Знам че има теми и знам как се смята зареждането на акумулатор ,но....
Проблема ми е следния ,при палене стлелките на уредите забиват за около 2 сек надолу сякаш се опитват да тръгнат обратно.
Акумулатора е GM 72Ah неубслужваем/и под лепенките няма дупки иначе имам аерометър.../ никога не е създавал проблеми при палене, окото свети зелено.Днес си играх с мултицета.На престояла цяла вечер кола отивам сутринта и меря-12.2V .Контакт и подгрев 11.3 V.При запалване мултицета за част и от секундата отчете 9.1 V /но този път стрелките не забиха ...да подчерная че не го прави всеки път/.Запалена вече кола 14.2V.При пълно натоварване- парно ,задно стъкло и огледала ,винтилатор на макс 14 V=
А сега кажете какво да го правя.Не смятам да го сменям...поне засега.Да го заредя -имам зарядно пернишко производство с 3.5A изходен ток.Колко време да го зареждам с него или да си търся импулсно/ако някой от Стара Загора чете и има такова...да свирне .Ще почерпя./и снего как да процедирам .Пъле заряд или...
Зареждане на акумулатор - как ,колко .....
- mirkata 4020
- Мнения: 905
- Регистриран на: Пон 13 окт 2008 11:57
- Автомобил: vw mk3
- Двигател: 1996
- Местоположение: Ловеч-старият град
Re: Зареждане на акумулатор - как ,колко .....
Не разбирам какъв е проблема колега?Ако си пали какво те притесняват стрелките.
- mely
- Мнения: 2728
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
- Автомобил: Citroen C crosser
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Зареждане на акумулатор - как ,колко .....
mirkata 4020 написа:Не разбирам какъв е проблема колега?Ако си пали какво те притесняват стрелките.
Ако на твоят автомобил се въртят обратно и не те притеснява...ОК.Но мен ме притеснява.Щом производителя не го е направил да работи по един начин а то работи по друг ...значи има проблем.И аз не смятам някои неща за важни ,но това не пречи на колегите да попитат ,а другите да споделят мнение-това което ти колега в момента не правиш.Така че нека се въздържим от подобни постове.Който е запознат ..нека пише.Темата не е за чесане на възглавничките на пръстите по клавиатурата.Който няма къде да ги начеше ..мога да му дам предложения...
- rexpitbul
- Мнения: 1758
- Регистриран на: Вто 07 ное 2006 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мелмак
Re: Зареждане на акумулатор - как ,колко .....
Не съм зареждал отдавна, но беше по-добре да се зарежда по дълго време.
Имаше едни зарядни, които първо разреждат и после зареждат, което е най-добрият вариянт и трае като време процедурата около 12 часа.
Обаче виж по-компетентни менния от моето
А да! Какъв е акумулатора? Ако е обслужваем отваряш му клетките и ако е необходимо доливаш дестилирана вода преди включването за зареждане . Самото зареждане трябва да е на проветливо място, че се отделят газове от електролита, който не миришат приятно и май са вредни. Когато се позареди електролита вътре почва да бълбука леко и изглежда все едно ври !
Това съм го проспал

Имаше едни зарядни, които първо разреждат и после зареждат, което е най-добрият вариянт и трае като време процедурата около 12 часа.
Обаче виж по-компетентни менния от моето

А да! Какъв е акумулатора? Ако е обслужваем отваряш му клетките и ако е необходимо доливаш дестилирана вода преди включването за зареждане . Самото зареждане трябва да е на проветливо място, че се отделят газове от електролита, който не миришат приятно и май са вредни. Когато се позареди електролита вътре почва да бълбука леко и изглежда все едно ври !
mely написа: Наи отгоре писах - неубсложваем е ..
Това съм го проспал


Последна промяна от rexpitbul на Вто 28 дек 2010 13:47, променено общо 4 пъти.
- mely
- Мнения: 2728
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
- Автомобил: Citroen C crosser
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Зареждане на акумулатор - как ,колко .....
Именно те са импулсни и правят десулфатизация на плочите.Ама аз нямам такова
и търся да ми заемат

- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Зареждане на акумулатор - как ,колко .....
Колега аз съм горе долу в същото положение отвреме на време едвам върти друг път докато чукна пали,малко съмнителни симптоми за "отиващ"си акумулатор.Сутрин преди палене е 12.3-4В окото е и зелено и бяло по някое време (ама бяло стана и на първата година като реших профилактично да го дозаредя без да има нужда).Както и да е държал съм 5 сек на стартер с блокирана нафта пада до 9В на -10 градуса което май не било болка за умиране.И неще и неще,та по твоя въпрос смъкни го и го дозареди -на колкото по малък ток го пуснеш по добре,щом е необслужваем мери с мултицета без да е изключено зарядното от контакта и акумулатора ,трябва да стане около16В на клемите.Лично аз не съм виждал вече на три акумулатора да стига на 16В стига най много 15,5-6В но по книга го дават че за да е зареден трябва да стигне 16 те волта.След като го изключиш го остави за няколко часа и премери с мултицета напрежението на акумулатора и го сравни с тази таблица
Волтаж ~ Заряд
12.65 V 100 %
12.45 V 75 %
12.24 V 50 %
12.06 V 25 %
11.89 V 0 %
Волтаж ~ Заряд
12.65 V 100 %
12.45 V 75 %
12.24 V 50 %
12.06 V 25 %
11.89 V 0 %
- Mihailov78
- Мнения: 1112
- Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
- Автомобил: T3 Caravelle
- Двигател: DG 1900cc Petrol
- Местоположение: Sofia
Re: Зареждане на акумулатор - как ,колко .....
По правило оловният акумулатор се зарежда с 1/10 от капацитета. В твоя случай това се равнява на заряден ток от 7.2 А.
Зарядното ти осигурява 3.5 А, което означава, че ще го зарежда с ~ 1/20 капазитета. Това е още по добре, но ще е необходимо 2 пъти повече време на заряд. Около 20 часа.
От това което си казал - при натоварване при неработещ алтернатор пада до 11.3 V означава, че акумулатора ти е ОК. Не виждам повод да се притесняваш.
Опасната граница е 10.2 V.
Относно стрелките - съвременните автомобили колега са натъпкани с микроелектроника. При ниски темеператури част от елементите не работят в правилни режими. Мисля, че това е проблема и не бива да се притесняваш.
Зарядното ти осигурява 3.5 А, което означава, че ще го зарежда с ~ 1/20 капазитета. Това е още по добре, но ще е необходимо 2 пъти повече време на заряд. Около 20 часа.
От това което си казал - при натоварване при неработещ алтернатор пада до 11.3 V означава, че акумулатора ти е ОК. Не виждам повод да се притесняваш.
Опасната граница е 10.2 V.
Относно стрелките - съвременните автомобили колега са натъпкани с микроелектроника. При ниски темеператури част от елементите не работят в правилни режими. Мисля, че това е проблема и не бива да се притесняваш.

- rexpitbul
- Мнения: 1758
- Регистриран на: Вто 07 ное 2006 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мелмак
Re: Зареждане на акумулатор - как ,колко .....
http://kosharata.com/archives/53
Този линк ми се струва полезен в случая
Ето и извадка от него:
Как да зареждаме акумулатора.
Основният параметър на един акумулатор е неговия капацитет който се измерва в АмперЧаса /Ah/.
При заряд тока с който се зарежда акумулатора не трябва да превишава 10% от неговия капацитет. Така например акумулатор 55Ah трябва да се зарежда с ток до 5,5А и достигане на напрежение 14,4V и плътност 1,28 на електролита.
Ако нямате възможност да следите плътността на електролита /както са повечето съвременни акумулатори/ и напрежението на акумулатора по време на заряда ориентировъчно можете да зреждате акумулатора 8 часа с ток 1/10 от неговия капацитет. При по-нисък заряден ток сметнете пропорционално колко време ще е нужно за зареждане на акумулатора. Този режим обаче е силно-непрепоръчителен поради недостоверността на изписаните данни на продаваните в момента зарядни устройства.
В този случай е желателно да намерите уред с който да измерите зарядния ток който осигурява вашето зарядно устройство и да следите напрежението на клемите на акумулатора по време на зареждането.
Този линк ми се струва полезен в случая

Ето и извадка от него:
Как да зареждаме акумулатора.
Основният параметър на един акумулатор е неговия капацитет който се измерва в АмперЧаса /Ah/.
При заряд тока с който се зарежда акумулатора не трябва да превишава 10% от неговия капацитет. Така например акумулатор 55Ah трябва да се зарежда с ток до 5,5А и достигане на напрежение 14,4V и плътност 1,28 на електролита.
Ако нямате възможност да следите плътността на електролита /както са повечето съвременни акумулатори/ и напрежението на акумулатора по време на заряда ориентировъчно можете да зреждате акумулатора 8 часа с ток 1/10 от неговия капацитет. При по-нисък заряден ток сметнете пропорционално колко време ще е нужно за зареждане на акумулатора. Този режим обаче е силно-непрепоръчителен поради недостоверността на изписаните данни на продаваните в момента зарядни устройства.
В този случай е желателно да намерите уред с който да измерите зарядния ток който осигурява вашето зарядно устройство и да следите напрежението на клемите на акумулатора по време на зареждането.
- mely
- Мнения: 2728
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
- Автомобил: Citroen C crosser
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Зареждане на акумулатор - как ,колко .....
Mihailov78 написа:По правило оловният акумулатор се зарежда с 1/10 от капацитета. В твоя случай това се равнява на заряден ток от 7.2 А.
Зарядното ти осигурява 3.5 А, което означава, че ще го зарежда с ~ 1/20 капазитета. Това е още по добре, но ще е необходимо 2 пъти повече време на заряд. Около 20 часа.
От това което си казал - при натоварване при неработещ алтернатор пада до 11.3 V означава, че акумулатора ти е ОК. Не виждам повод да се притесняваш.
Опасната граница е 10.2 V.
Относно стрелките - съвременните автомобили колега са натъпкани с микроелектроника. При ниски темеператури част от елементите не работят в правилни режими. Мисля, че това е проблема и не бива да се притесняваш.
11.3 е като дам контакт /само свещи и лампи на тоблото/при завъртане става на 9 .Ей там е проблема май.Хем искам да го изчистя това със стрелките хем ме е страх да не скапя акуто.То ясно че с моя изходен ток на зарядното ще се зарежда 21 часа ама той нали е напълно разреден....Това го прави не само в студеното .Проблема сои от лятото.
- mirkata 4020
- Мнения: 905
- Регистриран на: Пон 13 окт 2008 11:57
- Автомобил: vw mk3
- Двигател: 1996
- Местоположение: Ловеч-старият град
Re: Зареждане на акумулатор - как ,колко .....
Провери си стартера.От там ти е големия пад на напрежение.
- Angel Stavrev
- Мнения: 1830
- Регистриран на: Сря 24 сеп 2008 20:36
- Автомобил: VW Polo 86c 2f
- Двигател: AAU 1994
- Местоположение: Хасково
Re: Зареждане на акумулатор - как ,колко .....
Клега,ако не бъркам твоя акумолатор е сух за еднократна употреба(не обслужваем)и с това зареждане само може да прецакаш акумолатора.Аз мисля че това с стрлките идва от стартера незна дали съм прав или не имай го като вариянт имаш проблеми според мен с стартера и когато той натовари много тоците ти се шашкат.Именно както каза ти прави го и лятото и зимата.
п.с.Не облужваем се разбира под това че няма дупки на келтките отгоре а твоя има ли ?
п.с.Не облужваем се разбира под това че няма дупки на келтките отгоре а твоя има ли ?
- mely
- Мнения: 2728
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
- Автомобил: Citroen C crosser
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Зареждане на акумулатор - как ,колко .....
Наи отгоре писах - неубсложваем е ..няма дупки.Такааа някакжи други симптоми на стартера.Пак да кажа-пали на четвърт.Не съм имал никакви проблеми ,а това го прави от 4-5 месеца когато си реши.Как да проверя стартера без да го свалям де
- rexpitbul
- Мнения: 1758
- Регистриран на: Вто 07 ное 2006 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мелмак
Re: Зареждане на акумулатор - как ,колко .....
mely написа: Наи отгоре писах - неубсложваем е ..
След като се посъбудих и видях, че е необслужваем и аз понаучих тва онова
ЦЪК 1
ЦЪК 2
ЦЪК 3
Как го правите тоя номер с линковете да не са толко дълги, а слагате само едно ЦЪК
Последна промяна от rexpitbul на Вто 28 дек 2010 14:14, променено общо 3 пъти.
Re: Зареждане на акумулатор - как ,колко .....
Колега, защо не пробваш няколко дни с друг акумулатор, просто си ги разменете с някой приятел за проба, така ще отпадне или ще се потвърди твоята теза - ще имаш вече някаква яснота...
Ехххх - това е "Метода на Сравнението" - основен метод на работа в доста сфери от живота в България
Успех!
Ехххх - това е "Метода на Сравнението" - основен метод на работа в доста сфери от живота в България
Успех!
- mely
- Мнения: 2728
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
- Автомобил: Citroen C crosser
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Зареждане на акумулатор - как ,колко .....
rexpitbul написа:mely написа: Наи отгоре писах - неубсложваем е ..
След като се посъбудих и видях, че е необслужваем и аз понаучих тва онова
http:
моя няма никъде капачки
окот свети зелено
тожа с малките букви и аз се чудя
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 72 госта