Избор на правилните гуми?

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
MK4
Мнения: 1957
Регистриран на: Вто 22 апр 2008 11:01
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARY 2003
Местоположение: София

Re: Избор на правилните гуми?

Мнениеот MK4 » Пет 24 дек 2010 13:53


Jaw написа:Аз карам Ауди А3 1.8Т 99г. нямам ESP, нямам и лампа за ASR,което значи че нямам и ASR, но пак ми щракат колелата при потегляне на лед. Според мен и колегата S.K няма такива системи (ESP и ASR), а някаква бета версия на система за сцепление, която над 20км. даже и вече не работи.

Иначе по темата, колега взимай един LSD диференциал , едни 225/45/17 Toyo и почвай да тренираш стартове, че ще ти хвърлям ръкавицата :lol:


99г няма нито ESP нито ASR, това за което говориш е EDS. Нещо като електронен блокаж, има доста теми из форума за него.




Потребителски аватар
Jaw
Мнения: 63
Регистриран на: Нед 17 апр 2005 21:03
Автомобил: Audi RS3
Двигател:
Местоположение: София

Re: Избор на правилните гуми?

Мнениеот Jaw » Пет 24 дек 2010 14:10


Точно това исках да кажа, че не всеки Голф GTI има ASR.


Потребителски аватар
sk.
Мнения: 1009
Регистриран на: Пон 08 фев 2010 19:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Избор на правилните гуми?

Мнениеот sk. » Пет 24 дек 2010 14:12


Jaw написа:Аз карам Ауди А3 1.8Т 99г. нямам ESP, нямам и лампа за ASR,което значи че нямам и ASR, но пак ми щракат колелата при потегляне на лед. Според мен и колегата S.K няма такива системи (ESP и ASR), а някаква бета версия на система за сцепление, която над 20км. даже и вече не работи.

Иначе по темата, колега взимай един LSD диференциал , едни 225/45/17 Toyo и почвай да тренираш стартове, че ще ти хвърлям ръкавицата :lol:


Здарвей колега!
Предполагам имаш преки наблюдения върху Тоуо 888 (най-вероятно?). Дай малко повече инфо за гумите, как се държат на пътя загряти незагряти?

И разкажи малко за твоята кола след като вече ми хвърли ръкавицата.. може и на лично, че тамата е далеч от дискутирането на гуми и без това :)


Потребителски аватар
Jaw
Мнения: 63
Регистриран на: Нед 17 апр 2005 21:03
Автомобил: Audi RS3
Двигател:
Местоположение: София

Re: Избор на правилните гуми?

Мнениеот Jaw » Пет 24 дек 2010 14:25


Този модел на Toyo става за ежедневна употреба, а е и много добра гума за стартове, като не е нужно някакво голямо загряване на каучука, както примерно при Пирели Р7, с който карах това лято.

За моята кола, като стане ще пиша. :wink:


Потребителски аватар
set16v
Мнения: 119
Регистриран на: Вто 25 окт 2005 1:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: MonsterPerformance

Re: Избор на правилните гуми?

Мнениеот set16v » Пет 24 дек 2010 16:38


leonardo_vd написа:Aбе аз на глас не мога да мисля щото няма с какво, ама в нета си пише сичко. Малко разяснение от чичко Гугъл, който ме посъветва да питам.

Electronic Stability Program (ESP) означава електронна стабилизираща програма. Това е система, която все по-масово се среща и прилага във всички съвременни автомобили. Основното ѝ предназначение е да поддържа траекторията на движение на автомобила съобразно зададеното направление от водача чрез кормилната уредба.
Принцип на действие [редактиране]

Системата работи посредством 2 основни датчика:

- датчик, монтиран на кормилния вал - отчита завъртането на кормилното колело;
- датчик, монтиран на пода на купето - отчита завъртането на автомобила в завой. LYBO + SISI = VLS


В електронния блок на системата е заложено правилното съотношение "ъгъл на завъртане на волана / ъгъл на завъртане на автомобила". Получената от двата датчика информация (ъгли на завъртане) се обработва и сравнява със заложените в паметта параметри. При регистриране на отклонение системата се задейства моментално, като подава управляващ сигнал към хидравличната помпа, която от своя страна подава спирачна "команда" към спирачния механизъм на някое от колелата. При спиране на определено колело се получава завъртащ момент, който насочва автомобила съобразно зададеното чрез волана направление.

Системата комуникира и с електронен блок (електронно устройство), управляващ работата на двигателя, към който при необходимост се изпращат сигнали за прекратяване на подаването на гориво (т.н. отнемане на газта). Системата получава данни и от датчиците за въртене на колелата, които обслужват и системите ABS и ASR. (В автомобила всички тези системи са обединени в една обща система за сигурност).

Системата работи автоматично и дискретно - без намесата на водача. Системата може да се включва и изключва чрез бутон на арматурното табло. При нейното задействене светва индикатор

Системата за контрол на теглителната сила, позната със съкращението TCS или ASR (от английски Traction Control System или Anti-Slip Regulation) е електроннохидравлична система в съвременното автомобилостроене, предназначена за предотвратяване на загубата на сцепление на двигателните колела с пътя, когато водачът предизвика по-голям въртящ момент, отколкото позволява пътната настилка. Системата се намесва в управлението, разпределяйки въртящия момент на двигателните колела, по един или повече от следните начини:

* потискане на подаването на искра към един или повече цилиндри;
* намаляване на подаването на гориво към един или повече цилиндри на двигателя;
* управление на спирачните системи на всяко от колелата.

Обикновено системата за контрол на теглителната сила използва същото електрохидравлично спирачно устройство и същите датчици за скоростта на въртене на колелетата, които използа антиблокиращата система.

При обикновените автомобили системата помага при потегляне на хлъзгава настилка (например заледен или мокър асфалт). При състезателните автомобили системата служи за осигуряване на максимално сцепление при рязко ускорение. Системата е забранена за изполване през 2008 г. във Формула 1 от техническия регламент на ФИА.

В автомобила могат да буксуват само колелата, които се задвижват от двигателя. Буксуването на двигателните (задвижващите) колела при подаване на газ на хлъзгав участък от пътя е също толкова опасно, както и блокирането им при спиране. Нежелателният ефект се състои в рязкото намаляване на страничното сцепление на гумите с пътя, при което и най-малката странична сила може да доведе до плъзгане на двигателния мост встрани, т.е. да се получи странично занасяне. Това най-често може да се случи при движение на ниска предавка и подаване на газ за изпреварване или в завой.

Всеки опитен водач реагира на това явление почти веднага чрез отнемане на газта. Но при движение с висока скорост буксуването на двигателните колела се усеща трудно. Затова в съвременните автомобили освен ABS се монтира и противобуксуваща система (ASR). За тази система се използват сигналите постъпващи от датчиците за въртенето на колелата на ABS. В специален електронен блок се сравняват сигналите, характеризиращи въртенето на двигателните колела, с тези на недвигателните, както и между лявото и дясното двигателно колело.

При установяване на недопустима разлика в оборотите (което е признак, че двигателните колела буксуват) електронно устройство мигновено подава сигнал към управляващия блок, контролиращ работата на двигателя, който от своя страна намалява подаването на гориво към цилиндрите (отнема газта без участието на водача).

Когато започне буксуването на само едно от задвижващите (двигателни) колела, устройството подава спирачен сигнал (налягане) към спирачния му механизъм, за да го спре. Автомобилите, снабдени с ASR, имат специална контролна лампа на арматурното табло.

Или извода поне от мен.
ABS +ASR е една система, към която като опция се монтира ESP, но е възможно АSR да работи без наличието на ESP, долколкото ESP без ASR не. И всички те се управляват адекватно чрез цялата спирачна система ABS.





колега напразно си се хабил да постваш преводи.....защото и преведено пак не си разбрал нищо 8)
няма как да имаш която и да е от по-горе изброените системи на Гоуф който да баца на принципа
drive by cable ,предполагам ще си го преведеш правилно :lol: защото Cable в случая не е КАБЕЛ
и понеже не ми се провежда обучителен курс щи поясна нещо набрЪзо,кай само ко прайм кат боцнеш цялата газ и колата има преплъзване на някое колУело ??? по-твоето криво разбиране ABS+ASR системата започват да блокират апаратите и да изравняват оборотите на на колУлетата /тва набързо защото ме мързи,инак има още някой фактори за следене,ама ,ахаххх писах по-горе набрЪзо...налл така :012:
кажи само ко прайм с плътно натиснатият пИдал до подът...???
аз щи кажа :063: нищо не стааа поради причината че тези с-ми за сигурност се монтират на коли с управление Drive by wire,няма как да работят с мех.дросел бааааатЯ /тука те остаам да мъдриш защо няма как

п.с Плийс моля те друг път се замисляй и образовай като искаш да постнеш някоя друга мъдрост,чисто и просто доказваш на всички ни колко не си ТАКЪВ ...


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Избор на правилните гуми?

Мнениеот leonardo_vd » Пет 24 дек 2010 17:30


От къде почнахме къде стгнахме. Няма значение.
Живи и здрави и весели празници :drunk


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Избор на правилните гуми?

Мнениеот Vizor » Пет 24 дек 2010 18:07


set16v тука е много прав. Аз ще го обясня по друг начин. Когато дадеш цялата газ, не значи, че и компа я е дал ;)


Потребителски аватар
sk.
Мнения: 1009
Регистриран на: Пон 08 фев 2010 19:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Избор на правилните гуми?

Мнениеот sk. » Пет 24 дек 2010 19:00


Лол.. колко нови неща научих тези 2 дни..
- шпера найстина работи! И май ще се сдобия с един!
- автомибилите с механичен дросел нямат ESP.. ако съм разбрал правилно
- обясних си и притракването в гумите през зимата, въпреки това, че уж не би трябвало да има такава система, но може би поста на МК4 с идеята за EDS го обяснява :)
- получих ръкавица от JAW
- ще имам Видински мадури за другата коледа да си ги слагам на елхата + 13 секундна кола :)

Само за гумите не разбрахме нищо!


Потребителски аватар
apa6o
Мнения: 1101
Регистриран на: Пон 27 ное 2006 9:56
Автомобил: Skoda Octavia 1Z
Двигател: BKD
Местоположение: Перник

Re: Избор на правилните гуми?

Мнениеот apa6o » Пет 24 дек 2010 19:06


tonyM написа:...но този път ставаше въпрос за ъпгрейд към ASR. Твърдеше се, че за целта трябва само подмяна на модула, няма нужда от добавяне на други датчици, евентуално само на бутона за изкл/вкл и подвързване към индикатора на таблото.

Големия въпрос, на който все още нямах отговор, беше дали ще работи новия модул при мен: двигател AKL, ABS-модул генерация МК20 и дросел с жило. Защото при задействане на ASR, освен механично въздействие върху спирачките, модула действа и електрически върху мотора, с цел да намали въртящия му момент. Твърди се, че това става по CAN-шината. Нормално и ABS-модула е свързан по CAN-шината с ECU-то, но не се знаеше дали в случая с ASR ще се получи, защото никъде нямаше информация за AKL+ASR. Примерно тук http://de.openobd.org/vw/golf_1j.htm има инфо за кодировката на МК20_ASR-модул за други двигатели, но не и за AKL. Все пак има за AGN и AGU, а те са с дросел с жило, и това ми даде надежди.
Продължих търсенето и попаднах на тези теми във форуми на братушките http://www.vwclub.org.ua/modules/newbb/viewtopic.php?viewmode=flat&type=&topic_id=23626&forum=1 , http://www.skoda-club.org.ua/forum/showthread.php?tid=23121&page=1 за успешен такъв ъпгрейд на Октавия-2 (2007) с AKL-мотор, но с ABS-MK60. Приятел с "хубава" ЕТКА ми помогна по VIN-номера на тази Октавия да уточним, че номера на дросела е същия като моя (с жило) и номера на ECU-то е същия (разбира се, с изключение на последните две букви). Това ми даде нова надежда, че може и при мен да се получи, и реших да пробвам.
Първо беше изпробван както колата беше на повдигача- включих първа и подадох плавно газ, след малко индикатора на таблото започна да мига, модула да трака, а при по-рязко подаване на газ- пак същото, но се усещаше и как "душеше" двигателя- точно това се чудех дали и как точно ще се получи при AKL- все пак управлението става по CAN-шината. После натиснах бутона и изключих функцията, индикатора на таблото светна постоянно, пак подадох газ, но този път модула не сработи.
На следващия ден нарочно спрях с едната гума на запрашен участък от пътя, тръгнах рязко и след малко пак същия ефект като по-горе.
Ще трябва да го изтествам по-обстойно в различни ситуации как работи (на влажен/кален/заснежен терен), но засега съм доволен. T.e. чакам снега :lol:


Експеримента е успешен :D Вече имам пълноценно работещ Traction Control.


От една друга тема, относно спора на Леонардо и Сет...
А по темата за гумите-семи ще ти дойде по лично мнение много по-добре, защото не е толкова претенциозен на температури, а пък и да му се невиди, толкова ли не можеш да го научиш тоя старт... Бай Дъ уей най-добро е сцеплението при няколко процента преплъзване на колелата, затова разните електроники всъщност убиват старта в някаква степен. Замислял ли си се за launch control примерно?


Потребителски аватар
set16v
Мнения: 119
Регистриран на: Вто 25 окт 2005 1:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: MonsterPerformance

Re: Избор на правилните гуми?

Мнениеот set16v » Пет 24 дек 2010 23:32


човек това не го вярвам дето е изписано по темата,знам няколко различни марки автомобили с Тракшън контрол със жило на газта но под дросела имат втори дросел свързан с модула на тракшъна и еку на абс-а,по-този начин ти затваря дросела и респективно мощноста,напрактика от по-горе постната тема мога да повярвам че работи но не на 100% натиснат педал,няма как да ти отнеме мощност реално,знам един колега от форума който се преби от работа по една Ауди А3 за да монтира тракшън контрол :kissy: бяха голями чудесий но реално си стана колата но не и с Жило на газта..
демек ако боцнеш цялата газ а АБС-а ти ковне спирачките няма да имаш нищо друго освен главболие от кофти мирис на съединител в купето :lol: аз лично също го преживях един път с VW Golf и говоря от опит а не от прочетено,но никога не е късно да видиш геният на Българската семка :lol: :lol: кво е способен да сътвори,
но докато не видя с очите си нещо подобно няма как да повярвам,чисто и просто тези системи са твърде прости като функция и е ясно какво трябва да има един автомобил като периферий за да функционира нормално тя..
инак по-темата :Mr Green Fun тряяа си майсторлък според мен,мен ми писна да се нагаждам по-настилката и за това минах преди няколко години на 4х4,инак винаги ще е по-добре със LSD но не е това което повечето хора се надяват да получат от покупката му /това е разбира се мое мнение .
Весела Коледа


Потребителски аватар
donMaranzano
Мнения: 789
Регистриран на: Нед 08 фев 2009 15:52
Автомобил: Golf 4
Двигател: AQY
Местоположение: Plovdiv

Re: Избор на правилните гуми?

Мнениеот donMaranzano » Пет 24 дек 2010 23:40


Най-хубавите гуми за мен са с шипове. В България са забранени незнам защо, но в пък в Скандинавето са разрешени. Аз не виждам нищо ложо в това, по добре да имаш две такива гуми, отколкото да слагаш вериги. На времето имах такива 2ра употреба, ходих из планините като верижен трактор. Изобщо не се притеснявах от баир, другите се засилват, аз пър пър и хоп там сам. Но тези гуми са само за сняг и лед. А като се има в предвид какви са българските пътища, изобщо не ги чистят си е направо за такива гуми.


Потребителски аватар
donMaranzano
Мнения: 789
Регистриран на: Нед 08 фев 2009 15:52
Автомобил: Golf 4
Двигател: AQY
Местоположение: Plovdiv

Re: Избор на правилните гуми?

Мнениеот donMaranzano » Пет 24 дек 2010 23:46




Потребителски аватар
Jaw
Мнения: 63
Регистриран на: Нед 17 апр 2005 21:03
Автомобил: Audi RS3
Двигател:
Местоположение: София

Re: Избор на правилните гуми?

Мнениеот Jaw » Пет 24 дек 2010 23:48


donMaranzano написа:Най-хубавите гуми за мен са с шипове. В България са забранени незнам защо, но в пък в Скандинавето са разрешени. Аз не виждам нищо ложо в това, по добре да имаш две такива гуми, отколкото да слагаш вериги. На времето имах такива 2ра употреба, ходих из планините като верижен трактор. Изобщо не се притеснявах от баир, другите се засилват, аз пър пър и хоп там сам. Но тези гуми са само за сняг и лед. А като се има в предвид какви са българските пътища, изобщо не ги чистят си е направо за такива гуми.



Мисля, че колегата няма да се дърпа на сняг. :lol:


Потребителски аватар
sk.
Мнения: 1009
Регистриран на: Пон 08 фев 2010 19:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Избор на правилните гуми?

Мнениеот sk. » Съб 25 дек 2010 0:17


Колега, благодаря за клипчето! Найстина ми беше интересно. Открито сравнение между летни, зимни и всесезонни гуми, само че мен ме интересуват само гуми за Драг рейсинг, макар и не легален.
Надявам се Кирчето да си купи сликове преди мен и да ме повози, за да видя и аз какво е и тогава да мисля дифа ли ще е първи или сликовете. Но като цяло успяхте да ме насочите към семи-сликовете. Не искам да попадам в нелепи ситуации в които удрям спрели коли на светофара пред мен, защото не са ми били загряти гумите :–)


Потребителски аватар
kirilex
Мнения: 268
Регистриран на: Чет 20 авг 2009 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Избор на правилните гуми?

Мнениеот kirilex » Съб 25 дек 2010 11:07


Р888 мисля че за теб е най удачния вариянт ,купуваш 2 16ки железни и 2нови гуми и петък като ще се правиш на рацер слагаш 16ките и айде на Бояна!



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта