Здравейте колеги, имам проблем с Пасат Б4, АЕК 101к.с. двигател. Най-вече при студено време (под 5 градуса)при първо за дена палене от ауспуха излиза облак сив пушек, силно мирише на бензин и колата сякаш "дави".Така е за около минута докато позагрее или продуха нещо си... Връзвахме я на тесте, но не отчете грешки. При второ и т.н. паления за деня няма проблем с пушека. Керамиката на свещите е светлокафява на цвят ако това може да е индикатор за добро изгаряне. Казаха ми, че може да е някой от датчиците за темепература на въздуха, който лъже компа, че било -50 градуса и затова сместа се преобогатява, но не знам дали има нещо вярно в това.
Някакви идеи за решаване на проблема?
син пушек при палене - оправен!
син пушек при палене - оправен!
Последна промяна от B4/101 на Съб 19 фев 2011 12:39, променено общо 1 път.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: син пушек при палене
Kъв разход ти дава? Масло гори ли?
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: син пушек при палене
имах същия проблем на 1.8 ,проблема беше в температурен датчик на водата,20 лева е,при мен са 2 датчика,единия е за уреда на таблото а другия за компа,може и да са двата в общ корпус с 4 кабела
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: син пушек при палене
До сега сменял ли си гумичките на клапаните? 

- kristianatanasov
- Мнения: 1280
- Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София][Passat B3,ABS
Re: син пушек при палене
Колега сигурен ли си че пушека е син!!! Синия пушек е на масло,не на бензин.....
И моя пуши доста бял пушек при първо палене сутрин на ниска темпера но това е нормално.....когато е студено и човек може да види дъха си,така е и при колата-студена изпускателна система,горещи газове,малко вода във гърнето и ефекта е това.....И колкото е по студено толкова пушека е повече..
И моя пуши доста бял пушек при първо палене сутрин на ниска темпера но това е нормално.....когато е студено и човек може да види дъха си,така е и при колата-студена изпускателна система,горещи газове,малко вода във гърнето и ефекта е това.....И колкото е по студено толкова пушека е повече..
Re: син пушек при палене
абсолютно съшия проблем е и при мен,сутрин при ниски температури пропушва и се дави ако подам газ,като позагрее малко се оправя.И аз съм с АЕК мотор и засега несъм намерил решение
Re: син пушек при палене
Разхода на масло е около 1л/5000км, което мисля, че е добре за кола на тези години. Гумички на клапани и водачи на клапани сменях преди 1 година, но по-скоро профилактично отколкото да имаше нужда.
Цвета на пушека е сивкав, не мога по-точно да го определя.
Ще опитам с нов температурен датчик.
Цвета на пушека е сивкав, не мога по-точно да го определя.
Ще опитам с нов температурен датчик.
Re: син пушек при палене
Здравейте колеги, както бях обещал обновявам поста след смяна на датчика за температура на охладителната течност. За съжаление няма никаква промяна в работата на двигателя след смяна на датчика. Не мога да измисля, как да разбера със сигурност дали мотора пуши "на масло" или "на бензин" от прекалено богата смес. Досега не съм имал кола със заминали маслени сегменти и не знам дали ще пуши и като е топъл двигателя или само като е студен? При мен пуши само при първото палене за деня, когато двигателя е много студен. Загрее ли няма никакви следи от пушек.
Възможно ли е проблема да идва от датчика за температура на въздуха, който се намира на смукателния колектор? Или дебитомера? Вече стрелям на посоки, но не знам какво да правя. Между другото закачих двигателя на тестер, но не откри грешки (макар, че колата вече беше топла). Някой има ли идеи?
Възможно ли е проблема да идва от датчика за температура на въздуха, който се намира на смукателния колектор? Или дебитомера? Вече стрелям на посоки, но не знам какво да правя. Между другото закачих двигателя на тестер, но не откри грешки (макар, че колата вече беше топла). Някой има ли идеи?

- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: син пушек при палене
Помоли някой Приятел да кара твоята кола,а ти неговата!Твоята да е отпред!Следи внимателно какво излиза от Ауспуха при натоварване на двигателя,и превключване на предавките!Според мен са гумичките!
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: син пушек при палене
може гумичка на клапан да е заминала и даминава от там масло в цилиндъра,може сътрин да пробваш един по един да вадиш кабелите на свещите, и ако спре предполагам че ще е клапан на съответния цилиндър
Re: син пушек при палене
Още в началото споменах, че преди година смених не само гумичките на клапаните ами и самите водачи на клапани така, че тази възможност я изключвам.
Тази сутрин запалих колата направо на газ и проблема с пушека пак си го имаше. От това си правя извода,че пушека не е от преобогатена горивна смес ами си е от масло. Нещата май отиват на маслени сегмент...
Тази сутрин запалих колата направо на газ и проблема с пушека пак си го имаше. От това си правя извода,че пушека не е от преобогатена горивна смес ами си е от масло. Нещата май отиват на маслени сегмент...
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: син пушек при палене
Нещата отиват към втора смяна на гумички. Ако са набити юнашки, може да е омазана работата! 
Другото е запекли сегменти.

Другото е запекли сегменти.
- my heart iS iCe
- Мнения: 5418
- Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: син пушек при палене
muns61 написа:Нещата отиват към втора смяна на гумички. Ако са набити юнашки, може да е омазана работата! :lol:
Другото е запекли сегменти.
Друго няма от какво да е ! Дано са гумичките да минеш по-тънко!
- Dare_16V_9A
- Мнения: 702
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 0:56
- Автомобил: VW Golf MK2
- Двигател: AFN1996 1991
- Местоположение: Pernik
Re: син пушек при палене
B4/101 написа:Още в началото споменах, че преди година смених не само гумичките на клапаните ами и самите водачи на клапани така, че тази възможност я изключвам.
Тази сутрин запалих колата направо на газ и проблема с пушека пак си го имаше. От това си правя извода,че пушека не е от преобогатена горивна смес ами си е от масло. Нещата май отиват на маслени сегмент...
Колега имам същия проблем навъртял съм около5,6000км след основен ремонт пълна ревизия на главата полиране ,напасване,водачи,гумички!Сам си правих основния ремонт само сегментите не ги слагах аз(за което умирам от яд)доверих се на един познат и той уж да ми помогне големия разбирач!така няма значение той смени само сегментите останалото чисто сам!и от известно време колата сутрин започна да пали трудно както казваш мерише силно на бензин все едно богата смес и като запали пуши отзад!при мен маслото мерише много на бензин и от пръчката на маслото излиза пушек и самата пръчка е покрита е със капки вода(прави конденс,но това само когато поработи колата да загрее малко)и сега заради невниманието на един тъпак тия дни започвам да свалям мотора и да го правя!Виж тези неща колега които ти описах!Успех

- nuri_3556
- Мнения: 790
- Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
- Автомобил: Golf 3+golf 4
- Двигател: AEK 1995+AGU 250+
- Местоположение: Устина
- Контакти:
Re: син пушек при палене
и моя е АЕК със същия проблем,вече 4 години си го юркам но само под минусовите градуси си го прави и то около 10-20 секунди,но на обороти не пуши само като му подам газ и имам чувството че леко прекъсва към 1500 оборота,но мирише ми на яко бензин.Ако гореше масло мисля че щях да го усетя,като бръкна в ауспуха тва черното дет ми е на пръста като се забърша с парцал и изчезва ако гореше щеше да остане следи от масло 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: fabia6300 и 118 госта