Здравейте колеги, интересно ми е дали на Golf IV 1.9 TDI може да се препрограмира компютъра да речем (не съм много в час). Целта ми е да избегна поставянето на така наречения "чип тунинг" а само да се препрограмира оригиналния чип или компютъра. Аз като прост човек си го представям връзват ме към 1 лаптоп с някаква програма и човъркат тук там и дигаме желаните +/- 30 коня...
Възможно ли е и ако е, какви опасности крие и някаква ориентировъчна цена...
Поздрави.
Препрограмиране на чип?
- apa6o
- Мнения: 1101
- Регистриран на: Пон 27 ное 2006 9:56
- Автомобил: Skoda Octavia 1Z
- Двигател: BKD
- Местоположение: Перник
Re: Препрограмиране на чип?
Това е т.нар. ОВD тунинг доколкото знам, който си е чисто и просто разновидност на чип тунинга, която е приложима при по-новите автомобили, които имат чипове, подлежащи на препрограмиране, като по този начин се "лоудва" нов софт в стария чип, вместо да се сменя с нов.
Пиши едно лично на Брезел, за да разбереш дали е възможно за твоя автомобил.
Brezel написа:1. Смяна на EPROM чип. (класическият начин подходящ за повечето коли)
2. ОБД2-тунинг (подходящ за поновите модели коли при които вместо да се сменя чипът просто информацията се зарежда на бордовия компютър чрез спецялен кабел и software. При тези модели чипът е от по ново поколение и не изисква смяна )
3.Resistortuning - найчесто е вреден за двигателя. При този тип тунинг се поставя едно глупаво приспособление (прост аналогов преубразувател или определена конбинация от съпротивления) Какво значи това: Има 2 възможностти
а. Това устройство се поставя между двигателя и определени сензори при което борд. компютъра получава ФАЛШИВИ данни и командва двигателя по друг начин
б. Устройството се поставя между компютъра и двигателя при което подадените от компютъра сигнали и команди биват преобразаувани и двигателя получава ФАЛШИВИ команди което от своя страна води до определено (но неконтролируемо повишаване на мощтността) лично аз имам възможност да предлагам и този варянт но не го препоръчвам защото е прекалено вреден несигурен и непрофесионален.
Пиши едно лично на Брезел, за да разбереш дали е възможно за твоя автомобил.
- Kuncavia
- A.C.A.B.
- Мнения: 3372
- Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
- Автомобил: Golf MK1 Cabrio
- Двигател: 1600 cc
- Местоположение: LZ1LFC
- Контакти:
Re: Препрограмиране на чип?
Мерси много, аз съм си говорил с него за самия чип, така че най-вероятно не става препрограмиране при мен. 

- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Препрограмиране на чип?
Чип тунинга е много относително понятие. Това, което искаш да направиш ти е така наречения чип тунинг. Малко кофти се изразяват хората така, но чип тунинга е софтуерния тунинг. Дали ще се свали чипа и ще се пренапише, дали ще се прави през БДМ, ОБД и разни такива екстри зависят от това какъв е компютъра.
Малко по-горе Божо е обяснил кое какво представлява. Има ECU-та, които не са с флаш и вариант да не се отваря компа няма.
Това, което искаш ти да направиш е точно "чип тунинг"
Малко по-горе Божо е обяснил кое какво представлява. Има ECU-та, които не са с флаш и вариант да не се отваря компа няма.
Това, което искаш ти да направиш е точно "чип тунинг"

- deversant
- Мнения: 1229
- Регистриран на: Пон 06 ное 2006 23:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Препрограмиране на чип?
Абе кажете му на колегата,че ако му е 110 коня колата и е 99" няма как да стане това което иска!Става,но на тия след 2001 или 2000 беше.ОБД тунинг ми се казва,да но няма как да избегнеш разпояване на чиповете от компа и презапояването на новите!Мойта таралюга е същата и като питах brezel,той това ми каза...та аз го казва и сега на вас!Ако той нещо...или пък аз нещо не съм доразбрал,значи ви лъжа! 

- Kuncavia
- A.C.A.B.
- Мнения: 3372
- Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
- Автомобил: Golf MK1 Cabrio
- Двигател: 1600 cc
- Местоположение: LZ1LFC
- Контакти:
Re: Препрограмиране на чип?
И аз предположих че трябва смяна на чипа, което исках да го избегна защото е по-скъпо спред мен
Но ако се оправи кризата, ще закачим 1 защото съм чувал че не лоши резултати дава...
Поздрави.

Поздрави.
Re: Препрограмиране на чип?
Kuncavia написа:И аз предположих че трябва смяна на чипа, което исках да го избегна защото е по-скъпо спред менНо ако се оправи кризата, ще закачим 1 защото съм чувал че не лоши резултати дава...
Поздрави.
Цената е същата.
- VRPerformance
- Мнения: 128
- Регистриран на: Пет 02 яну 2009 4:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- Контакти:
Re: Препрограмиране на чип?
а най-добре е да се види колата на място,ако пък не и един скриншот на идентификацията на мотора стига за да се разбере компа на колата дали ще стане с ОБД или със смяна на чипове
от 99година почват при голфовете да имат флаш памет,та не се знае при теб как ще е
кантар си 



- Supawiza
- Мнения: 996
- Регистриран на: Съб 17 юни 2006 8:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Препрограмиране на чип?
deversant написа:Абе кажете му на колегата,че ако му е 110 коня колата и е 99" няма как да стане това което иска!Става,но на тия след 2001 или 2000 беше.ОБД тунинг ми се казва,да но няма как да избегнеш разпояване на чиповете от компа и презапояването на новите!Мойта таралюга е същата и като питах brezel,той това ми каза...та аз го казва и сега на вас!Ако той нещо...или пък аз нещо не съм доразбрал,значи ви лъжа!
Абе ти много работи само си ги чувал ама пишеш в несвяс!
А специално за теб и твоя Гуро Брезел ще ви докажа че чип от един комп може да се сложи на друг и да пали и да върви колата!
П.П
AHF задължително смяна чип и не ги слушай че трябва точно аджеба за твоя компютър!
ASV на Голф 4 е с чип който може да се флашва(или иначе казано може през буксата) пак 110 коня!
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Препрограмиране на чип?
Supawiza написа:... ще ви докажа че чип от един комп може да се сложи на друг и да пали и да върви колата!
колега, остави ги работи...
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Препрограмиране на чип?
pe6kata написа:Supawiza написа:... ще ви докажа че чип от един комп може да се сложи на друг и да пали и да върви колата!
колега, остави ги работи...
Аз също мога да го докажа


- Brezel
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Годеч / Берлин
- Контакти:
Re: Препрограмиране на чип?
Supawiza написа:deversant написа:Абе кажете му на колегата,че ако му е 110 коня колата и е 99" няма как да стане това което иска!Става,но на тия след 2001 или 2000 беше.ОБД тунинг ми се казва,да но няма как да избегнеш разпояване на чиповете от компа и презапояването на новите!Мойта таралюга е същата и като питах brezel,той това ми каза...та аз го казва и сега на вас!Ако той нещо...или пък аз нещо не съм доразбрал,значи ви лъжа!
Абе ти много работи само си ги чувал ама пишеш в несвяс!
А специално за теб и твоя Гуро Брезел ще ви докажа че чип от един комп може да се сложи на друг и да пали и да върви колата!
П.П
AHF задължително смяна чип и не ги слушай че трябва точно аджеба за твоя компютър!
ASV на Голф 4 е с чип който може да се флашва(или иначе казано може през буксата) пак 110 коня!
Колега 110hp (май тка се пишеше в дизел форума) ще се радвам ако ни покажеш как на еку с номер 0281010006 който се слага САМО на ASV ще му препограмираш чипа.
Сигурно с пипане тук там и хоп +-30 коня.
няма смисъл да спорите за глупости. Еднозначен белег за това дали става през ОБД или не няма, просто трябва да се знае дали екуто е с ЕПРОМИ или с флаш
С флашове има AGR ALH AHF ASV и т.н мотори но са рядкост. повечето от тях обаче са с епроми. Вильо правилно каза че е най добре да се види кво е екуто.
Нещо сте почнали новата година с доста негативизъм.
А на автора на темата....предполагам че го е страх да се пипа с поялника по екоуто.Ако човека който ще пипа си знае работата , няма никви рискове. Важното е как е направен файла (той чупи мотора) а не по какъв начин че качен в паметта на ЕКУто.

- Supawiza
- Мнения: 996
- Регистриран на: Съб 17 юни 2006 8:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Препрограмиране на чип?
Brezel написа:Supawiza написа:deversant написа:Абе кажете му на колегата,че ако му е 110 коня колата и е 99" няма как да стане това което иска!Става,но на тия след 2001 или 2000 беше.ОБД тунинг ми се казва,да но няма как да избегнеш разпояване на чиповете от компа и презапояването на новите!Мойта таралюга е същата и като питах brezel,той това ми каза...та аз го казва и сега на вас!Ако той нещо...или пък аз нещо не съм доразбрал,значи ви лъжа!
Абе ти много работи само си ги чувал ама пишеш в несвяс!
А специално за теб и твоя Гуро Брезел ще ви докажа че чип от един комп може да се сложи на друг и да пали и да върви колата!
П.П
AHF задължително смяна чип и не ги слушай че трябва точно аджеба за твоя компютър!
ASV на Голф 4 е с чип който може да се флашва(или иначе казано може през буксата) пак 110 коня!
Колега 110hp (май тка се пишеше в дизел форума) ще се радвам ако ни покажеш как на еку с номер 0281010006 който се слага САМО на ASV ще му препограмираш чипа.
Сигурно с пипане тук там и хоп +-30 коня.
няма смисъл да спорите за глупости. Еднозначен белег за това дали става през ОБД или не няма, просто трябва да се знае дали екуто е с ЕПРОМИ или с флаш
С флашове има AGR ALH AHF ASV и т.н мотори но са рядкост. повечето от тях обаче са с епроми. Вильо правилно каза че е най добре да се види кво е екуто.
Нещо сте почнали новата година с доста негативизъм.
А на автора на темата....предполагам че го е страх да се пипа с поялника по екоуто.Ако човека който ще пипа си знае работата , няма никви рискове. Важното е как е направен файла (той чупи мотора) а не по какъв начин че качен в паметта на ЕКУто.
Хващаш се за сламка!
А пък и мисля че този номер е ЕКУ само че на Ибиза които са ASV но са с Епроми.Както писах по-горе става въпрос за ASV на Голф 4!
Не искам да подценявам знанията ти но както каза в една друга тема че чиповете немогат да се сложат на различни по номера ЕКУ-та,ето това ще ви докажа че СТАВАТ на различни по номера ЕКУ-та.
Аз за други работи не споря,моята работа е съвсем различна от това да програмирам чипове,но пък немога да се съглася с мнения които не отговарят на истината!
Истината е че сме ги пробвали на 3-и коли тези чипове с различни номера на ЕКУ-та дори има хора от форума които могат да го потвърдят!
Re: Препрограмиране на чип?
Според мен Brezel като казва различни номера прави своя собствена застраховка (аз също бих го направил) за да няма гафове. Като например някой да не пробва да сложи чип от Ауди 2.5 ТДИ на БМВ 2.5 ТДС (само като най-прост пример го казвам). Аз лично съм доволен от неговия чип (всичко това горното малко "офф-темата"). Иначе по въпроса за това кой чип на кой номер става - ако колите са с еднакъв сетъп като части и еднакви компове, които се различават само като номера, ако крайния резултат като конски сили и въртящ момент е приблизитено еднакъв, значи би трябвало горивните карти да са им еднакви => 'що да не стават чиповете. Обаче риска си е за сметка на потребителя.
И главно по темата: колега, отвори си компа и кажи номерата на самите чипове, тогава със сигурност ще се разбере дали са ЕПРОМ или Флаш.
И главно по темата: колега, отвори си компа и кажи номерата на самите чипове, тогава със сигурност ще се разбере дали са ЕПРОМ или Флаш.
- Li4o
- Аватар:
- Мнения: 2800
- Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
Re: Препрограмиране на чип?
Supawiza написа:Brezel написа:Supawiza написа:deversant написа:Абе кажете му на колегата,че ако му е 110 коня колата и е 99" няма как да стане това което иска!Става,но на тия след 2001 или 2000 беше.ОБД тунинг ми се казва,да но няма как да избегнеш разпояване на чиповете от компа и презапояването на новите!Мойта таралюга е същата и като питах brezel,той това ми каза...та аз го казва и сега на вас!Ако той нещо...или пък аз нещо не съм доразбрал,значи ви лъжа!
Абе ти много работи само си ги чувал ама пишеш в несвяс!
А специално за теб и твоя Гуро Брезел ще ви докажа че чип от един комп може да се сложи на друг и да пали и да върви колата!
П.П
AHF задължително смяна чип и не ги слушай че трябва точно аджеба за твоя компютър!
ASV на Голф 4 е с чип който може да се флашва(или иначе казано може през буксата) пак 110 коня!
Колега 110hp (май тка се пишеше в дизел форума) ще се радвам ако ни покажеш как на еку с номер 0281010006 който се слага САМО на ASV ще му препограмираш чипа.
Сигурно с пипане тук там и хоп +-30 коня.
няма смисъл да спорите за глупости. Еднозначен белег за това дали става през ОБД или не няма, просто трябва да се знае дали екуто е с ЕПРОМИ или с флаш
С флашове има AGR ALH AHF ASV и т.н мотори но са рядкост. повечето от тях обаче са с епроми. Вильо правилно каза че е най добре да се види кво е екуто.
Нещо сте почнали новата година с доста негативизъм.
А на автора на темата....предполагам че го е страх да се пипа с поялника по екоуто.Ако човека който ще пипа си знае работата , няма никви рискове. Важното е как е направен файла (той чупи мотора) а не по какъв начин че качен в паметта на ЕКУто.
Хващаш се за сламка!
А пък и мисля че този номер е ЕКУ само че на Ибиза които са ASV но са с Епроми.Както писах по-горе става въпрос за ASV на Голф 4!
Не искам да подценявам знанията ти но както каза в една друга тема че чиповете немогат да се сложат на различни по номера ЕКУ-та,ето това ще ви докажа че СТАВАТ на различни по номера ЕКУ-та.
Аз за други работи не споря,моята работа е съвсем различна от това да програмирам чипове,но пък немога да се съглася с мнения които не отговарят на истината!
Истината е че сме ги пробвали на 3-и коли тези чипове с различни номера на ЕКУ-та дори има хора от форума които могат да го потвърдят!
Стреляш напосоки - по принцип изключението не определя правилото...
Аз пък мога да ти кажа, че има ЕCU-та и то сравнително стари системи електроника(производство преди 2000г.) - на които ще ти дам ОРИГИНАЛЕН файл от друг автомобил(същия модел), който ще отговаря по номер на компютъра и СОФТУЕРЕН номер на дъмпа и колата пак няма да запали - макар че и двата номера съвпадат и файла е оригинален(здрав и работещ) от абсолютно същия модел автомобил....!!!!
Така че, това ти какви ескперименти и опити си правил да си строшиш колата не е никакъв критерии и не съветвам колегите да експериментират, ако не искат колата да им се превърне в недвижима вещ....
Отделен въпрос е, че почти винаги на един номер на ЕКУ има няколко различни версии софтуер записани в чипа, които са някакви подобрения на софтуера в процеса на развитие на модела...този факт сам по себе си говори, че е много по-добре при чип тунинг да се работи и правят промени по твоя оригинален софтуер...
П.С. Ако някой иска да добави нещо съществено по темата - да ми пише ЛС!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта