колянов вал 1300

Форум за всички "въздушни" Volkswagen-и
Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

колянов вал 1300

Мнениеот vaskoto1 » Пет 07 юли 2006 21:34


такаааа имам значи една дилема. разхвърлях един 1300 с работен обем 1600 mhihi и имаше аксиален луфт на коляновия вал преди разглобяването. излязоха основни лагери. има обаче едни дистанционни шимове зад маховика които според мене трябва да се смятат някак при смяна на лагери защото да остава определен луфт.
мисля че на тоя мотор никой не е смятал шимовете и като следствие втулката зад маховика е останала стегната и се е изяла-откъдето идва и аксиалното клатене...
пружинната шайба зад ремъчната шайба си е там и си е оригинална-не е правеняшка някаква.
а споделете какъв аджиба е луфта при сглобяването на коляновия вал та да си насмятам шимовете...
иначе рискувам да повторя грешката на предишния който е правил мотора...

другия въпрос е: единия цилиндър има 5 мм. пукнатинка в най долния си край-където потъва в блока-мислите ли че ще е проблем? или да си купува човека нов? щото и 4рите имат лек ръб в долния край та се замислям сериозно да го накарам да си намери 4 цилиндъра... буталата са супер.




Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: колянов вал 1300

Мнениеот BuGmaN » Пет 07 юли 2006 22:16


Аксиалният луфт трабва да е 0.06 - 0,16мм., провери дали блока не е разбит(разбива където ляга аксиалният лагер), провери дали няма ръб където ляга лагера, но най-вероятно е разбит и иска да се води на борщанга - 40-50лв, ако го правите нека да са там новите лагери да не ви объркат нещо. Аксиалните пластинки са 0,25, 0,27, 0,28 и 0,30, ако няма при Лили - търсете в АУТО+. На цилиндъра не му пречи пукнатината, а и без това само цилиндри не продават... При стягането на маховика стягай яко и сложи контра лепило на резбата, че често се отвиват... Ако нямате данните за притягане на блока и главите ще ги напиша. Успех! :wink:


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Съб 08 юли 2006 8:52


мне-не е разбит-лагера е износен-явно е отворен навреме...
ще видя как ще дойде при събирането.
я кажи и белези за зацепване на валчето на делкото към коляновия че да не го смятам 100 часа...
данни за главите има в аутодата както и за клапаните.
мотора е АВ (поне това пише по блока). годината била '70 доколкото казва клиента (ама той не е много в час...).
дават клапаните на студено 0.15 и двата а за глави дават на 2 пъти:
1. 10 нМ
2. 32 нМ
тва ли са и твойте данни?

я дай данни колко се стягат половините на блока?


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот BuGmaN » Съб 08 юли 2006 16:06


http://www.customspeedparts.de/content/en/technic/drehmomente.php#1
Делкото съм забравил как се зацепва, трябва да поровя насам-натам да видя как беше, но можеш да си го нагаждаш как ти е кеф и при събран мотор... :wink:


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот BuGmaN » Чет 13 юли 2006 9:48


Привода на делкото се зацепва, като ремъчната шайба е на белег - горна мъртва точка, резката на привода е перпендикулярна на коляновият вал, а голямата полуокръжност сочи към маховика. Мнооооого внимавай с 2-те шайби отдолу, защото много падат, а паднат ли може да цепиш пак за да ги изваждаш - залепи ги с гъста грес или с нещо по здраво ако измислиш, абе пусни един конец (маслоустойчив :wink: )да минава докато го монтираш за всеки случай. :wink:



Върни се в “Air Cooled & Boxer”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта