За ксенона

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
rexpitbul
Мнения: 1758
Регистриран на: Вто 07 ное 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мелмак

Re: За ксенона

Мнениеот rexpitbul » Вто 28 дек 2010 13:26


Малко за заслепяването на ксенона от рефлекторните фарове и такива с лупи :)
Като гледам от снимкте, според мен няма много значение дали е фар с лупа или рефлектор,с ксенон или халогенна крушка, а по скоро заслепяването зависи от това дали е регулиран или не ! Заради тази тема се изкьоравих да се заглеждам по фарове на нови и стари коли, на фарове с рефлектор и с лупа :lol: и установих, че всички заслепяват ( мое мнение де :lol: )

http://www.lastochka.ua/gt/tech/automobile_headlights/

ето тук и устройство на фар с лупа :lol: http://mikrob.ru/viewtopic.php?f=374&t=66910
Прикачени файлове
reflektor 1.jpg
reflektor 2.jpg
lupa.jpg




Потребителски аватар
mircho82
Мнения: 378
Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 19:28
Автомобил: Golf IV TDI GTI
Двигател: ARL 2001
Местоположение: Плевен

Re: За ксенона

Мнениеот mircho82 » Вто 28 дек 2010 19:20


По принцип е така. Най важното е да ти е регулиран фара, но самата ксенонова крушка няма насочваща светлина и се пръска по целия фар, а ако няма лупа да отреже горната част на светлината винаги има една малка разсейка,(то се вижда от снимките как тръгва сноп светлина в по-голяма площ) която дразни особенно ако карат зад теб и недай си боже да е някой джип или по висок пикап с допълнително слаган ксенон. :shock


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: За ксенона

Мнениеот fox_vt » Сря 29 дек 2010 12:32


А би ли казал на халогенната крушка H1 къде и е насочената светлина? mhihi mhihi И защо халогена крушка и ксенонова от типа H1 са абсолютно еднакви по външен вид с изключение на пръчицата извън балона при ксеноновата.


Потребителски аватар
mircho82
Мнения: 378
Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 19:28
Автомобил: Golf IV TDI GTI
Двигател: ARL 2001
Местоположение: Плевен

Re: За ксенона

Мнениеот mircho82 » Сря 29 дек 2010 23:56


Според мен: 1.халогенната крушка е с нажежаема жичка,което няма нищо общо със светлината на лампа със газ(каквато е тази на ксенона)и се разнася по различен начин. И 2. Незнам защо ама несъм виждал заводски ксенон със H1,всичко е китайско и е заместител на заводските халогени. :deal Поправете ме ако греша.!!!


Потребителски аватар
dragozow
Мнения: 920
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 8:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: За ксенона

Мнениеот dragozow » Чет 30 дек 2010 6:52


fox_vt написа:А би ли казал на халогенната крушка H1 къде и е насочената светлина? mhihi mhihi И защо халогена крушка и ксенонова от типа H1 са абсолютно еднакви по външен вид с изключение на пръчицата извън балона при ксеноновата.

Светят различно двата типа. Крушките на вид може да са еднакви.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: За ксенона

Мнениеот fox_vt » Чет 30 дек 2010 12:41


Какво ще рече различно-обосновете се де! Как светлината се "разнася" различно?На снимките които по горе е дал колегата имаш светлинен източник за който се приема че светлината идва от една точка не много голяма.Рефлектора си върши работата и отрязява светлината според физичните закони(предполагам ги знаете)та каква е разликата дали светлината ще е жълта идваща от жичка или бяла идваща от газа вътре.Единствената приемлива разлика е може би че при халогенните светлината идва от самата жичка а при ксеноновите вероятно свети целия балон като луминисцентна или металживачна лампа.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19314
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: За ксенона

Мнениеот stefan4o » Чет 30 дек 2010 13:28


Веднага ще ти дам пример. Аз карам с лупи от Мерцедес, но с неоригиналните за него крушки Н7. Да ти кажа хич не светят така, както с оригиналните Д1С. Всяка една промяна в уравнение, в което играят роля няколко параметъра променя целия краен резултат. И това се отразява най-вече при обикновените фарове с рефлекторно стъкло. Не мога да го обясня как точно се получава при тях, но винаги те ме заслепяват най-много. Бих сравнил светлината от такъв фар с искра от електрожен. При обикновения халоген лумените са по-малко и ефектът пак го има, но е доста по-слаб.


Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: За ксенона

Мнениеот hitman0013 » Чет 30 дек 2010 16:58


абе колеги на някой модели фарове като им дупчат капаците на фаровете за прекарване на ксенона после не влиза ли влага?


Потребителски аватар
HukuTyY
Мнения: 600
Регистриран на: Пет 12 сеп 2008 13:40
Автомобил: Vw Passat B4
Двигател: ABF 16v
Местоположение: Каварна

Re: За ксенона

Мнениеот HukuTyY » Чет 30 дек 2010 17:20


hitman0013 написа:абе колеги на някой модели фарове като им дупчат капаците на фаровете за прекарване на ксенона после не влиза ли влага?

Ксеноните вървят комплект с гумини уплътнения и няма да има проблем.Поне в моя комплект имаше и нямам никакъв проблем от към влага,прах и т.н :beer


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: За ксенона

Мнениеот kris11 » Чет 13 яну 2011 21:46


БРЕ Големи разбирачи !1
А някой вгледал ли се е в тия велики пластмасови фарове отблизо вечер ????
Тази вечер на пешеходна пътека огледах отблизо и отстрани пластмасовия боклук на Паджеро. Странично се виждаха хилядите драскотини и ивици от камъчета, кал и др. Странично дава заслепяване , камо ли напред от т.н. джизгии по пластмасата на фара, както е лека промяна в цвета на ксенона в мястото на чертите.
Затова 100 пъти по добре стъклен фар , само да се пази пешеходеца да не седне на него !!

Затова трябва да се въведе и проверка за драскотини по фара .


Потребителски аватар
JC
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 02 яну 2008 22:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: За ксенона

Мнениеот JC » Чет 13 яну 2011 21:59


Одеве бях в задръстване на бул. България и зад мен имаше една S класа AMG , е изгори ми очите .... с ориг ксеннон и автомобила е един от флагманите на планетата , така че глупости от сорта на "лупите не заслепяват" не ми се слушат ...да има разлика , но е минимална -истината е че ксеноно е много ярък ....
Бях и на малко разстояние, после се увеличи на 100-200м и заслепяването беше ужасно, чак с лявата ръка си пазех сянка на лицето .....


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19314
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: За ксенона

Мнениеот stefan4o » Чет 13 яну 2011 22:11


Случайно да ти направи впечатление, че на тая М-класа фаровете са на нивото сигурно на огледалото ти за задно виждане? Или това, казваш, няма никакво значение? mhihi


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Re: За ксенона

Мнениеот golfer » Чет 13 яну 2011 22:52


stefan4o написа:Случайно да ти направи впечатление, че на тая М-класа фаровете са на нивото сигурно на огледалото ти за задно виждане? Или това, казваш, няма никакво значение? mhihi

S класата не е много по висока от пасат не мислиш ли?
Или това казваш няма никакво значение? mhihi


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: За ксенона

Мнениеот fox_vt » Чет 13 яну 2011 22:56


stefan4o написа:Случайно да ти направи впечатление, че на тая М-класа фаровете са на нивото сигурно на огледалото ти за задно виждане? Или това, казваш, няма никакво значение? mhihi


И да речем са по нависоко това как ще помогне да светят във водоравна посока даже и на 100м както казва човека.Или,това казваш няма значение нали е М класа mhihi :applause:


Потребителски аватар
JC
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 02 яну 2008 22:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: За ксенона

Мнениеот JC » Чет 13 яну 2011 23:21


stefan4o написа:Случайно да ти направи впечатление, че на тая М-класа фаровете са на нивото сигурно на огледалото ти за задно виждане? Или това, казваш, няма никакво значение? mhihi


S КЛАСА, не M, а и ако ще Г да е, това дето казваш важи ако е на 3м зад мен, а на 200 м няма никакво значение какво е превозното средство, защото обсега на осветеното петно е едно и също...
Понеже се занимавам и с офроуд чат пат, та имам една Уазка, като спра зад някой близо ме псува, (а е с Н4 рефлектори и съвсем обикновени хал.крушки) като съм на на нормално като дистанции в градски условия разстояния всичко е нормално :wink: :beer

П.П. Уаза с тези ориг. рефлектори и хал. крушки има много по-качествени фарове от нова хела на Пасата .... защо така са се излагали с фаровете не знам, а и много марки и модели и сега го правят ...



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта