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София - Карлово
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Бойлер в Голф2
Имаше една приказка за приликите и разликите между анлийските, руските и българските форуми... моля ви не я потвърждавайте.
Разбира се, че не е само заради паленето, ползите от топлия двигател са много - парното започва да топли по-рано, износването на двигателя се намаля, разхода на гориво също намаля и т. н.
Иначе палих с бутилка гореща вода, ама като имаш и друг багаж и трябва да си отключиш няколко врати, а и да вдигаш капака после не е особено практично.
Разбира се, че не е само заради паленето, ползите от топлия двигател са много - парното започва да топли по-рано, износването на двигателя се намаля, разхода на гориво също намаля и т. н.
Иначе палих с бутилка гореща вода, ама като имаш и друг багаж и трябва да си отключиш няколко врати, а и да вдигаш капака после не е особено практично.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Бойлер в Голф2
Мисля че трябва да разбереш колко литра събира малкия кръг и бойлера да е поне двойно по голям,макар че като се замисля може и равен по обем но трябва да е до двигателя.Също трябва да се помисли за изолацията му все пак ще стои поне 12 часа на минусови температури.На някои соларни системи включая и параболичните концентратори и слънчевите полета-използват по тежко и по топлоемко вещество от водата.Иначе в точно твоя случай най голямото препятствие което трябва да решиш преди да започнеш да правиш нещо е топлоизолацията на бойлера,другото е лесно.Ако гарантираш че от момента на гасене на двигателя и темп. 90 градуса на другата сутрин темп. да е паднала най много с 15-20 градуса и си си решил проблема на 80%.Обаче това е приложимо ако пътуваш сравнително надалеко не по малко от 50 км че и повече ако е дизел колата.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Бойлер в Голф2
live_for_passat написа:http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=237050
Ако бойлера е 10 литра, помпата има дебит 0,3л/с и температурата е с 80 градуса по-висока от тази на двигателя - от този топлинен акумулатор може да се тегли мощност 111kW (и словом сто и единадесет киловата) в продължение на 30 секунди.
От електрическия акумулатор не може да се тегли и един процент от тази мощност.
Сравнението е неуместно.
Обема на малкия кръг трябва да е около 5 литра искам бойлера да е по-голям защото ще губи по-бавно топлина пътувам за работа около един час в едната посока и ще има достатъчно време да напълня бойлера отново с гореща вода.
За изолация вероятно ще използвам тапети от стиропор с обща дебелина поне 4 - 5 см или полиуретанова пяна.
Последна промяна от ktamen на Вто 21 дек 2010 19:07, променено общо 1 път.
- sastezatelya
- Мнения: 1334
- Регистриран на: Сря 08 авг 2007 12:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Бойлер в Голф2
Някой път се чудя как на хората им се занимава с измислянето,осъществяването и хвърлянето на излишни пари за глупости , които могат да се предотвартят с по-малко средства....
Нищо лично колега просто за парите , с които ще правиш тия глупости можеш просто да отидеш и да ти направят количката да пали на бензин.Така просто ще си палиш сутрин на бензин и после ще си обръщаш на газ ..



Нищо лично колега просто за парите , с които ще правиш тия глупости можеш просто да отидеш и да ти направят количката да пали на бензин.Така просто ще си палиш сутрин на бензин и после ще си обръщаш на газ ..

- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Бойлер в Голф2
Колата си пали много лесно на бензин, само, че ако забравя да мина на бензин от предишната вечер сутрин пак се налага да вдигам капака и паленето пак става сложно. Ще си загубя няколко дни, а като цена - помпата мисля, че ще е най-големия разход. Ако експеримента излезе успешен разходите ще се избият доста бързо.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Бойлер в Голф2
Къде ще монтираш бойлера?
Идеята ти много би допаднала на баща ми!
Идеята ти много би допаднала на баща ми!

Re: Бойлер в Голф2
ktamen написа:....
Аз искам да питам нещо друго...
През лятото как ще действа въпросното изобретение? И въобще ще действа ли?
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Бойлер в Голф2
Вероятно ще го сложа отстрани до радиатора, пред алтернатора.
Надявах се да получа някакви препоръки, а вместо това получавам доста въпроси.
Много ме притеснява например колко е опасна толкова рязка смяна на температурата и проблем ли е това, че налягането, което сега спада за половин час вече ще спада с дни.
Ако действа през зимата значи ще действа и през лятото, тогава ползата от него ще е по-малка, но пак ще я има.
Някой може ли да ме посъветва откъде да взема подходяща помпа, щото тя е ключов елемент и ако не намеря може да отложа всичко за догодина, а отложа ли ...
Надявах се да получа някакви препоръки, а вместо това получавам доста въпроси.
Много ме притеснява например колко е опасна толкова рязка смяна на температурата и проблем ли е това, че налягането, което сега спада за половин час вече ще спада с дни.
Ако действа през зимата значи ще действа и през лятото, тогава ползата от него ще е по-малка, но пак ще я има.
Някой може ли да ме посъветва откъде да взема подходяща помпа, щото тя е ключов елемент и ако не намеря може да отложа всичко за догодина, а отложа ли ...
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Бойлер в Голф2
Няма да му намериш място в коша. За 5 литра обем + 5см изолация - я по добре си го начертай и помисли за мястото...
Ако искаш палене и работа на газ на студено, ще ти дам стара моя идея - ел подгрев на изпарителя и ел клапан на антифриза кък него. Идеята ми е от 10 г от подгревателя на Мазда - та ми.
Ако искаш палене и работа на газ на студено, ще ти дам стара моя идея - ел подгрев на изпарителя и ел клапан на антифриза кък него. Идеята ми е от 10 г от подгревателя на Мазда - та ми.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Бойлер в Голф2
Мястото наистина ме притеснява, още повече, че не мога да си избера произволна форма на бойлера заради изолацията, но 5 литра ще ги наместя със сигурност, ще си правя експерименти иска ми се да са 10литра.
Хвърлил съм око и на мястото, където сега е течноста за чистачките, а за чистачките да сложа два по-малки съда. Мислил съм и за варианти да е в багажника или в краката на пасажера, ама нещо не ми допада подобно стесняване на купето.
Вече съм добавял нови "обеми" в коша и знам, че въпреки, че изглежда широко, като се опиташ да вкараш още нещо се получава доста трудно.
И аз съм мислил за елподгряване на изпарителя, ама ползите от бойлера ще са повече, по-сложно е за изпълнение, дано да си струва.
Хвърлил съм око и на мястото, където сега е течноста за чистачките, а за чистачките да сложа два по-малки съда. Мислил съм и за варианти да е в багажника или в краката на пасажера, ама нещо не ми допада подобно стесняване на купето.
Вече съм добавял нови "обеми" в коша и знам, че въпреки, че изглежда широко, като се опиташ да вкараш още нещо се получава доста трудно.
И аз съм мислил за елподгряване на изпарителя, ама ползите от бойлера ще са повече, по-сложно е за изпълнение, дано да си струва.
Последна промяна от ktamen на Вто 21 дек 2010 21:29, променено общо 1 път.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта