Избор на правилните гуми?

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
set16v
Мнения: 119
Регистриран на: Вто 25 окт 2005 1:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: MonsterPerformance

Re: Избор на правилните гуми?

Мнениеот set16v » Чет 23 дек 2010 20:53


leonardo_vd написа:
sk. написа:Единствената цел на колата е да дава 13-ки на Бояна и то възможно най-ниски! За това и се абстрахирах от други фактори. Да кажем, че ще взема още едни джанти и на тях ще сложа сликовете и ще я карам когато съм сигурен, че е напълно сухо и няма да вали :)
За съжеление рутинна проверка е последното нещо за което ме спират..

Въпросите обаче си остават!
Диаметър, широчина и тип?

@Работника - как ти се струваше колата със 18-ки сликове, като тръгване ясно, че е отлепяла много, а после на доускорение? И колко конски сили са въртели тези 18-ки?

Колега ти май пак си имаш твое мнение, но пускаш тема за да видиш дали и другите мислят така. Колата ти е още слаба за СЛИКОВЕ и ШПЕР, но както ти каза колегата с шпера ше е по динамична. За ниски 13-ки с тоя сетъп просто забрави, не и в 4-ково купе. Явно доста са те заблудили относно мощноста на колата ти. ДРАГ-аджийка не е най-силната кола, а кола която съотношенията между килограми и конски сили и вътящ момен и предавателно число са доста добре сметнати и приложени.
Не се сърди ама със сток 1.8т само с чип в купето на мк1 дадох 13,93 което в 4-ковото купе е достижимо при много други условия. Ако искаш колата ти поне малко да тръгне изолирай досадния ASR който много бъгва старта, сложи един шпер и семи слик та да не я караш дамо като драгаджийка и си с едни прилични ниски 14-ки. Така поне мисля аз.


:shock колега навремето давахме високи 13ки с атмосферни коли с по 50-70кс.азот и поне 200кг..над товя голф ненам какво имаш впредвид с това като заблуда за мощноста ама тук при нас даваме реални графики за конски сили на ДВГ. :да:а при Ицо може и Реална такава за кс.на колела ..ненам дали 300кс.са ти много или виртуално малко но този гоУф ще има 300 и кусур коня на двг..за времена не мога да коментирам защото според мен Ради и 1000кс. да има пак ще дава 14ки :Mr Green Fun
принципно за 4-ковото купе за достижими времена и под 13сек..тук не визирам колата на колегата S.K ,чисто и просто ти си далеч от вървящо 1.8Т ..

п.с Ако беше запознат с еволюцийте на 1.8Т щеше да знаеш кой модели имат и кой модели нямат ASR или по-точно с-ма ESP ...
поздрави и весели празници




Потребителски аватар
joromnt
Мнения: 2903
Регистриран на: Пет 08 май 2009 16:07
Автомобил:
Двигател:

Re: Избор на правилните гуми?

Мнениеот joromnt » Чет 23 дек 2010 21:01


ОФФ:
На Калояново имаше две нафтови четворки с отровни цветове дето ми скриха шапката. За сефте видях нафтова четворка на драг, да праи под 14 сек. Не знам кво имаше под капака на колите, но не вярвам да не може да се намери равносилно бензиново решение с подобни и по-ниски времена.
Успех на автора :да:


Потребителски аватар
sk.
Мнения: 1009
Регистриран на: Пон 08 фев 2010 19:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Избор на правилните гуми?

Мнениеот sk. » Чет 23 дек 2010 21:04


Гена, обещавам ти лятото 13-ка и да те кача да се повозиш и ти на бърза кола :P

@joromnt, решението е готово, ама трябва да се науча да го карам, защото от място още нямам победа, а от летящ пък нямам загуба (като пропуснем А4-та на Нико)


Потребителски аватар
MK4
Мнения: 1957
Регистриран на: Вто 22 апр 2008 11:01
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARY 2003
Местоположение: София

Re: Избор на правилните гуми?

Мнениеот MK4 » Чет 23 дек 2010 21:14


Като стана дума Ники с колко те бие от летящ ако не е тайна :)


Потребителски аватар
sk.
Мнения: 1009
Регистриран на: Пон 08 фев 2010 19:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Избор на правилните гуми?

Мнениеот sk. » Чет 23 дек 2010 21:17


Ами простреля ме доста тежко, само че забравил да ми спомене, че бил само с 80кс отгоре гадината..


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Избор на правилните гуми?

Мнениеот leonardo_vd » Чет 23 дек 2010 21:32


set16v написа:принципно за 4-ковото купе за достижими времена и под 13сек..тук не визирам колата на колегата S.K ,чисто и просто ти си далеч от вървящо 1.8Т ..

п.с Ако беше запознат с еволюцийте на 1.8Т щеше да знаеш кой модели имат и кой модели нямат ASR или по-точно с-ма ESP ...
поздрави и весели празници

Гледай сега тук въобще не говорихме за моята кола. Това е друга тема. Да със СТОК мотор е и е далеч от вървящо 1.8т
Това до кога ще съм далеч е въпрос на време. Все пак при мен е друго. Аз наливам пари в друга кола с които пари ако си бях налял в 4-ката мисля нямаше да говориш така.
Тая 4-ка сега ако даде ниски 13ки аз ще си отрежа макарите и ще си ги закача на елхата.
Запознат съм от форумите каква ти е колата и ти правя едно голямо ЕВАЛА за резултата.
ESP и АSR е съвсем различно нещо.
Весели празници и на теб :beer

Последна промяна от leonardo_vd на Чет 23 дек 2010 21:46, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
sk.
Мнения: 1009
Регистриран на: Пон 08 фев 2010 19:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Избор на правилните гуми?

Мнениеот sk. » Чет 23 дек 2010 21:45


Идеята е че Голф-а няма нито АСР нито ЕСП.

Тая 4-ка сега ако даде ниски 13ки аз ще си отрежа макарите и ще си ги закача на елхата.


Точно сега няма да даде нищо, защото и пари да ми даваш няма да я изкарам с тези гуми, но ако ще правиш деца прави докато е време, защото за другата Коледа ще имам още 2 коледни играчки да закачам на елхата! :)

Бтв, доста се отконихме и ще Ви помоля за по конкретни отговори :)

Последна промяна от sk. на Чет 23 дек 2010 21:49, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Избор на правилните гуми?

Мнениеот leonardo_vd » Чет 23 дек 2010 21:48


sk. написа:
Ама ти ако беше по запознат щеше да направиш разлика между ESP и АSR.


Идеята е че Голф-а няма нито едно от двете.

Тая 4-ка сега ако даде ниски 13ки аз ще си отрежа макарите и ще си ги закача на елхата.


Точно сега няма да даде нищо, защото и пари да ми даваш няма да я изкарам с тези гуми, но ако ще правиш деца прави докато е време, защото за другата Коледа ще имам още 2 коледни играчки да закачам на елхата! :)

Бтв, доста се отконихме и ще Ви помоля за по конкретни отговори :)

ВСЕКИ голф 4 ГТИ има АSR. Пробвай сега в студа на лед леко като пребоксуваш и ще чуеш АБС-а как ти задържа гумата която пребоксува. Това е аср-а. Има го даже и в голф 3.
Аз дете съм си нправил, а думите ми бяха относно сегашното състояние на колата.
Моето мнение че си требе шпер повечко отколкото сликове. Нищо лошо да ги има и двете, но шпера първо.

Последна промяна от leonardo_vd на Чет 23 дек 2010 21:50, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
sk.
Мнения: 1009
Регистриран на: Пон 08 фев 2010 19:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Избор на правилните гуми?

Мнениеот sk. » Чет 23 дек 2010 21:49


Вярно че има, ама не съм го усещал да действа през лятото..


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Избор на правилните гуми?

Мнениеот leonardo_vd » Чет 23 дек 2010 21:51


sk. написа:Вярно че има, ама не съм го усещал да действа през лятото..

Не го усещаш но системата си работи. Тествано. Без бушона за АБС-а колата е по пъргава на старт.


Потребителски аватар
sk.
Мнения: 1009
Регистриран на: Пон 08 фев 2010 19:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Избор на правилните гуми?

Мнениеот sk. » Чет 23 дек 2010 22:06


Ами виж сега, проблема не е при колата. Проблема е там, че стартовете са ми слаби попринцип! Давам и прекалено много газ още на първа и колата се окопава.. ако включа втора прекалено рано влиза в турбо дупка и положението става... за това е и идеята на темата за правилните гуми. Мисля че с едни сликове нещата ще си дойдат на мястото.


Потребителски аватар
set16v
Мнения: 119
Регистриран на: Вто 25 окт 2005 1:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: MonsterPerformance

Re: Избор на правилните гуми?

Мнениеот set16v » Пет 24 дек 2010 11:48


leonardo_vd написа:
set16v написа:принципно за 4-ковото купе за достижими времена и под 13сек..тук не визирам колата на колегата S.K ,чисто и просто ти си далеч от вървящо 1.8Т ..

п.с Ако беше запознат с еволюцийте на 1.8Т щеше да знаеш кой модели имат и кой модели нямат ASR или по-точно с-ма ESP ...
поздрави и весели празници

Гледай сега тук въобще не говорихме за моята кола. Това е друга тема. Да със СТОК мотор е и е далеч от вървящо 1.8т
Това до кога ще съм далеч е въпрос на време. Все пак при мен е друго. Аз наливам пари в друга кола с които пари ако си бях налял в 4-ката мисля нямаше да говориш така.
Тая 4-ка сега ако даде ниски 13ки аз ще си отрежа макарите и ще си ги закача на елхата.
Запознат съм от форумите каква ти е колата и ти правя едно голямо ЕВАЛА за резултата.
ESP и АSR е съвсем различно нещо.
Весели празници и на теб :beer



Мда прав си че ще спря да говоря /ама когато доодеш и ми връчиш бинокъла :lol: но това май няма да стане този век и за това мисля да изписвам всички мой мисли на ГЛАС :063:
виж ся,аз съм готов да се хванем на бас че тази кола ще даде ниски 13ки...не искам да си режеш квот и да е било искам нормален паричен облог ,условието ми е Ради да не е шофер /демек аз карам колата и да няма тъпни от рода ама сега отвори капака и тн...ей на има няколко месеца до лятото /знам тайно че ще има драг състезания :wink: ама не от БФДР / и тн...разбираме се и всичко е много лесно..

п.с.Повторно те съветвам да цъкнеш Гоооглето и да се запознаеш със системите за преплъзване на VW Golf

Последна промяна от set16v на Пет 24 дек 2010 11:56, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Избор на правилните гуми?

Мнениеот leonardo_vd » Пет 24 дек 2010 12:46


Aбе аз на глас не мога да мисля щото няма с какво, ама в нета си пише сичко. Малко разяснение от чичко Гугъл, който ме посъветва да питам.

Electronic Stability Program (ESP) означава електронна стабилизираща програма. Това е система, която все по-масово се среща и прилага във всички съвременни автомобили. Основното ѝ предназначение е да поддържа траекторията на движение на автомобила съобразно зададеното направление от водача чрез кормилната уредба.
Принцип на действие [редактиране]

Системата работи посредством 2 основни датчика:

- датчик, монтиран на кормилния вал - отчита завъртането на кормилното колело;
- датчик, монтиран на пода на купето - отчита завъртането на автомобила в завой. LYBO + SISI = VLS


В електронния блок на системата е заложено правилното съотношение "ъгъл на завъртане на волана / ъгъл на завъртане на автомобила". Получената от двата датчика информация (ъгли на завъртане) се обработва и сравнява със заложените в паметта параметри. При регистриране на отклонение системата се задейства моментално, като подава управляващ сигнал към хидравличната помпа, която от своя страна подава спирачна "команда" към спирачния механизъм на някое от колелата. При спиране на определено колело се получава завъртащ момент, който насочва автомобила съобразно зададеното чрез волана направление.

Системата комуникира и с електронен блок (електронно устройство), управляващ работата на двигателя, към който при необходимост се изпращат сигнали за прекратяване на подаването на гориво (т.н. отнемане на газта). Системата получава данни и от датчиците за въртене на колелата, които обслужват и системите ABS и ASR. (В автомобила всички тези системи са обединени в една обща система за сигурност).

Системата работи автоматично и дискретно - без намесата на водача. Системата може да се включва и изключва чрез бутон на арматурното табло. При нейното задействене светва индикатор

Системата за контрол на теглителната сила, позната със съкращението TCS или ASR (от английски Traction Control System или Anti-Slip Regulation) е електроннохидравлична система в съвременното автомобилостроене, предназначена за предотвратяване на загубата на сцепление на двигателните колела с пътя, когато водачът предизвика по-голям въртящ момент, отколкото позволява пътната настилка. Системата се намесва в управлението, разпределяйки въртящия момент на двигателните колела, по един или повече от следните начини:

* потискане на подаването на искра към един или повече цилиндри;
* намаляване на подаването на гориво към един или повече цилиндри на двигателя;
* управление на спирачните системи на всяко от колелата.

Обикновено системата за контрол на теглителната сила използва същото електрохидравлично спирачно устройство и същите датчици за скоростта на въртене на колелетата, които използа антиблокиращата система.

При обикновените автомобили системата помага при потегляне на хлъзгава настилка (например заледен или мокър асфалт). При състезателните автомобили системата служи за осигуряване на максимално сцепление при рязко ускорение. Системата е забранена за изполване през 2008 г. във Формула 1 от техническия регламент на ФИА.

В автомобила могат да буксуват само колелата, които се задвижват от двигателя. Буксуването на двигателните (задвижващите) колела при подаване на газ на хлъзгав участък от пътя е също толкова опасно, както и блокирането им при спиране. Нежелателният ефект се състои в рязкото намаляване на страничното сцепление на гумите с пътя, при което и най-малката странична сила може да доведе до плъзгане на двигателния мост встрани, т.е. да се получи странично занасяне. Това най-често може да се случи при движение на ниска предавка и подаване на газ за изпреварване или в завой.

Всеки опитен водач реагира на това явление почти веднага чрез отнемане на газта. Но при движение с висока скорост буксуването на двигателните колела се усеща трудно. Затова в съвременните автомобили освен ABS се монтира и противобуксуваща система (ASR). За тази система се използват сигналите постъпващи от датчиците за въртенето на колелата на ABS. В специален електронен блок се сравняват сигналите, характеризиращи въртенето на двигателните колела, с тези на недвигателните, както и между лявото и дясното двигателно колело.

При установяване на недопустима разлика в оборотите (което е признак, че двигателните колела буксуват) електронно устройство мигновено подава сигнал към управляващия блок, контролиращ работата на двигателя, който от своя страна намалява подаването на гориво към цилиндрите (отнема газта без участието на водача).

Когато започне буксуването на само едно от задвижващите (двигателни) колела, устройството подава спирачен сигнал (налягане) към спирачния му механизъм, за да го спре. Автомобилите, снабдени с ASR, имат специална контролна лампа на арматурното табло.

Или извода поне от мен.
ABS +ASR е една система, към която като опция се монтира ESP, но е възможно АSR да работи без наличието на ESP, долколкото ESP без ASR не. И всички те се управляват адекватно чрез цялата спирачна система ABS.


Потребителски аватар
donMaranzano
Мнения: 789
Регистриран на: Нед 08 фев 2009 15:52
Автомобил: Golf 4
Двигател: AQY
Местоположение: Plovdiv

Re: Избор на правилните гуми?

Мнениеот donMaranzano » Пет 24 дек 2010 13:00


Правилен извод си направил колега.Нека да ги степенуваме.
ESP - номер 1 по важност и сигурност. Карал съм такъв автомобил по балкански заледени пътища, държи се много добре, но понякога колкото помага толкова и вреди. Не всеки път може да изправи завоя, който е карал знае какво имам в предвид. :Mr Green Fun
ASR (TRC) при различните марки различно се казва, при някой VDC и тъй нататъка. Колата си носи, но пък не буксува, което е добре.
ABS - всеки е знае, по някога помага по някога не. По моему на сняг е много опасна, защото спиране няма, но пък и идеята е не да спреш.


Потребителски аватар
Jaw
Мнения: 63
Регистриран на: Нед 17 апр 2005 21:03
Автомобил: Audi RS3
Двигател:
Местоположение: София

Re: Избор на правилните гуми?

Мнениеот Jaw » Пет 24 дек 2010 13:27


Аз карам Ауди А3 1.8Т 99г. нямам ESP, нямам и лампа за ASR,което значи че нямам и ASR, но пак ми щракат колелата при потегляне на лед. Според мен и колегата S.K няма такива системи (ESP и ASR), а някаква бета версия на система за сцепление, която над 20км. даже и вече не работи.

Иначе по темата, колега взимай един LSD диференциал , едни 225/45/17 Toyo и почвай да тренираш стартове, че ще ти хвърлям ръкавицата :lol:



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта