LED Нивомер
- popeye
- Мнения: 1253
- Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
- Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
- Двигател: AMX 193hp 2771cc
- Местоположение: София
- Контакти:
LED Нивомер
Имамследния проблем:
диодния нивомер не работи, този който е на копчето.
Проблема не е в изгорял ключ или диоди, а съвместимост на двете устройства. Питането ми е какво може да се направи за да тръгне
Някои дали знае принципа на работа поне
диодния нивомер не работи, този който е на копчето.
Проблема не е в изгорял ключ или диоди, а съвместимост на двете устройства. Питането ми е какво може да се направи за да тръгне
Някои дали знае принципа на работа поне
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: LED Нивомер
Ако нямаш Реостат на Бутилката няма как да тръгне!
- popeye
- Мнения: 1253
- Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
- Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
- Двигател: AMX 193hp 2771cc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: LED Нивомер
имам, къде мислиш че съм го включил
- lent
- Мнения: 481
- Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: LED Нивомер
И моята газова уредба е със светодиоден индикатор на ключа за превключване,само че се лъжете че в нивомера има потенциометър.Тези индикации работят на принципа с фотодатчици - фотодиоди.На края на нивомера е закачена пластмаса,която играе роля на екран.От едната страна на екрана е поставен инфрачервен светодиод,а от другата - наредени 4 фотодиода.Екрана постепенно открива/закрива фотодиодите и по този начин светодиодите на ключа светват/изгасват.При мен стария нивомер не показаше вярно,защото беше се разпаднал от ръжда и т.н.Сложиха евросонда за 130лв,а допълнително към нея ел.нивомера,който е 45лв.Общо 175лв. и резултата е че сега показва,но много неточно.Бутилката е 44л,ако количеството е 0-20литра свети резервата
,после започват да святкват зелените светодиоди през 7-8л. и накрая при 40-41л светят всички.С две думи явно майсторите са си толкова майстори,то направо човек не може да разбере колко още има газ и за колко ще му стигне.Когато количеството падне под 20литра(1/2 бутилка),светва резервата.А таз резерва от 20л. кога да очаквам че ще свърши?Даже последния път зорлен карах та да свърши,че трябваше да изпразня бутилката.

- Mihailov78
- Мнения: 1112
- Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
- Автомобил: T3 Caravelle
- Двигател: DG 1900cc Petrol
- Местоположение: Sofia
Re: LED Нивомер
Принципа е същия като на нивомера за бензина.
В газовата има поплавък който мести един реостат. В зависимост от положението на поплавъка се мени и съпротивлението на реостата който има изведени 2 извода, а понякога 3 (като единия се дава на маса или на +).
Вътре някой нивомери са с фотодиоди, други с резисторен потенциометър...
Тези 2 извода отиват в ключа който превключва газ-бензин. В самия ключ има схема която преобразува подаденото съпротивление от нивомера в напрежение което управлява няколко светодиода.
До колкото си спомням на масовите ключове бяха зелен и бял - крайни в буксата.
Ако не работи, или не е вързан към правилните букси на ключа, или реостата в бутилката е развален или вързан неправилно.
Провери колко с мултицет колко ома ти дава като мериш на двете жици на реостата в бутилката.
Ако искаш конкретен съвет трябва да снимаш ключа за превключване, буксите му, както и нивомера на бутилката...
В газовата има поплавък който мести един реостат. В зависимост от положението на поплавъка се мени и съпротивлението на реостата който има изведени 2 извода, а понякога 3 (като единия се дава на маса или на +).
Вътре някой нивомери са с фотодиоди, други с резисторен потенциометър...
Тези 2 извода отиват в ключа който превключва газ-бензин. В самия ключ има схема която преобразува подаденото съпротивление от нивомера в напрежение което управлява няколко светодиода.
До колкото си спомням на масовите ключове бяха зелен и бял - крайни в буксата.
Ако не работи, или не е вързан към правилните букси на ключа, или реостата в бутилката е развален или вързан неправилно.
Провери колко с мултицет колко ома ти дава като мериш на двете жици на реостата в бутилката.
Ако искаш конкретен съвет трябва да снимаш ключа за превключване, буксите му, както и нивомера на бутилката...
- popeye
- Мнения: 1253
- Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
- Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
- Двигател: AMX 193hp 2771cc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: LED Нивомер
Евросондата е нова БРЦ, а ключа е Ловато и той е нов. Доколкото разбрах от газаджии са 2 типа:
1. Работи от 5 до 0 волта
2. Работи от 40 до 90 ома
Сигурен съм че ключа и сондата работят на 100%(поотделно работят в други коли). Предполагам че са несъвместими, тъйкато единия тип работи с напрежение, а другия със съпротивление.
Въпроса ми е дали може да се преработи едното устройство(ключа или сондата) с добавяне на резистир или нещо друго или не е възможно.
1. Работи от 5 до 0 волта
2. Работи от 40 до 90 ома
Сигурен съм че ключа и сондата работят на 100%(поотделно работят в други коли). Предполагам че са несъвместими, тъйкато единия тип работи с напрежение, а другия със съпротивление.
Въпроса ми е дали може да се преработи едното устройство(ключа или сондата) с добавяне на резистир или нещо друго или не е възможно.
- Mihailov78
- Мнения: 1112
- Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
- Автомобил: T3 Caravelle
- Двигател: DG 1900cc Petrol
- Местоположение: Sofia
Re: LED Нивомер
Ако сондата ти е с резистивен нивомер, а ключа се управлява с напрежение 0-5V правиш схемата която съм начертал и ще заработи. Потенциометъра трябва да е със съпротивление колкото на сондата. Трябва да го измериш с мултицет. С потенциометъра си настройваш при 5-10 литра газ в бутилката да ти светне червения светодиод.
Ако сондата ти подава напрежение, а ключа изисква промяна на съпротивление нещата стават сложни...
Вземи един мултицет и премери на изхода на сондата какво имаш - съпротивление и колко е, или напрежение.
BRC мисля бяха са с два извода и са резистивни, та може и да стане работата.
Ако сондата ти подава напрежение, а ключа изисква промяна на съпротивление нещата стават сложни...
Вземи един мултицет и премери на изхода на сондата какво имаш - съпротивление и колко е, или напрежение.
BRC мисля бяха са с два извода и са резистивни, та може и да стане работата.

- popeye
- Мнения: 1253
- Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
- Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
- Двигател: AMX 193hp 2771cc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: LED Нивомер
мери колега Mihailov78 за сега, в събота ще тествам и ще пиша
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: LED Нивомер
Колеги, извинявам се за глупавия въпрос, но не мога си обясня какъв е този нивомер, че да работи по напрежение. С батерия ли е вътре? Все ми се струва, че са резистентни. Поне моя е такъв. Дори не е потенциометър, ами писти с някакви налепени съпротивления. Предполагам само стойностите са различни, но и те, най-вероятно, са подчинени на някакъв стандарт и от там да идва несъвместимостта.




- Mihailov78
- Мнения: 1112
- Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
- Автомобил: T3 Caravelle
- Двигател: DG 1900cc Petrol
- Местоположение: Sofia
Re: LED Нивомер
Това е най-обикновен резистивен нивомер. Точно с потенциометър е, просто дискретен такъв. Не работи с напрежение.
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: LED Нивомер
То е ясно, че е по съпротивление, въпреки че това което виждам на последната снимка не е баш потенциометър, ама нейсе. Най-обикновена платка с налепени съпротивления между ламелите.
Не мога да проумея какъв е принципа на тези, които работят с напрежение. Някой ще обясни ли.
Не мога да проумея какъв е принципа на тези, които работят с напрежение. Някой ще обясни ли.
- Mihailov78
- Мнения: 1112
- Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
- Автомобил: T3 Caravelle
- Двигател: DG 1900cc Petrol
- Местоположение: Sofia
Re: LED Нивомер
Тези с напрежение използват фотодиоди или датчик на Хол. Най-общо ще ти го обясня така, примерно когато са с датчик на Хол:
На стрелката на поплавъка има магнит който се мести с нея. Някъде близо до нея е монтиран въпросният датчик на Хол. От него излиза различно напрежение в зависимост от това колко е отдалечен магнита от него (т.е. колко е преместен поплавъка или пълна бутилката).
Ето ТУК може да видиш какво е точно въпросният датчик.
А питането ти относно потенциометъра по-горе. Този потенциометър си мени съпротивлението на стъпки в зависимост от положението на поплавъка който се мести по пистите които виждаш. Примерно така:
Първа писта - 5 Ома
Втора писта - 20 Ома
Трета писта - 40 Ома
...
и т.н.
На стрелката на поплавъка има магнит който се мести с нея. Някъде близо до нея е монтиран въпросният датчик на Хол. От него излиза различно напрежение в зависимост от това колко е отдалечен магнита от него (т.е. колко е преместен поплавъка или пълна бутилката).
Ето ТУК може да видиш какво е точно въпросният датчик.
А питането ти относно потенциометъра по-горе. Този потенциометър си мени съпротивлението на стъпки в зависимост от положението на поплавъка който се мести по пистите които виждаш. Примерно така:
Първа писта - 5 Ома
Втора писта - 20 Ома
Трета писта - 40 Ома
...
и т.н.
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: LED Нивомер
Сега разбрах. Не знаех, че има такива.
Благодаря.
Благодаря.
- Боби Доктора
- Мнения: 47
- Регистриран на: Вто 28 окт 2008 8:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: LED Нивомер
Само да ви подхвърля една мааааааааалко еретична идея... Ако уредът на колата (за бензина) работи на резистивен принцип и заедно с това и нивомерът на газта ПАК е на резистивен принцип... Защо не направите следното (ами си играете със светодиоди): Хващате едно реле с двойка група контакти (com, nc и no). На "com"-а закачате ОРИГИНАЛНАТА инсталация към уреда за нивото на бензина на таблото. На "nc"-то съответно е пак оригиналната част от инсталацията към резервоара. А на "no" - закачате газовото. Трябва само малко да се поиграе, за да се уеднаквят стойностите на съпротивленията на двете системи. (Е, всеки знае как се спояват резистори в паралел или последователно - да не го обяснявам). Захранването на горепосоченото реле го връзвате в паралел за газовия клапан (или за евросондата, което е същото). Може да се присади и един единствен светодиод (червен/зелен или син/червен), който само да показва кога сте на бензин и кога на газ. И - те така... С малко игра ще си имате един уред за нивото (при това оригиналния), един дискретен светодиод (нейде по таблото) и един ключ бензин/газ 

- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: LED Нивомер
Това съм го мислил отдавна, но потенциометъра на резервоера на Г4 при пълен дава 300 ома, а такива стойности при газовия няма. Ако знаеш колко тримера съм съсипал, за да им вградя пистата в това, което съм снимал по-нагоре ама до сега не съм улучил точния. То и там ги има разни линейни, нелинейни ...Още повече, че на троидалната бутилка стрелката ми играе на около 30 градуса.
На Пасата ми го бях направил с оригинален потенциометър от бензинова помпа, но там бутилката и сондата ми бяха "типови" и беше лесно. Като си на бензин, ти показва резервоара, като си на газ - бутилката.
На Пасата ми го бях направил с оригинален потенциометър от бензинова помпа, но там бутилката и сондата ми бяха "типови" и беше лесно. Като си на бензин, ти показва резервоара, като си на газ - бутилката.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта