Един въпрос за подгревни свещи

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
tarikat89
Мнения: 411
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот tarikat89 » Пет 24 дек 2010 23:00


колега на теб закво ти е това чудо като карините си загряват бързо и си духат топло :?:




Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот znainainai » Пет 24 дек 2010 23:26


Тия свещи са 60А и имай в превид че се усеща как пада мощността на мотора като ги включиш :shock


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот mafiota » Пет 24 дек 2010 23:28


tarikat89 написа:колега на теб закво ти е това чудо като карините си загряват бързо и си духат топло :?:



В големия студ, на къси разстояния нищо не загрява бързо колега :(


tarikat89
Мнения: 411
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот tarikat89 » Пет 24 дек 2010 23:57


мм при -14градуса за макс 3-4 км е вече на 90градуса...сравнение с немското което карам аз след 7мия километър вече е загряла..


Потребителски аватар
PASSAT
Мнения: 241
Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
Автомобил: Passat B4
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Русе

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот PASSAT » Съб 25 дек 2010 11:20


znainainai написа:
mafiota написа:Да бе да, рендаците с оригинални такива да не би да са с 120А динамо

Ееееее ти ше излезеш по-голям спец от Ханс дет си е блъскал главата да смята и е изчислил че ТРЯБВА да е 120А динамото а не 90А или 70А :evil:

Е несъм съгласен пеца с това та до утре да ме убаждавш... я ми кажи подгревните свещи (не тия за антифриза) колко броя са? А какъв ти беше оригиналния алтернатор? И не само при теб. На дизелите попринцип им слагат и 70 и 90А, ако има и подгрев на антифриза тогава стават 120А на алтернатора защото стават общо 7 бр. подгревни свщи, сметнете си колко ампера са това! Ако не си с дизелов мотор не е задължително да се слага 120А алтернатор!. Ако някой не вярва на брат ми колата е с 90А и няма проблеми (при положение, че има доста сериозна музика). Все пак всеки си има глава на раменете и може да си прецени сам, но това тук конкретно става въпрос за елементарни сметки!


Потребителски аватар
enigma79
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 3268
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот enigma79 » Съб 25 дек 2010 11:31


Така интересен спор се заформи тук.От него става за сега едно ясно,ако се ползват свещи за подгряване на антифриза може и с 90а динамо.Все пак си мисля че ако може да се намери едно 120А с два акумулатора ще е най добрия вариант.Имам за бъдеще един проект допълнение към полото,но това ще е доста напред и смятам да подсиля както зареждането,така и силовата инсталация по полото.Все пак колата няма да се качва за капитален ремонт през 2-4години.Като се прави,да се прави за напред :talk:


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот znainainai » Съб 25 дек 2010 12:15


PASSAT написа:На дизелите попринцип им слагат и 70 и 90А, ако има и подгрев на антифриза тогава стават 120А на алтернатора защото стават общо 7 бр. подгревни свщи, сметнете си колко ампера са това! Ако не си с дизелов мотор не е задължително да се слага 120А алтернатор!. Ако някой не вярва на брат ми колата е с 90А и няма проблеми (при положение, че има доста сериозна музика). Все пак всеки си има глава на раменете и може да си прецени сам, но това тук конкретно става въпрос за елементарни сметки!

Така айде сега ми дай разумно обяснение защо сложи 120А като и 90А ти е достатъчен :roll:
Много ми е интересно със 90А както мойте свещи греят 3мин след стартиране и като пусна още 3 нали се сещаш какво я чака 90-ката или 70-ката death
Не е само мойта и TDI греят малко след запалване за по добра работа на мотора. И тия свещи не ги пуска аврам бакалина а компа на TDI на база натоварването на генератора което следи постоянно.
Всички TDI със подгрев на антифриза ЗАДЪЛЖИТЕЛНО са екипирани със 120А на бензинка и 90А може да стигнат ама на диза е смешно да се твърди че 90А ще е достатъчен ако има подгрев на антифриза. ECU-то само решава кога и колко свещи за подгрев на антифриза да включи. Компа ги пуска при температура под 5* защото от там нагоре няма смисъл от подгряване според Гюнтер от Волфсбург :012:
Има зависимост за генераторите при дизелите ако е гола кат пушка 70А ,ако е със климатик 90А,ако има подгрев на антифриза 120А. Като 70А се монтира само на 1Y,АЕF и AAZ при TDI-тата 1Z,AHU,ALE както и SDI-тата AEY,AGD,ASX най-малкия е 90-ка :deal


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот milmar » Съб 25 дек 2010 15:21


Подгревните свещи консумират по коло 10-12 А , така че три свещи няма да консумират повече от 40-45 А . Ако се добавят и другите 4 - около 50 А общо прави 100А . Като имаме предвид , че четирите работят 2-3 мин , максимум 5 , а също че генератора е "премръзнал" от студ , няма никакъв проблем да се справи и 70-сятка , а за 90 А генератор си му е номинален товар . Проблема обаче , дори и с 120А е че зарядното напрежение към акумлатора задължитело ще "клекне" с минимум 2-3 десети от волта , а на празен ход направо ще увисне с тези 40-45 А . Затова оригиналното управление "следи натоварването" на генератора (вероятно просто следи бордовото напрежение към компа , няма друг начин ) и както се каза пуска 1 , 2 или 3 свещи според случая . Освен това когато мотора загрее до 40 градуса се изключват за да може все пак да се възстанови акумулаторчето :wink: . Т.е. ако карате с дефектен термостат и свещите ги напрвите да бичат нонстоп - не е това начина mhihi .


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот fox_vt » Съб 25 дек 2010 15:48


Тя темата ква беше ква стана mhihi за бензинова кола найстина няма смисъл да се сменя веднага алтернатора-не че не е лошо да е по голям но не е проблем.За дизела обаче му се събира доста консумация и най сигурния начин да си уморите алтернатора е да сте с хоум мейд изпълнение на свещите-при заводското управление компя няма да позволи да цъфне кошницата на алтернатора.За сведение консумацията на средностатистическите свещи е около 15А като при антифриза са относително постоянни 45А цялостна консумация,но при тези на двигателя 15 те А за една свещ са само първоначално и в рамките на 5 секунди падат под 10А заради бързото загряване и последващото нарастващо съпротивление.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот mafiota » Съб 25 дек 2010 17:45


При дизеловите VW може и да имате право, но според мен при бензинов двигател няма смисъл да се правят подобни рокади на алтернатори с по-мощни.

Ха сега весела коледа на всички :beer


PS. Малко ОФФ, но само да кажа при някой модели на тойота след 2000г. има монтирани специални вискозни подгреватели на антифриза, т.е. устройството прилича на компресор за автоклиматик, и при завъртането на тая джаджа някаква течност в него започва да се мачка и при това отделя топлина която се използва за допълнително подгряване на антифриза.


Потребителски аватар
PASSAT
Мнения: 241
Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
Автомобил: Passat B4
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Русе

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот PASSAT » Съб 25 дек 2010 18:45


znainainai написа:
PASSAT написа:... Ако не си с дизелов мотор не е задължително да се слага 120А алтернатор!. ...

Така айде сега ми дай разумно обяснение защо сложи 120А като и 90А ти е достатъчен :roll:
Много ми е интересно със 90А както мойте свещи греят 3мин след стартиране и като пусна още 3 нали се сещаш какво я чака 90-ката или 70-ката death
Не е само мойта и TDI греят малко след запалване за по добра работа на мотора. И тия свещи не ги пуска аврам бакалина а компа на TDI на база натоварването на генератора което следи постоянно.
Всички TDI със подгрев на антифриза ЗАДЪЛЖИТЕЛНО са екипирани със 120А на бензинка и 90А може да стигнат ама на диза е смешно да се твърди че 90А ще е достатъчен ако има подгрев на антифриза. ECU-то само решава кога и колко свещи за подгрев на антифриза да включи. Компа ги пуска при температура под 5* защото от там нагоре няма смисъл от подгряване според Гюнтер от Волфсбург :012:
Има зависимост за генераторите при дизелите ако е гола кат пушка 70А ,ако е със климатик 90А,ако има подгрев на антифриза 120А. Като 70А се монтира само на 1Y,АЕF и AAZ при TDI-тата 1Z,AHU,ALE както и SDI-тата AEY,AGD,ASX най-малкия е 90-ка :deal


не четеш :) :deal, прочети пак мнението ми, а не само да ми казваш при великите ТДИ-та кое как било! написал съм "Ако не си с дизелов мотор...", а и колегата пуснал темата до колкото знам няма да слага дизелов мотор. На въпроса защо аз сложих 120А. Защо да не го сложа, като когато минах на пистов ремък така или иначе трябваше да сменям и това, затова съм със 120А. Брат ми като е с 90А гледам че през ден зарежда акумулатор.... ама няма смисъл да пиша повече, то ясно че ние тук знаем повче от всеки един участвал в проектирането на тия коли!


Потребителски аватар
Lilan
Мнения: 194
Регистриран на: Сря 21 ное 2007 7:21
Автомобил: VW PASSAT B5 Synchro
Двигател: AFN
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот Lilan » Съб 25 дек 2010 19:01


Така, така, така........ Гледам, че сте си заформили хубав спор :) Само да напомня не нарушавайте добрия тон на писане :) На мен ми е интересно някой от вас пробвал ли е да монтира на бензинов мотор с 90А алтернатор въпросните подгреви и да види как се държи колата като цяло? Аз от началото на студовете съм така, всяка сутрин и вечер (следобяд) когато отивам и се прибирам от работа подгревите работят и нямам никакъв проблем нито с акомулатора нито с алтернатора. Колата сутрин ми загряваше доста трудно проверих и термостата и се оказа че е наред просто сутрин бавно стопля :D След като сложих свещите от -6 за 4 минути обърнах на газ (температурата на антифриза е над 20 градуса) А и едно доуточнение когато пусна подгревите сутрин на празен ход напрежението на заряд е 13,8V, а с изключен подгрев е 14,1V, което според мен не е проблем.


Потребителски аватар
enigma79
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 3268
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот enigma79 » Съб 25 дек 2010 19:17


Както са казали старите хора:
Покрай спора се изкарва истината.
Мисля че добрия тона не се нарушава,а само се откриват различни гледни точки за дадения въпрос и неговото изпълнение.Искам да благодаря на колегите :bowdown :bowdown за различната информация и различните предложения.За сега съм на мнение да ползвам затопляне на антифриза преди изпарителя,ама с тея цени на газта може и него да го хване липсата mhihi Отделно ще се опитам да намеря място за една печка и да монтирам голямо динамо и съответно втори акумулатор :talk:


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот mafiota » Съб 25 дек 2010 19:52


enigma79 написа:...... и съответно втори акумулатор :talk:



Е този втория за какво ти е :talk:


Потребителски аватар
enigma79
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 3268
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот enigma79 » Съб 25 дек 2010 20:01


mafiota написа:
enigma79 написа:...... и съответно втори акумулатор :talk:



Е този втория за какво ти е :talk:

За следващия етап,или казано по кратко по следващия етап от проекта.Но това като му дойде времето,че и той иска време и доста средства за реализирането,отделно и нерви на килограм mhihi Да завърша колата,пък тогава ще го мисля и поставям втория акумулатор,но като завърша колата,ще предвидя нова силова верига,съответно и ново табло с бушони и тем подобни работи mhihi



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта