По-добри спирачки с 20 секунди работа!
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- donMaranzano
- Мнения: 789
- Регистриран на: Нед 08 фев 2009 15:52
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: AQY
- Местоположение: Plovdiv
Re: По-добри спирачки с 20 секунди работа!
И аз така мисля, ако искате промяна смяна на спирачната помпа с по хубава.
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: По-добри спирачки с 20 секунди работа!
По-хубава е като да си харесваш жената по своему
. Иначе има два вида помпи- неработещи и работещи. Ако се заиграеш с обема ще има промяна като да скъсиш или увеличиш дължината на педала. За по-нагледно си представете спирачната система като една лостова система- имаше ги навремето на някои велосипеди- нищо по-различно, само където някои функции се поемат от течноста.

- doaiena
- Мнения: 1500
- Регистриран на: Чет 05 фев 2009 17:51
- Автомобил: Audi A3
- Двигател:
- Местоположение: София, Зоната на здрача
- Контакти:
Re: По-добри спирачки с 20 секунди работа!
milmar написа:Мисля , че си въобразявате.
С тази манипулация , ако въобще нещо се променя , то е свободния ход на накладките , съответно на педала на спирачките . Но това не може да промени драстично работата на спирачките като цяло . Необходимото усилие върху педала при спиране би трябвало да си остане същото при идентични ситуации , преди и след упражнението с педала .
Не е така, защото в този случай спирачната система се нагнетява т.е създава се по голямо налягане, както се обират и луфтовете между накладките и спирачния диск/барабан, съответно трябва да има разлика както във спирането така и във усилието, по голямата помпа както казахте е решението, но тя ще направи точно същия ефект който се получава с напомпването с една разлика, че ще е постоянен и няма да спада налягането в системата!!!!!
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: По-добри спирачки с 20 секунди работа!
По-голямата помпа ще втвърди педала на спирачката доколкото знам и ще скъси хода му. Което хайде да отгатнем как ще се отрази на спирането? Леко чукване на педала ще блокира колелата. Когато ходът на педала е по-голям обувката, която го натиска може по-прецизно да определи силата и съответното й въздействие върху колелетата на пътя. При коли без АБС според мен е по-добре ако се прави тая работа с помпата, да се замени и сервото с по-голямо, както и да се промени размерът на дисковете. Моят педал има да кажем 4см ход, на по-новите коли има да кажем 2см, примерно само казвам. Щом съм успявал да блокирам колелата с най-малката помпа и серво, което се монтира на Мк2, правете сметка ако са по-големи, а карам със същите буркани за капачки отпред с размер 239мм. Според мен чичко немец го е сметнал доста прецизно с тези сервота, помпи, размери на дискове. Всяка намеса в промяна на размера на което и да е от трите би се отразило по някакъв начин на спирачките, аз си мисля, че е редно ако се пипа по спирачната система да се сменя наред, а не само помпата или само сервото, или спирачните дискове, щото в противен случай, според мен, пак казвам, това би донесло негативи и по-специфично отношение към спирачния педал.
От другата страна пък седя и си мисля. Ако да кажем имаме случай, когато се налага да се ползва моторна спирачка + спирачка, по-голямата помпа ще закове по-бързо мотора и ще го "усмири" за по-малко време отколкото по-малката помпа. Но рискът от блокиране на колелата все пак си остава, макар и в доста по-малки проценти, отколкото ако колата е освободена от скорост.
Според мен това е вярно, абсолютно. Просто се обира луфтът между накладките и барабана, нищо повече. Това, че колата спира по-добре е чисто субективно усещане.
За 20 секунди трудно се получават по-ефективни спирачки, малко повече време + пари се искат за тая работа
От другата страна пък седя и си мисля. Ако да кажем имаме случай, когато се налага да се ползва моторна спирачка + спирачка, по-голямата помпа ще закове по-бързо мотора и ще го "усмири" за по-малко време отколкото по-малката помпа. Но рискът от блокиране на колелата все пак си остава, макар и в доста по-малки проценти, отколкото ако колата е освободена от скорост.
С тази манипулация , ако въобще нещо се променя , то е свободния ход на накладките , съответно на педала на спирачките . Но това не може да промени драстично работата на спирачките като цяло . Необходимото усилие върху педала при спиране би трябвало да си остане същото при идентични ситуации , преди и след упражнението с педала .
Според мен това е вярно, абсолютно. Просто се обира луфтът между накладките и барабана, нищо повече. Това, че колата спира по-добре е чисто субективно усещане.
За 20 секунди трудно се получават по-ефективни спирачки, малко повече време + пари се искат за тая работа

- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: По-добри спирачки с 20 секунди работа!
Весели глупости изписахте, което пак доказва, че колкото по-малко се е занимавал някой с дадена материя, толкова повече има какво да напише по нея.
И че никой от вас не се е заигравал да експериментира със спирачки. Добре, че не сте механици!
А по темата - ефектът както каза някой е повече на внушение и се свежда до първите няколко натискания - докато саморегулиращият механизъм в барабана не се върне в началното си състояние. Изобщо - с барабани е много компромисно откъм спиране решение. И мислите, че чичо Ханс е смятал всичко са верни само дотам, че го е смятал как да му излезе най-евтино, не как да имате добри спирачки. Затова старите VW (до преди 1997г. да кажем) имат най-лошите и слаби спирачки спрямо конкурентите. Педалът е мек, с голям ход и не спират ефективно. Един глупав Форд да вземете, спира в пъти по-добре, сигурно и ефективно. Не говорим за БМВ и Мерцедес, нали - ФОРД!
Весели празници и карайте разумно!


А по темата - ефектът както каза някой е повече на внушение и се свежда до първите няколко натискания - докато саморегулиращият механизъм в барабана не се върне в началното си състояние. Изобщо - с барабани е много компромисно откъм спиране решение. И мислите, че чичо Ханс е смятал всичко са верни само дотам, че го е смятал как да му излезе най-евтино, не как да имате добри спирачки. Затова старите VW (до преди 1997г. да кажем) имат най-лошите и слаби спирачки спрямо конкурентите. Педалът е мек, с голям ход и не спират ефективно. Един глупав Форд да вземете, спира в пъти по-добре, сигурно и ефективно. Не говорим за БМВ и Мерцедес, нали - ФОРД!
Весели празници и карайте разумно!

- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: По-добри спирачки с 20 секунди работа!
doaiena написа:milmar написа:Мисля , че си въобразявате.
С тази манипулация , ако въобще нещо се променя , то е свободния ход на накладките , съответно на педала на спирачките . Но това не може да промени драстично работата на спирачките като цяло . Необходимото усилие върху педала при спиране би трябвало да си остане същото при идентични ситуации , преди и след упражнението с педала .
Не е така, защото в този случай спирачната система се нагнетява т.е създава се по голямо налягане , както се обират и луфтовете между накладките и спирачния диск/барабан, съответно трябва да има разлика както във спирането така и във усилието, по голямата помпа както казахте е решението, но тя ще направи точно същия ефект който се получава с напомпването с една разлика, че ще е постоянен и няма да спада налягането в системата!!!!!
Би ли обяснил по-разбираемо (като за такива като мен

Какво според теб значи "голяма помпа" и какво според теб ще промени тя , както вметна някой по-горе : "заигравал" ли си се по темата с помпите , или го правиш в момента

- donMaranzano
- Мнения: 789
- Регистриран на: Нед 08 фев 2009 15:52
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: AQY
- Местоположение: Plovdiv
Re: По-добри спирачки с 20 секунди работа!
Vento написа:Весели глупости изписахте, което пак доказва, че колкото по-малко се е занимавал някой с дадена материя, толкова повече има какво да напише по нея.![]()
И че никой от вас не се е заигравал да експериментира със спирачки. Добре, че не сте механици!
А по темата - ефектът както каза някой е повече на внушение и се свежда до първите няколко натискания - докато саморегулиращият механизъм в барабана не се върне в началното си състояние. Изобщо - с барабани е много компромисно откъм спиране решение. И мислите, че чичо Ханс е смятал всичко са верни само дотам, че го е смятал как да му излезе най-евтино, не как да имате добри спирачки. Затова старите VW (до преди 1997г. да кажем) имат най-лошите и слаби спирачки спрямо конкурентите. Педалът е мек, с голям ход и не спират ефективно. Един глупав Форд да вземете, спира в пъти по-добре, сигурно и ефективно. Не говорим за БМВ и Мерцедес, нали - ФОРД!
Весели празници и карайте разумно!
С това съм съгласен, имаме служебен Пасат 1992 година с пълните екстри за модела без кожа 2.0 136 коня няма спиране. Нищо че има АБС, натискаш братче тя върви.

- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: По-добри спирачки с 20 секунди работа!
Vento написа:Весели глупости изписахте, което пак доказва, че колкото по-малко се е занимавал някой с дадена материя, толкова повече има какво да напише по нея.![]()
И че никой от вас не се е заигравал да експериментира със спирачки. Добре, че не сте механици!
А по темата - ефектът както каза някой е повече на внушение и се свежда до първите няколко натискания - докато саморегулиращият механизъм в барабана не се върне в началното си състояние. Изобщо - с барабани е много компромисно откъм спиране решение. И мислите, че чичо Ханс е смятал всичко са верни само дотам, че го е смятал как да му излезе най-евтино, не как да имате добри спирачки. Затова старите VW (до преди 1997г. да кажем) имат най-лошите и слаби спирачки спрямо конкурентите. Педалът е мек, с голям ход и не спират ефективно. Един глупав Форд да вземете, спира в пъти по-добре, сигурно и ефективно. Не говорим за БМВ и Мерцедес, нали - ФОРД!
Весели празници и карайте разумно!
Колега, Венто,
добре си ме коригирал за чичко немец - сметнал го е да е макс. евтино като цена (и поддръжка разбира се) с абсолютния минимум за що-годе приемливо спиране на автомобила. И с други съм се консултирал на тая тема и всички са единодушни и подкрепят тезата ти за колите на Фолксваген. Честно да си кажа и съм бил учуден като питам някой хондаджия какви са им предните дискове на Сивик 1.3 примерно и се оказва, че хондите имат само вентилирани дискове, не предлагат плътни.
Бих помолил теб или някой от колегите, който има практически опит и си е играл с различни варианти на помпа, серво, дискове, апарати да сподели личните си впечатления от различните комбинации, тъй като не ми се иска да пробвам неща на свой гръб, при положение, че возя и детето си в тая кола. Имам предвид колега като теб, който си има т.нар. неделна кола и си прави експерименти с нея на воля. Би ми било интересно да прочета готово смляно четиво, ако не е много нагло от моя страна, разбира се. Вчера се загледах и в една реклама на Ауди 50 от 197х година и там немските инженери се хвалеха, че спирачната система е разпределена на два кръга диагонално. На нашите коли по същия начин ли е направена? Имам предвид Мк2,3,4,5 и т.н. Иначе рекламата си я биваше, но като всяка такава ми изглеждаше поукрасена и понагласена, за да се изтъкне предимството на двата диагонални спирачни кръга в "новото" Ауди 50

- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: По-добри спирачки с 20 секунди работа!
Ей тва трябва да го видя, не че е невъзможно ама със сигурност проблема не е фабриченНищо че има АБС, натискаш братче тя върви.
Първата ми кола беше с 4 барабана. Като изключим другите недостатъци съм нямал проблеми със спиране... и така до ден днешен. Единствено когато се сменят колите има един период на настройка на крака(по-точно ще е да се каже главата) спрямо педала.
- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: По-добри спирачки с 20 секунди работа!
Тя може и с 4 барабана да е (вероятно ЗАЗ, Москвич и други стари соцвозила, NSU, Beetle и други ретро западни) и пак да спира добре, зависи как е изчислена и балансирана системата. И не забравяй, че важна роля играе теглото. Защото ако един ЗАЗ е 700кг. примерно, един Голф 2/3 е 1,5 пъти повече, един Пасат В3 е двойно повече.
Но проблемите при VW не идват само от това.

-
- Мнения: 1456
- Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
- Автомобил: virgine blue B3
- Двигател:
- Местоположение: ruse
Re: По-добри спирачки с 20 секунди работа!
Пасат б3 има най - кекавата спирачна система , изпитах го на собствен гръб
. При нови накладки , почти нови гуми , при смяната на задните лагери , пипнахме и барабаните и всичко беше ток . Докато не се наложи да спирам екстремно , първоначалното измамно забиване на носа му и последващо никакво спиране
... до задницата на Ксантията ..и то от има няма 60 км/ч.



- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: По-добри спирачки с 20 секунди работа!
red rider написа:Пасат б3 има най - кекавата спирачна система , изпитах го на собствен гръб. При нови накладки , почти нови гуми , при смяната на задните лагери , пипнахме и барабаните и всичко беше ток . Докато не се наложи да спирам екстремно , първоначалното измамно забиване на носа му и последващо никакво спиране
![]()
... до задницата на Ксантията ..и то от има няма 60 км/ч.
Обясни ако може какво се случи. Ако са свирили гумите на Пасата ти, не знам какво повече искаш от тия спирачки.
Карал съм Б3 известно време.
- Golf_Diesel_
- Мнения: 2929
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
- Автомобил: Vw Golf 5 TDI
- Двигател: BMM
- Местоположение: Силистра
Re: По-добри спирачки с 20 секунди работа!
dandan написа:red rider написа:Пасат б3 има най - кекавата спирачна система , изпитах го на собствен гръб. При нови накладки , почти нови гуми , при смяната на задните лагери , пипнахме и барабаните и всичко беше ток . Докато не се наложи да спирам екстремно , първоначалното измамно забиване на носа му и последващо никакво спиране
![]()
... до задницата на Ксантията ..и то от има няма 60 км/ч.
Обясни ако може какво се случи. Ако са свирили гумите на Пасата ти, не знам какво повече искаш от тия спирачки.
Карал съм Б3 известно време.
Голфа ми имаше мн калпави спирачки (Голф 2 1.6Д 87ма), а свако ми има Пасат Б3 1.6ТД комби от 89-та.Има по-калпави спирачки и от Голфа.

- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: По-добри спирачки с 20 секунди работа!
Golf_Diesel_ написа:....Плюса на тези калпави спирачки е че зимата натискаш по-силно педала на спирачката а колелата не блокирват.
Е-е , сЪ Уляхте напраУ

Земете си сложете по една котва на Пасатите и Голфовете , или пък си оправете спирачките

- Golf_Diesel_
- Мнения: 2929
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
- Автомобил: Vw Golf 5 TDI
- Двигател: BMM
- Местоположение: Силистра
Re: По-добри спирачки с 20 секунди работа!
milmar написа:Golf_Diesel_ написа:....Плюса на тези калпави спирачки е че зимата натискаш по-силно педала на спирачката а колелата не блокирват.
Е-е , сЪ Уляхте напраУ!
Земете си сложете по една котва на Пасатите и Голфовете , или пък си оправете спирачките.
Бъзиках се разбира се

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта