Питане за турбото

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
slavi77_bs
Мнения: 111
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 9:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas

Питане за турбото

Мнениеот slavi77_bs » Вто 04 яну 2011 13:27


Здр. колеги Пасата е 1,9ТДИ 110к.с,имам следното питане:
При по разко настъпване и достигане на 2000об турбото много лошо изсвирва,дори не е изсвирване и нещо като стържене.При достигане на 2500-2600об всичко отихва. Аз си мисля,че може би имам зацапана геометрия.Клапана на турбото не прави голям ход,дори от време на време ми изключваше турбото,но раздвижих малко клапана с отверка,чува се някакво стържене но от тогава не ми е изключвало.Този клапан сменя ли се? И ако може за съвет,да свалям ли турбото да го чистя или да не го барам? И още един въпрос. Може ли от дебитомера да става нещо или ако някой се сеща за нещо друго моля да каже.Колата дърви,еееее не ускорява както в началото ако това стържене ме побърква.Моля за съвет




Потребителски аватар
sam_boha
Мнения: 640
Регистриран на: Съб 13 мар 2010 12:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Питане за турбото

Мнениеот sam_boha » Вто 04 яну 2011 13:37


Ако имаш предвид да чистиш геометрията на турбината, то може да го направиш и без да сваляш каквото и да било. Изкарай я извън града и я понастъпи, примерно 3-4000 оборота за известно време - 2 минути, тя ще се прочисти сама.
За стърженето нищо не мога да ти кажа...


the_tupan
Мнения: 882
Регистриран на: Вто 13 окт 2009 13:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Питане за турбото

Мнениеот the_tupan » Вто 04 яну 2011 14:38


Ако стърженето наистина идва от турбото започни да си търсиш ново преди старото да те е изненадало неприятно.
П.С. Колата губи ли масло?


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Питане за турбото

Мнениеот Stivi » Вто 04 яну 2011 15:21


Да ако си сигурен че стърженето идва от турбото веднага потърси някой майстор да му провери луфта на оста понеже може да стане много неприятно в един момент ! Но определено за да са стигне до стържене на перките в корпуса трябва да губи масло през турбото така че кажи дали го проверяваш редовно и има ли спадане ! А клапана на геометрията не се поправя,скапе ли се директно се сменя и това с механичното раздвижване изобщо не му помага по принцип :wink:


slavi77_bs
Мнения: 111
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 9:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas

Re: Питане за турбото

Мнениеот slavi77_bs » Вто 04 яну 2011 16:20


Масло не ми губи,може би е спаднало няма и мелиметър за 6000км. Относно клапата-сега се прибирах от работа и усетих,че не върви както трябва,спрях без да я гася и раздвижих клапата с отверката и колата фръкна.Според мен или има някакъв мех.проблем на клапата или нещо друго,защото ако не отваря както трябва няма как и да върви колата,поне според мен де(не че разбирам много). Ако има някой от Бургас да каже къде има майстор на турбини,че ми кафяса с майсторите в Б-с само пари взимат и нищо не правят. Ако някой се сеща за нещо друго и мове да даде съвет ще черпя :)


slavi77_bs
Мнения: 111
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 9:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas

Re: Питане за турбото

Мнениеот slavi77_bs » Вто 04 яну 2011 16:26


Наложи ни се в рамките на 3 седмици да сменя 2 меки връзки след турбото към катализатора и като ги видях и 2-те за по седмица работа какъв нагар имат си представям какво ще е турбото


Потребителски аватар
Peteff
Мнения: 1757
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
Контакти:

Re: Питане за турбото

Мнениеот Peteff » Вто 04 яну 2011 16:46


може да си със зацапана геометрия , може акутатора ти да не е в час , може н75 да не е в час . трябва да се направи лог фаил в движение и там вече по добре ще се разбере какво му е на моторчето ти . обаче стържещия звук не е на добре ... в бургас са скарани с дизелите майсторите (а и не само с дизелите) . освен да се разходиш до варна при колегата иво да я погледне друго не се сещам
а тази мека връзка защо я сменяш вече 2 пъти ?


slavi77_bs
Мнения: 111
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 9:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas

Re: Питане за турбото

Мнениеот slavi77_bs » Вто 04 яну 2011 16:57


Ми защото в Б-с са майстори големи:) Първия ми сложи много твърда и се получиха големи вибрации,втория ми сложи по дълга уж да обере вибрациите и допълнителен тампон по гърнетата някъде ама на 1600об се получаваше супер резонанс,че накрая вземах втора употреба свалена от Пасат,здрава,доста гъвкава и като я сложихме всичко се оправи. Аз до Варна мове да отида,ама все ми се ще някой да погледне турбото на място първо.То хубаво да я закача в движение ама съм от Б-с,къде ли не питам ама не мога да намеря майстори на който да мога да разчитам


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Питане за турбото

Мнениеот Stivi » Вто 04 яну 2011 17:07


Пиши на този човек ако си е в Бургас или си идва ще ти свърши работа с диагностиката !

http://www.vwclub.bg/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=110724


slavi77_bs
Мнения: 111
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 9:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas

Re: Питане за турбото

Мнениеот slavi77_bs » Вто 04 яну 2011 17:33


Мерси,дано се обади човека.


Потребителски аватар
andro69
Мнения: 58
Регистриран на: Нед 23 сеп 2007 23:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Питане за турбото

Мнениеот andro69 » Съб 08 яну 2011 16:53


най добре при Иво във Варна


Jivko7777
Мнения: 402
Регистриран на: Сря 23 юни 2010 15:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: постоянно...

Re: Питане за турбото

Мнениеот Jivko7777 » Чет 13 яну 2011 16:29


За стърженето явно имаш луфт на оста и това стържене се получава когато перките опират в студената и топлата част на турбото, най-добре веднага на майстор или си търси друго ;)


desislavdonev
Мнения: 6
Регистриран на: Нед 26 дек 2010 10:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bulgaria

Re: Питане за турбото

Мнениеот desislavdonev » Нед 16 яну 2011 17:15


Здравей колега, имам същият пасат със същия мотор.Преди година имах същият проблем ,но без стържещият звук тоест изключваше ми турбото.Предлагам ти да започнеш от най-лесното.Махни вакуумният маркуч, който влиза в клапана и управлява геометрията.Опитай да създадеш вакуум с уста и виж дали се движи лоста.Ако лоста се движи ,провери дали всички вакуумни маркучи са здрави.Ако са напукани или скъсани, ги подмени абсолютно всички, лесно е.Виж дали има ефект ,ако няма, след това тръгвай по майстори да мерят и шерят.За стържещият звук трябва да се увериш дали е наистина от турбината.Успех!



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта