Малко са сервизите, които биха се наели да отстранят този проблем.По моргите единия апарат може да се намери за 40-50лева, а нов няма нужда да споменавам колко струва.В тази тема ще се опитам да обясня как да отстраним проблема,не мисля, че това е непосилна задача за човек с технически умения.
Необходими инструменти:шестограм 8мм(задължително от хром ванадий),лулата от комплекта на колата,голяма и яка отвертка,нормални клещи,клещи с дълги човки,зегер клещи(стискащи),чук(без него не може,винаги трябва за нещо),ключе за развиване на маркучите(мисля, че беше номер 10),ключе за освобождаване на пружината на всяко лостче(мисля че номер





Първо откачаме жилата на ръчната спирачка като повдигаме лостчетата с яката отвертка.Ако не става, отпускаме жилото от купето.След това освобождаваме пружината като развиваме болта който я държи(ПАЗЕТЕ СИ ЛИЦЕТО,ЗАЩОТО Е МНОГО ВЕРОЯТНО ДА ИЗХВЪРЧИ НАНЯКЪДЕ ПО СЛУЧАЙНОСТ ! ! !)

На тази снимка се вижда какво представлява апарата.Апаратите се държат с по 2 болта,които се развиват с шестограм номер 8, който трябва да е от хром ванадий,иначе ще се осуче.Ползваме лулата,с която сме развили болтовете на джантата,за да я наденем на шестограма(по-голям лост, по-голяма сила).Следкато апаратите вече висят на маркучите,напомпваме педала на спирачката докато буталцето излезе почти докрай(аз ползвах силата на спирачката, за да направя това,ако някой друг има по-добра идея да действа


Вече сме извадили буталцето и може да се заемем със зегерката,която държи всички чарколяци от механизма.

Това са всички съставни части на механизма,които сме извадили от тялото след махане на зегерката.Всичко се намира е разположено така както е номерирано на снимката.Номер 1 е зегерката,която се маха със зегер клещи,някакво шило или отвертка.Това не е проблем, проблема е слагането и обратно.
6,7 и 8 са главните компоненти на ръчната спирачка.На 6 е навито буталцето,което вече сме изкарали.Буталцето се навдига с помощта на 7 и 8(бобче).Лостчето(7) с помощта на жилото се извърта и повдига бобчето нагоре,а то буталцето и по този начин колелата блокират.Колато лостчето е в тялото и е силно замърсено се движи много трудно и прижината е безсилна да го върне обратно.По този начин 6,7 и 8 остават в горно положение и не могат да се върнат,накладките се трият в дисковете доста силно, при всяко потегляне задницата слиза надолу към пътя.....
Почостваме всичко и оглеждаме семерингата на лостчето за ръчната,ако е останало нещо от нея(метални пръстени) се отстраняват и леглото се почиства.След това се купуват нови.Аз не намерих никъде нови и затова купих друг вид каучукови но със същите размери.При желание може да се сложи допълнително и силикон.
Възможно е някое от двете бобчета(8) да са счупени.При мен едното беше счупено и баща ми ми направи ново от една стоманена отвертка,отряза малко парче и го оформи на шмиргел.Леглата на бобчетата трябва да се почистят и гресират.При мен в дъното на отвора,където стои лостчето(7), имаше нещо като лелго за сачма,но сачма нямаше,затова слижих такава с подходящ размер.Когато напъхаме лостчето в основата си то ще се трие само в съчмата при движение(не знам дали оригинално е имало такава сачма)
Следкато всичко е почистено и смазано,а и новите семеринги са поставени заедно с лостчето,слагаме бобчето като слагаме грес и в двете му легла!След това поставяме всичко обратно.Там вече идва големия проблем.Пружината(3) повдига 2 много нагоре и зегерката не може да си влезе на мястото.При поставянето на зегерката, някои трябва да натиска с нещо подходящо 2 за да слезе надолу пружината и друг човек да се мъчи да сложи зегерките.Мизерията в тази ситуация е че мястото е много малко и трябва да се работи прецизно.При мен зегерката си отиде на мястото с помощта на 2 отвертки, а ако някой може да го направи със зегер клещите


Тук вече сме се преборили със зегерката и е ред на буталцето да си дойде на мястото.Напъваме първо маншона по показания начин и след това натикваме буталцето колкото може.Оттам нататък трябва да го навием на 3(по-горната снимка).Това става с помощта на клещите с дългите човки като ползваме двете фрезки от горната страна на буталцето.Навиваме докато стигне до долу, като внимаваме с маншона.
Вече би трябвало всичко да е ОК.Закачаме наново всичко и почваме да обезвъздушаваме спирачната система,Настройваме жилата на ръчната така,че когато не е задействана жилото да не опъва лостчето,но и да не е хлабаво.По този начин системата ще се връща докрай....
Мисля,че това беше всичко.Моля да ме извините ако има някакви несъответствия в обяснението ми,но това нещо го правих преди година и нещо.Ако се сетя за нещо друго ще редактирам темата.Извинявам се и ако обяснението е объркано и с много печатни грешки,но се надявам, че ще помогне поне малко на някой ФауВе ентусиаст като мен.Приемам критики и възражения, а ако нещо не е ясно питайте, с каквото мога ще помогна!

За тези които разбират френски ще дам този линк:http://www.passiongolfgti.com/technique/etrierArG2/index.htm откъдето копирах снимките, за да обясня как става процедурата понеже не знам френски, за да преведа тяхното обяснение

Успех в начинанието!Хайде със здраве!