Недозареждане на акумулатора

Техническа и сервизна информация за Passat
gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Недозареждане на акумулатора

Мнениеот gancho » Пон 22 ное 2010 9:57


bachest написа:За кое е важно? (Ако не е тайна де). 70А - Valeo.

Ами нали питаш какъв ток тече от алтернатора за да оразмериш кабела-за това е важно :applause:
в твоя случай не е повече от 70А :beer




Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Недозареждане на акумулатора

Мнениеот milmar » Пон 22 ное 2010 10:58


gancho написа:
bachest написа:За кое е важно? (Ако не е тайна де). 70А - Valeo.

Ами нали питаш какъв ток тече от алтернатора за да оразмериш кабела-за това е важно :applause:
в твоя случай не е повече от 70А :beer


Генераторите нямат някаква защита или токово ограничение , може при определени условия да протече и повече от 70A , даже може и да не изгори веднага :D . Въпроса е , че в нормални условия тока рядко е над 20-30 A . Голям е тока след палене зимата , защото освен този , номиналния от фарове , парно , електроники и т.н. се включва и тока за възстановяване заряда на акумулатора .


altanivan
Мнения: 1159
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Недозареждане на акумулатора

Мнениеот altanivan » Пон 22 ное 2010 20:28


Я да питам колеги,че да несе пуска нова тема !При мен от алтернатора кабела не минава през стартера и тогава към акумулатора .. а директно към клемата на акумулатора отива и от там слиза към стартера ? Това може ли да окаже проблем ?


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Недозареждане на акумулатора

Мнениеот rudoni » Пон 22 ное 2010 22:09


не!


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Недозареждане на акумулатора

Мнениеот milmar » Пон 22 ное 2010 23:13


altanivan написа:Я да питам колеги,че да несе пуска нова тема !При мен от алтернатора кабела не минава през стартера и тогава към акумулатора .. а директно към клемата на акумулатора отива и от там слиза към стартера ? Това може ли да окаже проблем ?


Аз бих казал дори , че е много голямо предимство :да: .


javor_bg
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Недозареждане на акумулатора

Мнениеот javor_bg » Вто 28 дек 2010 19:56


Първо искам да благодаря на автора на темата ! Много добре обяснено и същевременно много важно да се знае преди да се премине към смяна на четки, релерегулатор и диоди на алтернатора.

Използвам темата да попитам за моя случай. Колата ми е Ибиза 1.6 SR с двигател на Голф 4. Не съм сигурен какъв ми е алтернатора. Може би е Валео. Ще го проверя. Днес за пръв път акумулатора се предаде ! Взех да меря напрежението на зареждане с мултицета и за голямо съжаление установих че при включени консуматори стига до 12.9 - 13.0 волта. Каква изненада..... Ефекта от системно недозареждане на акумулатора съм 99.9 % сигурен че му е видяло сметката и че теста с товарната вилка е ясен. Този акумулатор днес за 3 часа падна ...... Марели е акумулатора и никога не е правил проблеми. Над акумулатора има една пластина. Над пластината има пластмаса с бушони. При работещ мотор отворих таблото с бушоните и установих че има и няколко по-дебели черни кабела. Има и някакви ламаринки, които мисля че играят ролята на бушони за дебелите кабели, но не съм сигурен. Единият от тези кабели ми направи впечатление че бая пареше.... Той отиваше към плюса на акумулатора. Мисълта ми е дали някой от тези кабели не е от алтернатора (в тъмното не ги проследих) и възможно ли е той да оказва влияние ? Другото, което се питам е защо проклетата лампа за зареждането днес не ми светна нито веднъж, при положение че напрежението падаше до 12.4 при включен реотан на задното стъкло.......

Едно време имах проблеми със зареждането на акумулатора на опел Кадет. След като смених четки, лагери и реле-регулатор се оказа , че проблема е в кабелите от алтернатора до акумулатора mhihi Дублирах кабелите и проблема изчезна. Само искам да добавя, че взех силиконови многожилни кабели, защото преди това от вибрациите на алтернатора "мостовите" едножилни дебели кабели се скъсаха.


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Недозареждане на акумулатора

Мнениеот rudoni » Вто 28 дек 2010 22:57


там наистина е вкл алтернатора ,но от него няма да "пари" кабел! това е някой голям консуматор - ABS , вентилатори за клима и охлаждане на двигателя.някъде се претоварва веригата и загрява .може и от лоша връзка по клемите. препоръка- почистване и стягане на клемите от тези силови вериги и напръскване с контактен спрей!


javor_bg
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Недозареждане на акумулатора

Мнениеот javor_bg » Сря 29 дек 2010 14:06


Благодаря, колега ! Предпазителя, на който пишеше 110 ампера грееше бая..... Направо се беше разрушил. Когато откачих предпазителя и запалих колата лампата за зареждане на акумулатора светна. Възстанових връзката временно. И изненада: напрежението с включено парно, включени дълги светлини и нагревател на задното стъкло не падна под 13.9 волта, а без нагревателя на задното стъкло не падаше под 14.1 волта. Имам съмнения , че скоро съм оставил нагревателя на задното стъкло включен за известно време и то сигурно около час, но изобщо не чувам да има някакво реле, което да го изключва. Сигурно това е натоварило системата.


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Недозареждане на акумулатора

Мнениеот rudoni » Сря 29 дек 2010 23:14


+100 :да:


arso
Мнения: 14
Регистриран на: Сря 10 фев 2010 18:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas

Re: Недозареждане на акумулатора

Мнениеот arso » Чет 06 яну 2011 17:24


Здравей те! При мен се оказ следния проблем на изхода на алтернатора напрежението ми е около 20V. Колата е Пасат 2000i 115к.с. Ако някой има идея от къде е проблема, ще съм му благодарен ако го сподели.


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Недозареждане на акумулатора

Мнениеот rudoni » Чет 06 яну 2011 19:19


и движиш ли се още?! опиши по подробно ,ако може.


ZanderBG
Мнения: 129
Регистриран на: Пет 17 дек 2010 14:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Недозареждане на акумулатора

Мнениеот ZanderBG » Пет 07 яну 2011 15:02


той за движене, ще се движи, ама малко по-дълго като покара и ще му изкипи акумулатора от тия 20V


VenkoPAS
Мнения: 80
Регистриран на: Вто 14 ное 2006 12:47
Автомобил: Беше Passat
Двигател: EZ 1990
Местоположение: Варна & Дряново
Контакти:

Re: Недозареждане на акумулатора

Мнениеот VenkoPAS » Пон 29 юли 2013 8:08


Относно казаното в първото мнение, какво ще кажете ако тези обувки не се запояват, а се кербоват и са от този тип:
Изображение


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Недозареждане на акумулатора

Мнениеот radotom » Пон 29 юли 2013 17:23


Стига да имаш с какво да ги кербоваш хубаво - няма да имаш никакви грижи! :th_up
Аз така си направиш дублиращия кабел, дето е между '-' и корпус на двигателя преди 4-5 години ;)


Петър Христов
Мнения: 181
Регистриран на: Нед 13 яну 2013 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Недозареждане на акумулатора

Мнениеот Петър Христов » Пон 29 юли 2013 17:38


Ако имаш подходяща преса става,иначе с чука не.
Кабел препоръчвам силиконизиран(този дето се ползва за усилватели)има 16 кв. достатъчни са.Днешния гумиран кабел хич не е гумен и топлото му е...а ма...та,по добре ПВА-2 ,макар да не е много гъвкав.
Относно DC амперклещите,качествените такива нямат общо с хол ефекта,принципа е друг.Както при AC имаме токов трансформатор,но вместо напрежение на вторичната намотка,се мери нейната индуктивност,която се изменя от приложеното магнитно поле(тока през защипания проводник),другото е математика.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта