Това което ти трябва се нарича WEBASTO!
Хората отдавна са го измислили и го ползват.
Забрави за вани, мивки и шадравани и си намери едно Вебасто втора употреба и ще се
родиш.
Бойлер в Голф2
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19706
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Бойлер в Голф2
ktamen написа:Дали има някакъв риск за двигателя от рязкото загряване?
Според дебелите книги има!

Забранява се заливането на двигателя зимата с гореща вода защото от рязката температурна разлика се появяват микропукнатини по блока и главта. Вземи някоя от старите книги-наръчници за автомобилисти - пише го във всяка от тях (в новите не го пише, защото се предполага, че нямат проблеми с паленето новитв коли)
Виждал съм АУДИ с пукнат блок.
След доста въпроси какво и кога е ставало, прегряван ли е и т.н. се стигна до извода, че белята е станала след като пича, връщайки се от 90километрова разходка, включваща лек ОФФ-Роуд, решил да измие колата и двигателя на водоструйка.
Естествено - недоказуемо е, че това е причината, ама...
- kristianatanasov
- Мнения: 1280
- Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София][Passat B3,ABS
Re: Бойлер в Голф2
Колега,няма невъзможни неща.....но има безсмислени.
Като толкова забравяш да прехвърлиш на бензин вечер,направи нещо което ще ти напомня-една лелка си беше залепила електриково зелена лепенка на клаксона със надпис "ФАРОВЕТЕ"
Като толкова забравяш да прехвърлиш на бензин вечер,направи нещо което ще ти напомня-една лелка си беше залепила електриково зелена лепенка на клаксона със надпис "ФАРОВЕТЕ"

- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Бойлер в Голф2
kristianatanasov написа:Колега,няма невъзможни неща.....но има безсмислени.
Като толкова забравяш да прехвърлиш на бензин вечер,направи нещо което ще ти напомня-една лелка си беше залепила електриково зелена лепенка на клаксона със надпис "ФАРОВЕТЕ"
Айде пак. Защо си мислиш че нещо което е безсмислено за теб, задължително трябва да е и за други?
Човека иска съвети по темата, а не безсмислени коментари. Написал го е още в началото.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Бойлер в Голф2
dandan написа:Идеята не е лоша. Ще ползваш топлина която така или иначе се изхвърля. Ако го свържеш преди изпарителя ще отпаднат малко притесненията за мотора. Не че ще се пукне нещо от 60гр разлика де, ама като мине през изпарителя ще се охлади малко, и ще е малко по-плавно,поне в началото. Като знаеш каква е разликата между температурата в цилиндъра и водата, трябва да не се притесняваш.
Другото което ми идва на ум е че блока с главата тежи поне 50 кила. Не може да загрееш само водата без всичките железа. Т.е. при -10гр. да го стоплиш до към +10 ( с 10л бойлер). За помпа не знам какво да ти кажа. По-добре пробвай без нея, само си оправи запалването, като развърти мотора ще я превърти за нула време. Така или иначе маслото не можеш го стопли преди да запалиш. Пък това за студения старт- малко на мит ми избива, ако има някаква полза, тя ще е минимална. За мен е по-важно да си караш колата всеки ден за да не се изцежда мазното и да не ръждясват цилиндрите. Зимата тука е люта и ако е вярно, хората щяха да си хвърлят колите още на 100к км. Истината е че у БГ колите са с нагласени километражи и се търсят причини като студен старт, газ и др. да се оправдае износения мотор. Само за инфо: моята наближава 300к и мотора е в прекрасно здраве (за сега)![]()
Успех
Температурната разлика може да бъде 100 градуса, смятах точно там да го вържа, ама колегата radotom малко ме изплаши и вероятно ще се опитам водата да мине и през малкото радиаторче преди да стигне до главата, освен това ще регулирам оборотите на помпата, така, че ако температурната разлика е много голяма дебита да е по-малък.
Блока и главата са доста по-леки и освен това специфичния топлинен капацитет на водата е 5 пъти по-голям от този на алуминия и 10 пъти по-голям от този на желязото и е много вероятно да ги загрея с 30 - 40 градуса още преди паленето, иска ми се да сложа и една тръбичка в картера и да подгрявам и маслото, ама поне засега ще се въздържа от такова усложняване, маслото и без това ще се стопли за 10 секунди като направи една обиколка.
Щом колегата golfer е гледал нещо такова по ТВ значи не съм първия, който се занимава с подобна щуротия.
Предполагам, че колите нямат фабрично такива "екстри" защото ефекта е твърде съмнителен, ако колата престои повечко паркирана.
Дори да спестя помпата ще трябва да сложа клапан, който да спира и пуска водата, защото иначе, ако бойлера е студен много ще има да чакам да се стопли двигателя.
300к не ми се виждат толкова много, предишния ми голф е на 350к по километраж (вероятно е на поне два пъти по толкова) и двигателя му си е в перфектно състояние, така, че износването не е най-важния плюс, но лесното палене, бързото парно и по-малкия разход ме мотивират предостатъчно.
Кажете откъде да пълня бойлера, изпразването май се изясни? И къде да сложа помпата, на входа или изхода?
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Бойлер в Голф2
100гр разлика е трудна. Иначе за топлинните капацитети си прав но като тегло ако ще загряваш и масло ще стане още по-тежко. Т.е. маслото минава през колянов вал и още железа. Може да опиташ за начало да си направиш самия бойлер и да го оставиш навън за една нощ да видиш какво ще се получи като загуби. За помпата май няма значение къде ще е, тя е циркулационна. Ако сложиш изводите отдолу на бойлера няма да имаш нужда от клапан. Като започне да изстива всичко останало то топлата вода ще се задържи вътре без да излиза. Това също може да го опиташ ако оставиш топлия боилер навън да свържеш входа и изхода с маркуч който ще е на студеното и да е пълен с вода. Има и разни други техники - например да направиш U-тръба на изхода която ще спре циркулацията на топла вода. Ако сложиш един байпас на тръбите така че да смесва гореща и студена вода в количества каквито си избереш, ще избегнеш температурната разлика която те притеснява.
От къде да го пълниш? Ами избери си маркуч от малкия кръг и деистваш. На парното мисля е подходящ.
От къде да го пълниш? Ами избери си маркуч от малкия кръг и деистваш. На парното мисля е подходящ.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Бойлер в Голф2
100 градуса наистина са възможни само теоретично. Не искам да слагам байпас, идеята е помпата да работи докато водата от бойлера и двигателя си разменят местата, а не да се смесят. Топлата вода ще влиза в тръбата за парното и изпарителя, оттам в главата и после в блока. Изхода трябва да е в долната част на блока и най-подходяща е отново същата тръбичка само, че в другия и край. Има голяма вероятност водата да мине директно по тръбичката без да обикаля през изпарителя главата и блока и в крайна сметка да стопля само нея. Може би трябва да и сложа клапан, ама ми се иска да го спестя, ако е възможно.
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Бойлер в Голф2
Темата, че е налудничава - такава е. Според мен обаче е по-добре да се използва ресурс, който отива на вятъра, вместо да се мислят нови и нови ел.консуматори, които да товарят излишно акумулатора и респ. генератора.
По принцип и аз съм мислил за подобен род подгрев, само че с цел по-бързо да идва парното, а не да топля изпарителя, за да не гори много газ. Та, мислих, мислих и според мен една от топлите точки под капака непосредствено след палене е изпускателния колектор. Мислил съм за вариант например парното да се отдели в друг воден кръг и изобщо да е отделно от малкия и големия кръг на колата. Така хем моторът ще загрее по-бързо, хем ще духа по-бързо топло без това да оказва влияние на мотора. От друга страна пък е хубаво изпускателните колектори да са колкото може по-студени (гледам стана модерно колеги да ги увиват в азбестови ленти). Помисли над идеята ми, мисля, че е по-добра от тази с бойлера. За разлика от него нямаш голям консуматор на ел.енергия. Недостатък е, че трябва да си оправиш колата да палиш на газ лесно, оттам насетне вече греенето ще става по-бързо.
Предполагам, че за моя вариант ще са нужни още едно казанче за антифриз с капачка с работещ клапан и нещо като термостат или байпас, който по някакъв начин да предотврати прекомерното загряване на антифриза. А, и някаква нискодебитна ел.помпа, както казаха колегите от Мерцедес или от Заз (за парното са с такива).
По принцип и аз съм мислил за подобен род подгрев, само че с цел по-бързо да идва парното, а не да топля изпарителя, за да не гори много газ. Та, мислих, мислих и според мен една от топлите точки под капака непосредствено след палене е изпускателния колектор. Мислил съм за вариант например парното да се отдели в друг воден кръг и изобщо да е отделно от малкия и големия кръг на колата. Така хем моторът ще загрее по-бързо, хем ще духа по-бързо топло без това да оказва влияние на мотора. От друга страна пък е хубаво изпускателните колектори да са колкото може по-студени (гледам стана модерно колеги да ги увиват в азбестови ленти). Помисли над идеята ми, мисля, че е по-добра от тази с бойлера. За разлика от него нямаш голям консуматор на ел.енергия. Недостатък е, че трябва да си оправиш колата да палиш на газ лесно, оттам насетне вече греенето ще става по-бързо.

Предполагам, че за моя вариант ще са нужни още едно казанче за антифриз с капачка с работещ клапан и нещо като термостат или байпас, който по някакъв начин да предотврати прекомерното загряване на антифриза. А, и някаква нискодебитна ел.помпа, както казаха колегите от Мерцедес или от Заз (за парното са с такива).
- kristianatanasov
- Мнения: 1280
- Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София][Passat B3,ABS
Re: Бойлер в Голф2
dandan написа:Айде пак. Защо си мислиш че нещо което е безсмислено за теб, задължително трябва да е и за други?
Човека иска съвети по темата, а не безсмислени коментари. Написал го е още в началото.


Стига де това не е като да смениш тясната със широка броня....
Това е цяла система и бойлера никак не е безопасно устройство,тука се изчисляват обем,налягане и много други....
А вие искате със 1метър тръба,шепа калчишща и една стара "Юнга"да направите чудеса

Не съм газаджия ама нали има при газовите такова устройство с което колата винаги пали на бензин и на определена температура прехвърля на газ.......абе вариянтите са много.....
Значи във Финландия съм виждал подобни подгреви замоче май са на ток-на повечето коли на предните брони има нещо като контакт и като се прибере човека включва в мрежата и колата се грее

Ама там има защо хората да го правят,ама тук???????Абе колегата си знае.....
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Бойлер в Голф2
stefan4o написа:Темата, че е налудничава - такава е. Според мен обаче е по-добре да се използва ресурс, който отива на вятъра, вместо да се мислят нови и нови ел.консуматори, които да товарят излишно акумулатора и респ. генератора.
По принцип и аз съм мислил за подобен род подгрев, само че с цел по-бързо да идва парното, а не да топля изпарителя, за да не гори много газ. Та, мислих, мислих и според мен една от топлите точки под капака непосредствено след палене е изпускателния колектор. Мислил съм за вариант например парното да се отдели в друг воден кръг и изобщо да е отделно от малкия и големия кръг на колата. Така хем моторът ще загрее по-бързо, хем ще духа по-бързо топло без това да оказва влияние на мотора. От друга страна пък е хубаво изпускателните колектори да са колкото може по-студени (гледам стана модерно колеги да ги увиват в азбестови ленти). Помисли над идеята ми, мисля, че е по-добра от тази с бойлера. За разлика от него нямаш голям консуматор на ел.енергия. Недостатък е, че трябва да си оправиш колата да палиш на газ лесно, оттам насетне вече греенето ще става по-бързо.
Предполагам, че за моя вариант ще са нужни още едно казанче за антифриз с капачка с работещ клапан и нещо като термостат или байпас, който по някакъв начин да предотврати прекомерното загряване на антифриза. А, и някаква нискодебитна ел.помпа, както казаха колегите от Мерцедес или от Заз (за парното са с такива).
Че е налудничава е безспорен факт, но само това не е достатъчно да ме откаже


Баща ми каза, че в КВЗ-то (а сега да видим колко хора знаят какво е КВЗ

kristianatanasov написа:.......абе вариянтите са много.....
Значи във Финландия съм виждал подобни подгреви замоче май са на ток-на повечето коли на предните брони има нещо като контакт и като се прибере човека включва в мрежата и колата се грее
Ама там има защо хората да го правят,ама тук???????Абе колегата си знае.....
Вариантите наистина са много, ама аз съм се спрял на бойлера, и поне засега никой не е дал достатъчно важен аргумент да се откажа.
Преди година и половина гледах в Швеция един на покрива по къс ръкав и кове някакви дъски, аз бях с кожено яке и ми беше студено, а тоя тип явно му стана жега горе на проветривото и взе, че свали и тениската

- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Бойлер в Голф2
kristianatanasov написа:dandan написа:Айде пак. Защо си мислиш че нещо което е безсмислено за теб, задължително трябва да е и за други?
Човека иска съвети по темата, а не безсмислени коментари. Написал го е още в началото.Ти човек имам чувството че нарочно амбицираш някои странни проекти и после гледаш сеир
Стига де това не е като да смениш тясната със широка броня....
Това е цяла система и бойлера никак не е безопасно устройство,тука се изчисляват обем,налягане и много други....
А вие искате със 1метър тръба,шепа калчишща и една стара "Юнга"да направите чудеса
Не съм газаджия ама нали има при газовите такова устройство с което колата винаги пали на бензин и на определена температура прехвърля на газ.......абе вариянтите са много.....
Значи във Финландия съм виждал подобни подгреви замоче май са на ток-на повечето коли на предните брони има нещо като контакт и като се прибере човека включва в мрежата и колата се грее
Ама там има защо хората да го правят,ама тук???????Абе колегата си знае.....
Лично за мен проекта няма смисъл, аз ползвам дистанционно запалване и ми върши работа в моите условия. И точно тук веднъж го споменах и веднага се намери някой да каже как колата ми щяла да тръгне сама като я запаля. Понеже човека е писал че така или иначе ще го прави, то ако мога да помогна да бъде по лесния начин няма нищо лошо. За обеми, налягане, и др. параметри за които се чудиш какво са, колегата съм сигурен че ги е осмислил нещата, защото е от малкото които мислят преди да пишат тука.
Иначе идеята има почва и е приложима за хора със свободно време и условия да си я направят. Единственото което до тук не ми е ясно за изолацията-каква и колко дебела трябва да е че да удържи топлото за 12+ часа. Със сигурност ще заеме обем който ще е по-голям от самия бойлер.
- kristianatanasov
- Мнения: 1280
- Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София][Passat B3,ABS
Re: Бойлер в Голф2
Ами най евтиния вариянт за съд под налягане и с обем близък до 5л.(4,5л) е това

всички знаете габарита на тази домакинска газова бутилка,а като се прибави и изолацията?....коша на Г2 наистина е просторен,но при вече налична газова инсталация,да се добави и допълнителния обем на "бойлера"(газ.бутилката) ми се струва-кауза пердута.....
някой ще каже-ще се сложи правоъгален бойлер......а някой виждал ли е съд под налягане квадратен или с каквито да е ръбове?
Освен да прегледа пак сметките колегата и да намали обема на съда 2-3литра....мисля че има такива къмпинг газ.бутилки.....
колегата може да се замисли и за варият-добре изолирана водна риза,спирала(да кажем от тръби за бойлер)около самия изпарител......

всички знаете габарита на тази домакинска газова бутилка,а като се прибави и изолацията?....коша на Г2 наистина е просторен,но при вече налична газова инсталация,да се добави и допълнителния обем на "бойлера"(газ.бутилката) ми се струва-кауза пердута.....
някой ще каже-ще се сложи правоъгален бойлер......а някой виждал ли е съд под налягане квадратен или с каквито да е ръбове?
Освен да прегледа пак сметките колегата и да намали обема на съда 2-3литра....мисля че има такива къмпинг газ.бутилки.....
колегата може да се замисли и за варият-добре изолирана водна риза,спирала(да кажем от тръби за бойлер)около самия изпарител......
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Бойлер в Голф2
Би свършила работа, издържа към 25 бара. В системата е около 1 бар. Кубичната форма също ще издържи ако е направена от подходящи материали и подходящ начин.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Бойлер в Голф2
Напреви пилотен проект - стационарен 10 Л бойлер, свързан към системата на охлаждане. Загрей го до 80 градуса, макар че няма да ги имаш след цяла нощ престой и пусни да циркулира през мотора. Виж каква температура ще вдигне на датчиците. После си сметни необходимия обем за бойлер плюс изолация и ще установиш, че ти трябва микробус.
Не съм суетен, но искам да ми отговориш.
Не съм суетен, но искам да ми отговориш.
- golfer
- The Мaster of PERNIK TUNING performancе
- Мнения: 7369
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
- Автомобил: Gandalf the Grey
- Двигател: 368kw LPG
- Местоположение: oberbayern
- Контакти:
Re: Бойлер в Голф2
за какво налягане става въпрос не мога да разбера?
всички се хванахте за думата бойлер...
иде реч за изолиран резервоар за охладителна течност
свързан с охладителната система на автомобила
подчертавам свързан
пак ще се опитам да обясня това, което съм гледал по телевизията като иновация.
изолирания резервоар беше направен от неръждавейка имаше заоблена форма на паралелепипед.
слагаха го в краката на пасажера там дето са педалите на шофьора
повечето коли имат технологични отвори затворени с пластмасови тапи на щита между двигателя и купето.
два маркуча вход и изход
тънкия момент е къде точно да се включи?
има ли термостат някакъв и респективно байпас?
знам, че отделна помпа нямаше, нищо не се говореше за допълнителни електрики.
разчита се на водната помпа на колата и на механика на флуидите
това radotom дето го е написал за топло-студено е вярно, но в случая такава температурна разлика е невъзможна
даже случая е точно обратно студен мотор и топла вода
опитвам се да намеря нещо по темата, но явно не търся правилно най-вече на немски и английски.продължавам да търся все нещо ще излезе
всички се хванахте за думата бойлер...
иде реч за изолиран резервоар за охладителна течност
свързан с охладителната система на автомобила
подчертавам свързан

пак ще се опитам да обясня това, което съм гледал по телевизията като иновация.
изолирания резервоар беше направен от неръждавейка имаше заоблена форма на паралелепипед.
слагаха го в краката на пасажера там дето са педалите на шофьора

повечето коли имат технологични отвори затворени с пластмасови тапи на щита между двигателя и купето.
два маркуча вход и изход
тънкия момент е къде точно да се включи?
има ли термостат някакъв и респективно байпас?
знам, че отделна помпа нямаше, нищо не се говореше за допълнителни електрики.
разчита се на водната помпа на колата и на механика на флуидите

това radotom дето го е написал за топло-студено е вярно, но в случая такава температурна разлика е невъзможна
даже случая е точно обратно студен мотор и топла вода
опитвам се да намеря нещо по темата, но явно не търся правилно най-вече на немски и английски.продължавам да търся все нещо ще излезе
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта